עבור לתוכן
Opher Ben Peretz

נבטים חמישי 10 לאפריל 22 מקומי

Recommended Posts

פורסם

הגיעו ניב, אורן וערן. אחרי כמה מלות תדריך לטיסה ולפיקוח, שלחנו את אורן לטוס בסבב ראשון על F-16, ערן לקח מגדל, ניב גישה, והעברנו את המטוס מאחד לשני, אני משגיח על חגב. בסוף הדגמתי GCA אחד. לסבב שני ערן עזב ולא נשארו טייסים בכדי שאורן ייקח מגדל.

כמה דגשים:

* צריך להכיר את הנהלים. מי שיטוס במרחב גישה 530 קשר במקום מגבלה 300 יגיע לLGAV.

* עדיין אין לנו כמה עזרים חשובים כגון אזורי טיסה משורטטים על GPS. חיוני לשמירת תהליכים, נתיבי ראייה ואזורים.

* יש לרשום נקודת עזיבת השדה כראשונה בנתיב המירשה. מגדל- נותן בבקשת הסעה מסלול המראה ולחץ, בלי אישור מירשה. גיחה צבאית נעשית באישור סמכות אישור טיסה והמירשה באחריות סמל/ת מבצעים דרך מערכת תנועות. הטייס במציאות לא מטפל במרשים (למעט כאורח בבסיס אחר ולא מתארח שם בטייסת).

* לא מקריאים תדרים ברדיו צבאי- של הפקח הבא או כל ערוץ שהוא. במידה וצריך, התדר מועבר בקוד (עדיין אין לנו).

* יש לצאת מקבע בתהליך מוגדר בכיוון שניתן (לדוגמא כיוון 100 מ-NV), לתכנן במטוס מהיר את הרדיוס מראש, אחרת התהליך מתחיל רע וייגמר גרוע.

* בגישת GCA סופית קובעים מהירות קרקע, ואז בשיעור הנמכה מוגדר וקבוע (מופיע בדפיות ILS למטה) המטוס דבוק לקו גישה, מטוס קרב כמעט לא צריך תיקון לרוח צד עקב מהירותו. את עודף המהירות יוכל לאבד במייל האחרון עד נגיעה בקלות. אם המטוס איבד קשר 30 שניות- הולך סביב לפי הנוהל או כפי שהגדיר הפקח, כולל לאיזה ערוץ לעבור. אם יש ספק- יעבור לערוץ אחרון עליו היה לו קשר תקין אם אותו ערוץ עדיין רלבנטי.

ניב הוסמך בעמדת נבטים, התחדש!

ערן יוסמך לאחר מעבר מבחן מעשי במגדל נתב"ג.

אורן יתאמן ויוסמך.

עד כאן, מקווה שנהניתם.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...