עבור לתוכן
rovenroven

TFW-לוגו רשמי+שאלות ותשובות+הרשמה+ אימון ראשון*עודכן 21.1*

Recommended Posts

פורסם

TFW5.jpg

TFW גאה להציג את הלוגו רשמי שלה^

ובנוסף,TFW גאה להציג את שני שחקני החיזוק החדשים[ישנים]:

עידן טראוב TFW3 ראש מחלקת רכש!

ואמיר אביטן TFW4 ראש מחלקת כח אדם!

אנחנו בטוח ששתי התותחים האלו יעזרו לנו להביא את TFW רחוק.

ועכשיו על מנת להציג לפניכם את הכנף המעופפת הכנו מספר שאלות ותשובות נפוצות, אם בהמשך יהיו עוד שאלות והערות אל תתביישו לפרסם פה בתגובות.

הכנף המעופפת=The Flying Wing

ש: ומה זה אומר? מה המטרה שלכם?

ת: מדובר בכיתת כוננות שמורכבת מטייסי חטיבת ואטיל, שמוכנה לכל הקפצה ולכל קריאה בארץ ובעולם. כל פעם שיש אירוע כזה או אחר של טיסה ברשת נקראת כיתת הכוננות לדגל לבצע טיסות ראווה בשמי הארץ (או ארץ אחרת כנדרש) כשכל הפנים נשואות אל על (טוב גם עייט ושחקים למען הסדר הטוב) . וכל זאת על מנת לאפשר עוד מקום מפגש והתנסות חדשה ונחמדה לטייסי ואטיל שברצונם להרחיב את הידע ואת המעגל החברתי וכמובן יש את הפן היצוגי בחו"ל לכשתגיע השעה.

ש: פשש רעיון יפה, ועל איזה מטוסים טסים?

ת: כרגע החלטנו לבצע את עיקר הפעילות על מטוסי ססנה 172P כדי להתחיל ממשהו שרוב הטייסים מכירים. לאחר שנתמקצע במצבי טיסה מורכבים (טיסות במבנה, פניות מתואמות של מספר מטוסים וכו') נעלה את הרמה ונתחיל לפזול לכיוון מטוסים אחרים.

ש: אם ככה אז נראה לי שאני בעניין, יש דרישות קבלה או שכל אחד יכול להצטרף?

ת: אתה בוגר IFS?

ש: לא. למה צריך להיות בוגר IFS?

ת: ממש לא חובה, בוגרי IFS מתקבלים אוטומטית אבל הכנף פתוחה לכולם. מי שאינו בוגרIFS יתקבל לאחר ראיון אישי קצר בו נברר את רמת הידע בכל הקשור למצבי טיסה, הכרת הסימולטור, טיסה ברשת ועוד. נדגיש שכרגע אין שום דרישות לידע בתחום האוירובטיקה. את הרמה והידע בתחום האוירובטיקה נרכוש באימונים משותפים אחת לשבוע עם אפשרות (או יותר נכון בתקווה) להרצאות של מומחים בתחום. כרגע צריך בעיקר אהבה לטיסה, רצון להשקיע וללמוד, חוש הומור ופתיחות. יצויין גם שמי שלא יגיע לאימונים לא יוכל לטוס באירועים ברשת מטעמים ברורים.

ענייני אגו, יוקרה ופז"מ נשארים על הקרקע ולא יקבלו מהפקח רשות להמריא בשום שלב.

ש: ואם אני עדיין חניך בקורס של IFS אפשר להצטרף?ת:חניכי IFS בקורס פעיל לא יתקבלו לכנף כיוון שבכפוף לתקנון בית הספר ולתקנון ואטסים על חניכי IFS חל איסור לטוס ברשת ללא השגחה עד לסיום הקורס. כיון שכרגע גם האימונים וגם המטסים יתקיימו ברשת ואטסים אין לנו סמכות לאפשר טיסות ברשת לחניכי IFS ללא השגחה. אך כיוון שאנו ממש אנשים נחמדים נציין שפתחנו במגעים עם ההנהלה הבכירה של IFS כדי לראות אם בכל זאת יש דרך לשלב את החניכים בפעילות הכנף.

ש: נשמע נחמד וכמה זמן זה יחזיק מעמד הסיפור הזה?

ת: הכל תלוי בנו ובך אין כרגע מועד צפוי לסיום הפעילות השאיפה היא להעלות את הרמה כל הזמן ועם זאת לאפשר הצטרפות מתמדת של חברים חדשים. מבחינתנו שימשיך לעד. השמיים הם הגבול *

ש: תגיד ואם אני רוצה להשוויץ קצת, סוף סוף להביא קצת נחת לסבתי המתגוררת במדגסקר הרחוקה ואינה מחוברת לואטסים כלל ועיקר, מישהו יצלם אותי טס ועושה דברים מגניבים?

ת: צוות הצילום המקצועי של Flying Wing בראשותו של פילדמרשל עמית דורון ידאג להנציח את כל הרגעים היפים והמרגשים (וגם סתם טיסות שנעשה ביחד) ולהעלות אותן (או את המובחרות שבהן) אחת לכמה זמן בפורום. אם תרצה נוכל גם לשלוח אותם על גבי יונת דאר הישר אל מדגסקר הרחוקה רק כדי שתראה כמה אתה חשוב לנו ובכפוף לתקנון.

ש: ומי האבא והאמא של הסיפור הזה? למי אני פונה אם אני רוצה לשאול שאלות ?

ת: על מנת שהעסק יקבל אופי קצת יותר מסודר ומכובד הגדרנו מספר בעלי תפקידים אליהם ניתן לפנות בכל שאלה בעיה או בקשה. כל בעל תפקיד שכזה משמש כרגע גם כמוביל מבנה שאחראי על רמת הכשירות והמוכנות אצלו במבנה (סליחה על ההקבלה הצבאית אבל כמו מ"כ או מפק"צ)

כמובן שנשמח לראות שהעסק גדל ושיווצר צורך לפתוח עוד מבנים ומי שיתאים ויהיה רציני ימונה למוביל.

ש: סבבה אז עם מי אני מדבר? מי אחראי פה?

ת: אז ככה:

מוביל הכנף וקצין תיאום וקישור (לבעלי התפקידים בואטיל ובואטסים ): ראובן זולוטרבסקי ויובל שטרק

מובילי מבנים: יבחרו בקרוב

ראש מחלקת כח אדם:אמיר אביטן

ראש מחלקת רכש (מטוסים, הורדות ותמיכה טכנית): עידן טראוב

מפקד צוות צילום: פילדמרשל עמית דורון

מפקד יב"א (פקח הבית): יבחר בקרוב

ש: אכן מדובר בצוות מנצח. נראה לי שאני בפנים. איך נרשמים?

ת: כל מה שצריך לעשות זה לכתוב לנו תגובה בפורום שאתה מעוניין

האם סיימת קורס IFS ובאיזה מחזור, רמת ידע (מטוסים שאתה מטיס CVFR/IFR )

ודרכי התקשרות - כתובת מייל או מסנג'ר.

ועכשיו מדריך ראשוני על טיסה במבנה וחוקייה:

1.רק מוביל "כנף" (בכנף יש כמה מבנים) מתקשר עם הפיקוח ומקבל עבור כולם מרשה הסעה,המראה וכו.

2.רק מובילי מיבנים נמצאים בסקווק C וכל האחרים בסקווק סטנד ביי.

3.חייב להיות ערוץ קשר משני (טים ספיק) בין הטייסים.

4.בזמן תקלה או חרום לכל מוביל יש מחליף (מס 2) שמחליף אותו בצורה מיידית ואוטומטית במיקום ובתפקוד (הופך להיות מוביל וסקווק C ולהודיע "לקחתי הובלה מבנה 2")ועליו להכיר את אופן ביצוע המשך המשימה.

5.על המובילים להכריז על המהירות הגובה ושינוי כיוון כמה שיותר ולוודא שמירת הנתונים בכל מצבי הטיסה על מנת לשמור אחידות המבנה.

6.על כל הטייסים להיות בהאזנה על הערוץ של הבקרה הרלוונטית ועל מוביל המבנה לוודא שכל הטייסים מאזינים לתדר הנכון.

7.בזמן טיסה התאום בטים ספיק יעשה בקצרה וללא קשקשת מיותרת וברגע ששומעים פניה למוביל בקשר,מחכים עד שהמוביל מחזיר רידבק.

8.כל הטייסים חייבים להגיש תוכנית טיסה. יש לציין בתכנית את כל שלבי הטיסה כולל נקודת הפיזור המיועדת לקראת נחיתה

9.סדר ההסעה הוא לפי סדר המבנה כלומר- מוביל מסיע ראשון ומספר שתיים אחריו וכו'.

10.באחריות מוביל מבנה לוודא:

א.שהטיסה מתואמת עם כל הגורמים והבקרות

ב.שבוצע תדריך לכל הטייסים וכולם מכירים את הנתיב ואת תוכנית הטיסה.

ג.שכולם הגישו תוכנית טיסה

ד.שסדר הכניסה לאזורי "פיזור לנחיתה"ברור לכולם וכנ"ל סדר יציאה

ה.עליו לוודא שיש לו ולכל מוביל אחר מס' 2 שיודע את תפיקידו

ו.לוודא שכולם ממריאים עם דלק מלא

א. מבנה מכונס, נדון במבנה יהלום:

הסעה: מטוס מוכן בעמדה קרובה למוביל ימתין מעט קדימה מהמקום הרגיל ויודיע, אחרים יודיעו בערוץ מבנה או לפי זמנים בתדריך, הסעה לפי סדר מספרים כשניתן.

התיישרות: מתבצעת לפי סדר המספרים כשהמוביל ראשון, בדיקת מנועים ביחד.

המראה: לחיצת שעון עצר כשהמוביל מתחיל לרוץ, עם תחילת הריצה המטוס מכוון להצטרף בהדרגה ולשמור אמצע מסלול. הצטרפות למבנה באמצעות חיתוך דרך בפנית המוביל, כך שהמטוס שלפניך נשמר מחוץ לפנייה בזווית 45 מעלות או יותר. כך נוצר נתיב קצר יותר וביחד עם מהירות סגירה ניתן להגיע במהירות למקום. אם הנתיב המתוכנן הינו ישר וללא פנייות במטוס לא אנרגטי, המוביל יבצע S אחד לאיסוף המבנה, וישמור 5% פחות כח מנוע בכדי לאפשר למובלים בניית מהירות סגירה. באימונים ראשוניים האחרון מודיע במקום.

"ישיבה במקום": כינוי לשיטת עבודה בטיסה במבנה

עד 4 מטוסים, מס' 3 הוא מוביל זוג, מובל מנוסה ביותר יושב עליו כמס' 4. נועד לאפשר הגנת הדדית של מטוסי המבנה באמצעות ראייה מיטבית של גזרתם האחורית, למשל בעת פטרול להגנת מרחב אווירי או צילום. ישיבה בשורה חזיתית, שמירת גובה זהה באמצעות מוביל על האופק, טווח רוחבי כפונקציה של מהירות (בצילום לפי דרישות כיסוי מצלמות), כדי שבעת פנייה יישמר מרחק ביטחון בעת החליפות, יוסבר בהמשך בסעיף "פניות".

שני הצדדיים במרחק מוטת כנף מהמוביל, בזווית כ-45 מעלות הנשמרת באמצעות עין הטייס המובל על קו המחבר נקודות באף ובכנף לזווית, וקו מוגדר בכנף למרחק. אחורי שומר את קו טיסת המוביל , מרחק ישיבה ליצירת יהלום סימטרי באמצעות נקודות של מטוס המוביל יחסית לחלון קדמי של המובל, מקום קשה ביותר לזיהוי שינויי מקום אורכי ולכן תמיד ישב שם הטייס הטוב ביותר. שמירת מקום מתבצעת במינימום אפשרי של תיקונים בהגאים ובמנוע, באמצעות דיוק רב ותגובה מזערית מהירה לשמירת מקום וצפיה אינטליגנטית בשינויים צפויים לפי המשימה. שינויי קו טיסה וכח מנוע מתבצעים בשלב ראשוני עם קשר או סימן מוסכם, בהמשך ללא כל הודעה ובקצב לא חריף לאפשר שמירות מקום בשינוי. במבנה תצוגה ניתן לשבת קרוב יותר כפונקציה של רמת הטייסים במבנה, תיקוני מוקדמים וקטנים יותר עקב זיהוי תזוזה קל יותר, גורמי הסיכון: התנגשות עקב אי הערכת מרחק נכונה, כניסה למערבולות, תקלת היגוי או תגובה מאוחרת לשינוי.

תמרון: בפניות מובלי הצד שומרים גובה באמצעות שינוי הגה גובה כך שמישור הכנפיים נשמר תמיד. ככל שמרחק הישיבה רחוק יותר כך משתנה רדיוס הפניה של הצדדיים ולכן גם ההטייה תהיה שונה מהמוביל, וכמובן המהירות ולכן המנוע. כשהמוביל מגלגל התגובה מיידית כולל במנוע. האחורי כמעט לא צריך לשנות מנוע והגאים מעבר לעקיבה בפנייה. המראות בודדים מתבצעות תמיד במטוס טקטי 10-15 בהפרשי שניות .

פניות: 1. פניית 90 מעלות . המוביל מגלגל, עד 45 מעלות הטייה והמובלים אחריו ללא שינוי מנוע, כך שב-45 מעלות כולם יחלפו בשורה עורפית לעבר הצד השני לישיבתם המקורית. כל מטוס שומר מרווח אנכי קטנטן, הפנימי יורד מעט וחולף קדימה מהמוביל מעט מתחתיו, מרחק הישיבה הראשוני והטיית המוביל יקבעו במצב זה את מרחק המטוסים בחליפה, שצריך להיות מרחק ביטחון של לפחות 2-3 אורכי מטוס. לקראת סיום הפנייה כל מובל שופט בהטייה כניסה למקום החדש ומתקן לגובה המוביל. אם ממשיכים בפניית 90 נוספת (לפי הטיית המוביל) לא יוצאים למלוא המרחק הרוחבי, וכך מונעים שימוש מיותר במנוע, כי הנטייה תמיד הינה לפגר (אי פיגור פירושו ביצוע מושלם).

2. שינויי כיוון קלים

המוביל פונה קלות לכיוון הרצוי והמובלים מתקנים למקום ללא חליפה.

הצטרפות ונחיתה: (ממריאים במבנה, נוחתים אחד אחד!!)

המבנה יכנס לשטח מוגדר מראש-אזור "פיזור לנחיתה" (בד"כ אזור אימונים) או לשני אזורי פיזור לדוגמא איזורי אימונים 8 ו-9 ובתוך האזור המוביל יחל גבהים לכל טייס ומשם יופנה כל טייס בנפרד לנתיב ולהצטרפות לנחיתה לפי הוראות פקח,חשוב לציין שכל טייס ידע מראש לאיזה איזור פיזור הוא אמור להיכנס(סקווק C רק בהוראת פקח).

להרשמה:כתבו תגובה בפורום שאתם מעונינים

האם סיימת קורס IFS ובאיזה מחזור, רמת ידע (מטוסים שאתה מטיס CVFR/IFR )

ודרכי התקשרות - כתובת מייל או מסנג'ר.

אורח Yarden Salvi
פורסם

הייתי מעונין להצטרף אבל טרם סיימתי את הקורס ב IFS, אם כן יהיה משהו כמו שציינתם עם החניכים, רק תודיעו :D

פורסם
הייתי מעונין להצטרף אבל טרם סיימתי את הקורס ב IFS, אם כן יהיה משהו כמו שציינתם עם החניכים, רק תודיעו :D

זה בתהליך.

אנשים,זה לא רק הרשמה,מה אתם חושבים על הלוגו החדש?למישהו יש הערות?כל דבר!

-----------------------------

עידכון[16.1]

ביום חמישי הקרוב[22.1] יתקיים האימון הראשון של החזרה המחודשת של TFW.

הטיסה באימון תיהיה מראש פינה להרצלייה על פי חוקי CVFR[במבנה כמובן].

19:55-כולם בטים ספיק

20:00-תדריך

20:30-המראה משוערת

21:30-נחיתה משוערת

צורות המבנים יהיו יהלומים.

פרטים נוספים בהמשך.

טייסים,לאשר הגעה.

פורסם

רק רציתי לציין את העבודה של החברה החדשים והנהלת החטיבה שנרתמים לבצע שידרוגים ושינויים בארגון ובקרוב יהנו מהם כל החברים....כל הכבוד.

פורסם
הייתי מעונין להצטרף אבל טרם סיימתי את הקורס ב IFS, אם כן יהיה משהו כמו שציינתם עם החניכים, רק תודיעו :D

זה בתהליך.

אנשים,זה לא רק הרשמה,מה אתם חושבים על הלוגו החדש?למישהו יש הערות?כל דבר!

-----------------------------

עידכון[16.1]

ביום חמישי הקרוב[22.1] יתקיים האימון הראשון של החזרה המחודשת של TFW.

הטיסה באימון תיהיה מראש פינה להרצלייה על פי חוקי CVFR[במבנה כמובן].

19:55-כולם בטים ספיק

20:00-תדריך

20:30-המראה משוערת

21:30-נחיתה משוערת

צורות המבנים יהיו יהלומים.

פרטים נוספים בהמשך.

טייסים,לאשר הגעה.

זה מתנגש עם שאר הפעילויות של חלק מצוות ההדרכה של IFS (תרגול קורס ראיה )

למה לא יום שלישי שבו אין שום פעילות ולא TFC ולא שום דבר (חוץ מארץ נהדרת :lol: ) :?: :?: :?: :?: :?:

פורסם
הייתי מעונין להצטרף אבל טרם סיימתי את הקורס ב IFS, אם כן יהיה משהו כמו שציינתם עם החניכים, רק תודיעו :D

זה בתהליך.

אנשים,זה לא רק הרשמה,מה אתם חושבים על הלוגו החדש?למישהו יש הערות?כל דבר!

-----------------------------

עידכון[16.1]

ביום חמישי הקרוב[22.1] יתקיים האימון הראשון של החזרה המחודשת של TFW.

הטיסה באימון תיהיה מראש פינה להרצלייה על פי חוקי CVFR[במבנה כמובן].

19:55-כולם בטים ספיק

20:00-תדריך

20:30-המראה משוערת

21:30-נחיתה משוערת

צורות המבנים יהיו יהלומים.

פרטים נוספים בהמשך.

טייסים,לאשר הגעה.

זה מתנגש עם שאר הפעילויות של חלק מצוות ההדרכה של IFS (תרגול קורס ראיה )

למה לא יום שלישי שבו אין שום פעילות ולא TFC ולא שום דבר (חוץ מארץ נהדרת :lol: ) :?: :?: :?: :?: :?:

כי יש ארץ נהדרת :D

נבדוק את הנושא.

פורסם

כן כן זה מגיעה......

מחר (יום חמישי) TFW יצא לטיסת אימון ראשונה עם פיקודו של הצוות החדש.

באימון הקרוב אנו נטוס מראש פינה שבצפון להרצליה שבמרכז דרך הבקעה וירושלים.

הנטיב שלנו:

כרי דשא, אלומות, כוכב הירדן, טירת צבי, ארגמן, צומת פצאל, כוכב השחר, עוברים מעל ירושלים, חורון, סירא, מעל מסלול 30 בבן גוריון(בגובה נמוך), מגשימים מסילה גני עם

ואז התפצלות לאזורי אימונים ונחיתה בהרצליה.

גובה מקסימלי יהיה 4000

מראש פינה עד צומת פצאל אנו נטוס בגובה 3000

מצומת פצאל עד ירושלים אנו נטוס בגובה 3500

ומיורשלים עד סירא נטוס בגובה 4000

ומסירא 3000 לאילון

מאליון נמשיך ישירות לבן גוריון וננמיך לגובה 400 ככל הנראה מעל מסלול 30

מבן גוריוןמגשימים, מסילה וגני עם נהיה בגובה 1200.

צורת הבנה ליום חמישי תהיה ביהלומים של 4 אנשים ביהלום.

מובילי היהלומים הם:

יהלום שמאל: אמיר אביטן

יהלום ימין: ראובן זולוטרבסקי

יהלום מרכזי: יובל שטרק

נ.ב: מיקומם של הטייסים הנתנו בתדריך שלפני הטיסה.

הלו"ז של יום חמישי בערב:

בשעה 19:55 כולם בTS.

בשעה 20:00 התחלת תדריך.

20:30 המראה מראש פינה.

נחיתה משוערת 21:30.

להלן צורת המבנה:

TFW.jpg

מקווים לראותכם,

צוות TFW

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...