עבור לתוכן
אורח

ההבדל בILS DME לרק ILS

Recommended Posts

פורסם

תמיד שאני שומע את הATIS של בן גוריון במציאות אומרים Landing RWY 12 ILS DME Approach ופעם שהיו נחיתות על 26 זה היה Landing RWY 26 ILS Approach , מה ההבדל בין ILS לILS\DME?

פורסם
תמיד שאני שומע את הATIS של בן גוריון במציאות אומרים Landing RWY 12 ILS DME Approach ופעם שהיו נחיתות על 26 זה היה Landing RWY 26 ILS Approach , מה ההבדל בין ILS לILS\DME?

ILS DME היא גישת ILS המצויידת גם במכשיר DME. (ניסוח לקוי, מקווה שהכוונה ברורה).

בנחיתה על מסלול 12 בגישת ILS, תראה אם מרחקך ממשואת הILS.

בנחיתה על 26 לא תראה את המרחק, כי אין שם מכשיר DME.

פורסם
תמיד שאני שומע את הATIS של בן גוריון במציאות אומרים Landing RWY 12 ILS DME Approach ופעם שהיו נחיתות על 26 זה היה Landing RWY 26 ILS Approach , מה ההבדל בין ILS לILS\DME?

ILS DME היא גישת ILS המצויידת גם במכשיר DME. (ניסוח לקוי, מקווה שהכוונה ברורה).

בנחיתה על מסלול 12 בגישת ILS, תראה אם מרחקך ממשואת הILS.

בנחיתה על 26 לא תראה את המרחק, כי אין שם מכשיר DME.

מה שתמיד סקרן אותי .. למה לשים DME על ה לוקלייזר כאשר אפשר להשתמש ב VOR כפונקציה של מרחק .. הריהוא מרוחק כמה מטרים ממנו ...

פורסם
מה שתמיד סקרן אותי .. למה לשים DME על ה לוקלייזר כאשר אפשר להשתמש ב VOR כפונקציה של מרחק .. הריהוא מרוחק כמה מטרים ממנו ...

אתה מתכוון להשתמש ב- DME של ה- VOR ?

פורסם
מה שתמיד סקרן אותי .. למה לשים DME על ה לוקלייזר כאשר אפשר להשתמש ב VOR כפונקציה של מרחק .. הריהוא מרוחק כמה מטרים ממנו ...

אתה מתכוון להשתמש ב- DME של ה- VOR ?

לזה התכוון המשורר 8)

פורסם

1. לא תמיד VOR בשדה נמצא קרוב למפתן המסלול.

2. כשכתוב ILS DME הכוונה היא: אנטנת משדר DME נמצאת ממש על אותו תורן שעליו נמצאת אנטנת הGS ולכן במצב כזה הערכים של מרחקי DME מהווים אמצעי בקרה וווידוא נכונות הקריאה של הGS וגם יכולים להוות תחליף במקרה של GS OUT. כשאין DME על ה ILS אמצעי הווידוא יהיה שונה (LOCATOR או MARKER).

שאלה: למה חשוב לוודא תקינות GS עם עזר רדיו אחר? מה לא סומכים על GS????

פורסם

ברוכי אבל הGS משמש להנמכה, אז הDME משמש לאינדקציית מרחק להנמכה על פי דפית כמו בVOR DME? בעצם אם הGS לא פועל כראוי הILS הפך לVOR DME

פורסם
ברוכי אבל הGS משמש להנמכה, אז הDME משמש לאינדקציית מרחק להנמכה על פי דפית כמו בVOR DME? בעצם אם הGS לא פועל כראוי הILS הפך לVOR DME

לא, מכיוון שבמצב של GS OUT, עדיין LOC פעיל,

וההבדל בין גישת LOC DME לגישת VOR DME היא שהLOC מכוון אותך (במצב אידיאלי) בדיוק לפי ציר מסלול, בעוד שרדיאל היוצא מVOR, מכוון אותך "בערך", כיוון שהVOR אינו מכוון לפי ציר המסלול ברוב המקרים.

תקנו אותי אם אני טועה.

פורסם
ברוכי אבל הGS משמש להנמכה, אז הDME משמש לאינדקציית מרחק להנמכה על פי דפית כמו בVOR DME? בעצם אם הGS לא פועל כראוי הILS הפך לVOR DME

לא, מכיוון שבמצב של GS OUT, עדיין LOC פעיל,

וההבדל בין גישת LOC DME לגישת VOR DME היא שהLOC מכוון אותך (במצב אידיאלי) בדיוק לפי ציר מסלול, בעוד שרדיאל היוצא מVOR, מכוון אותך "בערך", כיוון שהVOR אינו מכוון לפי ציר המסלול ברוב המקרים.

תקנו אותי אם אני טועה.

סליחה, כנראה התכוונתי לLOC כמו בLOWI ובגישה של אילת פעם

פורסם

לפי מה שראיתי מהתרגולות באלעל משתמשים במרחק משפת המסלול שנמדד ע"י הDME, על מנת לוודא את הגובה בדפית במקום X, ובעצם לבדוק שהGLIDE PATH נשמר. בטיסה אנחנו צריכים הרבה גיבוי, כל דבר נבדק פעמיים ע"י שני טייסים על מנת לבדוק שאחד לא פספס משהו וכו'.

במקרה הזה גם את המכשירים אפשר לבדוק.

זה מזוית ראייתם של הטייסים.

פורסם

על פי תקני תעופה, המינימה לגישת ILS נמוכה יותר ככל שאמצעיה מרובים, מדוייקים ואמינים יותר. אמצעים אלה כוללים 3 האמצעים המובנים של ILS והם LOC, G/S ומרקרים (למשל לגישות CAT II ומעלה יש צורך במרקר פנימי). בנוסף תאורת גישה מיוחדת, ו- DME עצמאי של הגישה. DME שאינו ממוקם על ציר הגישה אינו מדוייק כמו זה שנועד במיוחד לה. בגישת ILS/ DME תראה למטה בדפית טבלה של גבהים לטווחים, טטיס לא טס בודק טווח וגובה בפועל מול הטבלה במהלך הגישה. כל אלה חיוניים בשדות בהם מזג האוויר גרוע לעתים תכופות, ופחות בשדות באזורי מזג אוויר ים-תיכוני כמו ישראל, בעם מזג אוויר מתחת ILS CAT I קיים ימים בודדים ושעות בודדות בשנה.

הערות לגבי ILS בנתב"ג: בטקסט של פמ"ת פנים ארצי, מצויין כי גישת ILS 12 הינה CAT II אך בדפית אין מידע כזה. נתוני הציוד במסלולים 12 ו-26 דומים למעט היעדר DME על 26, והמינימות דומות, חשוב לשים לב כי (עקב הגבעות מתחת גישת 26) גישה זו אסורה בשימוש ללא G/S.

תמיד שאני שומע את הATIS של בן גוריון במציאות אומרים Landing RWY 12 ILS DME Approach ופעם שהיו נחיתות על 26 זה היה Landing RWY 26 ILS Approach , מה ההבדל בין ILS לILS\DME?

ILS DME היא גישת ILS המצויידת גם במכשיר DME. (ניסוח לקוי, מקווה שהכוונה ברורה).

בנחיתה על מסלול 12 בגישת ILS, תראה אם מרחקך ממשואת הILS.

בנחיתה על 26 לא תראה את המרחק, כי אין שם מכשיר DME.

מה שתמיד סקרן אותי .. למה לשים DME על ה לוקלייזר כאשר אפשר להשתמש ב VOR כפונקציה של מרחק .. הריהוא מרוחק כמה מטרים ממנו ...

פורסם
לפי מה שראיתי מהתרגולות באלעל משתמשים במרחק משפת המסלול שנמדד ע"י הDME, על מנת לוודא את הגובה בדפית במקום X, ובעצם לבדוק שהGLIDE PATH נשמר. בטיסה אנחנו צריכים הרבה גיבוי, כל דבר נבדק פעמיים ע"י שני טייסים על מנת לבדוק שאחד לא פספס משהו וכו'.

במקרה הזה גם את המכשירים אפשר לבדוק.

זה מזוית ראייתם של הטייסים.

ברמה העקרונית אתה צודק לחלוטין. התכוונתי למשהו אחר, חיסרון שנובע ממגבלות משדר GS.

הערות לגבי ILS בנתב"ג: בטקסט של פמ"ת פנים ארצי, מצויין כי גישת ILS 12 הינה CAT II אך בדפית אין מידע כזה. נתוני הציוד במסלולים 12 ו-26 דומים למעט היעדר DME על 26, והמינימות דומות, חשוב לשים לב כי (עקב הגבעות מתחת גישת 26) גישה זו אסורה בשימוש ללא G/S.

OK... אבל מסתכלים היטב על הדפית ב AIP מקומי, במבט על בכותרת של הריבוע התוחם את תדר ה LOCALIZER כתוב שחור על גבי דפית: LLZ DME.

אז רגע זה ILS DME ? זה ILS? זה LLZ DME? ואם כן, מדוע זה נקרא ככה כאשר יש GLIDE PATH?

מבולבלים? גם אני...

פורסם

יפה רן. :wink: אבל הדיון היה על מסלול 26. לא ציינתי במפורש, התפלק לי SORRY...

מה כתוב בדפית עדכנית של JEPP ל26? כנראה הם מגדירים קצת יותר טוב ממנהל התנופה המזרחית

פורסם
יפה רן. :wink: אבל הדיון היה על מסלול 26. לא ציינתי במפורש, התפלק לי SORRY...

ועליו כתוב ILS RWY 26 :D ובריבוע המדובר מופיע LOC ושימוש ב DME של BGN.

פורסם

טוב....

אז לפי הבנתי ההבדל בדפיות בין המנהל לJEPP היא אם משדר ה LOC כולל גם DME (לפי המנהל) או רק LOC ומסתמכים על DME של ה VOR. אם יש מישהו שביצע לאחרונה גישת ILS למסלול 26 (עדיף במציאות כמובן) הוא יוכל לאשר לנו מה נכון. אם הLOCALIZER לא כולל DME לא יתקבלו קריאות DME בהתייחסות למקלט NAV1. (כשהוא מכוייל לתדר 108.7)

עריכה: עוד דבר מעניין: כתוב בדפית (של המנהל) בפירוש:

BA ILS DME READS ZERO AT RWY 26 THR

זאת אומרת: יש משדר DME קרוב מאוד למפתן מסלול 26. (על הGS?)

פורסם
טוב....

אז לפי הבנתי ההבדל בדפיות בין המנהל לJEPP היא אם משדר ה LOC כולל גם DME (לפי המנהל) או רק LOC ומסתמכים על DME של ה VOR. אם יש מישהו שביצע לאחרונה גישת ILS למסלול 26 (עדיף במציאות כמובן) הוא יוכל לאשר לנו מה נכון. אם הLOCALIZER לא כולל DME לא יתקבלו קריאות DME בהתייחסות למקלט NAV1. (כשהוא מכוייל לתדר 108.7)

עריכה: עוד דבר מעניין: כתוב בדפית (של המנהל) בפירוש:

BA ILS DME READS ZERO AT RWY 26 THR

זאת אומרת: יש משדר DME קרוב מאוד למפתן מסלול 26. (על הGS?)

שמע הדפית ב AIP היא משנת 2006.

הדפית של ה JEPP שיש עלי היא מאוגוסט 2007.

מי צודק ?

פורסם

לא קשור מי צודק או לא, או מי מעודכן או לא.

מה שאני אומר זה שיש סתירה בגוף הדפית. מעניין אם גם בJEPP יש את השורה הזאת:

BA ILS DME READS ZERO AT RWY 26 THR

לפי מה שכתוב פה כנראה יש שם LOCALIZER עם DME - מיוחד עבור הגישה ושמו בישראל: Bravo Alpha. ואם כן אפשר בהחלט להכריז על גישה למסלול 26 כגישת ILS DME

פורסם
לא קשור מי צודק או לא, או מי מעודכן או לא.

מה שאני אומר זה שיש סתירה בגוף הדפית. מעניין אם גם בJEPP יש את השורה הזאת:

BA ILS DME READS ZERO AT RWY 26 THR

לפי מה שכתוב פה כנראה יש שם LOCALIZER עם DME - מיוחד עבור הגישה ושמו בישראל: Bravo Alpha. ואם כן אפשר בהחלט להכריז על גישה למסלול 26 כגישת ILS DME

בתיבת הLOC כתוב: LOC BA 108.7

ולא מצאתי שום רישום בסיגנון קריאת 0 DME במפתן המסלול.

לעומת זאת, בתרשים, מקרן הLOC יוצאת בועה בה כתוב ככותרת ILS DME.

ובתוך הבועה:

256 108.7 BA

לא ברור.... אולי באמת הכוונה לDME של BGN.

פורסם

טוב רק רציתי להוסיף:

מעבר לנוהל הקבוע שכל דבר מוודאים לפחות פעמיים, הסיבה שבגללה חשוב לאמת גובה על הGS במיקומים שונים, ובאמצעות עזר ניווט אחר נובעת מהעובדה שמעבר לאלומה המרכזית והתקינה של הGS, בגלל החזרים מהקרקע עלולות להופיע גם אלומות משניות בזוויות שונות (תלולה יותר או שטוחה יותר מ-3 מעלות, בד"כ תהיה תלולה יותר). לכן כדי לוודא ש"תפסנו" את ה GS האמיתי מוודאים גובה ומרחק ( = זווית) מול עזר ניווט אחר.

פורסם

הערות לגבי ILS בנתב"ג: בטקסט של פמ"ת פנים ארצי, מצויין כי גישת ILS 12 הינה CAT II אך בדפית אין מידע כזה. נתוני הציוד במסלולים 12 ו-26 דומים למעט היעדר DME על 26, והמינימות דומות, חשוב לשים לב כי (עקב הגבעות מתחת גישת 26) גישה זו אסורה בשימוש ללא G/S.

לפי הפמ"ת הILS ב12 הוא CAT I ולא CAT II.

הינה צילום של הפמ"ת(עידכון 22 מרץ 2008)

גם ב26 יש ILS DME.

ils.jpg

פורסם

הערות לגבי ILS בנתב"ג: בטקסט של פמ"ת פנים ארצי, מצויין כי גישת ILS 12 הינה CAT II אך בדפית אין מידע כזה. נתוני הציוד במסלולים 12 ו-26 דומים למעט היעדר DME על 26, והמינימות דומות, חשוב לשים לב כי (עקב הגבעות מתחת גישת 26) גישה זו אסורה בשימוש ללא G/S.

לפי הפמ"ת הILS ב12 הוא CAT I ולא CAT II.

הינה צילום של הפמ"ת(עידכון 22 מרץ 2008)

גם ב26 יש ILS DME.

ils.jpg

השאלה היא אם הDME של 26 הוא מכשיר DME המחובר למשואת הLOC\GS, או שלפי DME של VOR BGN. אני מעריך שVOR BGN מכיוון שבכיול 108.7 תחת NAV1 אין קריאת DME. החלק הזה חתוך בתמונה שלך למעלה.

פורסם

הVOR נמצא ב-32.00.51 צפון ו034.52.32 מזרח.

והDME של 26 הוא ב32.01.04 צפון ו034.53.18 מזרח.

מכן אפשר לראות שזה בנפרד.

אז הDME הוא של המסלול עצמו, ולא מהVOR.

גם הGP והDME מופע בשורה אחת, אז זה חייב להיות נפרד מהVOR

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...