עבור לתוכן
Koobe

אכן ערב נהדר

Recommended Posts

פורסם

מזמן לא טסתי VATSIM, נהניתי ותודה לכולם.

כאות מחווה, אפתח מחר על הבוקר את גישה בן-גוריון. על הבוקר ועד סביבות 15:00. ATC Booking כבר קיים, בואו לטוס (VFR!!!) בהמוניכם.

ולמי שלא הכיר - מפות נתיבים, דפיות ושאר דברים טובים, מחכים לכם באתר אגודת התעופה הכללית:

http://www.aopa-israel.org.il/_Articles ... goryID=101

לילה נהדר, ושוב תודה!

פורסם

חבר'ה סגרתי את העמדה ואכן היה לי כיף זאת הרגשה טובה לסיים בלי תחקירים מיוחדים חוץ מהקיצור דרך המסוכן טיפה שנתתי לדורון

שימו לב במשמרות הבאות אני ידווח עליהם בEUROBOOK ובדרך כלל הם יפורסמו בבוקר של אותו יום

שיהיה לכולם לילה טוב

פורסם

היה פצצה הערב, ממש ברמה של אירוע!

אני אשים מחר תמונות, יצאו לי כמה טובות - לאו דוקא תמונות יפות - פשוט תמונות שממחישות את העומס והתנועה הערב שהיתה הערב.

פורסם

מהו קיצור דרך מסוכן?

כל הנושא של עבודה בניגוד לנהלים הוא בעייתי בפיקוח טיסה, בעיקר מכיוון שהנתיבים הם "חקורים" (ועוד רגע אסביר את הכוונה), והתבניתיות - ידועה וצפויה מראש. ומכיוון שכך, כל סטיה מהתבניתיות - היא על התחת שלך (הפקח).

אתן את המקרה שקרה היום: טסתי מ-KANER לכיוון בן-גוריון, בהנמכה לגובה 4000 רגל. ביטלתי IFR וקיבלתי הנמכה לבסיס ימנית למסלול 30. כשהתקרבתי עוד קצת, ביקשתי הנמכה ל-1500 רגל (הקפה לקטגוריה מסוגי בשדה) וקיבלתי אישור. עכשיו - הנטיה הטבעית היא לומר - אם ראיה בבסיס שמאלית ל-30 היא בסדר גמור (ומפורסמת), גם הפניה לבסיס ימנית ל-30 בראיה היא בסדר.

וכאן הטעות.

את הפניה השמאלית ל-30 בראיה, מישהו "חקר", דהיינו - בדק וראה שאין שם טופוגרפיה (הרים) שמפריעה, אין אנטנות מסוכנות והפניה נוחה לביצוע. לעומת זאת, פניה ימנית בהגעה מצפון, אף אחד לא בדק והיא איננה מפורסמת בשום מקום. רק אלוהים (או אני) יודע מה עלול לצוץ לי בהנמכה לגובה 1500 רגל בצלע בסיס ימנית ל-30. אולי הרחבתי קצת את ההקפה והתרחקתי מזרחה, פה ושם עננים ו/או קצת אובך ואני בתוך הקרקע?

אגב, מאותה סיבה, מי שיציץ לרגע בדפיות ראיה ל-26, ישים לב להערה קטנה שאומרת: התייצבות בפיינל ל-26- לא מתחת לגובה 1200, מהסיבה הפשוטה שישנה טופוגרפיה גבוהה באיזור (צפונה למחלף בן-שמן, בעליה ל-443 לאילו שמכירים). פשוט ביותר.

VFR.jpg

קיצר - שימו לב לצורת העבודה, והרגילו עצמכם לעבוד בצורה תבניתית. פקחים וטייסים כאחד. זה לא אומר שצריך להיות "בiק" ולעבוד סטריקטלי by the book, גם יצירתיות יכולה להיות יעילה לפעמים, אבל לעולם תבוא על חשבון בטיחות.

עד כאן 60 שניות על בטיחות, נתראה בשבוע הבא. ;-)

ערב טוב!

פורסם

היה פצצה :) אני שחררתי אותך ואת אורן ביחד.. וגם קצת כעסתי שהתחלתם לשוחח לי חופשי על הערוץ כאילו אני לא קיים :twisted: אבל נוותר לכם...

שחררתי עוד כמה טיסות רק לא זוכר מי... זיהיתי את הקולות שלכם במיוחד

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...