WalKMaN` פורסם יוני 16, 2009 דיווח פורסם יוני 16, 2009 הי.. ביומיים האחרונים אני דיי חוקר את הנושא של ה-RNAV.. הבנתי שזה ניווט על נתיבים שבעצם לא נמצאים על רדיאלים, וגם ניווט ביחס לרדיאלים שיוצאים מתחנות VOR מהסביבה.. אני יודע שבכבדים ה-FMC דיי עושה את כל העבודה, ואפשר גם עם ה-INS.. אבל השאלה שלי, היא איך אני יכול לטוס RNAV עם מטוס שאין בו את המכשור הנ"ל? נגיד יש נתיבים, שלא ממש נמצאים על רדיאלים, ואני רוצה לטוס עליהם.. איך אני יטוס עליהם עם מטוס קל שאין ברשותו FMC וכו'? ראיתי שיש מכשיר RNAV, אבל לא ממש מצאתי אותו לסימ'. הבנתי גם ש-RNAV יכול להתבצע דרך ה-GPS, אבל לא מצאתי ב-GPS אפשרות להכניס ווקטור מתחנת VOR כנקודת ייחוס.. יום טוב!
David Bendavid פורסם יוני 16, 2009 דיווח פורסם יוני 16, 2009 אם אתה מדבר על הGPS של הסימולטור, אתה צריך להגדיר לו דרך הFLIGHT PLANNER, וכן, שם אתה יכול לעשות הכל, פשוט מותח את הקוו לאן שתרצה.
WalKMaN` פורסם יוני 16, 2009 מחבר דיווח פורסם יוני 16, 2009 אם אתה מדבר על הGPS של הסימולטור, אתה צריך להגדיר לו דרך הFLIGHT PLANNER, וכן, שם אתה יכול לעשות הכל, פשוט מותח את הקוו לאן שתרצה. אני מכיר את הקטע של לתכנן קווים ב-FP.. אני מתכוון האם אפשר להכניס רדיאל מתחנת VOR, ולהגדיר אותו כנק. ייחוס..
אורח פורסם יוני 16, 2009 דיווח פורסם יוני 16, 2009 לא תמיד, יש נתיבים שדורשים ציוד RNAV ובלעדיו אתה לא יכול לטוס. יש על זה מאמר שלם באתר של תומר, מומלץ.
WalKMaN` פורסם יוני 16, 2009 מחבר דיווח פורסם יוני 16, 2009 לא תמיד,יש נתיבים שדורשים ציוד RNAV ובלעדיו אתה לא יכול לטוס. יש על זה מאמר שלם באתר של תומר, מומלץ. אנשים, יש GPSים שתומכים באופציית RNAV.. מישהו מכיר משהו כזה?
ha5mvo פורסם יוני 16, 2009 דיווח פורסם יוני 16, 2009 לא תמיד,יש נתיבים שדורשים ציוד RNAV ובלעדיו אתה לא יכול לטוס. יש על זה מאמר שלם באתר של תומר, מומלץ. אנשים, יש GPSים שתומכים באופציית RNAV.. מישהו מכיר משהו כזה? rephrase your question. what do you mean by "RNAV option"? אבל לא מצאתי ב-GPS אפשרות להכניס ווקטור מתחנת VOR כנקודת ייחוס.. research further the OBS mode...
mickey lip פורסם יוני 16, 2009 דיווח פורסם יוני 16, 2009 למיטב ידיעתי, הליך RNAV יכול להתבצע ע"י מטוס עם FMS בלבד. אם תציץ בדפית של RNAV30 בנתב"ג , תוכל אפילו לראות הערה שמציינת את זה.
Yarin_l10 פורסם יוני 16, 2009 דיווח פורסם יוני 16, 2009 סליחה שזה באשכול הזה,אבל אם כבר הזכירו את האתר של תומר. מישהו יודע מה קרה לאתר? כי הוא לא פועל =\
David Bendavid פורסם יוני 16, 2009 דיווח פורסם יוני 16, 2009 למיטב ידיעתי, הליך RNAV יכול להתבצע ע"י מטוס עם FMS בלבד.אם תציץ בדפית של RNAV30 בנתב"ג , תוכל אפילו לראות הערה שמציינת את זה. מיקי, הוא לא מדבר על גישת RNAV, אלא על הRNAV עצמו. דניאל, הרעיון הכללי של RNAV הוא שהוא לא תמיד מסתמך על VOR, NDB ודומיהם אלא משתמש בשאר נקודות שמוגדרות בדרך כלל על-ידי קוארדינטות.
ha5mvo פורסם יוני 16, 2009 דיווח פורסם יוני 16, 2009 In terms of approaches there are indeed GPS and RNAV approaches (which don't have principle differences). To be able to fly a GPS approach the instrument needs to comply with various criteria (accuracy etc.) However, I also *thought* the question referred to RNAV in the broader sense. You will also need to differentiate the INS from the FMC. The FMC, FMS or whatever you call it is just a computer, it needs to be fed with data from various sensors. By the same token your GPS is useless without satellites.
mickey lip פורסם יוני 16, 2009 דיווח פורסם יוני 16, 2009 נראה לי שהמאמר הזה של הFAA ישפוך קצת יותר אור על המושג ומגבלותיו: http://www.faa.gov/about/office_org/hea ... Report.pdf תהנו.
ha5mvo פורסם יוני 16, 2009 דיווח פורסם יוני 16, 2009 נראה לי שהמאמר הזה של הFAA ישפוך קצת יותר אור על המושג ומגבלותיו: http://www.faa.gov/about/office_org/hea ... Report.pdf תהנו. Sure you got the right article?
mickey lip פורסם יוני 16, 2009 דיווח פורסם יוני 16, 2009 נראה לי שהמאמר הזה של הFAA ישפוך קצת יותר אור על המושג ומגבלותיו: http://www.faa.gov/about/office_org/hea ... Report.pdf תהנו. Sure you got the right article? yep http://www.faa.gov/news/fact_sheets/new ... ewsId=8768 קישור לעמוד הראשי
rovenroven פורסם יוני 16, 2009 דיווח פורסם יוני 16, 2009 למיטב ידיעתי, הליך RNAV יכול להתבצע ע"י מטוס עם FMS בלבד.אם תציץ בדפית של RNAV30 בנתב"ג , תוכל אפילו לראות הערה שמציינת את זה. מיקי, הוא לא מדבר על גישת RNAV, אלא על הRNAV עצמו. דניאל, הרעיון הכללי של RNAV הוא שהוא לא תמיד מסתמך על VOR, NDB ודומיהם אלא משתמש בשאר נקודות שמוגדרות בדרך כלל על-ידי קוארדינטות. אתה טועה, RNAV כן משתמש בעזרי ניווט קרקעים, ההבדל הוא שאיתו אתה יותר נקודות דמיוניות שהיחס שלהם הוא רדיאל/מרחק מעזר הניווט ולא מחייב טיסה ישירה אל או מה לעזר הניווט. מערכות ניווט אוטונומיות שיכולות לטוס לקורדינטה הם INS וIRS. הם נשארים אותונומיים בזכות השימוש שלהם בגירוסקופים ומדי תאוצה,לגבי הIRS אם אני לא טויה או משתמש בלייזר או משהו כזה, בכל מקרה מה שטוב סהם זה שאחרי כיול בגייט הם לא תלויים בעזרי ניווט בקרקע או בחלל.
Etai Charit פורסם יוני 17, 2009 דיווח פורסם יוני 17, 2009 FMS זה שם מאוד רחב. "מערכת ניהול טיסה". כל FMS והמגבלות שלה, כל FMS והיכולות שלה. כל FMS והפונקציות אותן היא ממלאת, בבואינג זה שונה מאירבאס וב-777 זה שונה מ-747. לרוב מערכות אלה כוללות למשל VNAV, ניהול דלק, ניהול פוטנציאל: ב-RNAV זה לא מעניין. יש עוד דוגמאות לפונקציות לא רלוונטיות. מה שמשנה זה המוד הלטראלי: איך המטוס יודע היכן הוא נמצא מבחינה גאוגרפית, ואם ואיך הוא מזהה את הנקודה הבאה ויחסה אליו. ב-RNAV, זה ממש לא משנה איך נקודות מוגדרות: בין אם נמצאות על עזר ניווט עצמו, ברדיאל ומרחק ממנו, בהצלבת רדיאל ממנו ורדיאל מאחד אחר, או בכלל סתם נקודה שנקבעה על רשת הקואורדינטות. מערכת שמאפשרת טיסת RNAV יודעת את מיקומה במרחב ויודעת לזהות מיקום כל נקודה על רשת הקואורדינטות ביחס למיקומה הנוכחי, כך שתוכל לטוס ישירות לנקודה לא מוגדרת גם ללא רכיבה על רדיאלים. בגדול, מה שמבדיל בין מטוס שיכול לטוס RNAV בנתיב לבין מטוס שיכול לטוס גישת RNAV, הוא העמידה ב-RNP, כל סוג פרוצדורה ו-RNP משלו. לא זכורים לי המספרים. לצורך העניין, מערכת RNAV יכולה להיות בנויה מכל שיטת התמצאות בגלובוס, בין אם GPS, INS, IRS, מערכת מיקום המבוססת על עזרי רדיו. מה שחשוב זה ה-ANP בכל רגע נתון (כפי שציינתי, עמידה במגבלות RNP של נתיב ושל גישה). על מנת להביא ANP לידי אופטימיזציה, המטוסים המורכבים יותר יכללו שילוב של מספר מערכות מיקום. דבר אחרון. כל מה שקשור במתן שמות לנקודות (למשל SIRON) או אפיונן כמיוחסות לנקודה או עזר ניווט אחר - נחמד, יפה ונוח, אך בהחלט פריבלגיה. בעקרון, GPS שתוכל להכניס אליו נ.צ בדמות קואורדינטות גולמיות יכול לשמש מכשיר RNAV. אם יש לך מסד נתונים הכולל את השמות של הנקודות - ממש הרווחת, אך זה בהחלט לא נדרש. כל החבר'ה מהחטיבה שטסים על ה-200 יכולים לתת לך רשמים מטיסה טיפוסית לניו יורק איתו...
mickey lip פורסם יוני 17, 2009 דיווח פורסם יוני 17, 2009 FMS זה שם מאוד רחב. "מערכת ניהול טיסה". כל FMS והמגבלות שלה, כל FMS והיכולות שלה. כל FMS והפונקציות אותן היא ממלאת, בבואינג זה שונה מאירבאס וב-777 זה שונה מ-747. לרוב מערכות אלה כוללות למשל VNAV, ניהול דלק, ניהול פוטנציאל: ב-RNAV זה לא מעניין. יש עוד דוגמאות לפונקציות לא רלוונטיות. מה שמשנה זה המוד הלטראלי: איך המטוס יודע היכן הוא נמצא מבחינה גאוגרפית, ואם ואיך הוא מזהה את הנקודה הבאה ויחסה אליו.ב-RNAV, זה ממש לא משנה איך נקודות מוגדרות: בין אם נמצאות על עזר ניווט עצמו, ברדיאל ומרחק ממנו, בהצלבת רדיאל ממנו ורדיאל מאחד אחר, או בכלל סתם נקודה שנקבעה על רשת הקואורדינטות. מערכת שמאפשרת טיסת RNAV יודעת את מיקומה במרחב ויודעת לזהות מיקום כל נקודה על רשת הקואורדינטות ביחס למיקומה הנוכחי, כך שתוכל לטוס ישירות לנקודה לא מוגדרת גם ללא רכיבה על רדיאלים. בגדול, מה שמבדיל בין מטוס שיכול לטוס RNAV בנתיב לבין מטוס שיכול לטוס גישת RNAV, הוא העמידה ב-RNP, כל סוג פרוצדורה ו-RNP משלו. לא זכורים לי המספרים. לצורך העניין, מערכת RNAV יכולה להיות בנויה מכל שיטת התמצאות בגלובוס, בין אם GPS, INS, IRS, מערכת מיקום המבוססת על עזרי רדיו. מה שחשוב זה ה-ANP בכל רגע נתון (כפי שציינתי, עמידה במגבלות RNP של נתיב ושל גישה). על מנת להביא ANP לידי אופטימיזציה, המטוסים המורכבים יותר יכללו שילוב של מספר מערכות מיקום. דבר אחרון. כל מה שקשור במתן שמות לנקודות (למשל SIRON) או אפיונן כמיוחסות לנקודה או עזר ניווט אחר - נחמד, יפה ונוח, אך בהחלט פריבלגיה. בעקרון, GPS שתוכל להכניס אליו נ.צ בדמות קואורדינטות גולמיות יכול לשמש מכשיר RNAV. אם יש לך מסד נתונים הכולל את השמות של הנקודות - ממש הרווחת, אך זה בהחלט לא נדרש. כל החבר'ה מהחטיבה שטסים על ה-200 יכולים לתת לך רשמים מטיסה טיפוסית לניו יורק איתו... צודק, לא הבנתי את השאלה בתחילה, ולכן תיקנתי עם קישור למאמר של הFAA לגבי RNP.