עבור לתוכן
Mark163

טייסים, תודיעו על הטיסות שלכם

Recommended Posts

פורסם

זה שאתם אומרים 140 טיסות אמור ליהיות חח מה אתם חושבים התחבר תל אביב ועוד כמה עמדות ישר 120 אנשים רואים קופצים? לא, כשיודעים לפני כמה ימים מראש ייהיה פיקוח בשעה XXX ובזמן XXX אז כן יהיה 20 טייסים על פקח אחד אבל כשסתם עולים רנדומאלית חלק לא בבית חלק לא יכולים אבל אם אפשר להודיע מראש אז אפשר לארגן ולתת קצת זמן לאנשים להסתדר

ובקשר ואדם זה שהפקח גער בך לא אשמתך בכלל אתה רשאי לקבל וקטורים אחרי ההמראה הפקח לא נהנה שלא יהנה אם אתה רוצה לקבל וקטורים זכותך לא משנה מה העומס זאת כבר "בעיה" של הפקח אבל אם רוצים לעשות את זה מסודר ויותר ראליסתי אז כן באים עם דפיות ומבצעים את ה-SID אבל אתה אומר שהינא נתנו לך יציאה NAT3E ופתאום גיליתה את זה. ואתה כאילו אומר שאם הייתה ב-IFS הייתה יודע הכל, ואני חושב איך אפשר לטוס מכשירים בלי לדעת מזה SID\ יציאה בלי להעליב אבל באתר של VATIL יש אחלה מדריכים ל-IFR וכנ"ל לסימולטור. תרשום בגוגל FS School ותראה יש סרטונים ומדריכים על כל מיני סוגים וגם על ה-SID STAR וכ'ו או שתכנס ל-AVSIM ולמעלה יש פרסומת של הבית ספר

פורסם
זה שאתם אומרים 140 טיסות אמור ליהיות חח מה אתם חושבים התחבר תל אביב ועוד כמה עמדות ישר 120 אנשים רואים קופצים? לא, כשיודעים לפני כמה ימים מראש ייהיה פיקוח בשעה XXX ובזמן XXX אז כן יהיה 20 טייסים על פקח אחד אבל כשסתם עולים רנדומאלית חלק לא בבית חלק לא יכולים אבל אם אפשר להודיע מראש אז אפשר לארגן ולתת קצת זמן לאנשים להסתדר

ובקשר ואדם זה שהפקח גער בך לא אשמתך בכלל אתה רשאי לקבל וקטורים אחרי ההמראה הפקח לא נהנה שלא יהנה אם אתה רוצה לקבל וקטורים זכותך לא משנה מה העומס זאת כבר "בעיה" של הפקח אבל אם רוצים לעשות את זה מסודר ויותר ראליסתי אז כן באים עם דפיות ומבצעים את ה-SID אבל אתה אומר שהינא נתנו לך יציאה NAT3E ופתאום גיליתה את זה. ואני חושב איך אפשר לטוס מכשירים בלי לדעת מזה SID\ יציאה בלי להעליב אבל באתר של VATIL יש אחלה מדריכים ל-IFR וכנ"ל לסימולטור. תרשום בגוגל FS School ותראה יש סרטונים ומדריכים על כל מיני סוגים וגם על ה-SID STAR וכ'ו או שתכנס ל-AVSIM ולמעלה יש פרסומת של הבית ספר

מרק,

לאנשים יש עוד דברים בחיים,

אני בטוח שלרוב האנשים פה לטוס בפיקוח זה לא בראש סדר העדיפויות.

ככה שאנשים לא הולכים לארגן את הלו"ז שלהם לפי אם יש או אין פיקוח.

פורסם

חברים אפשר להמשיך לדון בזה עד אין סוף.

מה שלאחד נראה סופר מקצועי - כי הוא לא מכיר משהו אחר, לאחר נראה חובבני. אחד חושב שהוא לומד הכי טוב לבד, אחר מבין שאם יש מסגרת שווה לנצל אותה.

כל אחד שיעשה מה שהוא מבין. אין שום חובה ללמוד דרך IFS ונכון, כמו שראובן אמר ואטסים וואטיל הסתדרה טוב מאוד ומסתדרת טוב מאוד גם לי בית הספר.

הקמנו את בית הספר עבור מי שרוצה ללמוד מעט יותר להבין קצת יותר את עולם התעופה ולהתמקצע ויש לו את הסבלנות והנכונות לשבת וללמוד.

מי שחושב שזה מיותר והוא מסתדר לבד, או שהוא לא מרגיש שהוא צריך לדעת מעבר למה שהוא יודע מלימוד עצמי - סבבה.

אני אומר כאן את דעתי האישית:

שווה ללמוד במסגרת שמאפשרת ללמוד בצורה מסודרת ובסדר הנכון. כי כשיודעים יותר- נהנים יותר. כי כשלומדים בצורה מסודרת והדרגתית לומדים להכיר את כל סוגי המטוסים וכל סוגי הטיסות, ומנצלים טוב יותר את מה שהסימולטור מציע לנו - כמשחק, כתחביב. לומדים כללים בסיסיים ויסודות חשובים שיעזרו לכם בהמשך בהבנה ובהתמודדות עם כל סוג של מטוס וכל סוג של טיסה.

כשלומדים לבד - אין את כל היתרונות האלה. דוגמא: אם למשל מארק שואל איך אני אלמד על ATIS בססנה. אני מבין מאיפה זה נובע. כי דרך הסימולטור ובלימוד עצמי הוא שמע על ATIS רק דרך ה FMC. הוא חושב בטעות שATIS זה פיצ'ר שקיים רק ב FMC. הוא כלכך בטוח שזה נכון, שהוא אפילו מתווכח ושואל אותנו - איך אני אמור לדעת על ATIS בססנה...

זו דוגמא למצב שמישהו לא יודע -- מה שהוא לא יודע...

אם אפשר לחזור לעניין המקורי של הדיון: המסר שאני מנסה להעביר: לא לקפוץ מעל הפופיק. זה שנרשמתם לפני כמה חודשים, זה לא אומר שאתם כבר יודעים ומבינים הכל ברשת מי האנשים שמפעילים אותה מה ההכשרה שהם צריכים לעבור ומתי יש להם זמן פנוי. אולי מכאן עברנו נושא לגבי איך ללמוד טיסה, כי אם תוך חודש אתה כבר יודע הכל על ואטסים וגם מרשה לעצמך ללמד אותנו איך לנהל את הרשת - זה כנראה אומר עליך משהו וזה אולי מסביר מאיפה הביטחון הזה לטעון שאתה כבר יודע הכל לומד הכל לבד ומסתדר לבד...

חומר למחשבה...

פורסם
חברים אפשר להמשיך לדון בזה עד אין סוף.

מה שלאחד נראה סופר מקצועי - כי הוא לא מכיר משהו אחר, לאחר נראה חובבני. אחד חושב שהוא לומד הכי טוב לבד, אחר מבין שאם יש מסגרת שווה לנצל אותה.

כל אחד שיעשה מה שהוא מבין. אין שום חובה ללמוד דרך IFS ונכון, כמו שראובן אמר ואטסים וואטיל הסתדרה טוב מאוד ומסתדרת טוב מאוד גם לי בית הספר.

הקמנו את בית הספר עבור מי שרוצה ללמוד מעט יותר להבין קצת יותר את עולם התעופה ולהתמקצע ויש לו את הסבלנות והנכונות לשבת וללמוד.

מי שחושב שזה מיותר והוא מסתדר לבד, או שהוא לא מרגיש שהוא צריך לדעת מעבר למה שהוא יודע מלימוד עצמי - סבבה.

אני אומר כאן את דעתי האישית:

שווה ללמוד במסגרת שמאפשרת ללמוד בצורה מסודרת ובסדר הנכון. כי כשיודעים יותר- נהנים יותר. כי כשלומדים בצורה מסודרת והדרגתית לומדים להכיר את כל סוגי המטוסים וכל סוגי הטיסות, ומנצלים טוב יותר את מה שהסימולטור מציע לנו - כמשחק, כתחביב. לומדים כללים בסיסיים ויסודות חשובים שיעזרו לכם בהמשך בהבנה ובהתמודדות עם כל סוג של מטוס וכל סוג של טיסה.

כשלומדים לבד - אין את כל היתרונות האלה. דוגמא: אם למשל מארק שואל איך אני אלמד על ATIS בססנה. אני מבין מאיפה זה נובע. כי דרך הסימולטור ובלימוד עצמי הוא שמע על ATIS רק דרך ה FMC. הוא חושב בטעות שATIS זה פיצ'ר שקיים רק ב FMC. הוא כלכך בטוח שזה נכון, שהוא אפילו מתווכח ושואל אותנו - איך אני אמור לדעת על ATIS בססנה...

זו דוגמא למצב שמישהו לא יודע -- מה שהוא לא יודע...

אם אפשר לחזור לעניין המקורי של הדיון: המסר שאני מנסה להעביר: לא לקפוץ מעל הפופיק. זה שנרשמתם לפני כמה חודשים, זה לא אומר שאתם כבר יודעים ומבינים הכל ברשת מי האנשים שמפעילים אותה מה ההכשרה שהם צריכים לעבור ומתי יש להם זמן פנוי. אולי מכאן עברנו נושא לגבי איך ללמוד טיסה, כי אם תוך חודש אתה כבר יודע הכל על ואטסים וגם מרשה לעצמך ללמד אותנו איך לנהל את הרשת - זה כנראה אומר עליך משהו וזה אולי מסביר מאיפה הביטחון הזה לטעון שאתה כבר יודע הכל לומד הכל לבד ומסתדר לבד...

חומר למחשבה...

מתי שאלתי איך אפשר לדעת AITS על ססנה?????? :shock: :shock: :shock:

פורסם
אם לא היית קופץ בין מטוסים וסוגי טיסות בחודשיים היית יודע...

אם הייתי נשאר על ססנה איך הייתי מגלה מה עושים בנקודה האחרונה על פי הנתיב? להמשיך באותו כיוון ובאותו גובה או להיכנס להולדינג?

איך הייתי יודע איך בוחרים את אותיות ה-ATIS אם הייתי נשאר על ססנה?

איך הייתי יודע את השאלה על ה-ATIS אם הייתי נשאר על ססנה?

איך הייתי יודע מה עושים במצב של הליכה סביב בגלל שלא יכולתי ליצור קשר בפיינל? והפקח לא פנה אלי אם הייתי נשאר על ססנה?...

פורסם

הדיון הזה, וגם כמה מקרים שראיתי בתור פקח שינו את דעתי.

לפניי מספר חודשים היה דיון על אם כדאי לעשות מבחני קבלה לואטסים ואז טענתי שלא כדאי,

היום אחריי שאני קורא את הדיון, ואחריי שאני מפקח קרקע ומגיע אליי מטוס 747 שכתוב בתוכנית טיסה:

LLBG TO LLHZ

ROUTE: DCT

ובמשך חצי שעה שלמה אני צריך "להלחם" איתו שהוא לא יכול לטוס ככה, שולח לו דפיות, מסביר לו שהרצליה זה לא שדה ל-747 וכו' וכו' ובאותו זמן לנהל תנועות על קרקע..

אני חושב שאכן רצוי לעשות בחינות אפילו מנימאליות להרשמה לואטסים.

פורסם
הדיון הזה, וגם כמה מקרים שראיתי בתור פקח שינו את דעתי.

לפניי מספר חודשים היה דיון על אם כדאי לעשות מבחני קבלה לואטסים ואז טענתי שלא כדאי,

היום אחריי שאני קורא את הדיון, ואחריי שאני מפקח קרקע ומגיע אליי מטוס 747 שכתוב בתוכנית טיסה:

LLBG TO LLHZ

ROUTE: DCT

ובמשך חצי שעה שלמה אני צריך "להלחם" איתו שהוא לא יכול לטוס ככה, שולח לו דפיות, מסביר לו שהרצליה זה לא שדה ל-747 וכו' וכו' ובאותו זמן לנהל תנועות על קרקע..

אני חושב שאכן רצוי לעשות בחינות אפילו מנימאליות להרשמה לואטסים.

יובל, אני לא חושב שאתה או כל פקח אחר צריך להילחם חצי שעה עם אף טייס...

תודיע לטייס באדיבות אך בנחרצות שהטיסה אינה אפשרית והתוכנית אינה חוקית ותפנה אותו לאתר החטיבה וזהו !

פורסם
אם לא היית קופץ בין מטוסים וסוגי טיסות בחודשיים היית יודע...

אם הייתי נשאר על ססנה איך הייתי מגלה מה עושים בנקודה האחרונה על פי הנתיב? להמשיך באותו כיוון ובאותו גובה או להיכנס להולדינג?

איך הייתי יודע איך בוחרים את אותיות ה-ATIS אם הייתי נשאר על ססנה?

איך הייתי יודע את השאלה על ה-ATIS אם הייתי נשאר על ססנה?

איך הייתי יודע מה עושים במצב של הליכה סביב בגלל שלא יכולתי ליצור קשר בפיינל? והפקח לא פנה אלי אם הייתי נשאר על ססנה?...

חח אמרתי בציניות אחרי התגובה של עמיט דורון שאמר ש"אם הייתי נשאר על ססנה הייתי יודע את כל התשובות" ושאלתי אותו איך הייתי את התשובות אם הייתי נשאר על ססנה מבין?

פורסם

טוב,נראה לי שהדיון סטה מהנתיב!!!העיקר בדיון הוא קריאה לטייסים לעשות בוקינג לטיסות שלהם ולפקחים לעשות אותו דבר.

כי בדרך הזאת אפשר לתכנן טיסה לפני.

ועוד משהו,

לדעתי [כמו שכבר אמרתי] בגלל שלפקח יש יותר השפעה מלטייס הפקחים צריכים לנסות לעלות כמו שיותר [ולעשות בוקינג] ולעלות אפילו אם אין תנועה.

יותר מיזה אני חושב שכבר מיצינו את הדיון הזה.

פורסם
אם לא היית קופץ בין מטוסים וסוגי טיסות בחודשיים היית יודע...

אם הייתי נשאר על ססנה איך הייתי מגלה מה עושים בנקודה האחרונה על פי הנתיב? להמשיך באותו כיוון ובאותו גובה או להיכנס להולדינג?

איך הייתי יודע איך בוחרים את אותיות ה-ATIS אם הייתי נשאר על ססנה?

איך הייתי יודע את השאלה על ה-ATIS אם הייתי נשאר על ססנה?

איך הייתי יודע מה עושים במצב של הליכה סביב בגלל שלא יכולתי ליצור קשר בפיינל? והפקח לא פנה אלי אם הייתי נשאר על ססנה?...

חח אמרתי בציניות אחרי התגובה של עמיט דורון שאמר ש"אם הייתי נשאר על ססנה הייתי יודע את כל התשובות" ושאלתי אותו איך הייתי את התשובות אם הייתי נשאר על ססנה מבין?

אני אסביר לך משהו, אני זוכר שביקשת עזרה ואמרתי לך לקרוא מדריכים באתר של IFS, אכן עשית זאת אבל בתוך שבועיים עלית להקפות בואטסים ושבועיים אחרי זה לטיסת CVFR, חודש אחרי התחלת טיסות CVFR טסת כבר IFR וחודש אחרי זה כבר 73 שראית עליו סרטון הנעה וFMC וטסת איתו חודש ברשת בלי לדעת מה זה TCAS, אז כמו שאומרים החפזון מן השטן

פורסם
אם לא היית קופץ בין מטוסים וסוגי טיסות בחודשיים היית יודע...

אם הייתי נשאר על ססנה איך הייתי מגלה מה עושים בנקודה האחרונה על פי הנתיב? להמשיך באותו כיוון ובאותו גובה או להיכנס להולדינג?

איך הייתי יודע איך בוחרים את אותיות ה-ATIS אם הייתי נשאר על ססנה?

איך הייתי יודע את השאלה על ה-ATIS אם הייתי נשאר על ססנה?

איך הייתי יודע מה עושים במצב של הליכה סביב בגלל שלא יכולתי ליצור קשר בפיינל? והפקח לא פנה אלי אם הייתי נשאר על ססנה?...

חח אמרתי בציניות אחרי התגובה של עמיט דורון שאמר ש"אם הייתי נשאר על ססנה הייתי יודע את כל התשובות" ושאלתי אותו איך הייתי את התשובות אם הייתי נשאר על ססנה מבין?

ואם אתה באמת יודע כבר את הכל, היית צריך לדעת להגיד לי את האות של האייטיס עם בקשת מרשה שהייתי קרקע.

אתה מדבר שטויות מרק, מה אתה חושב שססנה לא מבצעת IFR? שססנה לא שומעת אייטיס? שססנה לא יודעת מה זה ריתוק? אם כן כנראה שלא הגעת לקמצוץ מהדברים הכיפיים והמהנים ממה שהמטוס מסוגל להפיק, ואם לא ידעת את זה כנראה שאתה ממש רחוק מלהתחיל ללמוד כבדים. במקום זה כנראה אתה מעדיף לקחת איזה בואינג ולטוס לטיזננבה שבמרחק 7000 מייל עם טייס אוטומטי עם מלא שגיאות וחוסר סדר מאיזה חור אחר שיש בו פיקוח.

לפי כל הדיון אני שם לב שהשקפת העולם שלך היא שהדברים הקטנים בין אם זה מטוס או עמדה כל שהיא לא שווים אגורה בשבילך בשביל שתבוא לטוס בהם/אצלהם, תוך כדי שאתה זורק ביקורות כמו "אין מספיק, לא כיף, לא מספק, לא מתאים".

תשנה את ההשקפה הזו ומהר. אני בטוח ב100% שאנשים שעברו בית ספר כמו IFS לדוגמא בקורס ראייה יודעים פי כמה וכמה ממך, ואולי גם ממני. עם זאת אתה רואה בחומר הזה לא חשוב ועובר לאיזה מטוס שאתה בקושי מכיר.

ומה שאני אומר שתשנה את הסדר טיסות שלך. תבוא לטוס קצת בארץ, עם ססנה או עם קל אחר. תבין שזה גם כיף ומידי פעם תמצא גם פיקוח. איזו הפתעה לא?

מקווה שתפנים

פורסם
אם לא היית קופץ בין מטוסים וסוגי טיסות בחודשיים היית יודע...

אם הייתי נשאר על ססנה איך הייתי מגלה מה עושים בנקודה האחרונה על פי הנתיב? להמשיך באותו כיוון ובאותו גובה או להיכנס להולדינג?

איך הייתי יודע איך בוחרים את אותיות ה-ATIS אם הייתי נשאר על ססנה?

איך הייתי יודע את השאלה על ה-ATIS אם הייתי נשאר על ססנה?

איך הייתי יודע מה עושים במצב של הליכה סביב בגלל שלא יכולתי ליצור קשר בפיינל? והפקח לא פנה אלי אם הייתי נשאר על ססנה?...

חח אמרתי בציניות אחרי התגובה של עמיט דורון שאמר ש"אם הייתי נשאר על ססנה הייתי יודע את כל התשובות" ושאלתי אותו איך הייתי את התשובות אם הייתי נשאר על ססנה מבין?

ואם אתה באמת יודע כבר את הכל, היית צריך לדעת להגיד לי את האות של האייטיס עם בקשת מרשה שהייתי קרקע.

אתה מדבר שטויות מרק, מה אתה חושב שססנה לא מבצעת IFR? שססנה לא שומעת אייטיס? שססנה לא יודעת מה זה ריתוק? אם כן כנראה שלא הגעת לקמצוץ מהדברים הכיפיים והמהנים ממה שהמטוס מסוגל להפיק, ואם לא ידעת את זה כנראה שאתה ממש רחוק מלהתחיל ללמוד כבדים. במקום זה כנראה אתה מעדיף לקחת איזה בואינג ולטוס לטיזננבה שבמרחק 7000 מייל עם טייס אוטומטי עם מלא שגיאות וחוסר סדר מאיזה חור אחר שיש בו פיקוח.

לפי כל הדיון אני שם לב שהשקפת העולם שלך היא שהדברים הקטנים בין אם זה מטוס או עמדה כל שהיא לא שווים אגורה בשבילך בשביל שתבוא לטוס בהם/אצלהם, תוך כדי שאתה זורק ביקורות כמו "אין מספיק, לא כיף, לא מספק, לא מתאים".

תשנה את ההשקפה הזו ומהר. אני בטוח ב100% שאנשים שעברו בית ספר כמו IFS לדוגמא בקורס ראייה יודעים פי כמה וכמה ממך, ואולי גם ממני. עם זאת אתה רואה בחומר הזה לא חשוב ועובר לאיזה מטוס שאתה בקושי מכיר.

ומה שאני אומר שתשנה את הסדר טיסות שלך. תבוא לטוס קצת בארץ, עם ססנה או עם קל אחר. תבין שזה גם כיף ומידי פעם תמצא גם פיקוח. איזו הפתעה לא?

מקווה שתפנים

יואאאאאאאאא תקראו כמה תגובות לפני אני התכוונתי בציניות

פורסם

מספיק אנשים,

מארק כנראה הבין עכשיו טוב מאוד את המשמעות של לקפוץ ממטוס למטוס.

אנחנו הסברנו מספיק, אם הוא רוצה שיקבל את זה, ואם לא שיעשה מה שבא לו- הוא עדיין לא עבר על שום חוק.

זה כבר חוזר על עצמו- עזבו אותו בשקט.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר



×
×
  • יצירת חדש...