Doron_Angel פורסם מרץ 24, 2009 דיווח פורסם מרץ 24, 2009 אחוז דוברי האנגלית במדינה אליה נטוס הוא מהגבוהים בעולם, למרות שהשפה הרשמית העיקרית איננה אנגלית. נעזוב את ההרים ונמריא משמברי (LFLB) בצרפת לכוון צפון מערב, לארץ שטוחה לחלוטין, בה יש תעשיית חלב וגבינה צהובה, כדורגל טוב, כפכפי עץ, קשר מובהק להיסטורית העם היהודי ואפילו תעשיית מטוסים. צדקתם! היעד הוא הולנד, והשדה הוא מהעמוסים בעולם: סחיפול (EHAM): http://en.wikipedia.org/wiki/Schiphol_Airport. אם לא יהיה פיקוח, נמריא משמברי ממסלול 36 (אין פרוצדורות המראה מ-18!) וננחת על מסלול 04 בסחיפול (אשר אין לו גישת ILS) והוא הקצר מתוך 6 המסלולים של השדה, כ-2000 מטר. (שימו לב כי למסלול 22 יש ILS)... הנתיב המתוכנן: LFLB SID PAS UL47 EPL UM624 BUB UG120 HELEN RTM EHAM מומלץ לקבל פרטים נוספים על המקטעים ב: http://rfinder.asalink.net/free ולהקיש את שדות המוצא והיעד. אורך הנתיב המתוכנן: כ-450 מייל ימי. למצטרפים חדשים: סינרי בתשלום של LFLB (ל-FS9 ול-FSX): http://www.francevfr.com/scenes.htm סינרי חינמוני: ל-FS9: http://library.avsim.net/sendfile.php?L ... DLID=90278 ל-FSX: http://library.avsim.net/sendfile.php?L ... LID=133010 סינרים ל-EHAM: (חשוב!!! יש לוודא כי יש 6 מסלולים ולהיות עדכניים) חינמוני ל-FS9: http://www.nl-2000.com/nuke/modules.php ... le&sid=175 (של כל הולנד כולל סחיפול) חינמוני ל-FSX: http://library.avsim.net/esearch.php?DL ... ID=fsxscen (לא בחנתי אותו) בתשלום ל-FS9: http://www.fscloud9.com/php/products.php?lang=EN&id=78 דפיות (חובה!): LFKB: https://www.sia.aviation-civile.gouv.fr ... 2.LFLB.pdf https://www.sia.aviation-civile.gouv.fr ... 2.LFLB.pdf https://www.sia.aviation-civile.gouv.fr ... 2.LFLB.pdf https://www.sia.aviation-civile.gouv.fr ... 2.LFLB.pdf EHAM: http://www.ais-netherlands.nl/aim/09012 ... am-ad-2.24 המראה ראשונה כרגיל: 2130. להת',
danb2000 פורסם מרץ 24, 2009 דיווח פורסם מרץ 24, 2009 Doron_Angel כתב: ... וננחת על מסלול 04 בסחיפול (אשר אין לו גישת ILS) והוא הקצר מתוך 6 המסלולים של השדה, כ-2000 מטר. דורון - לא רק שאין לו ILS, אין לו בכלל הליך מכשירים (לפחות אין דפית כזו) ואפילו דפית VIS או CIRC אין. לא ממש ברור לי איך אמורים לנחות עליו (בצורה מסודרת כמובן). יש לך איזה אינפורמציה בעניין? חוץ מזה (ובלי קשר) - תודה על התדריך והנתיב
Doron_Angel פורסם מרץ 24, 2009 מחבר דיווח פורסם מרץ 24, 2009 זה מה שעושה את הטיסה למאתגרת :wink: המידע היחיד שמצאתי: http://www.ais-netherlands.nl/aim/09012 ... C-MISC.pdf בברכה,
danb2000 פורסם מרץ 24, 2009 דיווח פורסם מרץ 24, 2009 Doron_Angel כתב: זה מה שעושה את הטיסה למאתגרת :wink: המידע היחיד שמצאתי: http://www.ais-netherlands.nl/aim/09012 ... C-MISC.pdf בברכה, וואלה - ב-JEPP אין בכלל את הדפית הזאת. זה מאד יוצא דופן ואני מניח שדפית כזאת שנותנת פרופיל הנמכה אחיד ומשותף לכל המסלולים יכולה להתקיים רק בתאי שטח מאד שטוחים וללא מכשולי תכסית (או אחרים), כמו נאמר ב.... הולנד . בנוסף -פעם ראשונה שאני נתקל במושג "SRE". חפרתי קצת ברשת והצלחתי בקושי למצוא הסבר למושג הזה פה (ולמי שמתעצל): ציטוט Search Radar Equipment approach. Not many civvy fields do this now, more a military thing these days.The deal is, ATC tell you which heading to fly, and what altitudes you should be at during the descent (crosschecked against distance to go) to remain on the "Glidepath". Not as accurate as a PAR, hence classed as an airfield approach, rather than a runway approach, and can only be flown without visual reference to a minimum height above touchdown of about 450 - 500 ft. וואלה - כל יום בית ספר מאתגר אתה אומר? - יאללה אני איתך באיתגור
AaronDagan פורסם מרץ 25, 2009 דיווח פורסם מרץ 25, 2009 בקר טוב, ראשית, תודות על התדריך, ובכלל נראה שיש שיפור מתמשך ברמת התדריכים...יפה... שנית, לאחר שבדקתי הבוקר אחד מאתרי מז"א ברשת, אין סיכוי (כפי שזה נראה כרגע) שננחת על מסלול 04 בעיקר בגלל רוח מערבית. ייתכן וזה יישתנה כדי לענות על ציפיות "האתגר" של חברי TFC וכרגיל: "הכל בידי שמיים".... להערכתי, מנסיון קודם, הנחיתות הן בד"כ ורוב הזמן מצפון לדרום ולא להיפך, כי כך בנויה מערכת הגישות של השדה באמסטרדם וגם - ובעיקר - מבנה הקרקע, עצמים פיזיים ורוחות. שוב, תודות ומקווה מאד להשמע ברשת. יום טוב.
AaronDagan פורסם מרץ 25, 2009 דיווח פורסם מרץ 25, 2009 בהמשך לנאמר למעלה, ומכיוון שהשדה באמסטרדם תמיד היווה ועדיין מהווה אתגר מעניין ומודל לחיקוי באשר לרמת הפיקוח המקומי, לעיונכם הקטע הבא ששלפתי מתוך קובץ הסבר על סינרי מומלץ, להלן: 4.3.2 The preferential sequence for selecting runways in use The preferential sequence for selecting runways in use is being determined by the Airport Authority in close co-operation with ATC. This preferential sequence is subject to noise load developments. Therefore the preferential sequence for selecting runways may change in any given period. 4.3.3 Wind criteria In selecting the runway combination to be used from the preferential runway system, ATC the Netherlands shall apply the wind speed criteria as have been stated in the table below. In applying these wind criteria, gusts below 10 KT shall not be taken into account. If the actual wind speed values exceed the wind speed criteria, ATC the Netherlands may apply higher crosswind and/or tailwind values in order to assign a runway combination. Accepting a runway is a pilot's decision. If a pilot, prompted by safety concerns, requests another runway for landing, this request will be granted when possible. In that case, the pilot must submit a written report (the operator is responsible for proper reporting procedures). ועוד משהו קטן: מסלול 04-22 מוגבל למטוסים במשקל כולל שלא עולה על 74000 LBS (שווה ערך לכ-34000 ק"ג). תעשו חשבון ותוודאו נתוני מטוס בעת הכנת התדריך האישי שלכם.... תהנו.
4x-dor פורסם מרץ 25, 2009 דיווח פורסם מרץ 25, 2009 כמי שנוחת וממריא די הרבה מהשדה הזה אני רוצה להעיר את תשומת לבכם לכמה דברים: בשעות הערב יש בדרך כלל פיקוח. למי שטס עם FS2004 ולא עם FSX חייב להתקין עדכון סנרי של מסלולים חדשים ודרכי TAXI שלא היו פעם. רוב הנחיתות כשיש פיקוח הם על 18R, מסלול מרוחק הדורש TAXI ארוך במיוחד. המראות על 24 בדרך כלל. טיסה נעימה
danb2000 פורסם מרץ 25, 2009 דיווח פורסם מרץ 25, 2009 4x-dor כתב: כמי שנוחת וממריא די הרבה מהשדה הזה אני רוצה להעיר את תשומת לבכם לכמה דברים:בשעות הערב יש בדרך כלל פיקוח. למי שטס עם FS2004 ולא עם FSX חייב להתקין עדכון סנרי של מסלולים חדשים ודרכי TAXI שלא היו פעם. רוב הנחיתות כשיש פיקוח הם על 18R, מסלול מרוחק הדורש TAXI ארוך במיוחד. המראות על 24 בדרך כלל. טיסה נעימה תודה על האינפורמציה. ידוע לך במקרה האם סינרי SCHIPHOL EHAM של-CLOUD9 מכיל את כל התוספות / עידכונים שציינת?
4x-dor פורסם מרץ 25, 2009 דיווח פורסם מרץ 25, 2009 http://www.dutchvacc.nl/index.php?optio ... &Itemid=50 פה יש KIT לטייסים שמגיעים פעם ראשונה לשדה עפ הסברים.
David Misha פורסם מרץ 25, 2009 דיווח פורסם מרץ 25, 2009 מרק אפונה הולנדי - "סנרט" (SNERT) מרכיבים: 3 כוס/ות אפונה יבשה - מושרית כל הלילה 2 מוח עצם - עצמות 300 גרם נקניק סלמי - פרוס לפרוסות של 1/2 ס"מ וקצוצות לקוביות קטנות - להגשה שמן קנולה 1 סלרי - רק השורש - מגורר גס 4 גזר - מגורר גס 2 בצל - קצוץ דק 2 ליטר ציר בקר מים - לפי הצורך מלח ים פלפל שחור קרוטונים - להגשה אופן ההכנה: בסיר גדול עם מעט שמן מטגנים הנקניק עד שנעשה קירספי ומניחים בצד (להגשה). באותו הסיר מוסיפים עוד מעט שמן מטגנים הבצל עד להזהבה, מוסיפים האפונה המסוננת, גזר סלרי, עצמות המח, ציר הבשר ומלח ופלפל. מביאים לרתיחה ומקטינים הלהבה, מבשלים כשעה וחצי עד להתפוררות האפונה. מעת לעת מערבבים המרק ובודקים את מצב הנוזלים. אם חסר נוזלים, מוסיפים מים. טועמים בתום הבישול ומתקנים הטעמים. מוציאים המח מהעצמות, מחזירים אותו למרק ומרסקים בבלנדר מוט לקבלת קרם אחיד. מגישים כשכול מנה מקושטת עם הנקניק והקרוטונים
AaronDagan פורסם מרץ 25, 2009 דיווח פורסם מרץ 25, 2009 4x-dor כתב: כמי שנוחת וממריא די הרבה מהשדה הזה אני רוצה להעיר את תשומת לבכם לכמה דברים:בשעות הערב יש בדרך כלל פיקוח. למי שטס עם FS2004 ולא עם FSX חייב להתקין עדכון סנרי של מסלולים חדשים ודרכי TAXI שלא היו פעם. רוב הנחיתות כשיש פיקוח הם על 18R, מסלול מרוחק הדורש TAXI ארוך במיוחד. המראות על 24 בדרך כלל. טיסה נעימה הכל נכון חוץ מהעובדה שלפי NOTAM קיים, המסלול 18R- 36L סגור לשימוש. לגבי פיקוח, אצל ההולנדים יש בד"כ כיסוי החל משעות אחה"צ ועד חצות שלהם (0100 AM שלנו). יענו, משמרת AFTERNOON מלאה.... ממליץ לכל מי שמתכנן להגיע ל-AMS לברר עפ"י גרסת הסים שלו את קובץ ה-AFCAD הכי מעודכן שהוא יכול לארגן. הסינרי (המדהים) והוותיק NL2000 שוקל משהו כמו משאית דאבל-טריילר עם נגרר.... מומלץ מאד למי שאוהב הרבה דשא, פרות, מים זורמים ושדות תעופה ברמת הפרט הכי קטן עם הרבה STATICS לגיוון.
Doron_Angel פורסם מרץ 25, 2009 מחבר דיווח פורסם מרץ 25, 2009 להלן המלצתו של רן: רשימת עדכונים לסינרי דיפולטי (לא לבעלי CLOUD 9 ו NL2000). תוספת HILAS לכל המסלולים הכבדים http://library.avsim.net/download.php?DLID=66377 S-Txwy http://library.avsim.net/download.php?DLID=59268 EHAM building on A taxiway Fix http://library.avsim.net/download.php?DLID=54735 Polderbaan Tower (המגדל שליד 18R). http://library.avsim.net/download.php?DLID=50784 Removing Non-real Tower at Amsterdam Schiphol (EHAM) http://library.avsim.net/download.php?DLID=41124 הוספת מסלול 18R\36L http://library.avsim.net/download.php?DLID=35697 מי שרוצה - Visual Docking Guidance Systems at Schiphol Airport http://library.avsim.net/download.php?DLID=69977 יש כמובן את NL2000 למי שיש סבלות ומחשב על. סינרי חינמי שמכסה את כל הולנד כולל AMS. לטעמי הדיפולטי עם התוספות הנ"ל מספק ביותר. רן. בברכה,
Doron_Angel פורסם מרץ 25, 2009 מחבר דיווח פורסם מרץ 25, 2009 לעדכנכם, נראה כי יהיה פיקוח צרפתי, אולם לא ידוע היקפו. (כך עודכנתי ע"י אנטואן, מנהל האירועים הצרפתי). להת,'
AaronDagan פורסם מרץ 26, 2009 דיווח פורסם מרץ 26, 2009 בקר טוב, כולם, לאחר שדשדשתי ברוב התוספים, השיפורים והעדכונים הנוגעים ל-EHAM, הגעתי למסקנה שקובץ צנוע שנקרא ASAP_V1.ZIP יכול לענות על רוב הציפיות של המשתמש הממוצע המחזיק PC נורמלי ולא "מחשב על" כמו שנאמר למעלה. תמצאו אותו ב-AVSIM בחיפוש קליל תחת "AFCADS" ל-FS2004 כדי למקד את התהליך. הוא משפר את AMS הדיפולטי לרמה סבירה ללא פגיעה משמעותית ב-F/R, וה-AFCAD הכלול בו נותן תמונה מדוייקת של המסלולים וההסעות. מי שבכל זאת רוצה להיות יותר קתולי מהפופו, תביא משאית בשביל NL2000 או "ענן 9". תהנו.