עבור לתוכן
Ben Zwebner

נחיתת אונס (אמיתי) שהיה לי היום בבוקר

Recommended Posts

פורסם

לזיהוי עשן בקוקפיט נהוג להתייחס באופן אוטומטי כמקרה הגרוע האפשרי, שהוא אש בלתי נשלטת. זו צורת ההדרכה ועל זה מתאמנים היום. לכן הכרזת החירום היא נדרשת ונכונה, בדיוק כמו במקרה ברור של אש בלתי נשלטת. זה אותו היחס. עם זאת, יש לשים לב שאתה לא נלחץ, ממהר לנחיתה במהירות האפשרית, מחרבן לעצמך את הגישה ומרסק את המטוס, כשבפועל - יש קצת עשן בקוקפיט, וזהו.

הנ"ל לא בהתייחסות למקרה, אלא עניינים ברומה של מחלקת הדרכה באלעל באופן יום יומי. איך להתייחס למקרה שכזה? האם לשים אף על המסלול ולנחות באופן מיידי, או שיש מקום לקחת קצת זמן - לחשוב, לברר, להתארגן, לתכנן? ובמקרה של צוות של שניים, ואפילו שלושה: איך עובדים בצוות במקרה כזה, בלי לשכוח עקרונות CRM בסיסיים?

מציע לחברי החטיבה לחשוב קצת על הנושא, ולקחת אותו לכיוון כל סוג חירום שעלול לבוא. זה מה שמעסיק את טובי מוחות ההדרכה באלעל ובעולם.

קל לדבר מכסאות החכמים ועוד יותר קל לדבר מהבית. סה"כ נחתת וזה יפה מאוד. טוב שהיה שם טייס הביזנס ג'ט שיתן לך חיזוקית ברגע האחרון. כמובן- העיקר שכולם בריאים ושלמים.

פורסם

שמח שהכל בסדר,

אתה לא הראשון "ששורף" מכשיר קשר :lol:

בד"כ הצעצועים האלו עושים הרבה בעיות.

להבא תקנה לך איזה רדיו נייד שיהיה לך בכיס, במקרה של ריח שרוף אתה מכבה הכל מבלי

להעמיס על עצמך - איזה מכשיר תקין ואיזה לא - פשוט מוריד MASTER AVIONICS - בנוסף לכיבוי המכשירים באופן אינדיוידואלי, ועובר לנייד שלך.

ותגיד לי...

מאיפה השגת ססנה 182 ??? :lol:

פורסם

ביצוע נאה מלווה בשיקולים נבונים ומבט קדימה כראוי!

בעברית תעופתית, זו נחיתת חירום. נחיתת אונס הינה אירוע בו המטוס ללא כל כוח מנוע. מטוס 4 מנועי שכבו לו 3 יבצע נחיתת חירום ולא נחיתת אונס.

פורסם
ביצוע נאה מלווה בשיקולים נבונים ומבט קדימה כראוי!

בעברית תעופתית, זו נחיתת חירום. נחיתת אונס הינה אירוע בו המטוס ללא כל כוח מנוע. מטוס 4 מנועי שכבו לו 3 יבצע נחיתת חירום ולא נחיתת אונס.

צודק 100% תודה על התיקון! :mrgreen:

פורסם

כל הכבוד על הביצוע ועל קור הרוח וכמובן על התחקור והשיתוף

(קראתי בפורום שלך - נשמע מלחיץ ביותר)

והכי חשוב שיצאת מזה בשלום

נחיתות בטוחות

פורסם

כל הכבוד על קבלת ההחלטות .. 8)

ותודה לאל שיצאת מזה בשלום , מאחל לך טיסות בטוחות ... והמראות כמספר הנחיתות :arrow:

פורסם

קודם כל, כל הכבוד!!! שמח שאתה בריא ואיתנו :D

למרות שאני לא בעל רקע צבאי/אזרחי במציאות, אלא רק ב FS, תרשה לי לכתוב את דעתי:

אכן נראה לי, שההחלטה במצבי חרום ( כמו למשל במקרה שלך - לא לכבות MASTER כדי להישאר בקשר דו-כיווני וטרספודר פועל בגלל FRZ ואזור פיקוח B) קשה מאוד, אך כמובן במקרה שלך שיקולך היה הבטיחות / מה מסוכן יותר ותמיד צריך להיות כך.

בחירום כמו בחירום הכל קורה מהר מאוד ואין זמן לחשוב - רק אימון רב ושיקול דעת מהיר.

במקרה שלך מעבר לניסיון שצברת בטיסה עד היום וידע בעקבות רקע שלך ככבאי מתנדב (לא כל אחד היה מזהה בריח שמדובר בקצר חשמלי וחיווט חשמלי - למרות ההגיון לפי מקור יציאת העשן), היה גם מזל רב ( הנחיתה היתה קשה ) וקרבה רבה מידיי לשדה תעופה שאומנם הקשה על נחיתה ( בגלל הגובה והמהירות ) אך אפשר לך לנחות במיידי!! וזה מה שחשוב!!

מי ייתן ותמשיך לטוס ולנחות בשלום תמיד :!: :)

ושנראה אותך שוב ב ILS12 APPROUCH LIGHTS בקרוב :wink:

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...