אורח פורסם יולי 31, 2008 דיווח פורסם יולי 31, 2008 שלום לכולם, ברצוני לשתף אתכם בשת"פ מאוד מיוחד ומאוד מעניין ואני חושב ש VATIL יכולה לרשום לעצמה עוד בכורה עולמית בנושא. לפני כחודשים +- פנה אל מיקי טייס באלעל שהתבקש לבדוק את נושא הליך גישת מכשירים שהוצעה בזמנו למסלול 30 בב"ג. הגישה היא לא גישת ILS סטנדרטית והיא כוללת גישה באופסט של כ 15 מעלות לציר מסלול וזוית גישה העולה על 3 מעלות. שמה בישראל גישת LDA + GS RWY30. לפני שמכניסים איזה מטוס אמיתי לתוך הבלאגן, החליטו לבדוק את הנושא בסימולטור. לשם כך ניקראנו לדגל. קיבלנו דפית ראשונית עם נ"צ של נקודות במרחב + גבהים ועוד, הזנו אותם לתוך ה DB של PMDG והתחלנו בטיסות ניסוי. ממצאים ראשונים סופקו והושוו מול אחינו הגדול היושב באמסטרדם (הגדול והיקר). התברר שהסימולטור שלנו יותר נח ויותר גמיש בהוספת נ"צ ל DB. מיקי ערך ניסוי ראשון (שלו) ביחד עם הפיקוח של איציק ואז התגלת הבעיה הראשונה, הגירסה הראשונה מכניסה את ההליך לתוך ה CTR של תל נוף. העברנו את הנתונים חזרה לחברים שהחזירו לנו כמה ימים מאוחר יותר גירסה מתוקנת עם היסט קטן יותר שלא נכנס ל CTR תל נוף. ערכנו עוד ניסויים כולל ארוח של יוש איגוד הטיסים בביתו, כאשר אנחנו מריצים בדיקות שונות על אופי הגישה ואיך המטוס מתנהג. בחלק מהניסויים העוברו צילומים מתוך הסימולטור כדי להמחיש מיקום פיזי (זוכרים יש לנו פוטוריאליסטי באזור ב"ג ) של המטוס בנקודות השונות בגישה. במקביל נערכו שני ניסויים בעולם האמיתי, אחד עם 707 של חיל האויר והשני עם 737 של אלעל שהראו בדיוק את כל מה שהראינו אנחנו בסימולטור שלנו. לא נלאה אתכם ביותר מידי פרטים, אך נאמר לכם שבימים אלו נבנה בב"ג מערך האנטנות עבור הגישת LDA +GS עבור מסלול 30 ושוב חטיבת VATIL מסייעת לחברינו מהעולם האמיתי. קצת על ההליך עצמו. מגיעים מ SIRON ל LL בגובה 5000 רגל, עכשיו ישנן שתי אופציות, ביצוע הגישה מ BGN או מה LL. השימוש דרך BGN נועד לדאוג למצב בו ישנו מטוס כמו 742 שאינו ממוכשר ב FMC וכך ההליך הוא מכשירי בלבד. מה LL לוקחים כיוון לנקודה B דרך נקודה A תוך הנמכה לגובה 3000 רגל. ההליךל מתוכנן כך שאת הפניה מ B ל C תבוצע במהירות של 200 קשר. מ B ל C מנמיכים ל 2300 תוך כדי ירוט ה LLZ. מנקודה D מנמיכים על ה GS עד המינימה ומשם מיירטים ציר מסלול ונוחתים. ביצעתי דיי הרבה גיחות אימון על הגישה הזאת כולל רוחות צולבות, מרתק ביותר להגיע מעל ממן בזוית לציר מסלול ואז לבצע תיקון כולל תיקון רוח, מיני קאי טק בישראל שלב התודות. ראשית תודה לאיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר לישראל וליו"ר קברניט בועז חטיבה על האמון בנו וביכולות שלנו. לק"ר ישי זקס שהיה אחראי על הבדיקות וסיפק לנו את כל המידע שלו הינו זקוקים כדי לבדוק את ההליך בסימולטור. מר מיקי ליפ היקר שנתן לי שוב להנות מאתגרים חדשים והכניס אותי לתוך השת"פ הזה, נהניתי מכל שניה. לפקחי ב"ג שסבלו את התרגול שלי שגרם לאחד מהם לפחות דום לב , כאשר אני בגישת LDA בזוית לציר מסלול בזמן שטייס זר נמצא על הRנבת ל 30 ועכשיו שלב הקבצים. ראשית ואני אכתוב את זה בענק שיהיה ברור לכולם. אין להשתמש בהליך זה, לא במציאות ולא ב VATSIM כל עוד לא יצא NOTAM המאשר את ההליך עצמו. הקובץ הראשון, מכתב תודה שקיבלנו מיו"ר איגוד הטייסים, קברניט בועז חטיבה. http://www.rwy12.com/blue767/elal/VATIL.pdf הקובץ השני, דפית הגישה בגירסה האחרונה שקיבלנו (לא האחרונה בכלל אגב) לבדיקות ההליך. קבצים נוספים אני יעלה בהמשך עם ההליך עבור PMDG וה LDS והם מיועדים לתרגולים באוף ליין בלבד. אני עובד כרגע על הכנסת ה LDA ל AFCAD בסימולטור. בדיקות שערכתי לא מעודדות ומשום מה ה LLZ לא נכנס נכון. אני מבקש לא לפרסם שום AFCAD שכולל את ה LDA. AFCAD רשמי יצא מטעם החטיבה בלבד ברגע שההליך יכנס לתוקפו בב"ג האמיתי. ד"א שתפ זה עוד לא הגיע לסיומו הסופי ואנחנו עוד עורכים מספר בדיקות. מקווה שבעתיד הקרוב תהנו וכשההליך יכנס לב"ג יהיה פשוט מטורף לשבת ב LDA 30 ולראות 742 מבצע סללום לפיינל :mrgreen:
Erez Savir פורסם יולי 31, 2008 דיווח פורסם יולי 31, 2008 כול הכבוד רן ומיקי. יש צפי מתי זה יכנס לשימוש במציאות?
Moshe Bensal פורסם יולי 31, 2008 דיווח פורסם יולי 31, 2008 חברה, כל הכבוד לכם, גאווה לא קטנה לחטיבה. תודה על השיתוף.
Moshe Mizrahi פורסם יולי 31, 2008 דיווח פורסם יולי 31, 2008 =D> =D> =D> עוד עליית מדרגה במיתוג המקצועי שלכם ושל החטיבה שלנו, כל הכבוד !!!
AaronDagan פורסם יולי 31, 2008 דיווח פורסם יולי 31, 2008 ברכות על הביצוע, היישום והשיתוף. WELL DONE!!! =D>
tomer13an פורסם יולי 31, 2008 דיווח פורסם יולי 31, 2008 מדהים! כל הכבוד! מחכה בציפייה להתחיל לעשות אימונים
AsafSaar פורסם יולי 31, 2008 דיווח פורסם יולי 31, 2008 מוריד בפניכם את הכובע!! :shock: כל הכבוד לכם!! =D> =D> =D>
Zeev Bucki פורסם יולי 31, 2008 דיווח פורסם יולי 31, 2008 כל הכבוד ל"תותחים" רן ומיקי !!! הדיילת כבר מחכה בכליון עיניים לביצוע ההליך... בוקי זאב:4X-MJB
Yoni פורסם יולי 31, 2008 דיווח פורסם יולי 31, 2008 פשוט מדהים!!! באמת צריך להוריד את הכובע בפניכים- רן ומיקי!
Baruch Spiegel פורסם יולי 31, 2008 דיווח פורסם יולי 31, 2008 וואלה מיקי ורן שיחקתם אותה. כל הכבוד. השת"פ עם אלעל יצר מודעות ליוכולות שלנו בקהילת הטייסים האמיתיים והרי לפניכם התוצאות. מאמין שיהיו עוד שת"פים דומים בהמשך. תבינו שמדובר בשינוי גישה מאוד משמעותי. אני משווה את זה לתקופה של לפני כ-10 שנים. כשעשיתי רשיון. אני זוכר את הרמת הגבה, הזלזול והצחקוק מצד מדריכים ואנשי תעופה כל פעם שהזכרתי את הסימולטור של מיקרוסופט. בזכותכם, קובי, אלעד, רן ומיקי שמנהלים את הפרוייקט ובזכות כל חברי ואטיל שלקחו חלק בפרוייקט השת"פ - ההתייחסות היום שונה לחלוטין. לדעתי, צריך לדרוש הוספת לוגו של ואטיל על הדפית בפמ"ת וגם ב JEPPESEN..
Elad Zeierman פורסם יולי 31, 2008 דיווח פורסם יולי 31, 2008 ענק פשוט ענק רק שאךה קטנה : מה המינימה המתוכננת להליך הזה?
Moshe Mizrahi פורסם יולי 31, 2008 דיווח פורסם יולי 31, 2008 לדעתי, צריך לדרוש הוספת לוגו של ואטיל על הדפית בפמ"ת וגם ב JEPPESEN.. וגם חותמת MRD בצד :wink:
אורח פורסם יולי 31, 2008 דיווח פורסם יולי 31, 2008 ענק פשוט ענק רק שאךה קטנה : מה המינימה המתוכננת להליך הזה? 455 כרגע. אלעד דבר איתי, יש לי בעיות להכניס את ההליך ל LDS, הוא עושה לי שם דברים משונים. ותודה לכולם :wink:
תומר עינבר פורסם יולי 31, 2008 דיווח פורסם יולי 31, 2008 כל הכבוד חברים! הרבה גאווה לחטיבה! בהצלחה בשת"פ ובהליך גישת מכשירים בבן גוריון.
Yarden Antebi פורסם יולי 31, 2008 דיווח פורסם יולי 31, 2008 רק תחשבו מה קורה עם רוח צד בגישה כזאת... במקום כיוון של האף 309 זה יגיע ל 315 ונהיה ממש מאונכים למסלול...
Amit Doron פורסם יולי 31, 2008 דיווח פורסם יולי 31, 2008 ממש מרשים,כל הכבוד רן ומיקי ואכן הסימולטור לא מטעה!
אורח פורסם יולי 31, 2008 דיווח פורסם יולי 31, 2008 אני גאה בחטיבה הזאת :mrgreen: עכשיו הולכת להיות התחרות מי יקליט את האטיס הראשון שאומר את זה
Avi - 4X-KDF פורסם יולי 31, 2008 דיווח פורסם יולי 31, 2008 עליית מדרגה נוספת! פשוט מדהים לאן הקהילה הזאת מגיע, כל הכבוד!
Izik Bakshi פורסם יולי 31, 2008 דיווח פורסם יולי 31, 2008 מיקי ורן, זו מקצוענות לשמה הטוב, כל הכבוד לכם! לקחתם את התחביב והחטיבה עוד צעד אחד למעלה, המון תודה =D>
Shireto Shahar פורסם יולי 31, 2008 דיווח פורסם יולי 31, 2008 כל הכבוד!! סוף סוף יהיה קצת יותר מעניין ב AC..