עבור לתוכן
TDK

שאלה בנוגע לחרום בבוינג 737

Recommended Posts

פורסם

שלום חברים ,

בזמן האחרון חזרתי לטוס בסימולטור ורכשתי את התוכנה FsPassengers ,

היום המראתי מבן גוריון וFsPassengers יצר לי תקלה שהגלגלים לא עולים ,

חפשתי במדריכים של ה PMDG ולא מצאתי מידע בנוגע לחרום הקשור לגלגלים.

אשמח לדעת מה מבצעים במצב שבו הגלגלים לא עולים במציאות ...

פורסם

תוספת- הקדמה: התייחסתי למטוסי נוסעים באופן כללי. ב-QRH B744 יש 12 נושאי תקלות כן נסע שונים המשתרעים על עמודים רבים, ולא יהיה נכון לרד לרמת פירוט כזו כאן. כמו-כן איני מכיר כל סולנואיד בבואינג 737BG.

א. יש להוריד ידית גלגלים ולהשאירה למטה, לוודא שננעלו מטה. לדווח לדיספץ' ולתאם עמו כשנסתיימו פעולות ראשוניות בתא. אם לא ננעלו מטה- המשך בפעולות כאן.

ב. תוך שמירת מגבלות מהירות לכן נסע נעול מטה, להוריד באם צריך משקל מטוס לפחות למשקל מירבי לנחיתה. בדרך כלל באמצעות שפיכת דלק מהירה מעל איזור מותר (מעבר ל-5 מייל בים).

ג. לבדוק סיבות מדוע לא עלו מבלי לגעת בידית- ל-B744 הוראות שונות ומורכבות. זאת לאיתור בעיות נוספות אפשריות, למשל תקלה במערכות חשמל / הידראוליקה. קיימת אפשרות שהיתה פגיעה במבנה המטוס וגם זאת יש לשקול לבדוק- באמצעות מטוס מלווה בבדיקת ראייה מקרוב מאוד, או לפני נחיתה מעבר נמוך ואיטי ליד המגדל ובדיקה במשקפת מיוצבת.

ד. אם נתגלו בעיות נוספות- לטפל גם בהן. כעת, אם הגלגלים לא נעולים מטה, לפעול לפי פעולות חירום- בעיקרון בהורדה בחירום. אם לא עוזרת ניתן לבצע G, ואם לא עזר- דפיקה בנגיעה די כבדה במסלול בכן נסע ראשי נעול בניסיון להאיץ את הפגום להינעל.

ה. עם כן נסע נעול כראוי מטה- נחיתה רגילה מבחינת טייס, מבחינת השדה נחיתת חירום על כל ההכנות והפעולות של יחידות כיבוי, הצלה ורפואה.

ו. נחיתה רק עם חלק מכני הנסע נעולים (737)- התזת ציפוי מסלול בחומר מדכא אש:

1. אם הוא קדמי-

בלמים מכסימום אוטומאטי. הורדת אף מבוקרת מאט (20 קשר) מעל למהירות המזערית שניתן לההחזיק אותו למעלה בכדי שההורדה תהיה עדינה ובשליטה עד נגיעה, והגחון לא יינזק. כיבוי מנועים. אחרי שנגע, לשמור ציר באמצעות בלימה הפרשית. אחרי עצירה- פינוי חירום של התאים.

2. אם הוא ראשי-

העברת דלק לכנף בה כן הנסע תקין אם יעזור להחזיק את הכנף עם הכן הפגום מאוחר מהרגיל בנחיתה. ריקון מיטבי של המיכלים בכנף בעלת הכן הפגום ובגוף- להקטנת משקל ומהירות נחיתה ולהקטנת סיכוי פריצת אש משמעותית.

נגיעה בצד המסלול של כן הנסע התקין והחזקת כנפיים מאוזנות, 10 קשר מעל מהירות מזערית בה ניתן יהיה להחזיקן כך, הנחת הכנף / מנוע בצד הפגום, כיבוי מנועים, בלימה ושמירת כיוון בעזרת בלמים. פינוי חירום לצד הנמוך ב-B737.

במטוסים בעלי יותר משלושה כני נסע- כאלה עם כן ראשי מתחת לגוף , אחרים כמו B744 עם 5 כני נסע- שיקולי העברת דלק לכנף הבריאה ושליטה בגלגול אם בכלל לאחר נגיעה- שונה ממטוס למטוס. אפשרי להנחית מטוס מסוג זה כשכן נסע ראשי אחד לא נעול מטה ללא פגיעה במטוס.

פורסם
שלום חברים ,

בזמן האחרון חזרתי לטוס בסימולטור ורכשתי את התוכנה FsPassengers ,

היום המראתי מבן גוריון וFsPassengers יצר לי תקלה שהגלגלים לא עולים ,

חפשתי במדריכים של ה PMDG ולא מצאתי מידע בנוגע לחרום הקשור לגלגלים.

אשמח לדעת מה מבצעים במצב שבו הגלגלים לא עולים במציאות ...

על מנת שאוכל לענות לך עלי לדעת מספר פרטים:

מה המצב של האוירון? האם המדפים מקופלים? האם אתה לא יכול להעלות את הגלגלים למצב UP? מה מצב ה THRUST LEVERS?

האם צופר קונפיגורציית המראה פעל בחלק או תוך כדי תהליך ניסיון הקיפול? או שמע הוא פעל באופן קבוע?

כאשר גלגלים לא מתקפלים זהו מצב היכול להיגרם על ידי מספר גורמים:

1 כשל בסולונואיד של נעילת הגלגל.

2 כשל במערכת AIR/GROUND

3 כשל בסגירת ברז עוקף של GROUND SPOILER

על מנת לקבוע מה התקלה וכיצד להגיב כראוי עליך לענות על השאלות ששאלתי.

פורסם
מה המצב של האוירון? האם המדפים מקופלים? האם אתה לא יכול להעלות את הגלגלים למצב UP? מה מצב ה THRUST LEVERS?

האם צופר קונפיגורציית המראה פעל בחלק או תוך כדי תהליך ניסיון הקיפול? או שמע הוא פעל באופן קבוע?

מדפים 10 , ניתן להעלות ידית ל UP , מצב ה TL - 85% .

הצופר לא פעל כלל. 8)

תודה על ההסבר עופר.

פורסם
לא היו אותות ... חוץ מזה שכאשר העלתי את הידית למצב UP האור הירוק לא השתנה...

אקדים ואומר, שמוזר לי שלא דלקה לך גם הנורה האדומה בנוסף לירוקה, כי זו אזהרה המתריעה מפני חוסר התאמת הידית למצב האמיתי של הגלגל. נניח את זה, ודאי חוסר ירידה לפרטים של PMDG או התאמה בין PMDG ל-FSPAX.

מיקי, התייחסותך נכונה למקרה שאי אפשר להרים את הידית ל-UP. כאן אנו מדברים על מצב שבו הידית כן הורמה, ושניים משלושת כני הנסע עלו בהתאם, רק אחד לא. הידית עצמה כן עלתה.

כפי שאני מעריך את המצב, ישנה בעיה במנגנון הנעילה המכנית של כן הנסע, משהו שם תפס אותו כך שהנעילה לא משתחררת והכן נשאר נעול מטה. אפשרות נוספת, באותה נשימה, יכול להיות שהמשכך לא התארך לאחר ניתוק, והוא תקוע באותו מצב שבו הוא נמצא על הקרקע, כך שבמצב זה אי אפשר לקפל את הגלגל (מנגנון המונע קיפול הגלגלים בעוד המטוס על הקרקע, AIR-GROUND). מבחינתך זה תרחיש קל יחסית, מה שיש לך לעשות הוא לגשת לנחיתה מחדש. ברגע שיש לך ירוק - יש לך נעילה, נקודה. מה שכן - אותו הדבר שגרם לתפיסת כן הנסע נעול עלול גם לגרום לשחרור הנעילה, בעיקר במכה של הנגיעה.

לכן -

1. ידית LDG GEAR למטה, לוודא 3 ירוקים. לשים לב למהירות מתאימה לכל אורך הדרך.

2. שרוף דלק, אולי אפילו יותר מהדרוש למשקל המראה מירבי, אך לא צריך להגזים.

3. פעל לנחיתה רכה ככול היותר בגבול הנורמלי, מדפים 40 ומהירות Vref40.

4. בלמים אוטומטיים נמוכים יחסית, כל עוד המסלול מאפשר וללא סכנה.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...