עבור לתוכן
Opher Ben Peretz

מוכר?

Recommended Posts

פורסם
דרישות:

- בגרות מלאה (ממוצע גבוהה מומלץ) + פסימוטרי = שכלול של שניהם מינימום 480.

- אישור מהמשטרה (לוודא שאין עבר פלילי).

- בדיקות רפואיות (אם אני לא טועה מהמנהל התעופתי).

תוך 3 שנים, עושים תואר BA כללי, בתחום ניהול תעופתי ותיירותי באוניברסיטת חיפה.

הטיס משתלב בתוכנית הלימודים שכולל מבחן טיסה.

סכום שבסופו של דבר מגיע עד ל-300,000 שקל. (מינימום).

שכל אחד יעשה חישוב מהיר, אם הוא יקבל 500 שקל משכורת מהצבא, יחתום קבע לעוד 4 שנים, יקבל סכום יפה שיהיה ניתן לממן את ההוצאה הנ"ל.

500 ש"ח משכורת לחייל קרבי בשירות חובה. לא מספיק להרבה יותר מלממן יציאות בימי שישי כשיוצאים הביתה, אולי ניתן לצבור 200 ש"ח בחודש חסכון.

כשיוצאים לקבע המשכורת קופצת. אם מדובר בג'וב ללא יותר מידי מקדמים המשכורת קרובה למשכורת מינימום, אצל קרביים זה יותר נורמאלי. בנוסף, ג'ובניקים שיוצאים יומיות - מעט מאוד יצטבר בשל ההוצאות הכרוכות בלחיות בבית. קרבי לא יוצאים הרבה, הנטו מאוד קרוב לברוטו, וכמעט ואין הוצאות מחייה ובילויים (למעשה ההוצאות הן קניות בשק"ם ובילוי בסופ"ש פעמיים בחודש). ניתן לשים בצד כחסכון לפחות 5000-6000 ש"ח בחודש. כמובן שסכום זה גדל עם הדרגה והתפקיד.

פורסם

דיברתי עם מרכז המידע ושאלתי תכלס על עניין שכר הלימוד הרי הם פונים לציבור הרחב כרגע ולא לעשירים בלבד, מה שהם מבטיחים שלחניכי שני המחזורים הראשונים תהיה עבודה מובטחת ואופציה להחזיר את שכר הלימוד רטרואקטיבית לאחר שיתחילו לעבוד, מה גם שיש מלגות גבוהות שניתן להשיג ובקיצור יש כנראה על מה לדבר גם לאנשים כמוני (ששנת לימוד אחת שם תחסל לי את כל החסכונות) וכדאי ללכת לפחות ליום הפתוח ולשמוע על האופציות העומדות לרשותי לטובת מימון התכנית. מה גם שמעבר למסלול המשולב עם BA יש גם מסלול מקצועי בלבד שמכשיר ומכין אותך להיות טייס מסחרי והוא בטח זול יותר, ואם בסופו עבודה מובטחת אני בהחלט אשקול את זה בכובד ראש.

פורסם
דיברתי עם מרכז המידע ושאלתי תכלס על עניין שכר הלימוד הרי הם פונים לציבור הרחב כרגע ולא לעשירים בלבד, מה שהם מבטיחים שלחניכי שני המחזורים הראשונים תהיה עבודה מובטחת ואופציה להחזיר את שכר הלימוד רטרואקטיבית לאחר שיתחילו לעבוד, מה גם שיש מלגות גבוהות שניתן להשיג ובקיצור יש כנראה על מה לדבר גם לאנשים כמוני (ששנת לימוד אחת שם תחסל לי את כל החסכונות) וכדאי ללכת לפחות ליום הפתוח ולשמוע על האופציות העומדות לרשותי לטובת מימון התכנית. מה גם שמעבר למסלול המשולב עם BA יש גם מסלול מקצועי בלבד שמכשיר ומכין אותך להיות טייס מסחרי והוא בטח זול יותר, ואם בסופו עבודה מובטחת אני בהחלט אשקול את זה בכובד ראש.

מתוך עניין, מי יממן מלגות לימודים שכאלה, ולמה שיעשה את זה?

פורסם

אלו שאלות שאני לוקח איתי ליום הפתוח, בגדול אני לא יודע מי יממן ולמה אבל מהמידע שאני קיבלתי בטלפון יש גם מלגות לעניין הזה (אני יכול לתאר לי שיש הפרדה בין בית הספר לטיסה שנמצא בהרצליה לבין לימודי התואר שמתקיימים באוניברסטית חיפה והמלגות הן מלגות לימודים שמקבלים סטודנטים בבינתחומי של אוניברסיטת חיפה - מלגות למימון התואר הראשון ללא קשר למסלול הספציפי),

לאחר היום הפתוח אדע לבטח יותר ואשמח לפרט יותר למי שירצה

פורסם

יובל, האם תוכל לשאול אותם האם ניתן להחליף את התואר הרב-תחומי, בכזה ספציפי? לדוגמא: כלכלה ומנהל עסקים.

כי את האמת, לא מעניין אותי לעשות תואר רב תחומי שגם ככה לא שווה הרבה, ועוד בתחום כמו תיירות... בזבוז של זמן וכסף לדעתי.

פורסם
דיברתי עם מרכז המידע ושאלתי תכלס על עניין שכר הלימוד הרי הם פונים לציבור הרחב כרגע ולא לעשירים בלבד, מה שהם מבטיחים שלחניכי שני המחזורים הראשונים תהיה עבודה מובטחת ואופציה להחזיר את שכר הלימוד רטרואקטיבית לאחר שיתחילו לעבוד, מה גם שיש מלגות גבוהות שניתן להשיג ובקיצור יש כנראה על מה לדבר גם לאנשים כמוני (ששנת לימוד אחת שם תחסל לי את כל החסכונות) וכדאי ללכת לפחות ליום הפתוח ולשמוע על האופציות העומדות לרשותי לטובת מימון התכנית. מה גם שמעבר למסלול המשולב עם BA יש גם מסלול מקצועי בלבד שמכשיר ומכין אותך להיות טייס מסחרי והוא בטח זול יותר, ואם בסופו עבודה מובטחת אני בהחלט אשקול את זה בכובד ראש.

מתוך עניין, מי יממן מלגות לימודים שכאלה, ולמה שיעשה את זה?

אני חושב שהתשובה ברורה, אם כי לא ספציפית.

מי יממן? בעלי ההון (לפי הסכומים שאנו מדברים עליהם-כמעט כחצי מליון ש"ח לחניך).

למה יממן? כדי שאותו חניך יוכל לומר בסופו של הקורס לתקשורת או למקומון של עיירת העוני בה הוא חיי "משה איבגי מבעלי ביס קפה ומאפה, הוא אדם נפלא!, אשר מגשים חלומות וגרם לכל זה לקרות!"

פורסם

בן, זה לא מדוייק.

כל התנאים לקבלת מלגה הם ברובם כדי לעודד סטודנטים מצטיינים או סטודנטים בעלי מצב סוציו-אקונומי נמוך, יתכן מקרה בודד או שתים כמו שתיארת אבל בתור אחד שנמצא באוניברסיטה קשה לי להאמין שזו הדרך של בעלי הון לקבל פרסום, יש דרכים יותר יעילות.

ואגב לא כל המלגות מגיעות מבעלי הון, הרבה מהמלגות הן מהאוניברסיטה שמעניקה אותם לסטודנטים מצטיינים כדי לעודד אותם לבוא וללמוד אצלה.

פורסם
ואגב לא כל המלגות מגיעות מבעלי הון, הרבה מהמלגות הן מהאוניברסיטה שמעניקה אותם לסטודנטים מצטיינים כדי לעודד אותם לבוא וללמוד אצלה.

בדיוק הסיבה שאני שואל.

טייס הוא מקצוע קצת פחות טריביאלי מהשאר. קשה לי לחשוב על ארגון שידחף ויקדם אנשים פרטיים להיות טייסים. אני כן יכול לחשוב על חברות תעופה, בעיקר קטנות יותר כגון ארקיע וישראייר, שגם מקבלות טייסים עם נתוני סף נמוכים יותר מאלעל. מאידך, האינטרס הוא יפה מאוד, אך מעניין מה יכול להיות הגורם לפיו תינתן או לא מלגה לאותו אדם, שכן סביר שרוב הסטודנטים בתכנית הזאת לא טסו בעבר, וגם אם כן, קשה לקבל אינדקציה לגבי תפקוד אותו אדם בחברת תעופה בעתיד. זאת בניגוד לסטודנט במקצוע מקובל, כגון רפואה, משפטים או פיזיקה, שעבודתו לפני ובמהלך הסמסטרים יהוו אינדקציה לתפקודו במקצועו העתידי. פשוט כי בתעופה, לא תמיד יש יחס ישר בין רמת הטיסה של החניך לבין תפקודו במסגרת של חברת תעופה.

בקיצור - אדם, תחזור אלינו בבקשה עם תשובה לאחר היום הפתוח.

פורסם

בדיוק הסיבה שאני שואל.

טייס הוא מקצוע קצת פחות טריביאלי מהשאר.

רפואה

הנדסה

מחשבים

אדירכלות

ראיית חשבון

רשימה חלקית בלבד של מקצועות הרבה יותר קשים ומורכבים מנהגי אוטובוס אוויריים. צאו מהסרט...

פורסם

בדיוק הסיבה שאני שואל.

טייס הוא מקצוע קצת פחות טריביאלי מהשאר.

רפואה

הנדסה

מחשבים

אדירכלות

ראיית חשבון

רשימה חלקית בלבד של מקצועות הרבה יותר קשים ומורכבים מנהגי אוטובוס אוויריים. צאו מהסרט...

איזה סרט? אמרתי קשה? אמרתי מורכב? אמרתי טריביאלי או לא. במילים אחרות, אקדמיה לתעופה הוא עניין חדש יחסית ועד עכשיו לא היה גוף מסודר בארץ שארגן את זה. בניגוד למקצועות האחרים שאמנם מאוד קשים ומורכבים, בניגוד לסרט שחיינו בו עד שפקחת את עיניינו, אך יחסית נפוצים בתור מקצועות שנלמדים באוניברסיטה ולכן ניתן למצוא גופים שיממנו מלגות.

אני למעשה מתעניין מי יממן מלגת לימודי טיסה אזרחית-מסחרית. הרי לבטח יהיה חשוב לו שהחניך יעמוד בציפיות. מה אז, יהיו מיוני טיסה ארוכים ויקרים ללקבל מלגה, סגנון צ'ק 15 של חיל האויר, על מנת למפות את פוטנציאל החניך בלימודי טיסה ארוכים? וגם אם יהיה טייס מצויין, איך ניתן יהיה לדעת אם יהיה אדם שעובד יפה במסגרת חברת התעופה? זה מה שאני שואל. מי יממן מלגה ואיך ניתן להשיג מלגה זאת.

פורסם

ובינתיים עד שתתקבל תשובה בנושא המלגה, אני מציע לבצע בדיקה באיך נושא המלגות פועל בבתי ספר כאלה בחו"ל (אקדמיה לתעופה), אני מתאר לעצמי שמי שמתכוון להקים כזה בית ספר בארץ ישתמש במודל שכבר קיים ופעול במדינות אחרות (לא צריך להמציא את הגלגל מחדש).

פורסם

אתה טועה ומטעה מר חריט.

כדי ללמוד להיות טייס אזרחי לא צריך להיות בן של מלאך שעובר אין ספור מיונים וצ'קים. כל הנושא של מיונים בחילות אוויר נובע מהעלות הגבוהה של הכשרת טייס. מכיוון שחיל האוויר משקיע בהכשרה הזאת על חשבונו - מתבצעים מיונים כדי שיתקבלו לקורס החניכים עם הסיכויים הגדולים ביותר ללמוד את מה שצריך - בהשקעה הפחותה ביותר. בנוסף בחילות אוויר מתבצעים מיונים, כדי לבדוק כישורים אחרים שקשורים למקצוע הצבאי ולא קשורים לטיס אזרחי כגון מנהיגות, דבקות במטרה וכד'. בנוסף יש מכסה שצריך למלא ואם יש יותר חניכים ממה שצריך יסננו חלק מהם (את אלה שהם קצת פחות מצטיינים לפי הערכת המדריכים והמפקדים). טייס אזרחי לעומת זאת לומד על חשבונו ואם בסופו של דבר יתגלה שהוא לא מתאים - הוא המפסיד היחיד. (גם במקרה של המכללה הזו - שם מדובר על הלוואה ולא על מלגה ויש הבדל גדול.... הלוואה צריך להחזיר...).

במדינות מתוקנות שבהם התעופה האזרחית היא באמת אזרחית, הכשרת טייס היא הכשרה אקדמאית לכל דבר כמו כל מקצוע אחר. טרוויאלי כמו כל מקצוע. עם דרישות קבלה בינוניות +. (משתנה בהתאם להיצע וביקוש כמו כל מקצוע אקדמאי אחר).

פורסם
אתה טועה ומטעה מר חריט.

כדי ללמוד להיות טייס אזרחי לא צריך להיות בן של מלאך שעובר אין ספור מיונים וצ'קים. כל הנושא של מיונים בחילות אוויר נובע מהעלות הגבוהה של הכשרת טייס. מכיוון שחיל האוויר משקיע בהכשרה הזאת על חשבונו - מתבצעים מיונים כדי שיתקבלו לקורס החניכים עם הסיכויים הגדולים ביותר ללמוד את מה שצריך - בהשקעה הפחותה ביותר. בנוסף בחילות אוויר מתבצעים מיונים, כדי לבדוק כישורים אחרים שקשורים למקצוע הצבאי ולא קשורים לטיס אזרחי כגון מנהיגות, דבקות במטרה וכד'. טייס אזרחי לעומת זאת לומד על חשבונו ואם בסופו של דבר יתגלה שהוא לא מתאים - הוא המפסיד היחיד. (גם במקרה של המכללה הזו - שם מדובר על הלוואה ולא על מלגה ויש הבדל גדול.... הלוואה צריך להחזיר...).

במדינות מתוקנות שבהם התעופה האזרחית היא באמת אזרחית, הכשרת טייס היא הכשרה אקדמאית לכל דבר כמו כל מקצוע אחר. טרוויאלי כמו כל מקצוע. עם דרישות קבלה בינוניות +. (משתנה בהתאם להיצע וביקוש כמו כל מקצוע אקדמאי אחר).

ברוכי, אני באמת לא מבין למה אתה עושה את זה כל כך מסובך, ומסרב לקרוא את מה שאני כותב.

לא דיברתי על מימון עצמי. דיברתי על מלגה.

מלגות לא מחלקים בהגרלה וגם לא לבני מלאכים. מלגות מחלקים למי שבעל פוטנציאל גבוה להצלחה במקצועו. אם הייתי בתיכון מצטיין בגרות בביולוגיה, יכול להיות שאקבל מלגת לימודי רפואה מגוף מסויים, משום שהלימודים משקפים את יכולת ההצלחה שלי בעתיד, מבחינת לימוד החומר. לכן יש גם ציונים שעליי לשמור במהלך המשך הלימודים על מנת שאותו גוף לא יפסיק את מימון לימודיי. מלכתחילה לא היה נותן לי מלגה ללימודי רפואה אם לא הייתי מציג נתוני פתיחה טובים והצלחה מקדימה ברמה טובה בתחומי.

זה בדיוק מה שאני לא מבין לגבי מסלול התעופה המסחרית. מי ייתן מלגה לחניכי מסלול טייס מסחרי, ועל סמך מה? הרי אין שום דבר דומה לזה, לא בתיכון ולא בלימודים אחרים. עד שחניך לא מתחיל לטוס אי אפשר לדעת מה תהיה רמת הטיסה שלו (אפשר לנחש על סמך אישיותו, אך לא מעבר לזה). בנוסף, גם אם טס מדהים, קשה לדעת איך בעתיד יתפקד במסגרת חברת התעופה. לכן אני תמה, איך ייערכו המיונים למלגה, איך יוחלט מי זכאי ומי לא זכאי לקבל מלגה. לא נשמע לי שאותו גוף יממן לכל מועמד למלגה צ'ק 15 וסדרת מיונים ארוכה ומייגעת כמו לקורס טייס בחיל האויר. מוכר וידוע שהדרישות שונות. לכן מעניין אותי מי יממן מלגה וכיצד יחליט למי כן ולמי לא.

בבקשה קרא את דבריי שוב ושוב, אם זה מה שיעזור לך להבין את כוונתי. אני ממש לא חושב שטייס הוא רק אחד שעפים לו פרחים ופרפרים מהתחת, יש כאלה שיודעים יפה מאוד גם להפריש צואה על כל מי שסביבם. הם שיממנו לעצמם את הלימודים. אני בתור נותן מלגה לא אתן באופן שרירותי את הכסף שלי, אלא רק לזה עם הפרחים. השאלה איך אני מוצא אותו? עושה מיוני טיסה יקרים וארוכים, מריח לו את הישבן?

מקווה שעכשיו השאלה ברורה.

פורסם
דיברתי עם מרכז המידע ושאלתי תכלס על עניין שכר הלימוד הרי הם פונים לציבור הרחב כרגע ולא לעשירים בלבד, מה שהם מבטיחים שלחניכי שני המחזורים הראשונים תהיה עבודה מובטחת ואופציה להחזיר את שכר הלימוד רטרואקטיבית לאחר שיתחילו לעבוד, מה גם שיש מלגות גבוהות שניתן להשיג ובקיצור יש כנראה על מה לדבר גם לאנשים כמוני (ששנת לימוד אחת שם תחסל לי את כל החסכונות) וכדאי ללכת לפחות ליום הפתוח ולשמוע על האופציות העומדות לרשותי לטובת מימון התכנית. מה גם שמעבר למסלול המשולב עם BA יש גם מסלול מקצועי בלבד שמכשיר ומכין אותך להיות טייס מסחרי והוא בטח זול יותר, ואם בסופו עבודה מובטחת אני בהחלט אשקול את זה בכובד ראש.

תקרא גם אתה.

מדובר בהלוואה מטעם בית הספר שאותה צריך להחזיר, גם אם לא תסיים את הלימודים וזה דבר שכדאי לכולם לשים לב אליו ולקחת בחשבון...

לגבי מלגות שהם מזכירים שאולי יש...לך חפש לך מלגה, בהצלחה. משום מה אין פירוט של המלגות האלה. מעניין למה...

מדובר בפרסומת שמטבע הדברים יש בה גם חצאי אמיתות. כרגע הם מקימים מכללה ומה שחשוב להם כרגע זה שתהיה כמות מכובדת של נרשמים שתצדיק את פתיחת המכללה. אני לא אומר לא, וכנראה גם אני אהיה נוכח ביום העיון אבל, צריך לבדוק היטב במה מדובר, כולל האותיות הקטנות. מדובר בהימור על סכום גדול מאוד - בערך חצי דירה. אף אחד לא יתנדב לתרום לך אותו בגלל שיש לך פרצוף יפה או ציון פסיכומטרי יפה, בטח לא בתקופה הקשה הזו.

פורסם
בן, זה לא מדוייק.

כל התנאים לקבלת מלגה הם ברובם כדי לעודד סטודנטים מצטיינים או סטודנטים בעלי מצב סוציו-אקונומי נמוך, יתכן מקרה בודד או שתים כמו שתיארת אבל בתור אחד שנמצא באוניברסיטה קשה לי להאמין שזו הדרך של בעלי הון לקבל פרסום, יש דרכים יותר יעילות.

ואגב לא כל המלגות מגיעות מבעלי הון, הרבה מהמלגות הן מהאוניברסיטה שמעניקה אותם לסטודנטים מצטיינים כדי לעודד אותם לבוא וללמוד אצלה.

גם זה לא מדוייק. האונ' עצמה לעיתים גם לא כזאת עשירה שיכולה להרשות לעצמה מלגות בסכומים שאנחנו מדברים עליהם...

הסגל הבכיר והזוטר שובת למען העלאת שכרם ואתה אומר שעדיין ממשיכים לקיים מסורת שהיא בבחינת "מותרות" כדוגמאת המלגות?

(אני לגמרי בעד מלגות, ואני לא מזלזל בהן, שלא ישתמע הדבר הלא נכון)

גם כאן יש יד מושטת מאחורי הסיפור והיא של אותם בעלי הון שהזכרתי. הם תורמים סכום מסויים שמוקצה על ידם למגלות-ואילו האונ' מחליטה מי יהיו ברי המזל עפ"י הקריטריונים שלה.

למה? אז כאן יש לי חידוש וזה משהו שלא חשבתי עליו-טעמים פילנתרופיים...

לא פעם קוראים למלגות ע"ש התורמים אותן.

פורסם

רק הערה קטנה לכל הוויכוחים כן מלגות לאקדמיה שכזו או לא

בהחלט הגיע הזמן שתהיה כאן אקדמיה לתעופה עבור אזרחים מהשורה ותתן הזדמנות שווה גם לאלו שלא שפר מזלם להתקבל לקורס הטייס של החיל היקר והטוב ביותר בעולם המערבי.

אני חושב שמה שמנסים לעשות פה זה סוג של מהפכה בעולם ההזדמנויות והמושגים בישראל והבנה שטייס מסחרי זה באמת סוג של נהג אוטובוס אוירי ותו לא - טוב ששמים את הדבר בפרופורציות הראויות ופותחים את עולם התעופה המסחרית לאזרחים ובלבד שיהיו מתאימים וראויים, סביר שימצא הגוף שיהיה מוכן לעזור בלימודי מקצוע אלו כמו כל לימודי מקצוע אחרים (עריכת דין, עבודה סוציאלית רפואה וכו') ולעודד כמובן הצטיינות מתוך הבנה שזהו מקצוע שחייב להעדיף את המצטיינים והטובים ביותר ולטפח אותם שכן חיים רבים מוטלים על הכף בכל שניה שמטוס נמצא באוויר ודעתי האמיתית היא שלא רק טייסי החייל לשעבר ראויים להזדמנות הזו ויש מספיק אזרחים מהשורה ששיקול דעתם ואופיים ראויים בהחלט להטיס מטוסי נוסעים אפילו שלא עברו בהצלחה או לא ניגשו כלל למיוני חיל האוויר.

פורסם
דיברתי עם מרכז המידע ושאלתי תכלס על עניין שכר הלימוד הרי הם פונים לציבור הרחב כרגע ולא לעשירים בלבד, מה שהם מבטיחים שלחניכי שני המחזורים הראשונים תהיה עבודה מובטחת ואופציה להחזיר את שכר הלימוד רטרואקטיבית לאחר שיתחילו לעבוד, מה גם שיש מלגות גבוהות שניתן להשיג ובקיצור יש כנראה על מה לדבר גם לאנשים כמוני (ששנת לימוד אחת שם תחסל לי את כל החסכונות) וכדאי ללכת לפחות ליום הפתוח ולשמוע על האופציות העומדות לרשותי לטובת מימון התכנית. מה גם שמעבר למסלול המשולב עם BA יש גם מסלול מקצועי בלבד שמכשיר ומכין אותך להיות טייס מסחרי והוא בטח זול יותר, ואם בסופו עבודה מובטחת אני בהחלט אשקול את זה בכובד ראש.

תקרא גם אתה.

מדובר בהלוואה מטעם בית הספר שאותה צריך להחזיר, גם אם לא תסיים את הלימודים וזה דבר שכדאי לכולם לשים לב אליו ולקחת בחשבון...

לגבי מלגות שהם מזכירים שאולי יש...לך חפש לך מלגה, בהצלחה. משום מה אין פירוט של המלגות האלה. מעניין למה...

מדובר בפרסומת שמטבע הדברים יש בה גם חצאי אמיתות. כרגע הם מקימים מכללה ומה שחשוב להם כרגע זה שתהיה כמות מכובדת של נרשמים שתצדיק את פתיחת המכללה. אני לא אומר לא, וכנראה גם אני אהיה נוכח ביום העיון אבל, צריך לבדוק היטב במה מדובר, כולל האותיות הקטנות. מדובר בהימור על סכום גדול מאוד - בערך חצי דירה. אף אחד לא יתנדב לתרום לך אותו בגלל שיש לך פרצוף יפה או ציון פסיכומטרי יפה, בטח לא בתקופה הקשה הזו.

גם ציון פסיכומטרי יפה לא צריך- 480 זה ציון שאפשר להוציא שבאים שיכורים ועושים ניחוש על חצי מהשאלות.

אם תשימו לב המכללה מתיימרת להיות רק בחלקה - מסלול להכשרת טייסים מדובר במכללה שרוצה להכשיר אנשים לעוד מגוון מקצועות בתעופה המסחרית, חלק במיגזר התיירותי ועוד בשכר לימוד של 27 אלף ש"ח לשנה אלה מקצועות למוד בניגוד למקצוע הטייס עם ביקוש לא קטן בארץ, העניין הוא ש 27 אלף ש"ח זה תעריף של מכללה פרטית ויש בארץ לא מעט מכללות בתעריף אוניבסיטאי ואונבירסטיאות עצמן שמלמדות את המקצועות האלה.

פורסם
בן, זה לא מדוייק.

כל התנאים לקבלת מלגה הם ברובם כדי לעודד סטודנטים מצטיינים או סטודנטים בעלי מצב סוציו-אקונומי נמוך, יתכן מקרה בודד או שתים כמו שתיארת אבל בתור אחד שנמצא באוניברסיטה קשה לי להאמין שזו הדרך של בעלי הון לקבל פרסום, יש דרכים יותר יעילות.

ואגב לא כל המלגות מגיעות מבעלי הון, הרבה מהמלגות הן מהאוניברסיטה שמעניקה אותם לסטודנטים מצטיינים כדי לעודד אותם לבוא וללמוד אצלה.

גם זה לא מדוייק. האונ' עצמה לעיתים גם לא כזאת עשירה שיכולה להרשות לעצמה מלגות בסכומים שאנחנו מדברים עליהם...

הסגל הבכיר והזוטר שובת למען העלאת שכרם ואתה אומר שעדיין ממשיכים לקיים מסורת שהיא בבחינת "מותרות" כדוגמאת המלגות?

(אני לגמרי בעד מלגות, ואני לא מזלזל בהן, שלא ישתמע הדבר הלא נכון)

גם כאן יש יד מושטת מאחורי הסיפור והיא של אותם בעלי הון שהזכרתי. הם תורמים סכום מסויים שמוקצה על ידם למגלות-ואילו האונ' מחליטה מי יהיו ברי המזל עפ"י הקריטריונים שלה.

למה? אז כאן יש לי חידוש וזה משהו שלא חשבתי עליו-טעמים פילנתרופיים...

לא פעם קוראים למלגות ע"ש התורמים אותן.

בן, אין קשר לשביתה של המרצים לבין מלגות, מלגה זה לא מותרות זו אחת הדרכים של האוניברסיטה לתת הזדמנות לסטודנטים.

יש לי חברים שבלי מלגה לא היו שורדים, לכן למלגות יש תקציב אחר אני מניח.

זה נכון שיש מלגות מקרן של בעל הון שהחליט להקים אותה, וזה רק מבורך.

כל שנה יוצאת חוברת שלמה של מלגות מכל מני קרנות וחברות, לא מדובר על ברי מזל אלה על אנשים שזקוקים למלגה מסיבות כאלה ואחרות או שמגיע להם כי הם מצטיינים.

פורסם

אלעד רק להבהיר שנראה לי שמדובר שם על סכם 480 (שלא ברור בכלל איך הוא מחושב, הרי כל אוניברסיטה וכל פקלוטה מחשבת את הסכם שלה אחרת)

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...