עבור לתוכן

rovenroven

חבר חטיבה
  • הודעות פעילות

    466
  • הצטרפות

  • ביקור לאחרון

כל דבר שפורסם על-ידי rovenroven

  1. מצאתי סרטון בשדה דוב : זה הרבה יותר טוב מהסינרי הדיפולי של FS9, אבל עדיין, בהחלט המון חסר ולא ממוקם טוב.
  2. תודה רבה משה ! היית תותח בתפקיד ושיהיה לך בהצלחה בהמשך ! בהצלחה שמוליק !
  3. כשאתה קופץ למסקנות מומלץ שתקרא את המקור שממנו הבאת את המסקנה הזו בעיון, מהתחלה ועד הסוף. אני טוען שבמזג אוויר שקט אין שום יתרון בקיפול מדפים מוקדם. הבלימה הטובה ביותר במזג אוויר שקט היא בלימה אווירודינמית. צריך גם להכיר את נוסחאת העילוי כדי לדעת מה הגורם הדומיננטי ביותר ואיזה גורם עדיף להקטין כדי להקטין עילוי בצורה יעילה ביותר. אבל מכיוון שאני לא "גורם מוסמך" אני ישלח אותך להמשיך לחפור. שים לב שהמילה יתרונות, אומרת שלמשהו יש יתרונות, לא בהכרח רק יתרונות. היתרונות הברורים הם שיפור אחיזת הגלגלים בקרקע והגברת יעילות המעצורים. דיברתי עם מדריך הטיסה: 1. אכן מלמדים במסלול קצר להרים גלגלים לאחר הנגיעה 2. הטכניקה של הרמת המדפים לפני הנגיעה מוכרת, אבל לרוב לא מלמדים להשתמש בה, השימוש בה גם מוגבל למטוסים שבהם קצב עליית המדפים הוא נמוך, כלומר בפייפרים שבהם הרמת המדפים ידנית הדבר לא מומלץ בגלל השינוי המהיר במצב המדפים. אגב, ברוכי,אין סיבה "לשלוח" אותי להמשיך לחפור, במליא לבד אני תמיד רוצה לדעת עוד, ואני גם מצטער שאני לא מתפשר על איכות.
  4. אני חושב שפה כולנו מסכימים שזה לא רעיון כל כך טוב, סימן שגם עם מאמרים שנראים יפים וחכמים צריך להפעיל את הראש כי יש נושאים שיש עליהם הרבה דעות. אף פעם לא לקחתי שיעור טיסה בארץ או בחול, אני אתקשר לאחד למדריך הטייס שאני בקשר איתו לשאול את דעתו בנושא. אכן הגיוני שאם אין גלגלים מתקפלים ההמלצה של הFAA בטלה כי היא מדבר על גלגלים מתקפלים. על היתרונות של הרמת המדפים אף אחד לא מתווכח, גם לא הFAA, פשוט הוסקה מסקנה שהסיכון בהרמתם גבוהה ולכן עדיף שלא.
  5. כשהמטוס נוגע ממש עם ההזדקרות הזרימה הלמינרית מתנתקת מהכנף ולכן העילוי קטן בצורה דרסטית. במטוסים גדולים לא "מחכים" לניתוק הזרימה עם הירידה במהירות אלא גורמים לניתוק הזרימה באופן מלאכותי ע"י הרמת ספויילרים במשטח העליון של הכנף. זה כתוב כאן בפורום. הודעה אחת מלפני ההודעה לשלך. נכון, אבל זווית ההתקפה קטנה כשאנו מורידים את האף ונוצר עילוי שמוריד את איכות האחיזה של הגלגלים בקרקע. יש המלצה ממקור "אמין/מתמחה בתחום" להרמת המדפים ? כרגע אני ממשיך לחפש בFAA לגבי הערות על מדפים ברוחות צד.
  6. נראה מעניין, אני יכול לדעת איפה זה כתוב ? שטח פנים גדול יותר שגורם ליותר גרר בהחלט הגיוני, למרות שגם עילוי שאולי לא מספיק כדי לנתק מהקרקע עדיין מפריע לאחיזת הגלגלים על הקרקע על פי מה שאני יודע. אני אחפש בFAA הערות לגבי רוחות צד.
  7. מצאתי. זה הציטוט: נלקח מפה: http://www.faa.gov/library/manuals/airc ... a-4of7.pdf פרק 8 - עמוד 11 צד ימין. הסבר שלהם הוא שתאונות רבות התרחשו בשל התבלבלות בין ידית מדפים וידית גלגלים שהמטוס עדיין על המסלול.
  8. אני חשבתי שדיברנו על נחיתה עם כל המדפים מטה. לא טוב ברוח! הגה הכיוון מאבד אפקטיביות במהירות נמוכה ובלי גלגל קדמי אין היגוי!(ברקס דיפרנציאלי ירסק את האף למסלול כך שזאת לא אופציה) אגב עילוי מיוצר כל הזמן שהכנף נעה קדימה ביחס לגוש אוויר ומדפים מוסיפים עילוי וגרר מה שמקטין את יכולת השליטה על המטוס! דוגרי אפשר עם ובלי הטכניקה הזאת, היא בסך הכול באה לתת לטייס עוד נתון שיהיה לטובתו כשה דברים לא הולכים כמו שרוצים. הסיבה שאני מתעקש בויכוח הזה היא שאני פשוט לא מוצא שום יתרון בלא להשתמש בטכניקה הזאת לעומת מספר יתרונות תיאורטיים שכן קיימים בשימוש בטכניקה. שבועה מצוין לכולם! המאמר גם ממליץ להרים מדפים לפני נגיעה במסלול קצר. ברוחות צד חזקות הגיוני לוותר על חלק מהמדפים, לדעתי חבל להתעסק בשטויות ואכן יש סכנה להתבלבלות בידית [עם ידית גלגלים]., כך זה נראה לי. בנוסף אני מאמין שיש סיבה שעל פי מה שאני זוכר הFAA המליץ לא לגעת במדפים [לא גורם לי להפסיק לשאול למה]
  9. זה לא הדיון, ההליכים הם אותם הליכים, ההמלצה שניתנות במאמר הזה כמו : עם הנגיעה להרים מדפים או להרים מדפים בהצפה למסלול קצר הם לא סטנדרטיות. ועכשיו נחזור לדיון, נכון ש10 מעלות מדפים יביאו לך יותר גרר, אך לא משמעותי מבחינת צבירת IAS [שלא אמורה להיות רבה מידי אם לא הוחלט על הליכה סביב מאוחר מידי], אבל מהירות הניתוק תקטן. מבחינת שליטה קרקעית, אם נשאיר את אף המטוס גבוה לאחר הנגיעה וכך נשמור על המטוס מזוקר אפשר להשיג אחיזה טובה. כנראה שלעולם לא תיהיה תשובה חד משמעית בנושא הזה...
  10. הדרך מ0 ל10 קצרה יותר מהדרך מ30 או 40 ל10 למיטב זכרוני . אבל הדבר העיקרי הוא פוטנציאל לפיתוח IAS אותו אתה מפתח מהר יותר ללא מדפים (האצה מהירה יותר) פלוס השליטה האופקית הטובה בהרבה ללא מדפים. יש הרבה יותר סיכוי שטייס ישכח להרים מדפים בהליכה סביב מאשר שטייס בטעות ירים גלגלים בנגיעה. מעבר לזה רוב הטייסים מחויבים מבחינה מנטאלית (פסיכולוגית) לעצירה מוחלטת לאחר הנגיעה ולכן השליטה במטוס חשובה עוד יותר! בקיצור מטוס הוא כלי הסעה גרוע גם ככה ועם מדפים וקצת רוח הוא עוד יותר גרוע. זה מזכיר לי את הויכוחים על נחיתה עם מנוע או בלי מנוע והאם לנחות עם אוויר חם או לעבור לאוויר קר ב 50 רגל מעפ"ש, בסופו של יום אין צודקים וטועים, איש באמונתו יחיה. הדיון עצמו הוא זה שמועיל לכולנו. אגב תומר, השיפור של הC-172P מצוין! יש תכנון ל?SP חג שמח! אכן אין תשובה חד משמעית ... אבל, בהליכה סביב שהתקבלה שההחלטה עלייה לא התקבלה מאוחר מידי IAS היא לא הבעיה, הרי לאחר נגיעה הIAS עדיין גבוה, השאלה היא מהירות הניתוק, ומהירות הניתוק קטנה יותר ב10 מעלות מדפים. חג שמח [ההתקנה של הFSX הסתיימה, נשאר להתקין את המטוס והסינרים]
  11. תומר אתה תותח ! רק בשביל זה אני מתקין שוב FSX !
  12. לצאת מנקודת הנחה שנבצע נגיעה מושלמת נשמע לי הזוי, לפחות במקרה שלי. קיפול מדפים לאחר הנגיעה הוא נוהל מצוין! פעולת קיפול המדפים תורמת בשני מישורים עיקריים: 1. הקטנת הגרר הנובע מעילוי שמיצרים המדפים (קונפיגורציה טובה יותר להליכה סביב). 2. חיסול עילוי עודף שמעצים את השליטה במטוס על הקרקע ומקצר את ריצת הנחיתה (זניח כשהכול הולך כמו שרוצים ואין רוח אבל משמעותי כשה דברים מסתבכים בנחיתה לא טובה כשיש רוח או כשהמסלול רטוב). מעבר לזה מעניין אם FSX מדמה "גראונד אפקט", מישהו בדק? להליכה סביב במסלול קצר קונפיגרציית 10 מעלות מדפים מתאימה יותר, אם העניינים מסתבכים עדיף ללכת סביב מאשר לצפות שהעלאת מדפים תעזור, לדעתי עם כל התרומה של העלאת מדפים זה לא שווה את זה... יש אפקט קרקע בFSX אבל על פי מה שאני הבנתי הוא קטן ביחס למציאות.
  13. לגבי המדפים.... על פי מה שאני זוכר הFAA ממליץ לא לגעת במדפים על שהמסלול פנוי. אכן נראה לי מעט לא מומלץ להרים מדפים עם נגיעה, הרי אם ביצענו נגיעה מושלמת ואנחנו שומרים על האף אין שום סיבה שנעלה לאוויר שוב... והאחיזה אמורה להיות סבירה גם עם מדפים מטה. אני אישית, לא נוגע במדפים עד לפינוי מסלול.
  14. גם אני מגיע ברכבת. אני רוצה לדווא שהבנתי נכון את דרך ההגעה רכבת>קו 5>חניות לטווח ארוך>שער אלעל, נכון?
  15. בהחלט עדיף להיפגש ב4 בתמך במקום ב2 וחצי באיירפורט סיטי.
  16. נכון, זה לא תמיד מתאים, כמו כל דבר צריך לדעת מתי להשתמש בזה,ומתי לא.
  17. ברוכי, את התשובה למה אפשרי ואף מומלץ לתת אישור המראה אפילו למטוס שעוד מסיע קיבלת, אם משתמשים בזה במציאות אין שום סיבה לשנות את הנוהל לרשת, מקסימום הפקח לוקח בחשבון את ה2-3 דקות שיקח למטוס להתארגן, חבל לרדת לפסים אישיים פה, בטח שאתה ביקשת את דעתנו: אני חושב שכן כדי לגמור את הדיון הזה שכן הוא לא מוביל לשום מקום, בכל מקרה כפקח אני אמשיך להשתמש בכלי שיש לי שהוא אישור המראה אפילו למטוס מסיע תוך כדי צפי שיקח לו עד 2-3 דקות להתארגן, אם הוא לא יכול אצפה שידווח לי על כך.
×
×
  • יצירת חדש...