עבור לתוכן
Adam Waiser

The Flying Wing עדכונים - עדכון אחרון:19.12.08 צו חירום!!!

Recommended Posts

פורסם

חברים מצטער שלא הגעתי בזמן היו לי בעיות עם FSINN ועד שהתקנתי ת SB4 זה היה מאוחר מדי

אבל עליתי להקפות וראיתי אותכם .. יאלה פעם הבאה אין תירוצים חייב להגיע :)

פורסם

תודה ענקית לכל מי שטס איתנו ופיקח ועזר בקרוב התמונות

אני מזכיר שזה היה רק האימון בשבת נטוס שוב באירוע

הופקו לקחים והוסקו מסקנות דבר אחד בטוח:

הכיתה המעופפת המריאה ונכנסה לנתיב

כולם מוזמנים בחום להצטרף

לשלוח מייל עם דרכי התקשרות ל:

flyingwingteam@yahoo.com

פורסם

הטיסה הראשונה של צוות TFW התקיימה וניתן לומר בפה מלא שהיא מילאה את יעודה נהננו מאד ולמדנו המון והכי חשוב הפקנו לקחים.

ראינו לנכון לפרסם לציבור את תמצית הדו"ח שהוכן במעבדה הסודית על ידי מיטב המוחות לאחר תחקור קפדני ומדוקדק של ממצאי האימון כי חשבנו שאולי זה יעניין מישהו.

אז מה למדנו?

כמה דגשים מאד חשובים:

ניהול תקשורת בקשר פנימי (טימספיק): יקבעו נהלים ברורים לשימוש בקשר הפנימי.

העבודה תתבצע לפי מספרי ברזל והוראות ינתנו רק על ידי מובילים.

נקבע כלל ברזל: במהלך טיסה (מרגע שהמוביל מתחבר לרשת ואטסים ועד הניתוק מהרשת) רק מובילים מדברים בקשר פנימי

רמה מקצועית: העבודה וההסתדרות בתוך המבנה חייבים להתבצע בתנאי ראייה וראש בחוץ כמה שיותר.

יושם דגש באימונים על מצבי טיסה במהירויות משתנות עם ראש בחוץ.

מהירות השיוט המקסימלית במבנה תוקטן ל75 קשרים על ידי המובילים על מנת לאפשר הצטרפות סידור מבנה סגירת רווחים וכו'.

המובילים יכריזו בתדירות גבוהה יותר על שינויי מהירויות גובה וכיוון.

על המוביל לתת עדכונים שוטפים לצוות לגבי מהירות כיוון וגובה בסוף הבד"ח של הגעה לנקודת ציון.

במילים פשוטות אחרי כל נקודת ציון שעוברים, לאחר הדיווח לפקח יבצע המוביל דיווח בקשר פנימי של גובה כיוון מהירות

מרווח בין המטוסים (מרחק אורכי יוקטן ל 0.1 מייל ראה נספח)

מנהלות ומשמעת: לא תתאפשר הצטרפות לטיסת אימון ללא נוכחות בתדריך לקראת האימון.

לא תתאפשר הצטרפות לטיסת ראווה ללא השתתפות באימון ובתדריך לקראת הטיסה. (בשבת התדריך ב20:00 דיר בלאק)

על כל טיס לעבור על מדריך טיסה במבנה ולהכיר את צורת המבנה במטס הקרוב

התחברות תעשה בקולסיין ללא 4X ועם מספר הברזל לדוגמא AMR-3

SHT-10 וכו'

צילומים מהמבנה: יש צלם שמטרתו תיעוד הטיסות. תמונות של טייסי המבנה יתקבלו בברכה רק אם הם קודם טסים ואחר כך מצלמים.

זאת אומרת קודם תוודא שאתה מטיס כראוי ונמצא במקום ואם יש לך ארבע שניות פנויות לשנות נקודת מבט ולצלם- אשריך אבל קודם תטוס.

בעיות טכניות: יתבצע יישור קו טכני בין כל טייסי הכנף והמובילים עד כמה שניתן לגבי הגדרות הסימולטור ותוכנת התקשורת לעבודה מיטבית ברשת עמוסה.

עד כאן להפעם.

זה נראה קצת רשמי ומפחיד אבל אל תשכחו שאנחנו אנשים טובים וכל כוונתנו בסוף זה שכולם יהנו. הציפיות שלנו כמו גם רשימות הלקחים והנהלים שיגזרו מהן ויפורסמו

(בכובד ראש שמאד לא אופייני לנו בד"כ) נועדו להבטיח מקצועיות רבה ככל האפשר ושבפעמים הבאות באמת נראה כמו להקת ברבורים ולא כמו קן צרעות.

בתמונה: נספח

74021930gc8.png

w567.png

פורסם

עוד הערה ברשותכם.

אחד מהטייסים באותו ערב התחבר עם שם פרטי ומשפחה בשם "חיפה".

ע"פ חוקי ואטסים שמופיעים לכם כל פעם בהתחברות, נדרש מהחברים להשתמש בשם פרטי + משפחה.

פורסם

אני מזכיר לכולם שהיום ב20:30 יערך מטס ראווה של TFW בין חיפה להרצליה לאורך קו החוף

למי שמעוניין לחזות בפלא המטס יעבור ביעף נמוך מעל מסלול 08 בב"ג בסביבות השעה 21:00

לספוטינג מומלץ להתחבר בW H. תמונות יתקבלו בברכה

כמו כן לחברי TFW אני מזכיר חובה להגיע לתדריך שיערך בשעה 20:00 בטימספיק.

בהצלחה ושיהיה בכיף

פורסם

שימו לב לפני התדריך לעבור שוב על "הפקת לקחים מהטיס הראשונה" שאדם פרסם ולרשום שאלות לתדריך (במידה ויש).

נתראה ב-8 בדיוק

פורסם
עוד הערה ברשותכם.

אחד מהטייסים באותו ערב התחבר עם שם פרטי ומשפחה בשם "חיפה".

ע"פ חוקי ואטסים שמופיעים לכם כל פעם בהתחברות, נדרש מהחברים להשתמש בשם פרטי + משפחה.

איציק זה היתי אני :lol: פשוט התקנתי FSINN ולא הבנתי בדיוק מה לשים איפה והתבלבלתי בין שדה הבית לשם שלי חח אז סורי

בהצלחה לכולנו היום

פורסם

היה כיף ונראה לי שכולם נהנו (לפי התגובות),מי שמעויניין להצטרף זה הזמן (יום חמישי אימון).

דרך אגב התחלנו את הטיסה 14 מטוסים.

תודה לאוהד ,ניסים ,אביב וגלעד שפיקחו וסייעו בכל מיני דברים .

מחר ייצא סיכום מבצע נא לעקוב (ייצא גם במייל).

2008112922434993vq7.png

w640.png

20081129224439312gu9.png

w640.png

הלוגואים של אימג' שייק מוקדשים לאבי מרקוביץ' :o

פורסם

שימו לב לנתון שהגדרנו בתדריכים והבנתי שלא ניתן ממש לסמוך עליו כדי ליצור מבנה מדוייק (להוציא את הבעיה שכל אחד רואה תמונה אחרת ב-CTRL+S ).

הסימולטור מראה לנו ב"לייבלים" יחידות מרחק בעשיריות מייל בלבד 0.1 , 0.2 ,0.3, 0.4 וכן הלאה ולא פחות מזה לדוגמה: 0.29 nm.

אמרנו שהמרחק האורכי יעמוד על 0.1 nm שזה שווה ערך ל-185 מטר.

מטוס סננה 172 אורכו +-6-7 מטר (לא מדוייק),ב0.1 מייל "נכנסים" 26 מטוסים.....

אז כרגע זה לא נתון שניתן לעבוד איתו וחוזרים לעבודה בקשר עיין :o

פורסם

אמיר,

גם העבודה בקשר עין היא לא קלה, כי,

כאשר זה שמלפני לא מצליח לשמור על גובה עיקבי, פעם למעלה פעם למטה,

ואני צריך כל הזמן לחפש אותו כדי לתפוס את הכנף שלו, זה ממש לא קל,

לכן לדעתי, כדאי לטוס עם המטוס הדיפולטי שיש בו טייס אוטומטי, ולשמור על גובה קבוע,

כך יהיה קל יותר לשמור לפחות על גובה, ויהיה צורך רק לטפל במצערת.

ד"א

תמונות יפות, יש לי גם כמה תמונות, אני אשלח לך שתעלה אותם אם תרצה.

פורסם
אמיר,

גם העבודה בקשר עין היא לא קלה, כי,

כאשר זה שמלפני לא מצליח לשמור על גובה עיקבי, פעם למעלה פעם למטה,

ואני צריך כל הזמן לחפש אותו כדי לתפוס את הכנף שלו, זה ממש לא קל,

לכן לדעתי, כדאי לטוס עם המטוס הדיפולטי שיש בו טייס אוטומטי, ולשמור על גובה קבוע,

כך יהיה קל יותר לשמור לפחות על גובה, ויהיה צורך רק לטפל במצערת.

ד"א

תמונות יפות, יש לי גם כמה תמונות, אני אשלח לך שתעלה אותם אם תרצה.

הרעיון עלה לא מעט פעמים והוא שווה בחינה לפחות בשלב הזה.

ובקשר לתמונות שלח לי ואעלה אותן.

פורסם

טייס אוטומטי זה בעיתי בגלל החוסר שליטה בפניות ופניות מתואמות ובעיקר כשיש מספר מטוסים בפניה ביחד .

בנוסף יש את החלק של באמת רוחות והטייס האוטומטי של מטוס אחד יכול להגיב טיפה שונה למטוס שנמצא 100 מטר לפניו .

פורסם

הטיסה השנייה של TFW התקיימה בשבת.

כרגיל נהננו מאד שמענו הרבה קריאות התפעלות בקשר

("מייק ג'ולייט בראוו קשר עין עם העדר חייזרים הזה שבא מולי")

בהמשך למדיניות השקיפות שלנו אנו לא מסתירים אף פרט מעין הציבור

לכן לא חסכנו מכם גם הפעם את סיכום הטיסה שלהלן:

סיכום טיסת מבנה שבת 29.11.06

הכנות:

כלקח מטיסת האימון חולקו שני המבנים (ימין ושמאל) לחדרים נפרדים בטימספיק ולכל מוביל מבנה היתה אפשרות לתקשר ('whisper')

עם המוביל של המבנה השני וגם עם מוביל הכנף שהיה בחדר נפרד על מנת לאפשר לו לעבוד בשקט מול הפיקוח.

הטייסים תודרכו שעד לנקודה עתלית יטוסו בשני טורים ורק בהוראה של המוביל יתחילו ביצירת צורת ראש חץ.

בנוסף לכך כל טייס קיבל אות קריאה שהורכב משלוש אותיות שני מקפים ומספר הברזל שלו לדוגמא: ADM--3 בידיעה של המארגנים שמדובר באו"ק לא שגרתי

ובאישור של פקח תל אביב סנטר.

המראה וטיפוס

הטיסה המריאה כמתוכנן משדה התעופה חיפה בשעה 20:30 לאחר תדריך קצר.

היו מספר תקלות טכניות שגרמו לכך שטייס אחד לא הצליח להצטרף בהמראה,

מעבר לכך טייס נוסף באותו מבנה נאלץ אף הוא לא לטוס כך שנוצר מצב שהכנף הייתה חסרה שני טייסים דבר שישבש מעט את התכניות.

ההמראות התבצעו בצורה כזו:

כל המטוסים היו מיושרים על המסלול בשני טורים מוביל הכנף המריא ראשון לאחריו המריא טייס מהטור הימני ולאחריו טייס מהטור השמאלי וכן הלאה.

כאן נתקלו בבעיה שסירבלה את מהלך ההמראות.

באימון כל טייס הודיע בקשר פנים "מתגלגל" לאחר שהמטוס במבנה המקביל התחיל בריצת המראה. כיוון שבטיסה האחרונה לא היה קשר פנים בין טייסי שני המבנים האחריות על תזמון ההמראות היתה של מובילי המבנה (שכבר היו באויר ולא ראו את הנעשה על הקרקע) הדבר סירבל מעט את ההמראות וההצטרפות של כל הטייסים לשני טורים התבצע סופית בין מחלף דרום לעתלית.

שיוט:

במהלך הטיסה נצפו מספר בעיות:

בעיה טכנית שכל טייס רואה את מיקומו בשונה ממה שהטייסים האחרים רואים.

הדבר יוצר קושי רב בסידור צורת המבנה כשהמוביל שמנסה למקם את טייסיו בצורה מסוימת רואה תמונת מצב שאינה בהכרח מציאותית מבחינת מרחקים בין מטוסים.

כיוון שכך נוצר קושי למובילים לתת הוראות מדויקות לסידור "ראש חץ" אם כי ניתן לומר שבהחלט היה נראה שיפור בצורה מהטיסה הקודמת.

בעיה נוספת היתה שמירת גובה מהירות ומצבי טיסה.

מספר טייסים נצפו כשהם נמצאים בסטיה חריפה מאד מהמיקום שהיו אמורים להיות בו.

כמו כן בפניה מעל תל יונה לבן גוריון שני טייסים מהמבנה השמאלי ביצעו פניה חריפה מדי במהירות גבוהה דבר שגרם להם בפועל לטוס מעט לפני המבנה.

גם הטייסים עצמם וגם המוביל היו ערים לכך והם הצליחו לחזור למיקומם במבנה.

מוביל הכנף ומובילי המבנים הקפידו הפעם לעדכן בתדירות גבוהה יותר על גובה כיוון ומהירות כמו גם על תחילת פניות כלקח מהטיסה הקודמת. החליפה מעל המסלול בבן גוריון התבצעה בצורה יפה

אם כי נראה שצורת ראש החץ טעונת שיפור.

פיזור ונחיתה:

היציאה לאזורי האימון והפיזור לנחיתה בהרצליה התבצעו בצורה יפה מאד. ביציאה מאזורי האימון כל טייס בתזמון של המובילים יצר קשר עם גישה בן גוריון עד לבצרה שם הוא קיבל הוראה לעבור לקשר עם מגדל הרצליה.

לקחים:

קשר:

חלוקת החדרים בקשר פנים יעילה מאד ומסייעת למובילים ולטייסים כאחד לעבוד בצורה יותר מקצועית.

יש לקבוע אותות קריאה חדשים וחוקיים שיכללו את המספר 4X על מנת שנוכל לייצג את החטיבה הישראלית בחו"ל בעתיד.

יש לשמר את התנהלות התקשורת ועדכונים שוטפים בין מובילי המבנים ומוביל הכנף ובין כל מוביל למבנה שלו.

יש לקבוע נוהל חדש להמראות כיוון שההמראות בנוהל "מתגלגל" כשכולם בחדר משותף התבצעו בצורה יותר טובה מאשר בטיסה בשבת כשכל מוביל מתזמן את ההמראות במבנה שלו תוך כדי שהוא כבר באויר בלי לראות את הנעשה על הקרקע ועל סמך קשר פנים בלבד.

הפיזור לנחיתה התבצע בצורה יפה ובלי בעיות מיוחדות יש לשמור על הנוהל של עבודה מול הפיקוח בפיזור גם לפעמים הבאות.

יש להקפיד על שימוש נכון בנדב"ר (ביציאה מאזורי אימון: "גישה tango fox whiskey מבקש לעזוב את אזור 8 לנחיתה בהרצליה").

בעיות טכניות:

יש למנות אדם שתפקידו להמצא בקשר עם כל טייסי המבנה וליישר קו מבחינה טכנית על מנת לצמצם כמה שניתן בעיות פריימים ותצוגה. לוודא שכולם עובדים עם אותן הגדרות בתוכנת ההתחברות ומשתמשים בתוכנת התחברות אחידה.

בכל מקרה אין לעזוב את המבנה בכל שלב בלי להודיע למוביל גם אם הייתה התנתקות מהרשת יש להודיע למוביל במידת האפשר על מנת שיוכל להיערך בהתאם.

מקצועיות:

יש לתרגל שוב ושוב מצבי טיסה ומהירויות משתנות, פניות ושינויי גובה.

יש לתרגל זאת גם בצורה עצמאית וגם באימוני הצוות.

צוות ההובלה יקבע תכנית אימונים מסודרת לאור הלקחים שהופקו מהטיסות האחרונות.

סיכום:

סך הכל נראה שהרמה המקצועית הכללית טובה מאד והשאיפה היא כמובן להגיע לרמה טובה יותר. יש מספר בעיות טכניות שעוד לא התגברנו עליהן שפוגעות משמעותית ביכולת ליצור צורת מבנה רצויה ומדוייקת.

השימוש בחלוקת החדרים בקשר פנים עוזר מאד בשמירה על סדר ו"ראש שקט" אצל המובילים, אם כי פה ושם צצו עוד כמה דיבורים מיותרים בקשר הפנים.

יש לבדוק את נושא ההמראות מחדש ולקבוע נוהל יותר נוח ויעיל להמראה מסודרת. ביצוע הפיזור לנחיתה מול הפקחים ראוי לציון.

אות הקריאה שהשתמשנו בו בטיסה היה לא חוקי למרות שעבר אישור של פקח תל אביב סנטר. תקבע צורת או"ק חדשה שתעשה שימוש ב4X כדי לייצג את החטיבה הישראלית.

תודה רבה לכל הטייסים שהשתתפו.

תודה מיוחדת לאוהד שלו על העזרה הרבה עם הטימספיק ועל הפיקוח, תודה לניסים שובל, שלומי לוקסנברג, אביב קרבל וגלעד ברוטמן על הפיקוח.

נתראה באימון ביום חמישי.

פורסם

ביום ראשון 30.11.08

ביצענו מספר טיסות לבחינת שיטות העבודה והאימונים להמשך.

כיוון שהיו לא מעט טייסים שהתעניינו בעבודה עם טיס אוטומטי לשמירת גבהים ומהירויות במבנה, ביצענו טיסת מבנה של ארבעה מטוסים לבחינת העניין.

הטיסה התבצעה עם המטוס הדיפולטי C172SP.

לאחר ההמראה חיברנו טייס אוטומטי והגדרנו גובה 3000 ומהירות אנכית של 1000 רגל בדקה לטיפוס. לאחר התייצבות בגובה 3000 רגל המשכנו לשיוט מעל הכינרת ותרגלנו שינויי גובה, פניות ועוד.

במהלך הטיסה נתקלנו במספר בעיות של שמירת מרחקים והבדלי גובה של 100- 200 רגל בשיוט עקב עבודה לא נכונה עם מצערת המטוס,

כמו גם מספר בעיות של שמירת מרחק במהלך הנמכה, פניות וטיפוס עקב חיזוי לא מדויק של המהירות אליה עשוי להגיע המטוס בכל שינוי מצב טיסה.

הסקנו מכך שהעבודה המתבצעת עם המצערת במצב של טייס אוטומטי דורשת רמת עדינות ודיוק גבוהה על מנת להגיע למהירות אחידה ומרחקים רצויים בתוך המבנה.

אמנם בשורה התחתונה נשמר הגובה לאורך זמן אך המיומנות שנדרשת להפעלה נאותה של מצערת המטוס והחשיבה קדימה הנדרשת מהטיס ברמת המבנה

זהה למיומנות הנדרשת להפעלת המטוס ללא טייס אוטומטי. עוד נציין כי בהפעלת הטייס האוטומטי נתקלים לפעמים בבעיות של שמירת כיוון והתנהגות המטוס עשויה להשתנות ברגע אם הטייס שכח לנתק פונקציה מסויימת של הטייס האוטומטי או אפילו בגלל תדר של עזר ניווט שנשכח על מכשיר הניווט.

לאחר הטיסה הזו קיימנו טיסה נוספת הפעם ללא טייס אוטומטי בהובלתו והדרכתו של ברוכי שפיגל שהראה לנו כמה פשוט לטוס במבנה כאשר שומרים על כללי הטסה נכונים, שימוש מושכל במקזז ומצערת ובתירגולות בסיסיות של הצטרפות למבנה, הקטנת מרחק בין מטוסים ועוד.

אי לכך החלטנו להמשיך כרגע בפעילות ללא שימוש בטייס אוטומטי, חלוקת הצוות לקבוצות עבודה קטנות יותר וכמובן יישום הדגשים והתובנות שלמדנו בטיסותינו האחרונות.

זה המקום גם להודות לברוכי על העזרה הרבה והתובנות החדשות שקיבלנו להמשך הדרך.

טייסי TFW נשמח לקבל הערותיכם ולשמוע דעתכם בעניין.

פורסם

חברים אני מצדיע!!

הארגון הזה שקורם עור וגידים, שהתחיל בצורה די ספונטנית - ממש מדהים.

אדם אמיר וכל מי שמעורב - כל הכבוד!!

ממליץ בחום למי שרוצה באמת להתמקצע - בצד התפעולי של הטסת מטוסים. מאוד מאתגר ומהנה.

פורסם

חברים עדכון חשוב

בנוסף למייל ששלחנו לכולם לצערנו האימון שתוכנן להיום יידחה לשבוע הבא

יום חמישי אותה שעה. מי שיודע שתהיה לו בעיה להגיע נא להודיע בהקדם.

מצטערים על ההתרעה הקצרה

פורסם

שלום לכולם.

לאחר ישיבה סוערת במטה החשאי במהלכה נבחן המשך דרכה של TFW

הוחלט לשנות קצת, או יותר נכון לארגן קצת את צורת העבודה שלנו.

החלטנו לחלק את הכנף לחמש טייסות:

ארבע טייסות כשכל טייסת מונה עד ארבעה מטוסים ומתמקצעת על מטוס אחר (לדוגמא: טייסת EXTRA, טייסת פייפר, טייסת 152 וכו') כמובן שיפתחו טייסות נוספות לפי דרישה אם יהיו יותר מארבעה אנשים שיהיו מעוניינים לטוס על מטוס מסוים. כל מפקד טייסת יהיה אחראי לשמירת רמת הכשירות בטייסת שלו והסבה יעילה של המצטרפים למטוס המיועד.

בנוסף תהיה טייסת קבלה שדרכה יעבור כל אחד שירצה להצטרף לכנף למשך תקופת הכשרה קצרה בה ירכוש את המיומנוית הבסיסיות של טיסה במבנה.

המטוס הרשמי של טייסת ההכשרה יהיה ססנה 172 מדגם P.

באימונים הקרובים יסופחו כל טייסי TFW אל טייסת הקבלה לתקופת אימונים קצרה בה יעברו סדרה קצרה של אימונים שיהוו את הPILOT לתכנית ההקבלה של TFW.

בתום התקופה נתחלק לטייסות שונות לפי סוגי המטוסים שיבחרו על ידי טייסי TFW.

בנוסף הוחלט על צורת היהלום* כצורת המבנה הבסיסית לפיה נלמד ונעבוד.

עוד נעדכן אתכם שבימים הקרובים יעלה לאוויר אתר האינטרנט הרשמי של TFW

המון המון תודה לטל אלמשעלי יובל פישלר ושחר שירטו שבונים עבורנו את האתר.

כמו כן כולכם מוזמנים להתחיל לחמם מנועים כי המפגן הראשון שלנו בחו"ל מתקרב בצעדי ענק.

תמשיכו להתעדכן.

*מצורף המדריך של אמיר לאחר מקצה שיפורים ועריכות, למדריך צורף תרשים צורת היהלום שלפיה נעבוד מעתה.

פורסם

מדריך לטיסה במבנה וקובץ הוראות ותדריכים TFW

(חובה על כל טייס במבנה לקרוא את כל הקובץ הזה)

מנהלות ומשמעת: לא תתאפשר הצטרפות לטיסת אימון ללא נוכחות בתדריך לקראת האימון.

לא תתאפשר הצטרפות לטיסת ראווה ללא השתתפות באימון ובתדריך לקראת הטיסה על כל טיס לעבור על מדריך טיסה במבנה ולהכיר את צורת המבנה במטס הקרוב.

בטיסות בחו"ל ובארץ אנו מייצגים את החטיבה ולכן כללי המשמעת של החטיבה חלים על כל טייס ואין בכוונתנו להידרש לנושא בשום צורה.

כמה הערות כלליות-

ב- SquawkBox תחת "אפשרויות" יש לשונית מולטיפלייר ובה יש כפתור הזזה לתדירות רענון תמונה שימו אותו על 20 פעמים בשניה וסמנו ב"וי" את הקופסהenable formation flying mod .

ב-fsinn יש אפשרות יותר חכמה ובה אפשר לבחור את מי רוצים ל"רענן" יותר.

בקונטרול פנל לוחצים אדוונס (בחלק התחתון) ובצד שמאל תופיע פונקציית pla ,אחרי לחיצה על pla תיפתח רישמת מטוסים שמחוברים עכשיו לוואטסים ,משמאל לכל מטוס יש חץ כחול או ירוק ,דאבל קליק עליו יהפוך אותו לחץ כפול וזהו בחרתם מטוס שירוענן יותר וכך אפשר לרענן מטוסים נוספים.

הוראות:

1. רק מוביל "כנף" (בכנף יש כמה מבנים) מתקשר עם הפיקוח ומקבל עבור כולם מרשה הסעה,המראה וכו.

2. רק מובילי מיבנים נמצאים בסקווק C וכל האחרים בסקווק סטנד ביי.

3. חייב להיות ערוץ קשר משני (טים ספיק) בין הטייסים.

4. בזמן תקלה או חרום לכל מוביל יש מחליף)מס 2) שמחליף אותו בצורה מיידית ואוטומטית במיקום ובתפקוד (הופך להיות מוביל וסקווק C ולהודיע "לקחתי הובלה מבנה 2")ועליו להכיר את אופן ביצוע המשך המשימה.

5.על המובילים להכריז על המהירות הגובה ושינוי כיוון כמה שיותר ולוודא שמירת הנתונים בכל מצבי הטיסה על מנת לשמור אחידות המבנה.

6. על כל הטייסים להיות בהאזנה על הערוץ של הבקרה הרלוונטית ועל מוביל המבנה לוודא שכל הטייסים מאזינים לתדר הנכון.

7. בזמן טיסה התאום בטים ספיק יעשה בקצרה וללא קשקשת מיותרת וברגע ששומעים פניה למוביל בקשר,מחכים עד שהמוביל מחזיר רידבק.

8. כל הטייסים חייבים להגיש תוכנית טיסה. יש לציין בתכנית את כל שלבי הטיסה כולל נקודת הפיזור המיועדת לקראת נחיתה

9. סדר ההסעה הוא לפי סדר המבנה כלומר- מוביל מסיע ראשון ומספר שתיים אחריו וכו'.

10. באחריות מוביל מבנה לוודא:

א.שהטיסה מתואמת עם כל הגורמים והבקרות

ב.שבוצע תדריך לכל הטייסים וכולם מכירים את הנתיב ואת תוכנית הטיסה.

ג.שכולם הגישו תוכנית טיסה

ד.שסדר הכניסה לאזורי "פיזור לנחיתה"ברור לכולם וכנ"ל סדר יציאה

ה.עליו לוודא שיש לו ולכל מוביל אחר מס' 2 שיודע את תפיקידו

ו.לוודא שכולם ממריאים עם כמות דלק אחידה

11. ניהול תקשורת בקשר פנימי (טימספיק): יקבעו נהלים ברורים לשימוש בקשר הפנימי. העבודה תתבצע לפי מספרי ברזל והוראות ינתנו רק על ידי מובילים.

נקבע כלל ברזל: במהלך טיסה (מרגע שהמוביל מתחבר לרשת ואטסים ועד הניתוק מהרשת) רק מובילים מדברים בקשר פנימי

12.התחברות לרשת ואו"ק (קולסיין): התחברות תעשה בקולסיין עם מספר הברזל שיוחלק

במבנה לדוגמא 4x-am2 4x-c12 .

13.מרווח בין המטוסים : מרחק אורכי יוקטן ל 0.1 מייל (מקסימלי). הסימולטור מראה לנו ב"לייבלים" יחידות מרחק בעשיריות מייל בלבד 0.1 , 0.2 ,0.3, 0.4 , וכן הלאה ולא פחות מזה לדוגמה: 0.29 nm. אמרנו שהמרחק האורכי יעמוד על 0.1 nm שזה שווה ערך ל-185 מטר. מטוס סננה 172 אורכו +-6-7 מטר (לא מדוייק),ב0.1 מייל "נכנסים" 26 מטוסים.....

שימו לב לנתון המרחק ב"לייבל" שלא ניתן ממש לסמוך עליו כדי ליצור מבנה מדוייק (להוציא את הבעיה שכל אחד רואה תמונה אחרת ב(CTRL+S ) .

אז כרגע נשתמש בנתון לשמירת מרחק מקסימלית מהמטוס שלפנינו.

14.רמה מקצועית : העבודה וההסתדרות בתוך המבנה חייבים להתבצע בתנאי ראייה וראש בחוץ כמה שיותר. יושם דגש באימונים על מצבי טיסה במהירויות משתנות עם ראש בחוץ.

מהירות השיוט המקסימלית במבנה תוקטן ל- 75 קשרים עד סגירת המרווחים על ידי המובילים על מנת לאפשר הצטרפות סידור מבנה סגירת רווחים וכו'. המובילים יכריזו בתדירות גבוהה יותר על שינויי מהירויות גובה וכיוון. על המוביל לתת עדכונים שוטפים לצוות לגבי מהירות כיוון וגובה בסוף הבד"ח של הגעה לנקודת ציון.

במילים פשוטות אחרי כל נקודת ציון שעוברים, לאחר הדיווח לפקח יבצע המוביל דיווח בקשר פנימי של גובה כיוון מהירות.

15.הצטרפות ונחיתה : ממריאים במבנה, נוחתים אחד אחד ולכן המבנה יכנס לשטח מוגדר מראש-(אזור "פיזור לנחיתה" בד"כ אזור אימונים) או לשני אזורי פיזור לדוגמא איזורי אימונים 8 ו-9 ובתוך האזור המוביל יחל גבהים לכל טייס ומשם יופנה כל טייס בנפרד לנתיב ולהצטרפות לנחיתה לפי הוראות פקח,חשוב לציין שכל טייס ידע מראש לאיזה איזור פיזור הוא אמור להיכנס(סקווק C רק בהוראת פקח.

16.צילומים מהמבנה: יש צלם שמטרתו תיעוד הטיסות. תמונות של טייסי המבנה יתקבלו בברכה רק אם הם קודם טסים ואחר כך מצלמים.

זאת אומרת קודם תוודא שאתה מטיס כראוי ונמצא במקום ואם יש לך ארבע שניות פנויות לשנות נקודת מבט ולצלם- אשריך אבל קודם תטוס.

תדריך- נדון במבנה יהלום : (ראה תמונה בהמשך)

הבסיס לטיסה במבנה הוא שמירת מהירות וגובה (ייצוב המטוס במצב טיסה) ותיקון למוביל בתיקונים קלים בלבד תוך שמירת מצב אף!

הסעה : מטוס מוכן בעמדה קרובה למוביל ימתין מעט קדימה מהמקום הרגיל ויודיע, אחרים יודיעו בערוץ מבנה או לפי זמנים בתדריך, הסעה לפי סדר מספרים כשניתן.

התיישרות : מתבצעת לפי סדר המספרים כשהמוביל ראשון, בדיקת מנועים ביחד.

המראה : לחיצת שעון עצר כשהמוביל מתחיל לרוץ, עם תחילת הריצה המטוס מכוון להצטרף בהדרגה ולשמור אמצע מסלול. הצטרפות למבנה באמצעות חיתוך דרך בפנית המוביל, כך שהמטוס שלפניך נשמר מחוץ לפנייה בזווית 45 מעלות או יותר. כך נוצר נתיב קצר יותר וביחד עם מהירות סגירה ניתן להגיע במהירות למקום. אם הנתיב המתוכנן הינו ישר וללא פנייות במטוס לא אנרגטי, המוביל יבצע S אחד לאיסוף המבנה, וישמור 5% פחות כח מנוע בכדי לאפשר למובלים בניית מהירות סגירה. באימונים ראשוניים האחרון מודיע במקום.

"ישיבה במקום": כינוי לשיטת עבודה בטיסה במבנה

עד 4 מטוסים, מס' 3 הוא מוביל זוג, מובל מנוסה ביותר יושב עליו כמס' 4. נועד לאפשר הגנת הדדית של מטוסי המבנה באמצעות ראייה מיטבית של גזרתם האחורית, למשל בעת פטרול להגנת מרחב אווירי או צילום. ישיבה בשורה חזיתית, שמירת גובה זהה באמצעות מוביל על האופק, טווח רוחבי כפונקציה של מהירות (בצילום לפי דרישות כיסוי מצלמות), כדי שבעת פנייה יישמר מרחק ביטחון בעת החליפות, יוסבר בהמשך בסעיף "פניות".

שני הצדדיים במרחק מוטת כנף מהמוביל, בזווית כ-45 מעלות הנשמרת באמצעות עין הטייס המובל על קו המחבר נקודות באף ובכנף לזווית, וקו מוגדר בכנף למרחק. אחורי שומר את קו טיסת המוביל , מרחק ישיבה ליצירת יהלום סימטרי באמצעות נקודות של מטוס המוביל יחסית לחלון קדמי של המובל, מקום קשה ביותר לזיהוי שינויי מקום אורכי ולכן תמיד ישב שם הטייס הטוב ביותר. שמירת מקום מתבצעת במינימום אפשרי של תיקונים בהגאים ובמנוע, באמצעות דיוק רב ותגובה מזערית מהירה לשמירת מקום וצפיה אינטליגנטית בשינויים צפויים לפי המשימה. שינויי קו טיסה וכח מנוע מתבצעים בשלב ראשוני עם קשר או סימן מוסכם, בהמשך ללא כל הודעה ובקצב לא חריף לאפשר שמירות מקום בשינוי. במבנה תצוגה ניתן לשבת קרוב יותר כפונקציה של רמת הטייסים במבנה, תיקוני מוקדמים וקטנים יותר עקב זיהוי תזוזה קל יותר, גורמי הסיכון: התנגשות עקב אי הערכת מרחק נכונה, כניסה למערבולות, תקלת היגוי או תגובה מאוחרת לשינוי.

תמרון : בפניות מובלי הצד שומרים גובה באמצעות שינוי הגה גובה כך שמישור הכנפיים נשמר תמיד. ככל שמרחק הישיבה רחוק יותר כך משתנה רדיוס הפניה של הצדדיים ולכן גם ההטייה תהיה שונה מהמוביל, וכמובן המהירות ולכן המנוע. כשהמוביל מגלגל התגובה מיידית כולל במנוע. האחורי כמעט לא צריך לשנות מנוע והגאים מעבר לעקיבה בפנייה. המראות בודדים מתבצעות תמיד במטוס טקטי 10-15 בהפרשי שניות .

פניות : פניית 90 מעלות . המוביל מגלגל, עד 45 מעלות הטייה והמובלים אחריו ללא שינוי מנוע, כך שב-45 מעלות כולם יחלפו בשורה עורפית לעבר הצד השני לישיבתם המקורית. כל מטוס שומר מרווח אנכי קטנטן, הפנימי יורד מעט וחולף קדימה מהמוביל מעט מתחתיו, מרחק הישיבה הראשוני והטיית המוביל יקבעו במצב זה את מרחק המטוסים בחליפה, שצריך להיות מרחק ביטחון של לפחות 2-3 אורכי מטוס. לקראת סיום הפנייה כל מובל שופט בהטייה כניסה למקום החדש ומתקן לגובה המוביל. אם ממשיכים בפניית 90 נוספת (לפי הטיית המוביל) לא יוצאים למלוא המרחק הרוחבי, וכך מונעים שימוש מיותר במנוע, כי הנטייה תמיד הינה לפגר (אי פיגור פירושו ביצוע מושלם).

שינויי כיוון קלים:

המוביל פונה קלות לכיוון הרצוי והמובלים מתקנים למקום ללא חליפה.

14663167cq5.jpg

פורסם

צוות TFW גאה להציג את

\:D/ אתר TFW החדש \:D/

כרגע מדובר בגרסה ראשונית וצוות האתר עובד על שידרוגים ושיפורים כל העת

בינתיים אתם מוזמנים להכנס, להתרשם מהתמונות ולהתעדכן בפעילות לשבוע הקרוב

(ויש כזאת לא לשכוח אימון ביום חמישי בשעה 20:00)

אה והלינק לאתר כמובן:

http://tart.co.il/tfw/index.html

זה המקום לתת כבוד של מלכים לטל אלמשעלי ויובל פישלר =D> =D> על ההשקעה הרבה ביצירת האתר

ולברך את שחר שירטו שמצטרף לצוות הפיתוח והבנייה של האתר

תודה ענקית חיבוקים ונישוקים לכולכם

מהחבר'ה של TFW

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר



×
×
  • יצירת חדש...