Baruch Spiegel פורסם מאי 18, 2009 דיווח פורסם מאי 18, 2009 תראו את זה: http://www.youtube.com/watch?v=0qaDVaKQSkQ קצת קשה להבין את האנגלית עם המבטא הניו זילנדי הכבד. אבל שווה לנסות ולהפנים.
תומר עינבר פורסם מאי 18, 2009 דיווח פורסם מאי 18, 2009 חשוב מאוד לראות ולהבין את ההסברים בסרטון, קרו תאונות פעם כאשר לא הסתמכו על ידע והבנת התקלה, כמו ה-742 שנחת על האדמה...
Yarden Antebi פורסם מאי 18, 2009 דיווח פורסם מאי 18, 2009 זה מבטא כבד? זה בקטנה, תשמע מבטא דרום אפריקאי, מכל המקומות שהבריטים ביקרו בהם, שם הם פישלו...
Gal Mintz פורסם מאי 18, 2009 דיווח פורסם מאי 18, 2009 תודה על השיתוף ברוכי! מפחיד כמה שזה היה קרוב, הם בחרו במעשה אחראי, ופיתרון הגיוני ויישים.
Ben Cohen פורסם מאי 18, 2009 דיווח פורסם מאי 18, 2009 תודה על השיתוף ברוכי!מפחיד כמה שזה היה קרוב, הם בחרו במעשה אחראי, ופיתרון הגיוני ויישים. אם הם היו אחראיים הם היו מגלים את זה עוד קודם.
Gal Mintz פורסם מאי 18, 2009 דיווח פורסם מאי 18, 2009 תודה על השיתוף ברוכי!מפחיד כמה שזה היה קרוב, הם בחרו במעשה אחראי, ופיתרון הגיוני ויישים. אם הם היו אחראיים הם היו מגלים את זה עוד קודם. בטח מנסיון אתה יודע, שישנם מקרים שיש לך סימני שאלה, הם לא חיכו להתנגש בהר, ולהבין רק בתעופה בחקירה שהGS לא תקין, הייתה להם תחושה שמשהו לא בסדר, ולכן היו עירניים ומנעו אסון.
Ben Cohen פורסם מאי 18, 2009 דיווח פורסם מאי 18, 2009 תודה על השיתוף ברוכי!מפחיד כמה שזה היה קרוב, הם בחרו במעשה אחראי, ופיתרון הגיוני ויישים. אם הם היו אחראיים הם היו מגלים את זה עוד קודם. בטח מנסיון אתה יודע, שישנם מקרים שיש לך סימני שאלה, הם לא חיכו להתנגש בהר, ולהבין רק בתעופה בחקירה שהGS לא תקין, הייתה להם תחושה שמשהו לא בסדר, ולכן היו עירניים ומנעו אסון. אם הם היו קצת יותר חשדניים ואחראיים הם היו בודקים בכל מקרה (גם בלי החשד שמשהו לא בסדר עם הGS) ומצליבים את המידע בדפית עם המידע בפועל (למשל, בILS12 צריך להיות מעל הLL בגובה מסויים.טייסים אחראיים בודקים תמיד שהם בגובה הזה מעל הLL ושהGS לא משקר אותם) ולא מחכים למצב שהם חושבים "אוי, האורות על ההר הזה נורא קרובים, משהו כאן לא בסדר" ורק אז להסתכל על הDME ולהבין שהמרחק לא תואם את הגובה... לזה אני מתכוון.
Idan Traub פורסם מאי 19, 2009 דיווח פורסם מאי 19, 2009 אם הם גם ככה שלושה אני צוות למה אחד מהם לא יכול פשוט להיות עם הדפית של הגישה מול העיניים וגם ככה הDME מולו ופשוט לפתוח תעין ולרהשוות .
Baruch Spiegel פורסם מאי 21, 2009 מחבר דיווח פורסם מאי 21, 2009 אם הם היו קצת יותר חשדניים ואחראיים הם היו בודקים בכל מקרה (גם בלי החשד שמשהו לא בסדר עם הGS) ומצליבים את המידע בדפית עם המידע בפועל (למשל, בILS12 צריך להיות מעל הLL בגובה מסויים.טייסים אחראיים בודקים תמיד שהם בגובה הזה מעל הLL ושהGS לא משקר אותם) ולא מחכים למצב שהם חושבים "אוי, האורות על ההר הזה נורא קרובים, משהו כאן לא בסדר" ורק אז להסתכל על הDME ולהבין שהמרחק לא תואם את הגובה... לזה אני מתכוון. בעיקרון אתה צודק בן. אבל כל זה קל להגיד מהכורסא בבית..ולא בקוקפיט. שימו לב שהיו כמה תמרורי אזהרה מוקדמים שבכל זאת לא הדליקו נורה אדומה לצוות: 1. כבר בהכנות לטיסה הצוות עבר על הNOTAMS של שדה היעד שם היה כתוב בפירוש שה VOR ומערכת ה ILS DME לא מתוחזקים כמו שצריך (UNMONITORED STATUS) ורק ה DME (של ה VOR) וה - NDB נקיים מתקלות (בתרגום חופשי). דווקא לעובדה הזאת הצוות כן התייחס וביצע תדריך גם לנחיתת VOR DME במקרה שמשהו ישתבש בגישת ILS (גם כאן יש איזה טעות לוגית לדעתי... נראה מי יעלה על זה....) 2. המטוס תפס את ה GS והחל להנמיך מיד עם שילוב APP בט"א. בנוסף בגלל זווית גלישה תלולה המטוס החל להאיץ מה שגרם להסחת הדעת של הצוות בנסיון לפתור את בעיית עודף האנרגיה. 3. כמו שציינת - CROSS CHECK מסודר לDME יש לבצע באופן מסודר ועפ"י הדפית בשלב מוקדם יותר (מקובל - במעבר מעל ה OUTER MARKER). הסבירו בסרטון שאחת הסיבות לכך שהצוות לא התייחס לכל תמרורי האזהרה והנורות האדומות שהיו אמורים להידלק בשלב מוקדם יותר - היא בגלל עודף ביטחון שטייסים מייחסים למערכת הנחיתה האוטומטית במטוסים מודרניים מתקדמים כגון B767. מודגש כאן הגורם האנושי. טייסים שמבצעים עשרות גישות אוטומטיות בחודש נוטים יותר ויותר לסמוך על המערכת ופחות ופחות לחשוד בה. מה שמעניין שברגע שעלו על כך שיש בעיה - הכל התהפך ומביטחון עודף במערכת הם עברו לגמרי לצד השני - חוסר ביטחון מוחלט במערכת ובמכשירי המטוס. עד כדי כך שלאחר הליכה סביב והתייצבות בגובה (באמצעות מכשירי STANDBY בסיסיים בלבד - קורס מכשירים - סריקת מכשירים בסיסית זוכרים?) הקברניט היסס אם לשלב מחדש טייס אוטומטי או לא. חניכי קורס מכשירים - שיעור חשוב. בקורס נתייחס לנושא תקלות מכשירים - גם על השפעת הגורם האנושי. עכשיו חידה: 1. איזה אנטנות רואים בתחילת הסרטון ( 00:47 )? 2. היכן הם נמצאות ביחס למסלול ולמה? 3. היכן הן נמצאות אחת ביחס לשנייה ולמה? 4. מה התופעה שגורמת לקריאה שגויה ב GS כפי שמתואר בסרטון הזה? ולמה המטוס לא מתריע בכלל על תקלה כזו?