עבור לתוכן
Tomer Haim

תרשים הקפה

Recommended Posts

פורסם

תומר ולכולם,

אכן יש הבדל משמעותי בין אלה שלומדים לטוס בארה"ב (כמוני) לאלה שלומדים כאן בארץ.

בארה"ב(איפה שלמדתי) אין את המגבלות של המרחקים כמו כאן בארץ בהרצליה.

הגישה מתבצעת כך :

לקראת סוף עם הרוח אני מוריד ל1700 סל"ד, 10 מעלות מדפים.

בבסיס מוריד ל20 מעלות מדפים.

בפיינל לפי השיפוט שם 30 מעלות מדפים. שימו לב שכמעט לכל אורך הגישה אני עדיין על 1700, ורק מעל הזברה מוריד לסרק ,הצפה, נגיעה.

בשיטה הזאת מגיעים בזווית יותר נמוכה מאשר בשיטה ה"הרצלינית", כיוון שבשיטה ה"הרצלינית" היא אומרת את הדבר הבא - בתחילת בסיס הורד לסרק(!!!), ולכן כל הגישה היא יותר תלולה מאשר בשיטה האמריקאית.

אני באופן אישית - כאשר נוחת בהרצליה, עדיין בשיטה של אמריקאים. נוח לי מאד עם השיטה הזאת, אני מגיע הרבה יותר יציב ורגוע למסלול מאשר בסרק.

חוץ מזה , במידה וצריך לעשות הליכת סביב, אז מ1700 סלד ל2400 זה הרבה יותר קל מאשר לפתוח מנוע מ6-7 אלף סל"ד . לדעתי זה יותר ביטיחותי .

איתן.

פורסם
ברור !!!

יש מישהו שעושה הצפה כאשר המנוע לא בסרק ????

היה נדמה לי שבסרטון ההדרכה של תומר הוא הוסיף קצת כוח כדי לעדן מהירות אנכית, אבל אולי אני טועה

פורסם

אני מוסיף קצת מנוע רק במקרה הבא:

אם אני בזמן ההצפה רואה שאני עדיין גבוה מעל המסלול, והמהירות שלי נופלת כלומר עוד מעט תהייה לי נפילה חופשית ישר לאדמה

אז אני אוסיף קצת מנוע בכדי לעדן את שיעור השקיעה.

פורסם

בשיטה הזאת מגיעים בזווית יותר נמוכה מאשר בשיטה ה"הרצלינית", כיוון שבשיטה ה"הרצלינית" היא אומרת את הדבר הבא - בתחילת בסיס הורד לסרק(!!!), ולכן כל הגישה היא יותר תלולה מאשר בשיטה האמריקאית.

איתן.

אגב, גם בחי"א משתמשים בשיטה הזאת ולא בשיטה שבה מלמדים תעופה אזרחית בארץ.

גם שם נקודת סגירת המנוע היא ל-1300 סל"ד, והסרק יגיע רק מעל המסלול.

מעניין מאיפה הגיע "השיטה ההרצליינית". :roll:

פורסם

פעם קראתי באחד מדוחות חקירה ששם פורט בהרחבה על 2 השיטות ומה עדיף.

אם זכרוני לא מטעה -

היה כתוב שמלמדים את השיטה הזאת מהסיבה הבאה:

נחיתה בסרק היא למעשה תרגול נחיתת אונס, ורוצים שהחניך יהיה מתורגל היטב לנחיתות אונס שאם חס וחלילה הלך לו המנוע - הוא כבר "מכיר" היטב את נוהל הגישה לנחיתה ללא מנוע (כיוון שכך הוא נוחת תמיד )

רשמו שם שעדיף השיטה האמריקאית מאשר השיטה ה"הרצלינית" בעת הליכה סביב.

אני זוכר שאמרו שלא מוצדק ללמד בשיטה הזאת כיוון שהסיכויים שיכבה לו המנוע דווקא בגישה לנחיתה הם הרבה יותר פחותים מאשר הסיכויים שהחניך ילך סביב (והליכה סביב היא הרבה יותר קשה אם המנוע בסרק מאשר ב1700,כי צריך לדחוף הרבה רגל כדי להתגבר על פי-פאקטור.)

פורסם

זה נכון, גם אני שמעתי על זה לא פעם.

פשוט אני מעריך שהתעופה האזרחית בארץ התפתחה מיוצאי חי"א (יכול להיות שאני טועה), ולכן חשבתי שנורמות שמנהיגים בחי"א יושלכו גם לתעופה האזרחית.

אני חייב להודות שגם לי יצא מתוך הרגל שהשרישו אצלי כבר לפני שנים כאן ברשת לבצע גישה עם מנוע בסרק וכמובן קיבלתי פידבק שלילי. זאת אחת הסיבות המרכזיות לדעתי שאיני שם היום.

פורסם

השיטה אכן התגבשה משיטה שהיתה נהוגה בחיל האויר בזמן שלמדו על מטוסי הפייפר,

יכול להיות שכשעברו למטוסים כבדים יותר (סנונית) גיבשו שיטה אחרת,

חברת ססנה בספרי המטוסים שלה לדורותיהם מתארת את 2 אופני הגישה.

אני חושב שכל טייס ינחת בשיטה שמצד אחד תהיה בטוחה ונכונה לטיפוס המטוס ומצד שני תהיה זו שהוא עצמו רגיל אליה בצורה הטבעית ביותר.

אני גם חושב שעלינו בפורום ללמד אחד את השני את 2 הגישות, אם ננסה ללמד אחד את השני כיצד לנחות על גבי הדפים בפורום, זה עלול להיגמר לא טוב לצערי.

אגב במטוסים דו מנועיים קלים, נוחתים עם מנוע ונוגעים עם קצת מנוע כי הם מטוסים שגולשים רע

פורסם

בשבועיים האחרונים, אחרי די הרבה ניסוי וטעייה ושאלות ששאלתי הגעתי לזה שהכי נוח לי זה (בהרצליה 29) אחרי התישרות לבסיס להוריד מנוע (למשהו בסביבות 1600 נראה לי, לא קבוע), לשמור קשר עין ב-VC עם המסלול כל הזמן ומזה יוצא לסגור מנוע לסרק בערך מעל הגדר של השדה ולגעת קצת אחרי הזברה. זה יוצא פניה די "סקסית", מה- tower view של הסימולטור זה נראה כמו מלניק מנחית F15 בפיינל קצר ולי זה עובד. אם יש לזה גם לגיטימציה בספרות, סבבי-בבי, מי צריך יותר. 8)

פורסם
ברור !!!

יש מישהו שעושה הצפה כאשר המנוע לא בסרק ????

בססנה ברוב הגדול של המקרים - סרק.

בסנקה רצוי לתת קצת כוח בזמן נגיעה, אפשר כמובן גם בסרק.

פורסם

עופר,

מאחר ונהנית מה"בדיחה העלובה" (כלשונך) מבית מדרשו של ה-FAA (גוף שהקשר בינו לבין תעופה ובטיחות בתעופה מקרי לחלוטין) הנוגעת למרחק של צלע עם הרוח מהמסלול, אפנה אותך למקום נוסף.

גם האתר הזה, מן הסתם, הוא של גוף שאינו מבין שום דבר בתעופה (רשות התעופה האוסטרלית http://www.casa.gov.au/scripts/nc.dll?WCMS:HOMEPAGE:2058615349:pc=PC_90001). עיין קצת באתר ובמדריכים המפורסמים בו (אם תרצה מראה הפניה עם כתובת ספציפית - אתן לך). תגלה שם דברים שיצחיקו אפילו יותר ממה שצחקת כשקראת את מה שכתוב באתר ה-FAA.

שבת שלום.

פורסם

כבעל מקצוע עם קבלות אני מסתמך על ספרות מקצועית, כאשר ה-FAA עבורי הוא המקור המקובל. אך כאשר במקום מסוים כתובות שטויות, גם מקור כזה הופך עצמו לבדיחה בעניין הנדון. מצדי אתה יכול להמשיך לטוס חצי מייל בעם הרוח, אך אני כאחד שביצע מאות אלפי הקפות בעשרות טיפוסי מטוסים ומסוקים, מגובה 50 רגל ועד 20,000 רגל (תהליך נ"א בפאנטום), כולל בלילה ללא תאורה כלשהי וללא סימון משטח / מסלול, אסתמך גם להבא על ההיגיון הבריא שלי בבואי לבצע תרגיל זה. מותר לחלוק, יבושם לך.

פורסם

הגיון בריא זה דבר אחד, את זה אני מאוד מעריך, אבל יש מציאות,..

תתאר לנו אותך בא מחר בבוקר להרצליה ומבצע הקפה אחת, איך תטיס את מטוסך?

פורסם
הגיון בריא זה דבר אחד, את זה אני מאוד מעריך, אבל יש מציאות,..

תתאר לנו אותך בא מחר בבוקר להרצליה ומבצע הקפה אחת, איך תטיס את מטוסך?

א. כמתואר בפמ"ת פרק הרצליה נספח ב'. ההגבלה היחידה שקיימת לגבי המרחק המירבי המותר הוא גבול ה-CTR הצפוני, המאפשר הקפה נכונה ללא כל בעייה. תקף לדעתי מאז סגירת השדה האדום (מערבית לבצרה) בשנות החמישים.

ב. מאיפה המידע לפיו קיים איזור אימונים שמפריע לתרגל הקפות? אזור 8 מרוחק מה-CTR כ-3 מי"מ בממוצע.

ג. נספח ו' מצביע כדוגמא על איכות הנספחים בפרט והחומר בכלל- עם הרוח עוברת בדיוק מעל בתי נחלת עדה, איזור אסור לטיסה לפי הפרק.

ד. כלל תעופתי קובע שכאשר מסיבה כלשהי צלעות אחרי המראה ו/ או פיינל קצרות מהמקובל עקב אילוצים כלשהם, יש להאריך את צלע צולבת כך שהמטוס יתייצב בגובה ההקפה בתחילת צלע עם הרוח. פירושו עקב המסילה והחוטים על 29 שמרחיקים את עם הרוח כמעבר למרחק התקני.

ה. לא בטוח שהייתי בא לטוס בשדה זה עקב תחושתי את איכותו התעופתית הכוללת. נחתתי בשדות בעלי אורך 300 מ' ומנחתים לא סלולים, ביום ובלילה במטוסים קלים, גם בלי תאורת מסלול. למשל במטווחי ח"א עובדה וחלוצה.

פורסם

מעניין מאוד...

בכל הקשור להרצליה ו"למסילה" המפורסמת יש לי כאן נקודה רגישה.

כל מי שטס בהרצליה הורגל שבשום מקרה לא עוברים את המסילה אחרי ההמראה ממסלול 29

וזה גם כתוב בפמ"ת, אבל !...

לצערי פיתחנו סוג של פחד מהמסילה הזאת שמא נחצה אותה ואז נמצא את עצמנו עומדים מול ועדת רת"א "למשפט" שימוע וגזר דין על כך שהיינו צריכים להזדקר בפנייה כי ניתקנו מאוחר

בגלל שהיו תנאים מגבלתיים מעט, ובמקום זאת עשינו "רעש" לקשישים התמימים שגרים

בכפר שמריהו, (אגב הרכבת שעוברת סמוך כל 10 דקות מרעישה יותר ממסנה אחרי טיפוס).

מישהו חשב על כך פעם ?

אם נבצע פנייה עדינה תוך כדי טיפוס ונחצה את המסילה אף אחד לא יוריד אותנו עם נ"מ,

וזה מרגיז שכל טייס פרטי שטס מהרצליה רואה במסילה פס הפרדה לבן שכאשר חוצים אותו

מקבלים דו"ח. זה לא צריך לעבוד ככה, אין בעייה לשמור על פנייה לפני המסילה אך כאשר

הטייס מרגיש שלא בנוח בגלל סיבה כל שהיא לדעתי הבטיחות כאן לפני הכל.

פורסם
מעניין מאוד...

בכל הקשור להרצליה ו"למסילה" המפורסמת יש לי כאן נקודה רגישה.

כל מי שטס בהרצליה הורגל שבשום מקרה לא עוברים את המסילה אחרי ההמראה ממסלול 29

וזה גם כתוב בפמ"ת, אבל !...

לצערי פיתחנו סוג של פחד מהמסילה הזאת שמא נחצה אותה ואז נמצא את עצמנו עומדים מול ועדת רת"א "למשפט" שימוע וגזר דין על כך שהיינו צריכים להזדקר בפנייה כי ניתקנו מאוחר

בגלל שהיו תנאים מגבלתיים מעט, ובמקום זאת עשינו "רעש" לקשישים התמימים שגרים

בכפר שמריהו, (אגב הרכבת שעוברת סמוך כל 10 דקות מרעישה יותר ממסנה אחרי טיפוס).

מישהו חשב על כך פעם ?

אם נבצע פנייה עדינה תוך כדי טיפוס ונחצה את המסילה אף אחד לא יוריד אותנו עם נ"מ,

וזה מרגיז שכל טייס פרטי שטס מהרצליה רואה במסילה פס הפרדה לבן שכאשר חוצים אותו

מקבלים דו"ח. זה לא צריך לעבוד ככה, אין בעייה לשמור על פנייה לפני המסילה אך כאשר

הטייס מרגיש שלא בנוח בגלל סיבה כל שהיא לדעתי הבטיחות כאן לפני הכל.

אני מסכים איתך עקרונית,

אך מנגד שמעתי פעם את הפקח (במציאות) אומר לטייס:

"בדיוק ככה עושים את זה, רק פעם הבאה אל תעבו מעל השכונה"

על הטייס מופעל לחץ נגד דברים כאלה, וזה עלול לעלות בבטיחות טיסה.

פורסם
מעניין מאוד...

בכל הקשור להרצליה ו"למסילה" המפורסמת יש לי כאן נקודה רגישה.

כל מי שטס בהרצליה הורגל שבשום מקרה לא עוברים את המסילה אחרי ההמראה ממסלול 29

וזה גם כתוב בפמ"ת, אבל !...

לצערי פיתחנו סוג של פחד מהמסילה הזאת שמא נחצה אותה ואז נמצא את עצמנו עומדים מול ועדת רת"א "למשפט" שימוע וגזר דין על כך שהיינו צריכים להזדקר בפנייה כי ניתקנו מאוחר

בגלל שהיו תנאים מגבלתיים מעט, ובמקום זאת עשינו "רעש" לקשישים התמימים שגרים

בכפר שמריהו, (אגב הרכבת שעוברת סמוך כל 10 דקות מרעישה יותר ממסנה אחרי טיפוס).

מישהו חשב על כך פעם ?

אם נבצע פנייה עדינה תוך כדי טיפוס ונחצה את המסילה אף אחד לא יוריד אותנו עם נ"מ,

וזה מרגיז שכל טייס פרטי שטס מהרצליה רואה במסילה פס הפרדה לבן שכאשר חוצים אותו

מקבלים דו"ח. זה לא צריך לעבוד ככה, אין בעייה לשמור על פנייה לפני המסילה אך כאשר

הטייס מרגיש שלא בנוח בגלל סיבה כל שהיא לדעתי הבטיחות כאן לפני הכל.

אני מסכים איתך עקרונית,

אך מנגד שמעתי פעם את הפקח (במציאות) אומר לטייס:

"בדיוק ככה עושים את זה, רק פעם הבאה אל תעבו מעל השכונה"

על הטייס מופעל לחץ נגד דברים כאלה, וזה עלול לעלות בבטיחות טיסה.

זה ניגוד של אינטרסים .

מצד אחד שמו שדה באמצע שכונת מגורים .

מצד שני המטוסים אמורים לנווט כמו מכונית שודים בין השכונות והרחובות ולהשאר בחיים .

משהו חייב ללכת או הבטיחות או ה"נהיגת שודים "

לדעתי או שיעיפו תשדה עד כמה שקשה לי לומר את זה .

או שיפנימו כבר שיש פה שדה וקודם כל טסים כדי להשאר בחיים אחר כך מנסים לראות איפה הרעש מיותר .

ודרך אגב למה כל הישובים ששומעים כל פעם מעבר מסרק לכוח מלא לא סובלים מ"רעש".

לא יודע חוץ ממני וכמה חברה פה בישוב שמרימים תראש לראות תמסוק מטוס או אולטרלייט אף אחד לא שם לב או יודע שמעליו יש תנועה כמו באילון .

פורסם
מעניין מאוד...

בכל הקשור להרצליה ו"למסילה" המפורסמת יש לי כאן נקודה רגישה.

כל מי שטס בהרצליה הורגל שבשום מקרה לא עוברים את המסילה אחרי ההמראה ממסלול 29

וזה גם כתוב בפמ"ת, אבל !...

לצערי פיתחנו סוג של פחד מהמסילה הזאת שמא נחצה אותה ואז נמצא את עצמנו עומדים מול ועדת רת"א "למשפט" שימוע וגזר דין על כך שהיינו צריכים להזדקר בפנייה כי ניתקנו מאוחר

בגלל שהיו תנאים מגבלתיים מעט, ובמקום זאת עשינו "רעש" לקשישים התמימים שגרים

בכפר שמריהו, (אגב הרכבת שעוברת סמוך כל 10 דקות מרעישה יותר ממסנה אחרי טיפוס).

מישהו חשב על כך פעם ?

אם נבצע פנייה עדינה תוך כדי טיפוס ונחצה את המסילה אף אחד לא יוריד אותנו עם נ"מ,

וזה מרגיז שכל טייס פרטי שטס מהרצליה רואה במסילה פס הפרדה לבן שכאשר חוצים אותו

מקבלים דו"ח. זה לא צריך לעבוד ככה, אין בעייה לשמור על פנייה לפני המסילה אך כאשר

הטייס מרגיש שלא בנוח בגלל סיבה כל שהיא לדעתי הבטיחות כאן לפני הכל.

אני מסכים איתך עקרונית,

אך מנגד שמעתי פעם את הפקח (במציאות) אומר לטייס:

"בדיוק ככה עושים את זה, רק פעם הבאה אל תעבו מעל השכונה"

על הטייס מופעל לחץ נגד דברים כאלה, וזה עלול לעלות בבטיחות טיסה.

זה ניגוד של אינטרסים .

מצד אחד שמו שדה באמצע שכונת מגורים .

מצד שני המטוסים אמורים לנווט כמו מכונית שודים בין השכונות והרחובות ולהשאר בחיים .

משהו חייב ללכת או הבטיחות או ה"נהיגת שודים "

לדעתי או שיעיפו תשדה עד כמה שקשה לי לומר את זה .

או שיפנימו כבר שיש פה שדה וקודם כל טסים כדי להשאר בחיים אחר כך מנסים לראות איפה הרעש מיותר .

ודרך אגב למה כל הישובים ששומעים כל פעם מעבר מסרק לכוח מלא לא סובלים מ"רעש".

לא יודע חוץ ממני וכמה חברה פה בישוב שמרימים תראש לראות תמסוק מטוס או אולטרלייט אף אחד לא שם לב או יודע שמעליו יש תנועה כמו באילון .

לצורך הדיוק, שדה הרצליה היה עוד לפני הרצליה.

הבתים נבנו אחר כך , לא לפני.

לגבי חציית מסילה, נכון , לא עוברים, אך אם יש ספק ,אין ספק, ברגע שישנה בעיה בטיחותית, קודם כל מטיסים את המטוס, כדי שנוכל לחזור הביתה ולתת הסברים :wink:

לא ראיתי אף אחד בשקית שיכול לתת הסברים.............

פורסם

גם חיפה נבנה לפני בתי הזיקוק נכון? אם כן אז מי שנתן את האישור לבנות 2 מבני ענק בפיינל הוא אידיוט

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר



×
×
  • יצירת חדש...