BlackRaven פורסם פברואר 24, 2009 דיווח פורסם פברואר 24, 2009 שלום לכולם, אולי חלקכם זוכרים אותי, הייתי פעיל פה די ממזמן עד שהתגייסתי. בכל אופן, הייתי בקורס טייס, עפתי אחרי שנה, התגלגתי לקורס אחר בצבא שסיימתי לא מזמן, ועכשיו, כשיש לי טיפה יותר זמן, הייתי רוצה להתחיל לחזור לתחביב. התחלתי כבר לעבור מהתחלה על כל הספרות והנהלים, אך יש לי איזה שאלה שאני לא מצליח למצוא לה פתרון. בטיסת כט"מ, בהגעה לנחיתה, כדי להגיע מהנק' האחרונה בנתיב עד לנק' הראשונה בגישה יש לבצע STAR, הבעיה היא שכמו SID יש הרבה תתי STARים לכל מסלול, למשל , בהגעה לוורשה מהדרום, נק' אחרונה בנתיב - ARDAG, וה-STARים האפשריים הם או ARDAG1U למסלול 29/33 או ARDAG1N למסלול 11/15. אני כמובן צריך לדעת איזה STAR אני עושה לפני הנק' ARDAG, כדי שאני אוכל לבצע אותו. מה שלא ברור לי זה: - האם צריך אישור בקר בשביל לבצע STAR? - במידה ולא, נניח ולא קיבלתי STAR לפני ARDAG, האם אני רשאי להתחיל לבצע את ה-STAR למסלול הפעיל? או שאני צריך לבצע מעגלי המתנה ב-ARDAG? - בנוסף, על פי נהלים יבשים, כמה מיילים לפני הנק' האחרונה בנתיב אני אמור לקבל את ה-STAR שאותו אני הולך לבצע? תודה רבה מראש,
Michael R פורסם פברואר 24, 2009 דיווח פורסם פברואר 24, 2009 1.לא צריך אישור בקר כדי לבצע STAR (תקנו אותי אם אני טועה) 2.את הSTAR אתה לא "מקבל" אתה מבצע את הליך הSTAR המוגדר למסלול הפעיל. (כמו הדוגמא שנתת , אם אתה נוחת על 15 אז אתה תבצע את הSTAR שמיוחס למסלול בו אתה נוחת ולנקודה שממנה אתה מגיע: ARDAG1N) 3.שוב, לא נותנים לך את הSTAR, אתה מקבל מסלול בשימוש ואז אתה מחפש בדפית את הSTAR שמתחיל בנקודה האחרונה בנתיב שלך ומסתיים במסלול שנאמר לך ע''י הפקח. מקווה שעזרתי (אה, ואני כמעט בטוח שאולי משהו לא נכון כי אני כמעט ולא ביצעתי IFR ברשת)
Chen Cohen פורסם פברואר 24, 2009 דיווח פורסם פברואר 24, 2009 אהלן טל, בנוגע לשאלות שלך: 1) כן צריך אישור בקר כדי לבצע STAR לדוגמה ELYXXX CLEARED FOR THE XX ARRIVAL REPORT REACHING YY" 2)נניח ולא קיבלת STAR לפני הנקודה אז תשאל את הפקח בנוגע לכוונות, אם זה לא STAR אז הוא יידע אותך ב EXPECT RDAR VECTORS כמובן שאם אתה מגיע לנקודה האחורנה ואין לך אישור מהפקח להמשיך בכיוון מסויים או לפי הליך הגעה כלשהו תבצע ריתוק ותעיר את הפקח שיתן לך הוראות. 3) את הSTAR תקבל מעמדת גישה, במידה ואתה קרוב לנקודה בעת ההתקשרות הוא ישר יגיד לך ELY XXX EXPECT YY ARRIVAL FOR ILS ZZ" בהיעדר פיקוח אתה מחליט לבד לפי מה שמתאים מבחינת מז''א ותעבורה. מקווה שזה ברור..
Ittai Arnon פורסם פברואר 25, 2009 דיווח פורסם פברואר 25, 2009 אהלן, טוב אז לגבי שאלותייך ככה זה עובד במציאות. בהגשת תכנית הטיסה בד"כ אחת הנקודות האחרונות תהיה נק' ההצטרפות לשדה. כ 200 מייל לפני מנסים כבר לשמוע ATIS בד"כ שומעים. לאחר קבלת המסלול בשימוש ולפי הנק' ממנה אתה מגיע מכניסים את ה STAR למערכת, לאחר כמובן שעברת על הדפית והשוות למערכת. מבצעים תדריך כולל הגישה למסלול. עכשיו לביצוע: 1. לרוב בשדות פנויים הבקר לוקח בוקטורים דיי מוקדם (גישה), גם בעומס זה לא חריג ההפך לעיתים יותר נוח לבקרים. 2. הבקר יכול לתת כמו שנאמר XXX EXPECT VARIX1A ARRIVAL RWY 03L לדוגמא. אם יש עוד שאלות. אשמח
danb2000 פורסם פברואר 25, 2009 דיווח פורסם פברואר 25, 2009 אהלן,טוב אז לגבי שאלותייך ככה זה עובד במציאות. בהגשת תכנית הטיסה בד"כ אחת הנקודות האחרונות תהיה נק' ההצטרפות לשדה. כ 200 מייל לפני מנסים כבר לשמוע ATIS בד"כ שומעים. לאחר קבלת המסלול בשימוש ולפי הנק' ממנה אתה מגיע מכניסים את ה STAR למערכת, לאחר כמובן שעברת על הדפית והשוות למערכת. מבצעים תדריך כולל הגישה למסלול. עכשיו לביצוע: 1. לרוב בשדות פנויים הבקר לוקח בוקטורים דיי מוקדם (גישה), גם בעומס זה לא חריג ההפך לעיתים יותר נוח לבקרים. 2. הבקר יכול לתת כמו שנאמר XXX EXPECT VARIX1A ARRIVAL RWY 03L לדוגמא. אם יש עוד שאלות. אשמח הי איתי. כשאתה אומר "בדר"כ" מה הכוונה? האם מצופה / מחוייב שתתכנן ותגיש תכנית שתמיד תסתיים בנק' הצטרפות "רשמית" (כלומר נק' שהיא תמיד התחלה של ARR כלשהו)? מה קורה אם אתה מצטרף מכיוון שבגזרה שלו לא מתחיל אף ARR או שה-ARR לא מתאים למסלול הפעיל באותו הזמן? האם אתה יכול מראש לבנות על זה שתקבל הכוונת ווקטורים בדרך הקצרה ביותר האפשרית להצטרפות למסלול הפעיל? האם מותר / חוקי להגיש מראש תוכנית שכוללת גם DCT בין שתי נקודות? תודה.
Ittai Arnon פורסם פברואר 25, 2009 דיווח פורסם פברואר 25, 2009 הי איתי. כשאתה אומר "בדר"כ" מה הכוונה? האם מצופה / מחוייב שתתכנן ותגיש תכנית שתמיד תסתיים בנק' הצטרפות "רשמית" (כלומר נק' שהיא תמיד התחלה של ARR כלשהו)? מה קורה אם אתה מצטרף מכיוון שבגזרה שלו לא מתחיל אף ARR או שה-ARR לא מתאים למסלול הפעיל באותו הזמן? האם אתה יכול מראש לבנות על זה שתקבל הכוונת ווקטורים בדרך הקצרה ביותר האפשרית להצטרפות למסלול הפעיל? האם מותר / חוקי להגיש מראש תוכנית שכוללת גם DCT בין שתי נקודות? 1. כעקרון כן זה מאוד מקל את העבודה על כולם. אני יכול לומר לך שלהבדיל מטייס אלעל שלא נוגע בהכנה מלבד קבלת התיקייה המכילה את תכנית הטיסה נוסעים צוות מז"א וכ"ו. אני כן דואג שתמיד תהיה נק' STAR. גם בתכניות אחרות שאני רואה שהחברות עושות כך. 2. אם אין STAR מהכיוון שבאת מה שבד"כ לא קורה יתנו לך וקטורים. 3. לא נהוג להגיש DCT אבל שאין ברירה מגישים.
Idan Traub פורסם פברואר 25, 2009 דיווח פורסם פברואר 25, 2009 בנוסף עד כמה שיצא לי לראות סה"כ הנתיבים האווירים כמעט מעל כל מטוס שמטוס ירצה לטוס מעליו בעת שלום הם יחסית צפופים ומתרכזים בדר"כ לשדות תעופה מרכזים ומרכזיים פחות ככה שהסיכוי לקבל איזה שהוא DCT בתוכנית טיסה המקורית הוא יחסית קטן אבל תמיד אפשר במהלך הטיסה לקבל מהבקר דירקט אם זה אפשרי .