עבור לתוכן
4x-amr

מבנה תחרות טיסה...

Recommended Posts

פורסם

שלום לכולם,

הנה הצעה למבנה כללי לתחרות(קישור למטה)התכנים הם למחשה בלבד,עדיין דרוש אישור הנהלת וואטיל ומחלקת ארועים.

כמו כן נדרש עדיין תכנון משימות וגיוס כ"א אבל אני אופטימי :)

מדובר על שלוש תחרויות נפרדות בשלושה שדות שונים כשבכל שדה המטוסים יהיו שונים ומוגדרים מראש ובסופו של דבר נקבל שלושה מנצחים -אחד מכל שדה

שיטת ניקוד- טייס מתחיל משימה בהתחברות עם 10 נק' ,על כל ליקוי (נדבר,נהלים,ביצוע)רשאים השופטים\פקחים להוריד לו ניקוד (-1 נק' לכל ליקוי)

במהלך התכנון נשקלו השיקולים הבאים-

1.לאפשר לכולם להשתתף (וגם לכל טייס להשתתף בשלושת ההגדרים)גם לאלה שעברו רק סולו הקפות,כמוני.

2.אכיפת ביצוע

3.פשטות תפעול התחרות

4.לאפשר לחברות תעופה לצבור נק' קבוצתיות

5.ביצועים שונים של מטוסים (קשה ליצור תחרות שתכלול את כולם.אולי באמצעות "בלק בוקס")

6.שכל הארוע יארך סביב ה-6 שעות וזה יקל על ההנהלה למקם אותו בלוח שנה במקום נוח לכולם.

7.נשמח ל-הצעות, הארות,הערות,הסברים ועזרה

http://rapidshare.com/files/144086733/I ... T.doc.html

וזה טופס הרמה למשימה בבן גוריון (יהיה דף אינטרנט) ויהיה דף כזה לכל אחת מהמשימות בשלושת השדות-נ.ב צריך להוסיף אות קריאה לדף ההרשמה

99403302qq1.png

פורסם
אני באמת מתנצל, אבל לא ממש הבנתי על מה התחרות, מה המטרה, מה הדרישות, מה החוקים?

בקיצור, מי נגד מי? :oops:

מה זה משנה, העיקר שאתה שופט ...

צ'ק בדואר :lol:

פורסם
אני באמת מתנצל, אבל לא ממש הבנתי על מה התחרות, מה המטרה, מה הדרישות, מה החוקים?

בקיצור, מי נגד מי? :oops:

ואאלה ,כזה לא מובן?אבדוק את עצמי!

אנסה לבאר-

המטרה-לצבור כמה שיותר נק' ב-4 משימות

הדרישות-לכל משימה דרישות שונות (המשימות עדיין לא נוצרו)

החוקים- חוקי הרשת +חוקי התחרות

מי נגד מי- טייסים נגד טייסים אחרים

כמו שציינתי זה מבנה כללי והתכנים הם להמחשה בלבד (לא מוצלחת כנראה :) )

פורסם

אוקי,הבנתי את המשימה הראשונה אבל לא הבנתי את שלשת האחרות,ביצוע SID במהירות הנמוכה ביותר??[לססנות במגידו!!!!!!!!!!!!!!!!?!?!!?!]

ושתי האחרות נראים אצלי ככה

משימה מס' 3

ש.התחלה-13:20

נוצרה ע"י- א.בקשי

תאור- תקן תמחשב

מקס נק'- 10

משימה מס' 4

ש.התחלה-14:30

נוצרה ע"י- משה מלצר חולון

תאור- תגיע אחרון

מקס נק'- 10

תגיע אחרון???לאן?<

תקן מחשב???

חחחחחחחח לא כל כך הבנתי שזה סתם מבנה,בעיקרון אני חושב שצריך לסדר את לוח הזמנים אחד אחרי השני בהפסקות קטנות,לדוגמא-בן גוריון 10:00 עד 12:00

שדה דוב- 12:30 עד 14:30

ככה טייס אחד יכול להשתתף בכל שלושת הקטגוריות,אני גם חושב שהכי טוב אם ססנות יהיה בהרצלייה

פורסם
אני באמת מתנצל, אבל לא ממש הבנתי על מה התחרות, מה המטרה, מה הדרישות, מה החוקים?

בקיצור, מי נגד מי? :oops:

ואאלה ,כזה לא מובן?אבדוק את עצמי!

אנסה לבאר-

המטרה-לצבור כמה שיותר נק' ב-4 משימות

הדרישות-לכל משימה דרישות שונות (המשימות עדיין לא נוצרו)

החוקים- חוקי הרשת +חוקי התחרות

מי נגד מי- טייסים נגד טייסים אחרים

כמו שציינתי זה מבנה כללי והתכנים הם להמחשה בלבד (לא מוצלחת כנראה :) )

בהחלט לא מוצלח :lol:

אני מציא לכם, לשבת, לגבש תוכנית, לכתוב תדריכים מסודרים, ולאחר מכן להציג אותה לחברי החטיבה.

בכל אופן, כל הכבוד על היוזמה וההשקעה, מבורך ביותר.

פורסם
אני באמת מתנצל, אבל לא ממש הבנתי על מה התחרות, מה המטרה, מה הדרישות, מה החוקים?

בקיצור, מי נגד מי? :oops:

מה זה משנה, העיקר שאתה שופט ...

צ'ק בדואר :lol:

זה מזכיר לי מערכון של הגשש........ :lol:

פורסם

הצעה,טיסת CVFR פשוטה,פיקוח ואחד OBS שמסתכל במכם על הטייסים ומוריד נקודות על אי שמירת גובה,סטייה מהנתיב,טיסה במהירות גבוהה מאוד, ועוד

פורסם
הצעה,טיסת CVFR פשוטה,פיקוח ואחד OBS שמסתכל במכם על הטייסים ומוריד נקודות על אי שמירת גובה,סטייה מהנתיב,טיסה במהירות גבוהה מאוד, ועוד

שלום בבקשה הוסף את שמך המלא לחתימה

תודה

פורסם
אני באמת מתנצל, אבל לא ממש הבנתי על מה התחרות, מה המטרה, מה הדרישות, מה החוקים?

בקיצור, מי נגד מי? :oops:

ואאלה ,כזה לא מובן?אבדוק את עצמי!

אנסה לבאר-

המטרה-לצבור כמה שיותר נק' ב-4 משימות

הדרישות-לכל משימה דרישות שונות (המשימות עדיין לא נוצרו)

החוקים- חוקי הרשת +חוקי התחרות

מי נגד מי- טייסים נגד טייסים אחרים

כמו שציינתי זה מבנה כללי והתכנים הם להמחשה בלבד (לא מוצלחת כנראה :) )

בהחלט לא מוצלח :lol:

בכל אופן, כל הכבוד על היוזמה וההשקעה, מבורך ביותר.

פורסם
אני באמת מתנצל, אבל לא ממש הבנתי על מה התחרות, מה המטרה, מה הדרישות, מה החוקים?

בקיצור, מי נגד מי? :oops:

ואאלה ,כזה לא מובן?אבדוק את עצמי!

אנסה לבאר-

המטרה-לצבור כמה שיותר נק' ב-4 משימות

הדרישות-לכל משימה דרישות שונות (המשימות עדיין לא נוצרו)

החוקים- חוקי הרשת +חוקי התחרות

מי נגד מי- טייסים נגד טייסים אחרים

כמו שציינתי זה מבנה כללי והתכנים הם להמחשה בלבד (לא מוצלחת כנראה :) )

בהחלט לא מוצלח :lol:

אני מציא לכם, לשבת, לגבש תוכנית, לכתוב תדריכים מסודרים, ולאחר מכן להציג אותה לחברי החטיבה.

בכל אופן, כל הכבוד על היוזמה וההשקעה, מבורך ביותר.

כל תכנית היא בסיס לשינויים ולכן הגשתי אותה כתבנית כללית לראשי וואטיל.

בקשר למשימות-אני חושב שראוי שראשי החטיבה יחברו אותן בשל כובד משקלם המקצועי והידע הנרחב בתעופה ומגבלות הפיקוח והנהלים ברשת.

אני בטוח שהתוצאה תהיה מקצועית ומהנה והכי חשוב לי שתאפשר השתתפות של המון טייסים.

תודה על התמיכה והעידוד,

דרך אגב לאן לשלוח לך את הצ'ק?

פורסם

הנה הצעה נוספת:

תחרות תכנון טיסה וביצוע מדוייק.

המטרה: לתכנן טיסה מא ועד ת להצהיר על:

משקלים בחניה, בהמראה, בנחיתה.

להצהיר על נקודת TOC. (מרחק בזמן בו תתהיה ב TOC).

להגדיר נקודת IAF, ולפי זה נקודת TOD.

להגיע בזמן, במקום ובגובה לנקודת תחילת תהליך הגעה (IAF)

להצהיר על כמות דלק ביעד.

להצהיר על שעת הגעה.

לבצע את הטיסה. ולראות עד כמה קרובים הייתם לתכנון.

FSBUILD, FSNAV, GPS וכו מחוץ לתחום.

זה אתגר שמתחבאים בו אתגרים נוספים:

תכנון טיסה נכון בהיבטים של חישובי מהירויות, זמנים, דלקים, משקלים.

התייחסות לטבלאות וביצועי מטוס.

התייחסות לתחזיות ולמזג אוויר.

הטסה מדוייקת.

פורסם
הנה הצעה נוספת:

תחרות תכנון טיסה וביצוע מדוייק.

המטרה: לתכנן טיסה מא ועד ת להצהיר על:

משקלים בחניה, בהמראה, בנחיתה.

להצהיר על נקודת TOC. (מרחק בזמן בו תתהיה ב TOC).

להגדיר נקודת IAF, ולפי זה נקודת TOD.

להגיע בזמן, במקום ובגובה לנקודת תחילת תהליך הגעה (IAF)

להצהיר על כמות דלק ביעד.

להצהיר על שעת הגעה.

לבצע את הטיסה. ולראות עד כמה קרובים הייתם לתכנון.

FSBUILD, FSNAV, GPS וכו מחוץ לתחום.

זה אתגר שמתחבאים בו אתגרים נוספים:

תכנון טיסה נכון בהיבטים של חישובי מהירויות, זמנים, דלקים, משקלים.

התייחסות לטבלאות וביצועי מטוס.

התייחסות לתחזיות ולמזג אוויר.

הטסה מדוייקת.

נשמע כמו הצעה מעולה לקטגוריית כבדים

פורסם

[בהחלט לא מוצלח :lol:

אני מציא לכם, לשבת, לגבש תוכנית, לכתוב תדריכים מסודרים, ולאחר מכן להציג אותה לחברי החטיבה.

בכל אופן, כל הכבוד על היוזמה וההשקעה, מבורך ביותר.

חברים. יקרים. כל הכבוד.

תמשיכו להעלות רעיונות הכי מטורפים שיש.

לפעולה הזאת קוראים BRAIN-STORMING או בעברית "סיעור מוחות".

פשוט תעלו רעיונות גם אם זה נשמע דמיוני לגמרי.

בתרבות ארגונית כשרוצים להתחיל משהו איזה פרוייקט, איזה מוצר, כל דבר, מתחילים בסיעור מוחות. נותנים לכל אחד להעלות רעיונות כיד הדמיון הטובה עליו.

השלב הבא הוא להתחיל לסנן ולראות מה מכל הרעיונות שהועלו באמת מעניין מה ניתן ליישם ומה ישאר בגדר פנטזיה. אבל כדי שיהיה ממה לסנן - כמו כותרת השרשור - דרושים רעיונות.

תהיו בטוחים שצוות החטיבה קשוב למה שנכתב כאן, בין אם זה רעיונות, או תלונות על השירות או מה שלא יהיה.

אז קדימה... תמשיכו...

כל פרוייקט מסודר, מוקפד ומוצלח מתחיל מהעלאת רעיונות מטורפים ומופרעים.

אנשים מעלים רעיונות והפורום הוא המקום הכי מתאים לזה.

מה כואב לך מיקי? אתה משלם לספק אינטרנט לפי כמות קילובייטים שאתה מוריד??

פורסם
הנה הצעה נוספת:

תחרות תכנון טיסה וביצוע מדוייק.

המטרה: לתכנן טיסה מא ועד ת להצהיר על:

משקלים בחניה, בהמראה, בנחיתה.

להצהיר על נקודת TOC. (מרחק בזמן בו תתהיה ב TOC).

להגדיר נקודת IAF, ולפי זה נקודת TOD.

להגיע בזמן, במקום ובגובה לנקודת תחילת תהליך הגעה (IAF)

להצהיר על כמות דלק ביעד.

להצהיר על שעת הגעה.

לבצע את הטיסה. ולראות עד כמה קרובים הייתם לתכנון.

FSBUILD, FSNAV, GPS וכו מחוץ לתחום.

זה אתגר שמתחבאים בו אתגרים נוספים:

תכנון טיסה נכון בהיבטים של חישובי מהירויות, זמנים, דלקים, משקלים.

התייחסות לטבלאות וביצועי מטוס.

התייחסות לתחזיות ולמזג אוויר.

הטסה מדוייקת.

ברוכי אל תקרא לי מוטרף ומופרע...סתאאאאאאם :)

האם אפשר לאכוף?האם על סמך הצהרת הנתונים של הטייס תדע לנתח ביצועיו?

משימה כזו בבן גוריון בהחלט תציב רף גבוה ל"כבדים"

פורסם

משיחה די שגרתית עם עידן , עלה לנו רעיון די נחמד של תחרות "הטיסה הכי יצירתית" , שכל אחד יוציא סיטואציה מציאותית מהחיים ויבצע אותה בצורה הכי מדוייקת ברשת , כמובן תחת תחקיר מלא של הטיסה ,דיוק , וכמובן המקרה הכי מעניין ...

פורסם
משיחה די שגרתית עם עידן , עלה לנו רעיון די נחמד של תחרות "הטיסה הכי יצירתית" , שכל אחד יוציא סיטואציה מציאותית מהחיים ויבצע אותה בצורה הכי מדוייקת ברשת , כמובן תחת תחקיר מלא של הטיסה ,דיוק , וכמובן המקרה הכי מעניין ...

חכו חכו מה אני יעה לכם פה במרחב

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

נעשה משהו הפק המצרי לא יחלום עליו

והמבין יבין :mrgreen: :mrgreen:

פורסם
משיחה די שגרתית עם עידן , עלה לנו רעיון די נחמד של תחרות "הטיסה הכי יצירתית" , שכל אחד יוציא סיטואציה מציאותית מהחיים ויבצע אותה בצורה הכי מדוייקת ברשת , כמובן תחת תחקיר מלא של הטיסה ,דיוק , וכמובן המקרה הכי מעניין ...

היי ווהיב אחי,

הרעיון מגניב ויפה רק אם תוכל להסביר איך שופטים ביום התחרות ישפטו את הביצוע ?קח בחשבון שלפחות חמישה טייסים יבצעו את התרגיל והתרגיל צריך להיות "שפיט",מחכה לתשובה ממך ביי

פורסם
משיחה די שגרתית עם עידן , עלה לנו רעיון די נחמד של תחרות "הטיסה הכי יצירתית" , שכל אחד יוציא סיטואציה מציאותית מהחיים ויבצע אותה בצורה הכי מדוייקת ברשת , כמובן תחת תחקיר מלא של הטיסה ,דיוק , וכמובן המקרה הכי מעניין ...

היי ווהיב אחי,

הרעיון מגניב ויפה רק אם תוכל להסביר איך שופטים ביום התחרות ישפטו את הביצוע ?קח בחשבון שלפחות חמישה טייסים יבצעו את התרגיל והתרגיל צריך להיות "שפיט",מחכה לתשובה ממך ביי

הרעיון הוא מאוד פשוט .. יוצרים סיטואציה .. דוגמא הכי פשוטה : שריפה ( אפשר לעשות סינרי קטן של עשן באזור מסויים בארץ ) והמשימה היא לעבור את כל השטח ולכסות אותו מבחינת ביצוע משימת כיבוי .. כמובן השופטים יהיו דרג בכיר מהפקחים וכו ..

כאשר המטלות יירשמו מראש וחלוקת הטיסה לשלבים ולכל שלב יהיה ציון .. כמובן שכל טייס לא יבצע רק משימה אחת אלא רצף של משימות ובכך יקבל את ציון המשוקלל שלו לתחרות ..

אפשר להוסיף עוד רעיונות בכיף

פורסם

[בהחלט לא מוצלח :lol:

אני מציא לכם, לשבת, לגבש תוכנית, לכתוב תדריכים מסודרים, ולאחר מכן להציג אותה לחברי החטיבה.

בכל אופן, כל הכבוד על היוזמה וההשקעה, מבורך ביותר.

חברים. יקרים. כל הכבוד.

תמשיכו להעלות רעיונות הכי מטורפים שיש.

לפעולה הזאת קוראים BRAIN-STORMING או בעברית "סיעור מוחות".

פשוט תעלו רעיונות גם אם זה נשמע דמיוני לגמרי.

בתרבות ארגונית כשרוצים להתחיל משהו איזה פרוייקט, איזה מוצר, כל דבר, מתחילים בסיעור מוחות. נותנים לכל אחד להעלות רעיונות כיד הדמיון הטובה עליו.

השלב הבא הוא להתחיל לסנן ולראות מה מכל הרעיונות שהועלו באמת מעניין מה ניתן ליישם ומה ישאר בגדר פנטזיה. אבל כדי שיהיה ממה לסנן - כמו כותרת השרשור - דרושים רעיונות.

תהיו בטוחים שצוות החטיבה קשוב למה שנכתב כאן, בין אם זה רעיונות, או תלונות על השירות או מה שלא יהיה.

אז קדימה... תמשיכו...

כל פרוייקט מסודר, מוקפד ומוצלח מתחיל מהעלאת רעיונות מטורפים ומופרעים.

אנשים מעלים רעיונות והפורום הוא המקום הכי מתאים לזה.

מה כואב לך מיקי? אתה משלם לספק אינטרנט לפי כמות קילובייטים שאתה מוריד??[/quote

איפה ראית שכואב לי ? היחיד שסובל פה זה אתה, וצר לי אני באמת לא יכול לעזור לך, יש אנשי מקצוע מיוחדים לזה.

ופה נסגר הדו שיח ביני לבינך, אל תטרח להגיב אפילו, לי נמאס ממך טוטאלית.

לך תמצא חיים.

פורסם
משיחה די שגרתית עם עידן , עלה לנו רעיון די נחמד של תחרות "הטיסה הכי יצירתית" , שכל אחד יוציא סיטואציה מציאותית מהחיים ויבצע אותה בצורה הכי מדוייקת ברשת , כמובן תחת תחקיר מלא של הטיסה ,דיוק , וכמובן המקרה הכי מעניין ...

היי ווהיב אחי,

הרעיון מגניב ויפה רק אם תוכל להסביר איך שופטים ביום התחרות ישפטו את הביצוע ?קח בחשבון שלפחות חמישה טייסים יבצעו את התרגיל והתרגיל צריך להיות "שפיט",מחכה לתשובה ממך ביי

הרעיון הוא מאוד פשוט .. יוצרים סיטואציה .. דוגמא הכי פשוטה : שריפה ( אפשר לעשות סינרי קטן של עשן באזור מסויים בארץ ) והמשימה היא לעבור את כל השטח ולכסות אותו מבחינת ביצוע משימת כיבוי .. כמובן השופטים יהיו דרג בכיר מהפקחים וכו ..

כאשר המטלות יירשמו מראש וחלוקת הטיסה לשלבים ולכל שלב יהיה ציון .. כמובן שכל טייס לא יבצע רק משימה אחת אלא רצף של משימות ובכך יקבל את ציון המשוקלל שלו לתחרות ..

אפשר להוסיף עוד רעיונות בכיף

הבנתי אחי בסגנון משימת חיפוש היאכטה ב-FSX?

פורסם

ופה נסגר הדו שיח ביני לבינך, אל תטרח להגיב אפילו, לי נמאס ממך טוטאלית.

לך תמצא חיים.

מה שתגיד.

אתה כזה חמוד כשאתה מתעצבן :mrgreen:

פורסם

אמיר, נשאלת כבר 3 פעמים על מה נותנים נקודות ולא ענית אפילו פעם אחת, בסדר הבנו שמקבלים משימה ומבצעים אותה, אבל לפי מה אתה קובע את הניקוד? למה תתן לבנאדם 5 ולא 10?

כמו שזה נשמע עד עכשיו זה בדיוק מה שעושים בכל טיסה בעיט, או שאני פשוט לא מבין את הרעיון

פורסם
אמיר, נשאלת כבר 3 פעמים על מה נותנים נקודות ולא ענית אפילו פעם אחת, בסדר הבנו שמקבלים משימה ומבצעים אותה, אבל לפי מה אתה קובע את הניקוד? למה תתן לבנאדם 5 ולא 10?

כמו שזה נשמע עד עכשיו זה בדיוק מה שעושים בכל טיסה בעיט, או שאני פשוט לא מבין את הרעיון

היי עידו,ראשית קבל התנצלותי. אני מנסה להסביר אבל כנראה שכישורי הכתיבה שלי בפורום

לקויים (לא בציניות)ולכן אנסה להסביר שוב:

שיטת הניקוד היא בהפחתה (ניקוד שלילי).

אתה מתחיל עם 10 נקודות בחניה,אוקיי? התיישרת על מסלול ללא אישור,ירדה נקודה.לא שמרת על גובה שמוגדר במשימה ירדה עוד אחת.ביצעת מושלם הכל ? נשארת עם 10 נק.פקח יכול להוריד על-נד"בר,בטיחות,ומשמעת, ושופט יכול להוריד על ליקוי בביצוע (נניח על מהירות טיסה גבוה מידי בתרגיל)כמובן שיש גם פסילה במקרים חמורים .

שוב אציין שזה רעיון כללי ואין תקנון מפורט ולא בטוח שיהיה (תלוי בהנהלה).

בגלל שהמשימות עדיין לא כתובות קשה להגדיר כררטיריה להפחתה מדיוקת.

עם זאת תסכים איתי שיותר "קל" כשופט להפחית נק מאשר" להעניק" נק במהלך תחרות,כי אז שופט "מחפש" איפה החריגות אצל טייס....נכון?

שמע, אני מבין שיש הרבה שאלות אבל רציתי לשתף את כולם בתהליך ולספוג מכולם הערות והצעות כשלמעשה הכינותי רק מסגרת לתחרות שלתוכה ניתן ליצוק מה שרוצים.

אני מקווה שהפעם עשיתי עבודה טובה בהסבר ואם לא אשמח לנסות שוב עד שאצליח, :)

שא ברכה ואשמח לתגובתך

דרך אגב שלחתי לך הודעה בפורום האם ניתן להבנתך להשתמש בבלק בוקס ככלי שיפוטי בתחרות כזאת,אשמח לתשובה.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...