עבור לתוכן
Mark163

שאלה- מטוס מים.

Recommended Posts

פורסם

האם אפשרי לטוס ולנחות\ לבצע נגיעה במים עם מטוס מים ברשת VATSIM?

לדוגמא להמריא מהרצליה, להמשיך לארשף ומשם לבצע נחיתה ( עם מטוס מים) במים כ-5 מיילים מערבית לקו החוף לדוגמא. ולאחר מכן לחזור לשדה.

האם יש נהלים או הוראות לטיסה מסוג זה- נחיתה במים.

אשמח אם מישהו יסביר לי ויאיר לי אור בנושא, מפני שאני רוצה לבצע זאת ברשת ולדעת כיצד לבצע אותה נכון, לפני שאני עושה את הטיסה על "אמת".

תודה, מחכה לתשובה.

פורסם
האם אפשרי לטוס ולנחות\ לבצע נגיעה במים עם מטוס מים ברשת VATSIM?

לדוגמא להמריא מהרצליה, להמשיך לארשף ומשם לבצע נחיתה ( עם מטוס מים) במים כ-5 מיילים מערבית לקו החוף לדוגמא. ולאחר מכן לחזור לשדה.

האם יש נהלים או הוראות לטיסה מסוג זה- נחיתה במים.

אשמח אם מישהו יסביר לי ויאיר לי אור בנושא, מפני שאני רוצה לבצע זאת ברשת ולדעת כיצד לבצע אותה נכון, לפני שאני עושה את הטיסה על "אמת".

תודה, מחכה לתשובה.

בגדול, מבחינה חוקית, ברשת תעשה כל מה שאתה רוצה, בתנאי שהגשת תכנית טיסה מתאימה. כמובן שבמינימום פגיעה במטוסים שטסים סטנדרטי, והיכן שצריך חשוב ביותר לשמור על עירנות גבוהה לתנועה מסביב.

מבחינה טכנית: נחיתה תמיד בניצב לקוי הגלים, ואם יש זרם אז נגד הזרם (המראה עם הזרם). כמובן בהתייחס לרוחות. עשה שיקול מאוד פשוט, האם תתהפך או לא. אם הים מאוד שטוח אך יש רוח במקביל לקו הגלים, נחת בהתאם לרוח, אם הרוח קלה ויש גלים שעלולים לסכן אותך, נחת בניצב. לגבי זרם בנהר, שיקולי האצה והאטה.

כמובן שאם שילוב התנאים אינו מאפשר נחיתה, אל תנחת.

בהצלחה.

פורסם

מרק, זה היופי של VATSIM שהרבה מאוד ממה שאי אפשר במציאות אפשר ברשת.

איתי כתב לך כמה עצות שימושיות, אני רק יוסיף שגם אין כל בעיה שתמריא מהים ישירות לנתיב CVFR או נתיב IFR, פשוט תהיה מאוד ברור לגבי הכוונות שלך, ואם אתה יכול גם מראש לתאם זאת עם הפקח במשמרת אז אדרבה.

כל מה שצריך פה זה בעיקר ראש פתוח וקצת מחשבה... :wink:

כבר עשו זאת לפניך - ראה לדוגמא המטס של עיט לים המלח (חפש בהיסטוריה של הפורום).

פורסם
שאלה נוספת,האם אפשר לנחות בשדה חקלאי במקרה של חירום?

אף אחד לא יגיד לך לא, וגם אם כן - פס אחד גדול.

בחירום תעשה מה שאתה רוצה כל עוד אתה לא מתנגש באף אחד אחר.

פורסם
אף אחד לא יגיד לך לא, וגם אם כן - פס אחד גדול.

בחירום תעשה מה שאתה רוצה כל עוד אתה לא מתנגש באף אחד אחר.

לא נכון!

כשאתה ברשת, אז בחירום המילה האחרונה היא של הפקח ולא שלך.

ואם הוא לא יאשר לך חירום אז הפס האחד הגדול יהיה לצערי באופליין.

פורסם

אני לא מבין למה לא לאפשר נחיתה בשדה כלשהו אם הלך המנוע הרי המטרה שלנו היא לדמות את המציאות.

פורסם

הייתי רוצה לתת את דעתי בנושא.

1. יש הבדל גדול בין ביצוע חירום בשל תקלה כלשהי הדורשת התנהלות בנוהל חרום לבין מצב של תירגול חירום. אם הטייס מבקש לבצע תירגול לחירום אזי ההחלטה הינה החלטת פקח האם לאפשר לו או לא לאפשר בהתאם לשיקוליו השונים.

אם מדובר על מצב של ביצוע חירום בשל תקלה כלשהי הדורשת התנהלות בנוהל חירום אזי הטייס מידע את הפקח כי הופעל נוהל חירום ומפה אין צורך באישור של הפקח. תפקידו של הפקח במצב זה הוא להיות לעזר עד כמה שניתן על מנת להבטיח את בטיחותו של המטוס התקול ולהביאו לנחיתה בשלום. כלומר אם הופעל נוהל חירום על הפקח לפנות נתיבים בקרבת המטוס התקול, לאפשר לו כמה שיותר אלטרנטיבות לנחיתה בטוחה ולספק לו כל מידע שיקל עליו את תיפעול המטוס והטסתו.

2.מסכים עם בר. קרו מקרים בעבר בהם כלי טייס נדרשו לנחות במקום הקרוב שהיה... מה לעשות שדה פתוח. לכן גם ברשת יתכן מצב כי המטוס ידרש לנחות במנחת הקרוב ביותר או באזור הנגיש לנחיתה הקרוב ביותר.

שיהיה שבוע נפלא

פורסם

אתם מסתבכים סתם. VATSIM Code of Conduct מגדיר את זה חד וחלק:

8. Pilots are permitted to declare in-flight emergencies. If, for any reason, air traffic control requests the pilot to terminate the emergency, then the pilot must do so or log off of VATSIM.

פורסם
אף אחד לא יגיד לך לא, וגם אם כן - פס אחד גדול.

בחירום תעשה מה שאתה רוצה כל עוד אתה לא מתנגש באף אחד אחר.

לא נכון!

כשאתה ברשת, אז בחירום המילה האחרונה היא של הפקח ולא שלך.

ואם הוא לא יאשר לך חירום אז הפס האחד הגדול יהיה לצערי באופליין.

נכון מאוד שאדי, צריך לזכור שברשת יש לפקח זכות להגיד לך "לא יכול לקבל את החרום שלך, תתנתק בבקשה"

אלון, שים לב בבקשה לציטוט הבא.

ציטוט מתוך ה- VATSIM CODE OF CONDUCT

Pilots are permitted to declare in-flight emergencies. If, for any reason, air

traffic control requests the pilot to terminate the emergency, then the pilot

must do so IMMEDIATELY or log off of VATSIM. Pilots are not

permitted to simulate, in any manner, an unlawful act while logged onto

the VATSIM.net network including, but not limited to, declaring a hijack

by statement utilizing either voice or text or by entering a transponder

code of 7500.

בתור פקח, הכי קל ונוח לתת למטוס לנחות בשטח פתוח, למי זה מפריע?

האתגר בחרום הוא להנחית את המטוס בשדה פעיל, אך בגלל שברשת לא כולם מודעים למשמעויות של חרום, ובגלל שברשת כמות התעבורה עוקפת את המציאות, אז קיימת האפשרות להגיד לטייס "לא עכשיו", בכל השנים שלי ברשת עשיתי זאת פעם אחת באירוע עמוס מאוד של אל על וירטואל.

פורסם
מכל התגובות הבנתי תשובה חד משמעית-כן, כל עוד החירום הוא לא חלק מתוכנית הטיסה שלך שאת זה הפקח יצטרך לאשר.

הבנת לא נכון, קרא בבקשה את התגובה שלי.

ובכלל, המסמך היחיד שמגדיר מה מותר לטייס ברשת ומה אסור (מבחינת סימולצית טיסה, לגבי התנהגות זה מסמך אחר) הוא VATSIM CODE OF CONDUCT ושם בתת פרק B.

http://www.vatsim.net/library/codeofconduct.pdf

ושלא יהיו אי הבנות, בעת ההרשמה ל-VATSIM כל אחד מאיתנו נדרש לקרוא ולהסכים.

עידן, אין אינטרס לאף פקח לבטל חרום חוץ ממקרה שבו הכלים שברשותו פשוט לא עובדים בגלל מצבים קיצוניים, גם נתקלתי בעבר בטייס ליצן שהיה עושה בכוונה חרום במהלך אירוע כדי לדפוק את כולם, היום הוא כבר לא טס ברשת VATSIM.

פורסם
מכל התגובות הבנתי תשובה חד משמעית-כן, כל עוד החירום הוא לא חלק מתוכנית הטיסה שלך שאת זה הפקח יצטרך לאשר.

הבנת לא נכון, קרא בבקשה את התגובה שלי.

ובכלל, המסמך היחיד שמגדיר מה מותר לטייס ברשת ומה אסור (מבחינת סימולצית טיסה, לגבי התנהגות זה מסמך אחר) הוא VATSIM CODE OF CONDUCT ושם בתת פרק B.

http://www.vatsim.net/library/codeofconduct.pdf

ושלא יהיו אי הבנות, בעת ההרשמה ל-VATSIM כל אחד מאיתנו נדרש לקרוא ולהסכים.

עידן, אין אינטרס לאף פקח לבטל חרום חוץ ממקרה שבו הכלים שברשותו פשוט לא עובדים בגלל מצבים קיצוניים, גם נתקלתי בעבר בטייס ליצן שהיה עושה בכוונה חרום במהלך אירוע כדי לדפוק את כולם, היום הוא כבר לא טס ברשת VATSIM.

אוקי,,תודה,ידוע לי שפקח יכול לא לקבל חירום,אבל לתת לי לנחות בשדה חקלאי זה חוקי בהחלט.

פורסם

להבהרה, איך זה נעשה.

לפני תחילת החירום, יוצר קשר בפרטי עם הפקח ומבקש ממנו תרגול חירום מסויים. מקבל אלף ממנו, מכריז חירום. מאותו רגע שהכרזת חירום, באישור הפקח, אתה כמו כל מטוס בחירום: אתה עושה מה שאתה יכול כדי להנחית את המטוס ואת נוסעיו בשלום. לא מעניין אותך מה הפקח אומר. אתה כן מדווח לו ומידיין איתו, משום שהוא יפנה לך תנועה אחרת שנמצאת באיזור (אם יש), והוא גם מכיר את המרחב שלו, לרבות מנחתי חירום. מעבר לזה, אתה בחירום, אתה עושה מה שאתה חושב. אגב, אם החירום דורש ממך ריכוז בתפעול והטסת המטוס והתעלמות מוחלטת מהפקח, כמובן שלהטיס את המטוס בא תמיד לפני הכל.

פורסם

בתור "טייס ריסוס", ומחפש הרפתקאות וירטואלי יצא לי לעשות ברשת הרבה דברים לא שגרתיים

כמו לנחות בכל מיני מקומות משונים, לעמוד באויר (מסוקים כמובן) ועוד, מה שחייב להיות זה הבהרה מלאה של הכוונות ושל מה הולך להתבצע כלפי הפקח וכמובן אישור שלו. את השגעונות שלי רוב הבקרים מכירים אבל אני גם תמיד מוכן לשמוע את המילה "לא עכשיו" ולטוס רגיל כי אני מבין שלפקח יש מערכת אילוצים ולא תמיד יש זמן לאשר או לעקוב אחרי מטוס שעושה דברים חריגים.

הדבר נכון גם לנחיתה בכינרת גם לריחוף מעל נחלים לחילוץ מטיילים טועים ועוד. אני בדרך כלל מספק בתכנית טיסה הערה של מה הולך לקרות ואיפה ומודיע לפקח על הגובה המקסימלי

(שאני דואג מראש שלא יתנגש עם אף אחד מהנתיבים בהפרדה יחסית גדולה)

ומודיע על גבולות הגזרה ומשאיר לפקח את ההחלטה אם לתת לי לבצע או לא. אבל יותר מהכל חייבים להכיר את המטוס היטב ואת האזור שבו טסים כדי למנוע פאדיחות.

בהצלחה ואם תצטרך חילוץ מהמים תתקשר :wink:

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...