עבור לתוכן
אורח

זוהי קריאה אחרונה ל 4X-EAN (בכוונה בפורום הזה)

Recommended Posts

פורסם

אני פשוט לא מצליח להבין.

אתה עולה לאויר, יש פיקוח, קוראים לך בפרטי, קוראים לך ב Contact ME בערך 10 פעמים

ואתה שם פס.

אז מדוע זו קריאה אחרונה ? כי בפעם הבאה סופרויזר ידאג שתענה.

לא תענה, תזכה לחל"ת

ערב טוב,

פיקוח ת"א.

פורסם

ערב טוב פיקוח תל אביב!

אני מעריך שהכוונה היא אליי מכיוון שאני נושא את הקולסיין 4X-EAN.

לא הבנתי מה הבעיה איתי.

הגשתי תוכנית טיסה בהרצליה, קיבלתי מרשה בנמוך לחיפה, אני שומע את הפקח והפקח שומע אותי.

בבצרה עברתי ליוניקום 122.800 ומשם הודעתי ביוניקום כל הנתיב.

אז אוליי לפני שאתה יוצא ביציאה כל כך חמורה ולא במקום, בוא נבדוק מה התפקשש לנו בדרך.

אוליי בכלל הבעיה אצלך בקשר, כי אני לא שמעתי אותך, ולא ראיתי שום הודעה פרטית לא ממך ולא מאף אחד אחר.

אז בבקשה בדוק לפני שאתה מאיים בסנקציות, באיומים לא תשיג דבר, ובטח אל תאשים איש לפני שעשית בדיקה מעמיקה, זה לא במקום, אתה לא בית משפט ואני לא אשם, בקשר לחשוד, תבדוק.

תודה

פורסם
  eliazran כתב:
ערב טוב פיקוח תל אביב!

אני מעריך שהכוונה היא אליי מכיוון שאני נושא את הקולסיין 4X-EAN.

לא הבנתי מה הבעיה איתי.

הגשתי תוכנית טיסה בהרצליה, קיבלתי מרשה בנמוך לחיפה, אני שומע את הפקח והפקח שומע אותי.

בבצרה עברתי ליוניקום 122.800 ומשם הודעתי ביוניקום כל הנתיב.

אז אוליי לפני שאתה יוצא ביציאה כל כך חמורה ולא במקום, בוא נבדוק מה התפקשש לנו בדרך.

אוליי בכלל הבעיה אצלך בקשר, כי אני לא שמעתי אותך, ולא ראיתי שום הודעה פרטית לא ממך ולא מאף אחד אחר.

אז בבקשה בדוק לפני שאתה מאיים בסנקציות, באיומים לא תשיג דבר, ובטח אל תאשים איש לפני שעשית בדיקה מעמיקה, זה לא במקום, אתה לא בית משפט ואני לא אשם, בקשר לחשוד, תבדוק.

תודה

אלי, אתה לוקח את זה בכיוון לא נכון.

שלחתי לך הסבר גם בהודעה פרטית.

המטרה היא לימוד והימנעות ממצב שבו אתה היתה עלול להחסם מהרשת ל 24 שעות.

מסביבך היו עוד תנועות, בחיפה, הרצליה, שדה דב ובן גוריון.

עם כולם היתי בקשר כולל מגדל הרצליה.

שלחתי אליך ולמטוס שהיה על הנתיב לחיפה באותו הזמן, הודעת צור קשר. זו הודעת טקסט שמודיע לטייס

שפקח קורא לו ליצור עימו קשר בתדר שמופיע בהודעה.

שלחתי לך קרוב ל 10 הודעות כאלו כולל שתי הודעות פרטיות .msg לאות הקריאה שלך.

עד הנחיתה שלך ופינוי המסלול בחיפה לא ענית.

עכשיו השאלה החשובה, מדוע לא ראית הודעות אלו.

האם אתה טס עם FSINN או SB ?

מסך אחד או שניים ?

רק לידע אותך על דבר מאוד חשוב.

אם Supervisor היה קורא לך ולא היתה מגיב לקריאות שלו במשך זמן הטיסה הזה, היתה עלול

לקבל השעיה מ VATSIM ל 24 שעות.

זה הדבר האחרון שהיתי רוצה שיקרה לחבר חטיבה.

לכן באה ההודעה שלי ככקריאה אחרונה ואות קריאה וזאת כדי למנוע מצב לא נעים

של השעיה.

פורסם

אוקיי רן!

בוא נלך שלב אחר שלב.

ההודעה אלי לפרטי נעשתה לאחר ששפטת בפורום שלא בפניי.

אילו עשית הפוך והיית מחכה קצת בסבלנות ללבן איתי ופונה אלי קודם בפרטי של הפורום אז זה היה יותר מבסדר.

אבל לצערי פעלת הפוך, לא נורא.

תראה אני נמצא כאן על מנת להביא את התחביב שלי למקסימום שניתן, בלי לזלזל בסדר הטיסה, ועל אחת כמה וכמה בלי לזלזל באנשים שטסים סביבי או בפקחים שנותנים מזמנם הפנוי וכל התמורה שלהם היא ההנאה שבשירות הזה, ובטח ובטח לא אזלזל בחוקי החטיבה.

אני לוקח ברצינות כל חלק וחלק שקשור לחטיבה.

אוהב ללמוד ולכן אני כאן , ולא מתבייש ללמוד.

עכשיו לגבי הסופרוויזר, לא חושב שסופרוויזר היה שופט אותי לאלתר אם לא הייתי עונה לו לפני שעשה תחקיר איך ולמה, שאם כן אז גם זה לא בסדר.

זאת אומרת שגם אם עברתי עבירה לטעמך, ויתכן שכן, כמו שיכול להסתבר אחרת, הצעתי האישית לך: נסה קודם לחשוב בחיוב.

דהיינו קודם כל בן האדם לא עונה לי לא בגלל שלא מחבב אותי ועושה לי בכוונה, אלה יש בעיה כל שהיא בהעברת התישדורת, וזה חיובי ואם תתחיל בזה הכל יסתדר תאמין לי בלי קשר לסופרוויזר או חבר חטיבה מהשורה.

כי אם אתה שואל אותי, סופרוויזר או חבר חטיבה מבחינתי אחד הם, כמו שלא אזלזל בחבר חטיבה מהשורה ככה לא אזלזל בסופרוויזר או להפך.

עכשיו לגבי תחקיר : כמו שאמרתי כבר בהודעה הקודמת גם אני הגשתי תוכנית וקיבלתי מרשה ודיברתי עם פקח הרצליה מרגע בדיקת הקשר מולו ועד לנקודת בצרה שם העביר אותי ליוניקום.

דהיינו לא יתכן על פניו שלא הייתי שומע אותך גם, אלה שאוליי לא לקחת אתה בחשבון שאני ביוניקום ולא פנית שם?

אני משתמש ב FSINN , 2 מסכים, אבל קונטרול פאנל על המסך הראשי, כולל רדאר על המסך הראשי, כולל רדיו וצ'אט על הראשי, כמו כל שאר הדברים החשובים.

במסך המשני מפות דפיות ואוליי ג'י פי אס.

עכשיו אני גם אוכיח לך שיודע לאמר גם סליחה אם טעיתי, אז ככה גם לי לאור התנועה הרבה שהייתה נראה קצת משונה שראיתי מעט מאוד הודעות טקסט ביוניקום או הודעות קוליות .

לאחר שהערת את עיניי אני נוטה לחשוב שגם שם חלק שמעתי וחלק לא, אז אוליי בכל זאת יש לי בעיה ואני אעשה הכל על מנת לסדר.

אבל תודה שבחלק של האיום ואיך התחלת בדבר הזה טעית אף אתה, כי למיטב ידיעתי גם בעולם האמיתי כאשר יש בעיה בקשר יש נהלים של כניסה לשדה והצטרפות וכל השאר , ולא מחכה לך סופרוויזר על מנת להשעות אותך מטיסות עתידיות, דהיינו יש סדר ומי שמבקש סדר מן הראוי שיפעל על פיו.

אז לאחר שהבנו האחד את השני ונשארנו חברים, בוא ועזור לי איכן שטעיתי ואני אשמח ללמוד ממך.

מכל מלמדיי השכלתי.

ודבר אחרון מופנה לאחראי הפורום, אין צורך לנעול את ההודעה מכיוון שאנחנו לא רבים ולא גולשים מעבר לתחקיר ארוע, ואם אני או רן נלמד את טעויותיינו, אוליי נחסוך בכך להרבה אחרים כצעד מונע, שהוא עדיף.

אלי

פורסם

(הגירסה החדשה של הפורום הזה מתחילה לטפס לי על העצבים, פעם שניה שאני כותב הודעה והוא שולח את זה ל DEV NUL)

שוב אני מתנצל אם נפגעת, זו לא היתה המטרה.

המטרה היתה אחת, להציל אותך ואת חברי החטיבה מהשעייות מיותרות.

אם היתה טס במרחב של חטיבה אחרת, היה סיכוי מעל לסביר שהיתה פוגש סופר ויזר. במידה ולא היתה מגיב גם לקריאות סופרויזור = השעיה ל 24 שעות אוטומטית.

זה תפקידו של SUP.

ב FSINN יש בעיה, כששולחים הודעה פרטית, יש צפצוף, כפתור ה CHAT מהבהב וזהו.

כשחלון הצ'ט פתוח, נפתח TAB חדש של הודעה פרטית ואם לא שמים לב לזה בקלות ניתן לפספס.

ב SB נפתח חלון POPUP וכלל צפצוף + הודעה רצה על המסך הראשי של FS (לא זכור לי אם ב FSINN זה גם קורה).

אין לי כל סיבה לקרא לך ביוניקום מאחר ופונקצית ה CONTACT ME שולחת לטייס הודעה פרטית וכמו שכתבתי למעלה, במקרה של FSINN יש סיכוי לפספס למרות שעד היום כשטסתי עם FSINN וקראו לי, תמיד ראיתי את ההודעה (חלון צ'ט מולי במסך 2).

קיצר למדנו משהו חדש ולא קרה שום דבר.

המשך טיסות מהנות ויום נעים,

פורסם

אכן למדנו משהו .

אני כותב עכשיו לאחר בדיקה באונליין ואכן כולם שומעים אותי, ואני את כולם.

מכיוון שקשה לשים לב להודעות בצ'אט הפרטי, ומכיוון שזה הרגע למדנו מהבעיה הזאת, אז אני מציע שאוליי להבא לא רק אני ואתה, אלה כל מי שקרא כאן יעשה דבר פשוט ויעבור לתדר היוניקום כשיש מצב של משהו חריג שנעשה או עומד לאעשות וכך נמנע כולנו מאי הבנות או חמור מזה.

אני רוצה להבהיר רן, לא כעסתי עליך ולא כועס עכשיו, אני ילד גדול.

יכול להיות שההיפך הוא הנכון, גרמת לי לעשות נקרא לזה טיפול 5000 חחחחחחחח

שאני חושב צריך לעשות מדי פעם.

אבל עכשיו ברצינות רן, מה הייתה הסיבה שקראת לי כל כך הרבה? (בטח עשיתי משהו לא בסדר בטיסה אחרת לא היית קורא לי כל כך הרבה)

עשיתי משהו לא בסדר במהלך הטיסה?

חרגתי בגובה או הנתיב?

הייתי קרוב מדיי לתנועה אחרת?

על פי הרדאר שלי לא הייתה תנועה עד בסביבות ה8 NM ממני, והמטוס שהיה לפניי לנחיתה בחיפה נחת כ 5 דקות לפני שאני נכנסתי לצלע עם הרוח, ולאחר מכן לא ראיתי בשדה שום תנועה לא על המסלול ולא על הרדאר רדיוס של 10 NM

אם כן, אלו דברים שבאמת רוצה ללמוד ואשמח לתיקונים, ואני שואל ברצינות רבה על מנת לתקן להבא.

פורסם

קראתי לך הרבה כי חשבתי שאולי תרצה קצת שירותי פיקוח.

החריגה היחידה שהיתה לך זה ההנמכה ל 800 אחרי בת גלים.

היה מטוס על המסלול שהמתין שתעבור ציר מסלול כדי שהוא יוכל להמריא.

לכן גם אמרתי שלא קרה שום דבר נורא ;)

פורסם

אם כך זו אכן בעיה.

גם הודעות של טייסים רק מהבהבת בכפתור הצ'אט כך שאין הבדל בין פקח או או כל הודעה אחרת.

והאמת אם אין בסביבתי הקרובה על פי הרדאר שלי שום תנועה שהיא רלוונטית אלי ולנתיב שלי אני לא קורא את כל ההודעות המהבהבות.

אחרת אני אחליף מקצוע לפקידה בשקם. יש המון הודעות כאלו שהן ממש לא רלוונטיות .

פורסם

ד"א כשפקח קורא לך בפרטי, אתה רואה ב TAB שזה לדוגמא נשלח מ LLLL_CTR

ולא עוד הודעת UNICOM.

פורסם

לאלי שמאוד משתדל: חובת הטייס לדעת היכן נמצא וליזום קשר עם הבקר שאל מרחבו הטייס מתקרב. כאשר נמצאים בקשר, הבקר הנוכחי מעבירך באחריותו לבא אחריו. אין במציאות CONTACME, זו המצאת רשת. במקומו במציאות מגיע זוג F-16. אם הבקר עלה זה עתה, הצצה לרשימת הבקרים תאתר אותו. הבעיה האמיתית הינה כשטסים במרחב צפוף עמדות בקרה, כי אז הרשימה מאוד ארוכה ואין מבחינים בחדש שעלה. בארץ לא נפוץ אך באירופה יומיומי.

כדאי לכוון את תוכנת הרשת כך שתפעיל את כל החיוויים והצפצופים המתאימים, בכדי למשוך תשומת ליבו של טייס העמוס במטלות.

פורסם

האמת רן

בהרצליה חיכיתי על הקרקע כחצי שעה לפני שעליתי לאויר כי קיוויתי לפיקוח בחיפה.

וכאן למדתי משהו באמת חשוב.

ידעתי תמיד שפלוטו הוא מרחב צפון, ותל אביב מעל פלוטו.

אבל לא ידעתי שתל אביב מפקח חיפה אם אין פלוטו, ואני מתכוון לסימולטור כן.

מעז יצא מתוק.

וההפסד היה רק שלי, כי כטייס חדש בטח הייתי מקבל עצות ותיקונים במקרה הזה לפחות לפני שהנמכתי לאם הרוח 800 בחיפה.

ולאמר את האמת גם קצת יותר ביטחון מול פיקוח, שארי אתה יודע שלחדשים כמוני באונליין רועדות הברכיים בפעמים הראשונות וזה יכול רק לעזור.

כמו למשל לקבל מרשה בקצב יותר איתי, או כל הוראה אחרת, יותר סבלנות, עצות בונות.

כי כמו שאתה יודע אני כמו הרבה, בפעמים הראשונות שלנו באונליין נעשים לפתע קצת חרשים, קצת עיוורים, וקצת אילמים, והרבה הרבה עילגים חחחחחחחחחחחחחחח

שזאת בעיה ידועה, אבל בכל זאת חיובית, ככה לומדים.

אז להבא אני אבדוק אם יש תל אביב ואני אשמח מאוד לטיסה עם פיקוח כל הנתיב.

כי זה מה שעושה את ההבדל בין אופליין לאונליין.

בכל אופן תודה על הכל.

פורסם

עופר באותה מידה כמו שפקח הרצליה מעביר אותי ליוניקום?

שולחים 4 מירז'ים ליירט לו את המגדל?

או שבאמת מנסים קודם כל לברר נוהל קשר שמא אוליי בלי כוונה נשפך לטייס קצת מהקפה בזמן שלקח סחיבה מהסיגריה שבידו השניה על מכשיר הקשר ושרף אותו (נאמר בהומור)

כי אני יודע שבעולם האמיתי לפני שמיירטים עוברים על כל הערוצים הרלוונטיים על מנת לא לעשות טעויות של אצבע קלה על האדק, תקן אותי אם אני טועה.

ובמקרים של מטוס אזרחי אף יותר מזה , 2 האפים יבואו גם בקשר עין עם הטייס הסורר הרבה לפני שישלחו עליו 2 טילי סטינגר או מה שלא יהיה שמם מתל אביב לחיפה.

כמו שבמציאות לא היו ממהרים ליירט אותי כך גם בסימ' , במקרה שלנו כל שנדרש זה לעבור ל 5 שניות ליוניקום וכל השרשור הזה היה מיותר עד החלק של הלימוד.

זה היה לוקח פחות זמן מלכתוב את ההודעה בפרטי או לעשות הכל אבל לא את הפתרון הפשוט.

122.800

אקו אלפה נובמבר תל אביב, עבור בבקשה לתדר ......זה או אחר.

פורסם
  eliazran כתב:
עופר באותה מידה כמו שפקח הרצליה מעביר אותי ליוניקום?

בסה"כ ניסיתי לעזור ולהסביר כי באחריות טייס להימצא בקשר עם הבקרה. עשיתי זאת כי מכיוון שלא כך נעשה במקרים רבים, הבקר קורא למטוס ב"קונטקט מי", כי עליו לוודא זרימת תעבורה בטוחה ויעילה. טייסים שלא מבינים עניין הופכים את הסידור לנוהל. אני אגב משתמש בו כבקר רק אם אין שום דרך אחרת למנוע התקרבות, ותמיד מעדיף לטפל בה קודם דרך המטוס השני עמו הקשר תקין. כשהרצליה מעביר אותך ליוניקום אתה מבצע הוראתו ועוקב באופן ממושך אחר רשימת הבקרים. אם וכאשר ת"א או פלוטו מתחברים, אתה עובר אליהם ויוזם קשר. יש כאן חברים ותיקים שכתבו לא פעם כי הם את אותו חלון סוגרים, אך אני חושב שהם טועים פעמיים- אין כאן עניין של נוחיות אלא שיטת עבודה נכונה, וגם דוגמא אישית.

שולחים 4 מירז'ים ליירט לו את המגדל?

או שבאמת מנסים קודם כל לברר נוהל קשר שמא אוליי בלי כוונה נשפך לטייס קצת מהקפה בזמן שלקח סחיבה מהסיגריה שבידו השניה על מכשיר הקשר ושרף אותו (נאמר בהומור)

כי אני יודע שבעולם האמיתי לפני שמיירטים עוברים על כל הערוצים הרלוונטיים על מנת לא לעשות טעויות של אצבע קלה על האדק, תקן אותי אם אני טועה.

ובמקרים של מטוס אזרחי אף יותר מזה , 2 האפים יבואו גם בקשר עין עם הטייס הסורר הרבה לפני שישלחו עליו 2 טילי סטינגר או מה שלא יהיה שמם מתל אביב לחיפה.

אתקנך- תלוי בנסיבות. קיים נוהל ICAO ליירוט (שדאגתי להכניס תמציתו לנהלי חטיבה צבאיים). לפיו יש לבצע צעדים ללא סיכון המטוס שחדר לתחום ריבוני, בשני תנאים: א. שהמטוס המיורט נענה לחלקו בנוהל שתמציתו ביצוע הוראות המיירט. ב. שלא מדובר בנסיבות של איזור אסור לטיסה. כל המרחב האווירי של ישראל רחבו כשתי דקות טיסה של מהיר, ואת היירוט וההחלטות על הפלה אם לא נענה או ניראה מסכן, מבצעים לפני שהוא על בתי הזיקוק או רמת דוד.

לדוגמא, B727 נוסעים לובי טס מטריפולי לקהיר ב-1972 בערך, התברבר באובך וטייל לו בסיני (אז איזור אסור לטיסה). קורנס מחצור עם מפקד הטייסת בתא ומפקד החיל במשל"ט החליטו לאחר 20 דקות של סיבוביו מעל מחנות צה"ל שמדובר בפעולה עוינת ואכן הופל. הוא לפני כן לא נענה לצרור לפני האף לאחר שגם לא ענה לקשר. שאל את בן צוובנר מה קורה בוושינגטון רחבת הידיים המרוחקת מהגבול כאשר מתקרב מטוס קל ללא קשר לאיזור האסור.

כמו שבמציאות לא היו ממהרים ליירט אותי כך גם בסימ' , במקרה שלנו כל שנדרש זה לעבור ל 5 שניות ליוניקום וכל השרשור הזה היה מיותר עד החלק של הלימוד.

זה היה לוקח פחות זמן מלכתוב את ההודעה בפרטי או לעשות הכל אבל לא את הפתרון הפשוט.

122.800

אקו אלפה נובמבר תל אביב, עבור בבקשה לתדר ......זה או אחר.

שים לב בבקשה שלא נכנסתי לשאלת הסגנון אלא רק לשיטת העבודה שעל הטייס לנקוט והסברים לה.

פורסם

עופר אני חושב שהבנת אותי בדיוק כמו שהבנתי אותך.

וחשבתי שאוליי בכל הכתיבה הארוכה הזאת תחדש לי משהו.

ובמקום, חזרת למעשה על מה שאמרתי אבל בוורסיה מסודרת.

הלכנו רחוק מדיי בדוגמאות כאשר רשמתי בסוגריים על החלקים האלו נאמר בהומור.

ובדוגמאות שהבאת פשוט חזרת על מה שאמרתי בגדול , "יעשו הכל לפני שילחצו על האדק"

וכך עשו עם המטוס בסיניי.

אני מעריך שלא הורידו אותו בגלל שלא ידע נהלים כאלו או אחרים.

אני רק יכול להעריך שגם פנו אליו בכל תדר אפשרי צבאי ואזרחי ויוניקום וחירום ומה שלא יהיה.

ורק לאחר כל הנסיונות הללו הוא יורט, ורק לאחר כל הנסיונות שהביאו למשוואה של סכנה .

רק מעריך מכיוון שאני לא באמת מקורב לא למפקד הטייסת ולא למפקד החייל , ואיני יכול לדבר ממקור ראשון.

הערכתי האישית באה דווקא מהכרות אחרת, הכרות של המדינה בה אני חיי, קטנה ככל שתהייה , אין מדינה הומאנית יותר ממנה בכל העולם, תהייה גדולה ככל שתהייה.

ורוכש כבוד לצבא ומפקדיו.

שפועלים בראש וראשונה מתוך אותו עיקרון, חיי אדם מעל לכל. ולא אמשיך זה לא דיון פוליטי.

עופר אני אתמצת שוב את מה שאמרתי ב2 מילים או 2 שורות חחחחחחחח

בוא לא נהייה מרובעים ונתקע אחרי כללים כתובים, גם אם מסכנים אותנו , ויש גם כאלו.

וכשאני מדבר על סכנה אני מדבר בעיקר על העולם האמיתי, שכן ראינו כבר תאונות אוויריות שהיו מכיוון שטייס משנה פחד לדברעם הקפטיין שטעה, אף על פי שידע על טעות קריטית, ובחר לשתוק משום מה.

ולמה קריטית? מכיוון שלא הטייס ולא הטייס משנה ולא מהנדס הטיסה ולא עוד 200 נוסעים בערך, יכולים עכשיו לשבת מאחרי מקלדת ומסך וללבן את מה שקרה שם.

או לכעוס אחד על השני, שאם אתה שואל אותי.....עדיף שלא אדע נהלים ואלמד עליהם, על ללכת עם ראש בקיר או לחשוב שלא אטוס לעולם כי אוליי אעשה טעות.

מי שלא עושה טעויות לא לומד עופר.

ואין אדם על פני האדמה שלא טועה, זאת תכונה אנושית.

אף אחד לא נולד מפקד טייסת ולא מפקד חייל. (וגם הם טועים לעיתים)

או ב 200 שורות חחחחחחח למה אתה לא עוצר אותי עופר?

התשתי את עצמי כבר עם החפירות.

אז עופר הרשה נא לי ללמוד וגלה קצת סבלנות וסובלנות גם לפרח טייס צעיר בן 200.

אל תשכחו שגם אתם הייתם כאלו בשלב כל שהוא בחיים.

שיהיה לנו אחללה של ערב והרבה טיסות עם פיקוח בכיף ושילכו ויצטמצמו לי השורות בדיוני הלא בסדר ויורחבו השורות בכן בסדר ובעזרה הדדית.

בכבוד ועם הרבה כבוד אלי

פורסם

נ.ב - אני הייתי 4X-KLO

וגם לי רן קרא כמה פעמים עד שעניתי.....

לא ידעתי שהוא התחליף של פלוטו כאשר פלוטו לא באויר....גם אני למדתי מהארוע הנ"ל

פורסם
  opherben כתב:
אני לא מבין- ניסיתי לעזור וזה מה שנפל עלי?

נביא זעם..

פורסם

חברים אין פה מה להסתבך. אתם שטים לכם ביוניקום, עמדה גבוהה (****_CTR) קוראת לכם, כנראה שאתם במרחב שלה. אין פה לא ידעתי לא שמעתי.

מעבר לזה הדיון הזה (כמו עוד כמה בפורומים בזמן האחרון) מתארך הרבה מאוד שלא לצורך, והרבה מים נטחנים לחינם. תעלו לשרוף את האנרגיות באוויר הוירטואלי במקום פה.

פורסם

התובנה היחידה והמדאיגה שלי לשרשור הנ"ל ( אלי , לא מכוון אליך אישית), היא:

טייסים חדשים לא טורחים לקרוא מסמך פשוט ולהפנים: http://www.vatil.org.il/vatil/training/pilots/prc.pdf

מישהו טרח, השקיע וכתב, למה לא לעשות את המינימום ולקרוא?

אם משהו לא ברור בנוחס ההוראות, נשמח לקבל הערות.

טיסה נעימה.

פורסם

אני כשלעצמי עברתי על כל המדריכים כולל המסמך הנ"ל, ולא עברתי ולו על כלל אחד מתוכו או ממסמך אחר.

סעיף ב במסמך קצת מוגזם לטעמי , ואני חושב שכל השרשור הזה מתייחס דווקא אליו,"מצופה מחבר ברמת ידע גבוהה" מכיוון שלא כולם כאן מגיעים עם רשיון טייס פרטי או גבוהה מזה מהעולם האמיתי , וידע הוא דבר נרכש, וכשקמה החטיבה הזאת זאת הייתה מטרתה, לגבש חברים , לצבור ידע תוך כדי , ואף הושקעו כאן לא מעט מאמצים על מנת שכך יהיה , ואחד מכל אותם דברים הוא בית הספר לטיסה.

וזאת דווקא על מנת לקבל טייסים חדשים לחטיבה ולהופכם לטייסים מן השורה , שרק עם הזמן יוכלו להצמד לסעיף הנ"ל, אך לא לפני.

אני כותב כאן לא כי לקחתי אישית, אני כותב לטובת הכלל חדשים וותיקים כאחד.

תראו מה קרה לנו בשנים האחרונות (ואני מרשה לאמר לנו מכיוון שאף על פי שלא הייתי חבר רשום , עקבתי אחר פעילות החטיבה מיום שקמה)

ואני זוכר את ימיה הראשונים כאשר עוד לא היו מושגים של חדשים וותיקים, כולם היו חדשים, וכמעט לכולם לא היה הידע הנדרש, וכמעט כולם רכשו את הידע הנדרש.

רק שבימים ההם אני זוכר גם יפה מאוד שכשהייתי מתחבר לרשת כצופה, איך אנשים פה עזרו אחד לשני, ולא בהשקעה של מילה או שניים בקשר, אלה בטקסטים ארוכים כאורך הגלות.

לאן זה נעלם?

לאן הלכה הסבלנות והסובלנות כלפי "חדשים"?

אל תשכחו שלכולם בלי יוצא מן הכלל רעדו הברכיים בפעמים הראשונות ברשת.

זאת הייתה החטיבה הטובה ביותר, וגם היום היא הטובה ביותר, רק שקצת הולך ונעלם בה מרכיב הסבלנות, וסבלנות היא מלת מפתח לכל קהילה.

אז חבר'ה נסו קצת להזכר בימיכם הראשונים כאן, איך הייתם, ואיך נעזרתם גם אתם וגלו קצת יחס אוהד לחדשים.

כי בסופו של יום אנחנו רוצים אותם איתנו.

תודה לכולם אלי

פורסם

אלי, אתה בסדר גמור ואני מאוד מסכים איתך שסבלנות היא מרכיב חשוב להנאה של כולנו בתור קהילה.

העזרה לא נעלמה, פשוט ריכזנו אותה לגוף שנקרא IFS כדי לעזור בצורה מסודרת לעוד חדשים.

אני גם תמיד מעודד חברים לסייע לחדשים גם שלא במסגרות IFS ואחרות, אי אפשר להסביר את התרומה האישית הזו במילים, הכרתי אנשים פה אנשים מדהימים שההיתי מסייע להם דרך מסנגר/סקייפ/TS וגם הגעה הביתה לפעמים.

ולכל החדשים שמתקשים בהבנת המרחב הישראלי ו"פירדמידת הפיקוח", גשו בבקשה לאתר IFS -> הורדות -> קורס רשיון טייס פרטי -> שיעור 2.

יש שם הרחבה מלאה על הנושא.

טיסות בטוחות והרבה הנאה לכולנו.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...