עבור לתוכן
Adam Waiser

The Flying Wing עדכונים - עדכון אחרון:19.12.08 צו חירום!!!

Recommended Posts

פורסם

על מנת להציג לפניכם את הכיתה המעופפת הכנו מספר שאלות ותשובות נפוצות, אם בהמשך יהיו עוד שאלות והערות אל תתביישו לפרסם פה בתגובות.

ש: הכיתה המעופפת זה לא של ערוץ הילדים, עודד מנשה וכאלה?

ת: נכון מאד ולכן מעתה שמה בישראל יהיה The Flying Wing

ש: ומה זה אומר? מה המטרה שלכם?

ת: מדובר בכיתת כוננות שמורכבת מטייסי חטיבת ואטיל, שמוכנה לכל הקפצה ולכל קריאה בארץ ובעולם. כל פעם שיש אירוע כזה או אחר של טיסה ברשת נקראת כיתת הכוננות לדגל לבצע טיסות ראווה בשמי הארץ (או ארץ אחרת כנדרש) כשכל הפנים נשואות אל על (טוב גם עייט ושחקים למען הסדר הטוב) . וכל זאת על מנת לאפשר עוד מקום מפגש והתנסות חדשה ונחמדה לטייסי ואטיל שברצונם להרחיב את הידע ואת המעגל החברתי וכמובן יש את הפן היצוגי בחו"ל לכשתגיע השעה.

ש: פשש רעיון יפה, ועל איזה מטוסים טסים?

ת: כרגע החלטנו לבצע את כל הפעילות על מטוסי ססנה 172P כדי להתחיל ממשהו שרוב הטייסים מכירים. לאחר שנתמקצע במצבי טיסה מורכבים (טיסות במבנה, פניות מתואמות של מספר מטוסים וכו') נעלה את הרמה ונתחיל לפזול לכיוון מטוסים אחרים.

ש: אם ככה אז נראה לי שאני בעניין, יש דרישות קבלה או שכל אחד יכול להצטרף?

ת: אתה בוגר IFS?

ש: לא. למה צריך להיות בוגר IFS?

ת: ממש לא חובה, בוגרי IFS מתקבלים אוטומטית אבל הכנף פתוחה לכולם. מי שאינו בוגרIFS יתקבל לאחר ראיון אישי קצר בו נברר את רמת הידע בכל הקשור למצבי טיסה, הכרת הסימולטור, טיסה ברשת ועוד. נדגיש שכרגע אין שום דרישות לידע בתחום האוירובטיקה. את הרמה והידע בתחום האוירובטיקה נרכוש באימונים משותפים אחת לשבוע עם אפשרות (או יותר נכון בתקווה) להרצאות של מומחים בתחום. כרגע צריך בעיקר אהבה לטיסה, רצון להשקיע וללמוד, חוש הומור ופתיחות. יצויין גם שמי שלא יגיע לאימונים לא יוכל לטוס באירועים ברשת מטעמים ברורים.

ענייני אגו, יוקרה ופז"מ נשארים על הקרקע ולא יקבלו מהפקח רשות להמריא בשום שלב.

ש: ואם אני עדיין חניך בקורס של IFS אפשר להצטרף?ת: דבר ראשון בתור חניכים לשעבר בIFS אנו יכולים להמליץ לכם בחום להתרכז במהלך הקורס בעניינים הקשורים בקורס בלבד ולא להתפזר כי זה עלול לפגוע בתהליך שעוברים בקורס. בכל מקרה כרגע חניכי IFS בקורס פעיל לא יתקבלו לכנף כיוון שבכפוף לתקנון בית הספר ולתקנון ואטסים על חניכי IFS חל איסור לטוס ברשת ללא השגחה עד לסיום הקורס. כיון שכרגע גם האימונים וגם המטסים יתקיימו ברשת ואטסים אין לנו סמכות לאפשר טיסות ברשת לחניכי IFS ללא השגחה. אך כיוון שאנו ממש אנשים נחמדים נציין שפתחנו במגעים עם ההנהלה הבכירה של IFS כדי לראות אם בכל זאת יש דרך לשלב את החניכים בפעילות הכנף.

ש: נשמע נחמד וכמה זמן זה יחזיק מעמד הסיפור הזה?

ת: הכל תלוי בנו ובך אין כרגע מועד צפוי לסיום הפעילות השאיפה היא להעלות את הרמה כל הזמן ועם זאת לאפשר הצטרפות מתמדת של חברים חדשים. מבחינתנו שימשיך לעד. השמיים הם הגבול *

ש: תגיד ואם אני רוצה להשוויץ קצת, סוף סוף להביא קצת נחת לסבתי המתגוררת במדגסקר הרחוקה ואינה מחוברת לואטסים כלל ועיקר, מישהו יצלם אותי טס ועושה דברים מגניבים?

ת: צוות הצילום המקצועי של Flying Wing בראשותו של פילדמרשל עמית דורון ידאג להנציח את כל הרגעים היפים והמרגשים (וגם סתם טיסות שנעשה ביחד) ולהעלות אותן (או את המובחרות שבהן) אחת לכמה זמן בפורום. אם תרצה נוכל גם לשלוח אותם על גבי יונת דאר הישר אל מדגסקר הרחוקה רק כדי שתראה כמה אתה חשוב לנו ובכפוף לתקנון.

ש: ומי האבא והאמא של הסיפור הזה? למי אני פונה אם אני רוצה לשאול שאלות ?

ת: על מנת שהעסק יקבל אופי קצת יותר מסודר ומכובד הגדרנו מספר בעלי תפקידים אליהם ניתן לפנות בכל שאלה בעיה או בקשה. כל בעל תפקיד שכזה משמש כרגע גם כמוביל מבנה שאחראי על רמת הכשירות והמוכנות אצלו במבנה (סליחה על ההקבלה הצבאית אבל כמו מ"כ או מפק"צ)

כמובן שנשמח לראות שהעסק גדל ושיווצר צורך לפתוח עוד מבנים ומי שיתאים ויהיה רציני ימונה למוביל.

ש: סבבה אז עם מי אני מדבר? מי אחראי פה?

ת: אז ככה:

מוביל הכנף וקצין תיאום וקישור (לבעלי התפקידים בואטיל ובואטסים ): קולונל ניב שקולניק

מוביל מבנה ימין וראש אכ"א (גיוס טייסים ואיוש תפקידים): קפטן אמיר אביתן

מוביל מבנה שמאל וראש מחלקת רכש (מטוסים, הורדות ותמיכה טכנית): לוטננט עידן טראוב

מוביל מבנה (סגן מפקד חצי חוליה) אחורי, קמב"צ וראש מחלקת יחסי ציבור: מייג'ור אדם ויזר

מפקד צוות צילום: פילדמרשל עמית דורון

מפקד יב"א (פקח הבית): התפקיד יאויש בקרוב

ש: אכן מדובר בצוות מנצח. נראה לי שאני בפנים. איך נרשמים?

ת: כל מה שצריך לעשות זה לכתוב לנו תגובה בפורום שאתה מעוניין

האם סיימת קורס IFS ובאיזה מחזור, רמת ידע (מטוסים שאתה מטיס CVFR/IFR )

ודרכי התקשרות - כתובת מייל או מסנג'ר.

ש:אוקי נרשמתי מה הלאה?

ת: הטיסה הראשונה תהיה כבר ביום שבת ה 29.11.08

מדובר בטיסה קצרה ברשת באירוע השבועי (על הנתיב ולוחות הזמנים תצא הודעה בנפרד)

כמובן שלפני הטיסה נבצע את המפגש הראשון והאימון השבועי ביום חמישי 27.11.08 בשעה 20:00 בשרת הטימספיק של IFS

מעבר לכך בטווח הנראה לעין יש עוד מעט את אירוע החד"ב שגם בו כמובן נשתתף כצוות מבצעי לכל דבר.

פרטים בהמשך

ש:סבבה אני שם.להתראות ביום חמישי

ת: להתראות, אל תשכח להביא מגבת ושק של מצב רוח טוב

*עד גובה 5000 רגל ובקשר עין מתמיד עם הקרקע

***תוספת להודעה***אמיר ערך עבורנו קלות מדריך לטיסה במבנה (המדריך של עופר) כדי שיהיה בסיס ראשוני לפעילות TFW.

אנא תעברו על המדריך הוא לא ארוך ויכול לעזור לנו מאד בקביעת חוקי אצבע לתקשורת ולביצוע.

אם למישו יש קישורים למדריכים נוספים בבקשה תפנו אותנו אליהם.

(קיבלנו הערות שהמדריך קשה מידי נוציא גרסה פשוטה יותר בקרוב)

במדריך תמצאו כמה תובנות לגבי טיסה במבנה אם למישו יש שאלות,שישאל!

תהנו- כמה הערות כלליות-

בסקווק בוקס תחת "אפשרויות" יש לשונית מולטיפלייר ובה יש כפתור הזזה לתדירות רענון תמונה שימו אותו על 5 פעמים בשניה בתור התחלה (לא להגזים זה עלול לפגוע בביצועים של המחשב)וסמנו ב"וי" את הקופסה enable formation flying mod.

1.רק מוביל "כנף" (בכנף יש כמה מבנים) מתקשר עם הפיקוח ומקבל עבור כולם מרשה הסעה,המראה וכו.

2.רק מובילי מיבנים נמצאים בסקווק C וכל האחרים בסקווק סטנד ביי.

3.חייב להיות ערוץ קשר משני (טים ספיק) בין הטייסים.

4.בזמן תקלה או חרום לכל מוביל יש מחליף (מס 2) שמחליף אותו בצורה מיידית ואוטומטית במיקום ובתפקוד (הופך להיות מוביל וסקווק C ולהודיע "לקחתי הובלה מבנה 2")ועליו להכיר את אופן ביצוע המשך המשימה.

5.על המובילים להכריז על המהירות הגובה ושינוי כיוון כמה שיותר ולוודא שמירת הנתונים בכל מצבי הטיסה על מנת לשמור אחידות המבנה.

6.על כל הטייסים להיות בהאזנה על הערוץ של הבקרה הרלוונטית ועל מוביל המבנה לוודא שכל הטייסים מאזינים לתדר הנכון.

7.בזמן טיסה התאום בטים ספיק יעשה בקצרה וללא קשקשת מיותרת וברגע ששומעים פניה למוביל בקשר,מחכים עד שהמוביל מחזיר רידבק.

8.כל הטייסים חייבים להגיש תוכנית טיסה. יש לציין בתכנית את כל שלבי הטיסה כולל נקודת הפיזור המיועדת לקראת נחיתה

9.סדר ההסעה הוא לפי סדר המבנה כלומר- מוביל מסיע ראשון ומספר שתיים אחריו וכו'.

10.באחריות מוביל מבנה לוודא:

א.שהטיסה מתואמת עם כל הגורמים והבקרות

ב.שבוצע תדריך לכל הטייסים וכולם מכירים את הנתיב ואת תוכנית הטיסה.

ג.שכולם הגישו תוכנית טיסה

ד.שסדר הכניסה לאזורי "פיזור לנחיתה"ברור לכולם וכנ"ל סדר יציאה

ה.עליו לוודא שיש לו ולכל מוביל אחר מס' 2 שיודע את תפיקידו

ו.לוודא שכולם ממריאים עם דלק מלא

א. מבנה מכונס, נדון במבנה יהלום:

הסעה: מטוס מוכן בעמדה קרובה למוביל ימתין מעט קדימה מהמקום הרגיל ויודיע, אחרים יודיעו בערוץ מבנה או לפי זמנים בתדריך, הסעה לפי סדר מספרים כשניתן.

התיישרות: מתבצעת לפי סדר המספרים כשהמוביל ראשון, בדיקת מנועים ביחד.

המראה: לחיצת שעון עצר כשהמוביל מתחיל לרוץ, עם תחילת הריצה המטוס מכוון להצטרף בהדרגה ולשמור אמצע מסלול. הצטרפות למבנה באמצעות חיתוך דרך בפנית המוביל, כך שהמטוס שלפניך נשמר מחוץ לפנייה בזווית 45 מעלות או יותר. כך נוצר נתיב קצר יותר וביחד עם מהירות סגירה ניתן להגיע במהירות למקום. אם הנתיב המתוכנן הינו ישר וללא פנייות במטוס לא אנרגטי, המוביל יבצע S אחד לאיסוף המבנה, וישמור 5% פחות כח מנוע בכדי לאפשר למובלים בניית מהירות סגירה. באימונים ראשוניים האחרון מודיע במקום.

"ישיבה במקום": כינוי לשיטת עבודה בטיסה במבנה

עד 4 מטוסים, מס' 3 הוא מוביל זוג, מובל מנוסה ביותר יושב עליו כמס' 4. נועד לאפשר הגנת הדדית של מטוסי המבנה באמצעות ראייה מיטבית של גזרתם האחורית, למשל בעת פטרול להגנת מרחב אווירי או צילום. ישיבה בשורה חזיתית, שמירת גובה זהה באמצעות מוביל על האופק, טווח רוחבי כפונקציה של מהירות (בצילום לפי דרישות כיסוי מצלמות), כדי שבעת פנייה יישמר מרחק ביטחון בעת החליפות, יוסבר בהמשך בסעיף "פניות".

שני הצדדיים במרחק מוטת כנף מהמוביל, בזווית כ-45 מעלות הנשמרת באמצעות עין הטייס המובל על קו המחבר נקודות באף ובכנף לזווית, וקו מוגדר בכנף למרחק. אחורי שומר את קו טיסת המוביל , מרחק ישיבה ליצירת יהלום סימטרי באמצעות נקודות של מטוס המוביל יחסית לחלון קדמי של המובל, מקום קשה ביותר לזיהוי שינויי מקום אורכי ולכן תמיד ישב שם הטייס הטוב ביותר. שמירת מקום מתבצעת במינימום אפשרי של תיקונים בהגאים ובמנוע, באמצעות דיוק רב ותגובה מזערית מהירה לשמירת מקום וצפיה אינטליגנטית בשינויים צפויים לפי המשימה. שינויי קו טיסה וכח מנוע מתבצעים בשלב ראשוני עם קשר או סימן מוסכם, בהמשך ללא כל הודעה ובקצב לא חריף לאפשר שמירות מקום בשינוי. במבנה תצוגה ניתן לשבת קרוב יותר כפונקציה של רמת הטייסים במבנה, תיקוני מוקדמים וקטנים יותר עקב זיהוי תזוזה קל יותר, גורמי הסיכון: התנגשות עקב אי הערכת מרחק נכונה, כניסה למערבולות, תקלת היגוי או תגובה מאוחרת לשינוי.

תמרון: בפניות מובלי הצד שומרים גובה באמצעות שינוי הגה גובה כך שמישור הכנפיים נשמר תמיד. ככל שמרחק הישיבה רחוק יותר כך משתנה רדיוס הפניה של הצדדיים ולכן גם ההטייה תהיה שונה מהמוביל, וכמובן המהירות ולכן המנוע. כשהמוביל מגלגל התגובה מיידית כולל במנוע. האחורי כמעט לא צריך לשנות מנוע והגאים מעבר לעקיבה בפנייה. המראות בודדים מתבצעות תמיד במטוס טקטי 10-15 בהפרשי שניות .

פניות: 1. פניית 90 מעלות . המוביל מגלגל, עד 45 מעלות הטייה והמובלים אחריו ללא שינוי מנוע, כך שב-45 מעלות כולם יחלפו בשורה עורפית לעבר הצד השני לישיבתם המקורית. כל מטוס שומר מרווח אנכי קטנטן, הפנימי יורד מעט וחולף קדימה מהמוביל מעט מתחתיו, מרחק הישיבה הראשוני והטיית המוביל יקבעו במצב זה את מרחק המטוסים בחליפה, שצריך להיות מרחק ביטחון של לפחות 2-3 אורכי מטוס. לקראת סיום הפנייה כל מובל שופט בהטייה כניסה למקום החדש ומתקן לגובה המוביל. אם ממשיכים בפניית 90 נוספת (לפי הטיית המוביל) לא יוצאים למלוא המרחק הרוחבי, וכך מונעים שימוש מיותר במנוע, כי הנטייה תמיד הינה לפגר (אי פיגור פירושו ביצוע מושלם).

2. שינויי כיוון קלים

המוביל פונה קלות לכיוון הרצוי והמובלים מתקנים למקום ללא חליפה.

הצטרפות ונחיתה: (ממריאים במבנה, נוחתים אחד אחד!!)

המבנה יכנס לשטח מוגדר מראש-אזור "פיזור לנחיתה" (בד"כ אזור אימונים) או לשני אזורי פיזור לדוגמא איזורי אימונים 8 ו-9 ובתוך האזור המוביל יחל גבהים לכל טייס ומשם יופנה כל טייס בנפרד לנתיב ולהצטרפות לנחיתה לפי הוראות פקח,חשוב לציין שכל טייס ידע מראש לאיזה איזור פיזור הוא אמור להיכנס(סקווק C רק בהוראת פקח).

פורסם

הרכש הראשון שאנחנו מאד גאים בו הוא עמית דורון ראש להק צילומים ....

בהצלחה עמית בתפקיד החשוב מאד הזה תפקודך הכרחי להצלחה

פורסם

אדם ואמיר וניב(שלושתם פעורים שלא תבינו אותי לא נכון)*** , עשיתם לי את השישי :D

פורסם
שלום

ברכות על היוזמה !!

אני בוגר מחזור 8 מטיס מטוסים קלים CVFR ואשמח להצטרף .

oferbur@013net.net

ob85@live.com

מחכה לעידכון.

שלום עופר וברוך הבא ,אנא המשך להתעדכן דרך הפורום ואנו ניצור איתך קשר לגבי ציוותך ולעידכונים נוספים

פורסם
אני הצטרף בשמחה

המון בהצלחה :lol:8)

שלום יובל וברוך הבא ,אנא המשך להתעדכן דרך הפורום ואנו ניצור איתך קשר לגבי ציוותך ולעידכונים נוספים (לי היה ברור שתצטרף ואני שמח מאד)

פורסם

אני רוצה להצתרף לא עברתי קורס ב-IFS אבל אני חושב שאני יודע מספיק ( כבר טסתי איתכם במטס של האירוע מבאר שבע לבן גוריון\ הרצליה\ שדה דוב) ואני רוצה להירשם גם.

יש לך את ה-MSN שלי אדם אז אני ידבר איתך תודה...

פורסם
אני רוצה להצתרף לא עברתי קורס ב-IFS אבל אני חושב שאני יודע מספיק ( כבר טסתי איתכם במטס של האירוע מבאר שבע לבן גוריון\ הרצליה\ שדה דוב) ואני רוצה להירשם גם.

יש לך את ה-MSN שלי אדם אז אני ידבר איתך תודה...

ברוך הבא מרק נהיה בקשר ותמשיך להתעדכן בפורום

פורסם

שלום לכולם

רעיון גדול אהבתי אני מעונין להצתרף.

אני בוגר מחזור 11 ifs

שיהיה בהצלחה לכולם

תודה שלומי נצחון 4x-asm

פורסם
שלום לכולם

רעיון גדול אהבתי אני מעונין להצתרף.

אני בוגר מחזור 11 ifs

שיהיה בהצלחה לכולם

תודה שלומי נצחון 4x-asm

שלומי שלום, ברוך הבא היום בערב תצא הודעה לגבי המבצע הקרוב תמשיך לעקוב בפורום ואנחנו נהיה בקשר איתך.

פורסם
שלום

אני אימרי מיוחס בוגר מחזור 12 מעוניין להצטרף!

אימרי שלום, ברוך הבא היום בערב תצא הודעה לגבי המבצע הקרוב תמשיך לעקוב בפורום ואנחנו נהיה בקשר איתך.

פורסם
כל הכבוד רעיון מעולה

מגיע לטיסה :lol:

נוי שלום, ברוך הבא היום בערב תצא הודעה לגבי המבצע הקרוב תמשיך לעקוב בפורום ואנחנו נהיה בקשר איתך.

פורסם

שלום לכולם ותודה על ההיענות המרשימה.

לקראת כל מבצע תתפרסם בפורום הזה פקודה מקדימה ובהמשך פקודת מבצע למטסים שנבצע. בדרך זו תוכלו לדעת מבעוד מועד על מבצעים מתוכננים ולהתארגן בהתאם.

להלן פקודות מקדימות לקראת מבצע "ציפורים נודדות":

ביום שבת ה29.11.08 נקיים את המבצע הראשון במסגרת האון ליין דיי השבועי.

המטס ימריא משדה התעופה של חיפה, נטוס מערבית לחוף לכיוון נתב"ג כשהכוונה היא להכנס מכיוון מגשימים ליעף נמוך מעל מגדל ב"ג (זה המקום לציין שלמי שיש מגדל וירטואלי נשמח לקבל צילומים) ונחיתה בשדה דב.

במסגרת ההכנות ועד ליציאת פקודת המבצע השלמה על כל מי שמתכוון להשתתף לקרוא ולהכיר היטב את הדגשים של אמיר לטיסה במבנה (נמצא בראש הנושא)

להכיר היטב את נתיבי הכניסה והיציאה של איזורי אימון 8 ו 9 ולמי שלא טס הרבה זמן (יש מישהו כזה?) לבצע לפחות טיסה אחת לפני האימון לחזרה לכשירות.

בנוסף לכל זה כמובן חובה להגיע לאימון שיתקיים ביום רביעי 26.11.08 בשעה 20:00 שימו לב לשינוי ביום

האימון יתקיים ברשת ואטסים ונתרגל בו את הטיסה לאורך הנתיב, היעף הנמוך בב"ג ופיזור המבנה באזורי האימון של הרצליה.

בהמשך השבוע נפרסם את הפקודה השלמה שתכלול את הנתיב המפורט ופרטים חשובים נוספים לטיסה.

מי שמעוניין לשריין לעצמו מקום במבנה או סתם לשאול כל מה שעולה על הדעת מוזמן ליצור קשר בהקדם האפשרי במייל: waiser_adam@yahoo.com

כמו כן דרושים:

פקחים לחיפה ב"ג ושדה דב לאימון בחמישי ליצור קשר במייל

מתנדב לצוות הצילום (ליצור קשר עם עמית דורון)

בברכת כנף לכנף נחלוף ביעף

מחלקת מבצעים

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר



×
×
  • יצירת חדש...