עבור לתוכן
Izik Bakshi

ערב הדרכה בנושא 737 - עדכון בנוגע לשעה

Recommended Posts

פורסם

אהלן חברים, במסגרת הפעילות של IFS ושת"פ אל על, אנחנו נקיים ביום חמישי ה-2 לאוקטובר בשעה 21:30 ערב הדרכה של שאלות ותשובות בנושא 737 ו-PMDG בפרט.

בערב נארח בשרת ה-TS של IFS קצין ראשון מצי 737 של אל על ואת מיקי ליפ שהוא אחראי צי 737 בשת"פ אל על.

אתם מוזמנים להכין שאלות בכל נושא שקשור ל-737 (וגם המודל של PMDG), שאלות כלליות על תפעול הטיסה ע"י הטייסים (החל מההכנה ועד להגעה ליעד), אני רק מבקש שכל מי שמתכוון להגיע עם שאלות שירשום אותם כאן בשרשור או אלי לפרטי.

אני מציין שקיום הערב תלוי ברובו בהיענות שלכם.

חברים שימוש לב לעדכון בנוגע לשעה, מתחילים ב 21:30

פורסם

יש לי שאלה שצריך לפתור סופית-

1.איך קובעים מה ערך ה"קוסט אינדקס"?ומה בדיוק ההשלכות על ביצועי המטוס?(אני יודע שמשפיע על גובה אופטימלי)

2."רזרבות" -מהוא חוק האצבע לחישוב רזרבות?

3.בגישת ILS במידה ולא קיבלת אישור נחיתה מה סד"פ של הטייס להליכה סביב? מדפים,אוטו'טרוטל,מצערות ,AP ?

4.מתי נחיתה אוטומטית ומתי לא?

5.איך קובעים דירייט למנועים בהמראה וטיפוס? יש טבלה?

6.מה הנתונים שמספק ראדאר מזג האוויר מלבד תמונה חזותית?

פורסם
יש לי שאלה שצריך לפתור סופית-

1.איך קובעים מה ערך ה"קוסט אינדקס"?ומה בדיוק ההשלכות על ביצועי המטוס?(אני יודע שמשפיע על גובה אופטימלי)

2."רזרבות" -מהוא חוק האצבע לחישוב רזרבות?

3.בגישת ILS במידה ולא קיבלת אישור נחיתה מה ספ"ד של הטייס להליכה סביב? מדפים,אוטו'טרוטל,מצערות ,AP ?

4.מתי נחיתה אוטומטית ומתי לא?

5.איך קובעים דירייט למנועים בהמראה וטיפוס? יש טבלה?

6.מה הנתונים שמספק ראדאר מזג האוויר מלבד תמונה חזותית?

1. מניואל שמקבל הקברניט לפני כל טיסה מהדיספאץ נותן לו פירוט של קוסט אינדקס כנ"ל לגבי דלק רזרווה כשזה תלוי בשדה אלטרנטיבי בסביבת הנחיתה .

פורסם

1. מניואל שמקבל הקברניט לפני כל טיסה מהדיספאץ נותן לו פירוט של קוסט אינדקס כנ"ל לגבי דלק רזרווה כשזה תלוי בשדה אלטרנטיבי בסביבת הנחיתה .

מה הוא מקבל ?

פורסם

1. מניואל שמקבל הקברניט לפני כל טיסה מהדיספאץ נותן לו פירוט של קוסט אינדקס כנ"ל לגבי דלק רזרווה כשזה תלוי בשדה אלטרנטיבי בסביבת הנחיתה .

מה הוא מקבל ?

סוג של מדריך על הטיסה שכולל נתיב טיסהושדות אלטרנטיבים.

כמות דלק שצריך להיות במטוס שיספיק להגיע לשדה המישני בקצה הדרך.

גבהים אופטימלים לאורך הנתיב.

דרכים להגיע לשדות אלטרנטיבים לאורך הדרך.

כיווני רוח ונתוני מזג האויר לאורך הנתיב.

ותחת איזה שליטהופיקוח בכל קטע הוא נמצא.

פורסם

1. מניואל שמקבל הקברניט לפני כל טיסה מהדיספאץ נותן לו פירוט של קוסט אינדקס כנ"ל לגבי דלק רזרווה כשזה תלוי בשדה אלטרנטיבי בסביבת הנחיתה .

מה הוא מקבל ?

סוג של מדריך על הטיסה שכולל נתיב טיסהושדות אלטרנטיבים.

כמות דלק שצריך להיות במטוס שיספיק להגיע לשדה המישני בקצה הדרך.

גבהים אופטימלים לאורך הנתיב.

דרכים להגיע לשדות אלטרנטיבים לאורך הדרך.

כיווני רוח ונתוני מזג האויר לאורך הנתיב.

ותחת איזה שליטהופיקוח בכל קטע הוא נמצא.

אתה מתכוון לדיספאץ.

קברניט יכול להחליט להוסיף או לגרוע דלק.

פורסם

1. מניואל שמקבל הקברניט לפני כל טיסה מהדיספאץ נותן לו פירוט של קוסט אינדקס כנ"ל לגבי דלק רזרווה כשזה תלוי בשדה אלטרנטיבי בסביבת הנחיתה .

מה הוא מקבל ?

manuel - מדריך (ספרון).

פורסם

1. מניואל שמקבל הקברניט לפני כל טיסה מהדיספאץ נותן לו פירוט של קוסט אינדקס כנ"ל לגבי דלק רזרווה כשזה תלוי בשדה אלטרנטיבי בסביבת הנחיתה .

מה הוא מקבל ?

סוג של מדריך על הטיסה שכולל נתיב טיסהושדות אלטרנטיבים.

כמות דלק שצריך להיות במטוס שיספיק להגיע לשדה המישני בקצה הדרך.

גבהים אופטימלים לאורך הנתיב.

דרכים להגיע לשדות אלטרנטיבים לאורך הדרך.

כיווני רוח ונתוני מזג האויר לאורך הנתיב.

ותחת איזה שליטהופיקוח בכל קטע הוא נמצא.

אתה מתכוון לדיספאץ.

קברניט יכול להחליט להוסיף או לגרוע דלק.

לא אמרתי שלא. לרוב הוא לא ישנה אלא אם כן התווסף משקל רציני.

והנה סיפור לפני חודש וחצי חזרה מקנדי מספר 35 להמראה בעקבות מזג האויר והחלטה של המרחב להפרדה גדולה יותר עמדנו על הtaxi במשך שעתיים הקברניט ביקש מהמגדל לעמוד בקרבת המסלול אבל לא על הtaxi כיבה מנועים על מנת לחסוך בדלק. הכל על מנת להשאר צמוד לדף מהדיספאץ ולא להוסיף דלק למטוס על מנת להתקדם באיטיות כמו שעשו שאר חברות תעופה גדולות

פורסם

1. מניואל שמקבל הקברניט לפני כל טיסה מהדיספאץ נותן לו פירוט של קוסט אינדקס כנ"ל לגבי דלק רזרווה כשזה תלוי בשדה אלטרנטיבי בסביבת הנחיתה .

מה הוא מקבל ?

manuel - מדריך (ספרון).

שלילי, מדובר על קובץ משגרה (בלעז, בעברית צחה- דיספאץ'). הצוות בטח לא צריך ספרון הדרכה על האוירון שעליו אומנו ועליו הם טסו כבר אי אלו שעות ונחיתות.

קובץ המשגרה מכיל נתוני משקלים, דלקים, נתיבים, רוחות, שקלולים כאלה ואחרים, מידע על חריג שאולי במקרה יצטרכו לקחת בחשבון, שדות אלטרנטיביים, ועוד ועוד...

לגבי שאר השאלות של 4X-AMR, זו תורה שלמה על גבי פורום, והרי בשביל מה יש את המפגש הזה ב-TS? אני מציע לשמור את הכל לשם. זו בדיוק התכלית.

אגב, תודות לרגילה מבורכת, אולי גם אני אפגין נוכחות, להקשיב קצת, להשתתף קצת, ואולי אפילו להגיד שלום...

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...