עבור לתוכן
falcon-11

אלעל ומדפים

Recommended Posts

פורסם

אני רוצה לדעת בכמה מדפים משתמשים באלעל בטיסות רגילות.

אני יודע שבהמראה:

737-700/800 מדפים 5

747-400 מדפים 20

757-200 5 או 15?

767-200/300 5 או 15?

777-200 5 או 15?

ובנחיתה:

737-700/800 30 או 40?, כי ראיתי שיש חברות שמשתמשות רק ב30

שאר הצי זה המקסימום(30)

תודה.

פורסם
המראה:

767 תמיד 5

נחיתה:

737 - עד כמה שידוע לי, לא יותר מ-30. 40 לנחיתה אוטומטית.

גל, ב767 לטווחים הארוכים נהוג להמריא עם 15 מעלות מדפים לפי מה שידוע לי.

ו-74 לטיסות קצרות ממריא עם 10 מדפים (קצרות הכוונה לונדון וכד')

פורסם
המראה:

767 תמיד 5

נחיתה:

737 - עד כמה שידוע לי, לא יותר מ-30. 40 לנחיתה אוטומטית.

גל, ב767 לטווחים הארוכים נהוג להמריא עם 15 מעלות מדפים לפי מה שידוע לי.

ו-74 לטיסות קצרות ממריא עם 10 מדפים (קצרות הכוונה לונדון וכד')

אני זוכר שבזמנו שמעתי מבן של טייס 767 ש"תמיד תמיד תמיד תמיד תמיד 5".

פורסם
המראה:

767 תמיד 5

נחיתה:

737 - עד כמה שידוע לי, לא יותר מ-30. 40 לנחיתה אוטומטית.

גל, ב767 לטווחים הארוכים נהוג להמריא עם 15 מעלות מדפים לפי מה שידוע לי.

ו-74 לטיסות קצרות ממריא עם 10 מדפים (קצרות הכוונה לונדון וכד')

אני זוכר שבזמנו שמעתי מבן של טייס 767 ש"תמיד תמיד תמיד תמיד תמיד 5".

לפי דעתי 5 זה ביעדים הקצרים, אבל זה נתון לשיקולי הטייס בסופו של דבר.

נחכה לתגובות המומחים 8)

פורסם

אני רוצה להבהיר דבר, מדפים-לא עניין של טיסה קצרה או טיסה ארוכה.

בואו רגע נבין מהי פעילות המדפים וממה הגדרת התצורה שלה מושפעת.

המדפים נועדו להגדלת העילוי על פני משטח הכנף בעוד המטוס טס במהירות איטית מתוך מטרה שהמטוס לא יזדקר ויפול.

מטוס לאחר המראה נמצא במצב טיסה בשם טיפוס/נסיקה, במצב זה כובד המטוס נמשך לאחור ומטה וכוח המשיכה מושך אותנו מטה כדי להתגבר על כוח זה ועל כוח המשיכה נצטרך להגביר את כוח המנועים כדי להמשיך לטוס קדימה [מתגברים על כובד המטוס] ובמדפים כדי להתגבר על כוח המשיכה וריכב מסויים של משקל ע''י עילוי.

זה הבסיס של הבסיס שחשוב להבין, כמובן שיש עוד דברים להרחיב אבל אני אצמד כמה שיותר לתשובה לשאלה הספציפית.

אז אנחנו מבינים ששימוש במדפים הוא כדי להתגבר על משקל וכוח משיכה, אנחנו צריכים לקבוע את המדפים ביחס למשקל המטוס וכוח המשיכה [משקל וכוח משיכה= מטוס רוצה ליפול]

לכן, ככל שהמטוס יותר כבד נצטרך יותר כוח עילוי, ככל שהמטוס קל נצטרך פחות כוח עילוי

הסיבה: נצטרך יותר/פחות כוח להתגבר על הגרר הגדול/הקטן

climbforces.gif

בתמונה מטוס באיזה מצב הוא?

מי שחשב על מצב ישרה ואופקית צודק, הסבר: אנחנו רואים שהתגברנו על הגרר DRAG ע''י שימוש ביותר כוח מנוע THRUST אולם המשקל WEIGHT[כולל בתוכו את משקל המטוס שמושך אותנו כלפי מטה ואת כוח המשיכה] שווה באורך החץ לאורכו של העילוי LIFT לכן דבר לא יקרה, באם נוריד מדפים נגדיל את העילוי ולכן החץ של העילוי יתארך והחץ של המשקל יקטן.

[כדרך אגב, בעת הורדת מדפים מגדילים גם את גרר המטוס ועליו נתגבר כאמור ע''י הוספת כוח מנוע]

לסיכום

שימוש במדפים תלוי במשקל, יש לפתוח טבלאות ועל פיהם להגדיר את זוית המדפים הרצויה.

באתר של תומר חיים תחת תכנון טיסה-מדריך תכנון טיסה יש טבלאות ביצועים של 2 מטוסים מתוך הרשימה שלך, אני יודע שהיה פעם באבסים טבלאות ביצועים של 767, בנוגע ל 747 אני חושב שמגיע ביחד עם המטוס טבלאות ביצועים.

בנוסף יש כאן גם, לא יודע כמה זה טוב http://www.flymeridian.com/downloads/manuals.shtml

אני רוצה להוסיף כי אורך מסלול נלקח גם כשיקול ואפילו טמפרטורה

אורך מסלול-אם המסלול קצר נצטרך לנתק מהר יותר, נצטרך עילוי גדול יותר במהירות נמוכה יותר-זווית מדפים עולה

טמפרטורה-חם בחוץ מעל ל 35 מעלות, חלקיקי האוויר פחות צפופים=פחות אוויר מתחת לכנף=פחות עילוי, נצטרך לשנות את קימור הכנף כך שיצטברו חלקיקי אוויר ויווצר הפרש לחצים=הורדת מדפים.

טיפ מעצל כמוני שאין לו כוח לפתוח לבדוק בטבלאות חוץ מפעמים בודדות, תמיד נוח להשתמש ב FSBUILD שיעשה לנו את החישובים 8)

אם יש מישהו שיש לו מילה להוסיף או לחדש/לתקן אשמח.

[זהו, מצאתי מה לעשות במקום ללמוד למבחן מקווה שיהיו התפתחויות כדי שאוכל לחזור לכאן ולעזוב את המחברת בצד :wink: ]

פורסם

תפסיקו להיות מרובעים ולעבוד לפי נהלים של אלעל,קובעים כמות מדפים לא לפי הנהלים של אלעל אלה לפי תנאים מסוימים שקיימים בשטח, אורך מסלול,משקל, רוח (במידה ויש רוח צד לא נמריא עם 20 מעלות מדפים) וכו'.

פורסם
תפסיקו להיות מרובעים ולעבוד לפי נהלים של אלעל,קובעים כמות מדפים לא לפי הנהלים של אלעל אלה לפי תנאים מסוימים שקיימים בשטח, אורך מסלול,משקל, רוח (במידה ויש רוח צד לא נמריא עם 20 מעלות מדפים) וכו'.

ואם לאלעל יש נהלים, וטייסים וירטואליים רוצים לטוס לפי נהלי אלעל, למה שזה יפריע לך או למישהו אחר?

פורסם
אני התכוונתי שלדעתי המדפים ב767 לטיסות ארוכות (לא רק לאל על, בכללי), עדיף שיהיו ב-15 מעלות ע"מ להפחית את המהירויות עקב משקלים גבוהים.

היתרון של המדפים הוא קיצור ריצת ההמראה.

החיסרון הוא הקטנת זווית הטיפוס באוויר.

פורסם
[מתגברים על כובד המטוס, נקרא גם גרר]

אז אנחנו מבינים ששימוש במדפים הוא כדי להתגבר על כובד,גרר וכוח משיכה, אנחנו צריכים לקבוע את המדפים ביחס לגרר המטוס וכוח המשיכה [משקל וכוח משיכה= מטוס רוצה ליפול]

לכן, ככל שהמטוס יותר כבד נצטרך יותר כוח עילוי, ככל שהמטוס קל נצטרך פחות כוח עילוי

הסיבה: נצטרך יותר/פחות כוח להתגבר על הגרר הגדול/הקטן

climbforces.gif

בתמונה מטוס באיזה מצב הוא?

מי שחשב על מצב ישרה ואופקית צודק,

אם יש מישהו שיש לו מילה להוסיף או לחדש/לתקן אשמח.

[זהו, מצאתי מה לעשות במקום ללמוד למבחן מקווה שיהיו התפתחויות כדי שאוכל לחזור לכאן ולעזוב את המחברת בצד :wink: ]

כמה תיקונים:

1. כובד המטוס אינו נקרא גם גרר! משקל המטוס הוא הכוח הנובע מתאוצת הכובד. גרר הוא התנגדות האוויר לתנועת המטוס.

2. מדפים ממש לא משמשים בכדי להתגבר על הגרר, להיפך, הם מגדילים אותו.

3. התמונה מתארת מטוס במצב זוית התקפה גבוהה. כאשר המהירות גבוהה מספיק, המטוס יטפס. נהוג לתאר מטוס בטיסה י"א כבעל זוית התקפה הקרובה ל-0.

4. בהצלחה במבחן!

ועכשיו, ממש בקצרה על מדפים:

1. משנים את צורת פרופיל הכנף ואת שטח הכנף.

2. משתמשים בהם לקבלת עילוי מוגבר במהירויות נמוכות, על מנת היכולת להמריא ולנחות ממסלולים קצרים יותר. במקרה של נחיתה - מאפשרים הארכת חיים של הבלמים, הצמיגים והמשככים.

3. המשתנים המשפיעים על בחירת המדפים: מהירויות, משקלים, מכשולים בגישה/עזיבה, אורך מסלול, תנאי מסלול (יבש/רטוב), טמפרטורה, שיקולים נוספים (בעיות,תקלות) ונהלי חברה.

לגבי 737:

בהמראה - ניתן להשתמש בדרגות 1,5,15,25.

בנחיתה - ניתן להשתמש בדרגות 15,30,40.

אלעל מגדירים להמראה ע"פ פלט תכנת חישוב ביצועי המראה EFRAS. לרוב יהיה 5. במסלולים ארוכים, כשקר, כשאין מגבלות בד"כ יהיה 1. תנאים קצת יותר מגבלתיים 15. לא יצא לי להתקל ב-25. אני משתמש בדרגה 25 להמראה מאוד מאוד מגבלתית.

לנחיתה אלעל מגדירים באופן סטנדרטי גורף 30 מעלות מדפים, כאשר בתנאי נחיתה קצת יותר מגבלתיים (אפילו משקלים יחסית גבוהים) אין בעיה להשתמש ב-40 מעלות, וכאשר יש תנאים יחסית לא שגרתיים מבחינת רוחות חזקות ומשביות במיוחד, נחיתה עם מנוע אחד וכד', משתמשים ב-15 מעלות.

כמובן שלכל דבר יש סיבות.

פורסם
אני התכוונתי שלדעתי המדפים ב767 לטיסות ארוכות (לא רק לאל על, בכללי), עדיף שיהיו ב-15 מעלות ע"מ להפחית את המהירויות עקב משקלים גבוהים.

היתרון של המדפים הוא קיצור ריצת ההמראה.

החיסרון הוא הקטנת זווית הטיפוס באוויר.

ברגע שהמטוס עולה לאוויר במהירות נמוכה יותר, בד"כ ריצת ההמראה תהיה קצרה יותר (על זה הסתמכתי).

בקשר לחיסרון אני מסכים איתך, צריך תמיד לשים לב שהמטוס עומד במגבלות הSID.

פורסם
[מתגברים על כובד המטוס, נקרא גם גרר]

אז אנחנו מבינים ששימוש במדפים הוא כדי להתגבר על כובד,גרר וכוח משיכה, אנחנו צריכים לקבוע את המדפים ביחס לגרר המטוס וכוח המשיכה [משקל וכוח משיכה= מטוס רוצה ליפול]

לכן, ככל שהמטוס יותר כבד נצטרך יותר כוח עילוי, ככל שהמטוס קל נצטרך פחות כוח עילוי

הסיבה: נצטרך יותר/פחות כוח להתגבר על הגרר הגדול/הקטן

climbforces.gif

בתמונה מטוס באיזה מצב הוא?

מי שחשב על מצב ישרה ואופקית צודק,

אם יש מישהו שיש לו מילה להוסיף או לחדש/לתקן אשמח.

[זהו, מצאתי מה לעשות במקום ללמוד למבחן מקווה שיהיו התפתחויות כדי שאוכל לחזור לכאן ולעזוב את המחברת בצד :wink: ]

כמה תיקונים:

1. כובד המטוס אינו נקרא גם גרר! משקל המטוס הוא הכוח הנובע מתאוצת הכובד. גרר הוא התנגדות האוויר לתנועת המטוס.

2. מדפים ממש לא משמשים בכדי להתגבר על הגרר, להיפך, הם מגדילים אותו.

3. התמונה מתארת מטוס במצב זוית התקפה גבוהה. כאשר המהירות גבוהה מספיק, המטוס יטפס. נהוג לתאר מטוס בטיסה י"א כבעל זוית התקפה הקרובה ל-0.

תודה על העירנות, הכוונה הייתה שנוסף לכוח המשיכה נוסף רכיב של משקל, בגלל שמדברים על נסיקה עלה לי בראש שהמשקל הולך אחורה=גרר, כאמור טעות וגרר הינו האוויר המתנגד לתנועה דרך המטוס.

מייד אערוך כדי שיהיה ברור לקרואים.

פורסם
תפסיקו להיות מרובעים ולעבוד לפי נהלים של אלעל,קובעים כמות מדפים לא לפי הנהלים של אלעל אלה לפי תנאים מסוימים שקיימים בשטח, אורך מסלול,משקל, רוח (במידה ויש רוח צד לא נמריא עם 20 מעלות מדפים) וכו'.

אם החברה משתמשת במדפים 20 ולא 10(747), או EPR מופחת(במסלולים ארוכים) כדי לצמצם עליות המראה, זה משהו שאתה לא יכול "לצאת מהקופסה".

יש חברות שגם במסלולים ארוכים ומטוס "קל" נוחתות מדפים 40(737) ולא 30, גם זה נוהל.

פורסם

מטוס כבד עם מדפים על 5=ריצת המראה ארוכה יותר,

יצא לי להמריא לטורנטו במציאות כשהמדפים על 5 והמטוס קרוב למגבלת המשקל והניתוק היה בקירבת הצומת 12/26.

לפני שנתיים כש26 היה סגור להמראות ונחיתות הורידו יותר מדפים בהמראה כיוון שההמראות לצפון אמריקה והמזרח היו על גבול המגבלה, גם כיום כש76 יוצא לבנקוק (TALMI2E ) והמשקל גבולי יורידו מדפים ל15. כאמור יש כללים אבל אין קיבעון ואין חוקים בסופו של דבר יש קברניט בפיקוד והוא אומר את המילה האחרונה.

פורסם
מטוס כבד עם מדפים על 5=ריצת המראה ארוכה יותר,

יצא לי להמריא לטורנטו במציאות כשהמדפים על 5 והמטוס קרוב למגבלת המשקל והניתוק היה בקירבת הצומת 12/26.

לפני שנתיים כש26 היה סגור להמראות ונחיתות הורידו יותר מדפים בהמראה כיוון שההמראות לצפון אמריקה והמזרח היו על גבול המגבלה, גם כיום כש76 יוצא לבנקוק (TALMI2E ) והמשקל גבולי יורידו מדפים ל15. כאמור יש כללים אבל אין קיבעון ואין חוקים בסופו של דבר יש קברניט בפיקוד והוא אומר את המילה האחרונה.

נכון, אבל יש נוהל.

אמנם קורה שחורגים מהנוהל, אנחנו בני אדם ויכולים לראות מגבלות שונות,

אבל ברירת המחדל היא הנוהל.

פורסם
[מתגברים על כובד המטוס, נקרא גם גרר]

אז אנחנו מבינים ששימוש במדפים הוא כדי להתגבר על כובד,גרר וכוח משיכה, אנחנו צריכים לקבוע את המדפים ביחס לגרר המטוס וכוח המשיכה [משקל וכוח משיכה= מטוס רוצה ליפול]

לכן, ככל שהמטוס יותר כבד נצטרך יותר כוח עילוי, ככל שהמטוס קל נצטרך פחות כוח עילוי

הסיבה: נצטרך יותר/פחות כוח להתגבר על הגרר הגדול/הקטן

climbforces.gif

בתמונה מטוס באיזה מצב הוא?

מי שחשב על מצב ישרה ואופקית צודק,

אם יש מישהו שיש לו מילה להוסיף או לחדש/לתקן אשמח.

[זהו, מצאתי מה לעשות במקום ללמוד למבחן מקווה שיהיו התפתחויות כדי שאוכל לחזור לכאן ולעזוב את המחברת בצד :wink: ]

כמה תיקונים:

1. כובד המטוס אינו נקרא גם גרר! משקל המטוס הוא הכוח הנובע מתאוצת הכובד. גרר הוא התנגדות האוויר לתנועת המטוס.

2. מדפים ממש לא משמשים בכדי להתגבר על הגרר, להיפך, הם מגדילים אותו.

3. התמונה מתארת מטוס במצב זוית התקפה גבוהה. כאשר המהירות גבוהה מספיק, המטוס יטפס. נהוג לתאר מטוס בטיסה י"א כבעל זוית התקפה הקרובה ל-0.

4. בהצלחה במבחן!

ועכשיו, ממש בקצרה על מדפים:

1. משנים את צורת פרופיל הכנף ואת שטח הכנף.

2. משתמשים בהם לקבלת עילוי מוגבר במהירויות נמוכות, על מנת היכולת להמריא ולנחות ממסלולים קצרים יותר. במקרה של נחיתה - מאפשרים הארכת חיים של הבלמים, הצמיגים והמשככים.

3. המשתנים המשפיעים על בחירת המדפים: מהירויות, משקלים, מכשולים בגישה/עזיבה, אורך מסלול, תנאי מסלול (יבש/רטוב), טמפרטורה, שיקולים נוספים (בעיות,תקלות) ונהלי חברה.

לגבי 737:

בהמראה - ניתן להשתמש בדרגות 1,5,15,25.

בנחיתה - ניתן להשתמש בדרגות 15,30,40.

אלעל מגדירים להמראה ע"פ פלט תכנת חישוב ביצועי המראה EFRAS. לרוב יהיה 5. במסלולים ארוכים, כשקר, כשאין מגבלות בד"כ יהיה 1. תנאים קצת יותר מגבלתיים 15. לא יצא לי להתקל ב-25. אני משתמש בדרגה 25 להמראה מאוד מאוד מגבלתית.

לנחיתה אלעל מגדירים באופן סטנדרטי גורף 30 מעלות מדפים, כאשר בתנאי נחיתה קצת יותר מגבלתיים (אפילו משקלים יחסית גבוהים) אין בעיה להשתמש ב-40 מעלות, וכאשר יש תנאים יחסית לא שגרתיים מבחינת רוחות חזקות ומשביות במיוחד, נחיתה עם מנוע אחד וכד', משתמשים ב-15 מעלות.

כמובן שלכל דבר יש סיבות.

יפה מאוד חנת"ר.

פורסם
יותר מעניין הסיבה לנוהלי מדפים האלה.

האם יש סיבה למה לא לפתוח את המדפים עד הסוף כאשר אין רוח משמעותית?

יותר מדפים= יותר גרר= יותר כוח דרוש לשמירת מהירות= יותר דלק= יותר כסף.

זה אפשרות אחת.

פורסם

אוקי בדיקה קצרה במדריך הרשמי של ה767/757 של בואינג מציגה את המסקנה הבאה :

שימוש במדפים 30 : הקטנת מרחק ריצת נחיתה והגדלת מרחק הביטחון שבין הזנב לקרקע .

שימוש במדפים 25: ירידה בבלאי המערכת וירידה ברמת הרעש שהמטוס מפיק .

פורסם
שימוש במדפים 30 : הורדת מרחק ריצת נחיתה והגדלת מרחק הביטחון שבין הזנב לקרקע .

זה לא אמור ליהיות ההפך?

אני אשמח אם משהו יסביר.

ומרחק מקטינים, לא מורידים.

פורסם
שימוש במדפים 30 : הורדת מרחק ריצת נחיתה והגדלת מרחק הביטחון שבין הזנב לקרקע .

זה לא אמור ליהיות ההפך?

אני אשמח אם משהו יסביר.

ומרחק מקטינים, לא מורידים.

ככל שמורידים יותר מדפים יש יותר כוח עילוי על הכנפיים (מטוס רוצה לעלות למעלה) http://tomer.ifschool.net/articles/liftdrag.htm

(תומר ברשותך)

ככה שאם תוריד יותר מדפים תצטרך פחות מהירות ע"מ להתנתק אבל מסתכן בהזדקרות לאחר ההמראה,

כנ"ל לגבי הנחיתה אם תשים לב בסימולטור ככל שתוריד יותר מדפים המטוס ירצה לעלות למעלה ולפיכך צריך להקטין מהירות ע"מ לבצע את הגישה. ככל שהמהירות קטנה יותר כך תצטרך פחות מסלול לנחיתה,

פורסם
שימוש במדפים 30 : הורדת מרחק ריצת נחיתה והגדלת מרחק הביטחון שבין הזנב לקרקע .

זה לא אמור ליהיות ההפך?

אני אשמח אם משהו יסביר.

ומרחק מקטינים, לא מורידים.

המדפים מוסיפים גם גרר למטוס אך לא בצורה משמעותית להמראה .

ברור שבטאוריה אם נוריד מדפים ל30 אז הגרר שנקבל יעלה על התוצר הסופי שלנו שהוא העילוי שנקבל אבל במדפים במצב המראה 15-1 גורם העילוי שנקבל יעלה על הגרר שיבאו עם המדפים ולכן מהירות הניתוק תרד .

פורסם
כנ"ל לגבי הנחיתה אם תשים לב בסימולטור ככל שתוריד יותר מדפים המטוס ירצה לעלות למעלה ולפיכך צריך להקטין מהירות ע"מ לבצע את הגישה. ככל שהמהירות קטנה יותר כך תצטרך פחות מסלול לנחיתה

אני יודע את זה, נוצרה פה אי הבנה.

אני שאלתי למה לא לקפל את המדפים עד הסוף, ולי היה בראש 40 מעלות מכל הדיבורים על ה-73 פה, כשקראתי את ההסבר של עידן שחכתי ש-30 מעלות ב-76 זה המקסימום ובגלל זה לא הבנתי שהוא מראה השוואה בין מדפים מלאים לבין לא.

זאת גם קצת אשמתי אבל עידן היית צריך לציין את זה, זה לא מובן מאלב שכל אחד פה יודע ש-30 מעלות זה המקסימום ב-767

תודה בכל מקרה.

פורסם

כמה הסברים. בתשובתי אתייחס ל-737. כאמור - נחיתות סטנדרטיות או 30 או 40 מעלות מדפים. בחירום 15 מעלות.

שם המשחק כאן הוא תוספת העילוי המופקת מול תוספת הגרר המופקת. לצורך העניין, אסתכל על הערך S*CL מול S*CD בהתאמה.

למדפים 30 יש תכונות של עילוי וגרר, משמע מהירות VREF מסויימת מול יכולת האצה מסויימת במקרה של הליכה סביב. השלב האחרון של המדפים מוסיף יחסית מעט מאוד עילוי לעומת הרבה מאוד גרר. במשקלי מטוס נמוכים, לרוב ההפרש בין VREF30 לבין VREF40 הוא פחות מ-5 קשרים. ממש לא משמעותי. עם זאת, בכל מקרה ההפרש בין יכולת המטוס להאיץ במקרה של הליכה סביב הוא גדול בשל תוספת הגרר שהשלב הזה של המדפים נותן.

במשקלים גבוהים, ההפרש בין ה-VREFים גדל וכשמגיע ל-7 ומעלה, הגורם המקל בעצירת המטוס נהיה משמעותי יותר (הרבה יותר מסלול וכן בלאי בלמים וצמיגים נחסכים כאשר נוחתים ב-140 קשר במקום ב-148 קשר, זה הבדל משמעותי). בל נשכח שבמשקל גבוה למטוס יש המון אינרציה, ולכן עודף הגרר נסלח קצת יותר.

בנוסף, בהליכה סביב מרימים בהקדם האפשרי מדפים ל-15 מעלות. זה לוקח הרבה יותר זמן ב-40 מעלות מאשר ב-30 מעלות. נסו ותראו, כמה שניות טובות הפרש.

בקיצור, נחזור לנוהל המקורי: בד"כ הפרש מהירויות הגישה נמוך ואז אין כמעט משמעות לתוספת העילוי, ועם זאת מעדיפים לוותר על תוספת הגרר וכך הליכה סביב נוחה ובטוחה יותר. לכן במשקלים סטנדרטיים וללא מגבלות מיוחדות, הנוהל אומר 30 מעלות מדפים. אם התנאים מתחילים להיות מגבלתיים, למשל משקלים גבוהים, מהירות גבוהה, מסלול קצר באופן מיוחד - נעבור למדפים 40.

מקרה אחר הוא רוחות מאוד חזקות ומשביות באופן מיוחד, נחיתה במנוע יחיד וכד'. במקרה כזה גישה ונחיתה עם 15 מעלות מדפים בלבד: הכל מתוך הקלה על ההליכה סביב ושמירה על האינרציה של המטוס. שלא נמצא את עצמנו איטיים מידי וללא פוטנציאל, ופתאום צריכים ללכת סביב מהמצב המסוכן והמגבלתי הזה. כמובן שאם המסלול אינו מאפשר זאת, ועדיין נדע שלמען בטחון המטוס צריך לנחות עם 15 מעלות מדפים - נלך לאלטרנייט.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...