עבור לתוכן
Etai Charit

ח"א הוירטואלי - טיסות מבנה צבאיות ברשת - עדכון חשוב

Recommended Posts

פורסם

שלום לכולם,

לאחר זמן לא מבוטל של עבודה מצדי ומצד מספר נכבד של אנשים, הגיע לכדי אישור הסכם חשוב בין חיל האוויר הישראלי הוירטואלי, ואטיל, VATAME ו-VSOA.

הסכם זה לראשונה מאפשר טיסות מבנה בעלות אופי וקונוטציה צבאית ברשת ואטסים, במרחב הישראלי. הסכם זה הוא תחילת התהוות ייעוד חיל האוויר הוירטואלי ברשת, שמתפתח בכל יום שעובר.

אני מבקש מכל מי שמתעתד לקחת חלק בפעילות צבאית, גם אם באופן אישי ולא במסגרת vIAF, לקרוא את ההסכם במלואו פעם אחת בעיון. הוא אינו ארוך אך ההגדרות בו מחייבות במלואן וחבל שמישהו מאיתנו ייפול על האותיות הקטנות.

ניתן לעיין בהסכם כאן:

http://www.vatil.org.il/vatil/training/documents/vIAF_formation_LOA.pdf

עיקרי המסמך

1. מותר לטוס במבנה צבאי ברשת ואטסים במרחב הישראלי, תחת ההגדרות והמגבלות שאפרט בהמשך.

2. הגדרת או"ק כמזוהה עם חיל האוויר בפורמט אחיד:

IAF511

511

DORBAN1

"דרבן" היא מילה שלמה והמספר המצורף מציין את מספור המטוס במבנה, 1 הוא המוביל.

הבהרה: לא כל מטוס שטס בכינוי הנ"ל אוטומטית משוייך לחיל האוויר. במקרה של הפרת נהלים, כדבר ראשון ייבדק הטייס המפקד: האם הוא חבר או לא בחיל האוויר הוירטואלי. אם כן, העבירה תתוחקר באופן חילי (כנוהל חילי, כל הפרת נהלים של טייס בחיל תתוחקר ותועבר למ.ט). אם לא - הטייס לא זוכה לנהלים שמאושרים בהסכמים הנוגעים לחיל האוויר, ובנוסף נושא אחריות אישית לעבירה, כאילו שאין ח"א וירטואלי.

3. מוביל מבנה מוסמך בלבד, הוא אחראי על כל טייסי המבנה לגבי כל מעבר נהלים, חריגה מגבולות וכד' אחריות על מוביל המבנה. חובת שאר טייסי המבנה להיות קשובים להוראות המוביל. במסמך מפורטים בהרחבה תחומי אחריות המוביל. כל מבנה חייב להיות מובל ע"י מוביל מוסמך. אם שני טייסים רוצים לטוס יחד ואף אחד מבין שניהם אינו מוביל מוסמך, אסור להם לטוס מבנה וחובה לטוס בהפרדה מלאה. מבנה - רק כשהמוביל מוסמך ורשום.

4. מי הוא מוביל מבנה מוסמך? אדם אותו הסמיך חיל האוויר הוירטואלי והמפורט ברשימת המובילים המאושרים, בכתובת:

http://www.ait-aviation.org/vIAF/fleaders.php

בהסכם מפורט תהליך הסמכת מוביל מבנה, כאשר היחידים שמאושרים לחתום על אישור להוביל מבנים הם מפקדי הטייסות בחיל, או מעליהם בדרג הפיקודי. אני אישית חותם למפקדי הטייסות הראשונים להיות מאושרי הובלת מבנה. הערה- נכון לעכשיו הסמכת מובילים מוקפאת, היחידים לתקופה הקרובה שיובילו מבנים יהיו מפקדי הטייסות הנוכחיים, בהמשך גם הסמ"טים. תהליכי הסמכה יחלו בהמשך כשהטייסות יכנסו לפעילות שוטפת.

5. טיסה נכון לעכשיו אך ורק במרחב FIR הישראלי. שטח עזה אינו שייך ל-FIR הישראלי לצורך העניין הזה. מעל שטחי הגדה המערבית שבשלטון הרשות הפלסטינית (מעבר לקו הירוק) מותר לטוס במבנה אך ורק מעל גובה 8 לפי QNH.

6. ליווי מטוסים אזרחיים: יותר הבהרה לנושא שעד עכשיו היה אפור משהו, מותר מטוס יחיד או מבנה צבאיים ללוות מטוס אזרחי, בכפוף לכל שאר מגבלות המבנה ובנוסף חייב להיות אישור באופן אישי מפורש מהטייס המפקד בכלי הטייס האזרחי שמקבל ליווי, וכן אם מחובר, אז גם הבקר המרחבי באותו אזור.

-----------------------------------------------------

זהו, מתחילים להניב פירות, לאט לאט.

החיל מתפתח והטייסות בשלבי הקמה מתקדמים, עניין של ימים ושבועות. אין מה לשאול את המפקדים, כאן אני מיישר קו: כשהטייסות ייפתחו לקהל באופן רשמי, נדאג שואטיל תדע על כך. תוכלו לעקוב בפורום הזה, או בפורום שלנו.

שוב, הקישור להסכם הטרי:

http://www.vatil.org.il/vatil/training/documents/vIAF_formation_LOA.pdf

אתר חיל האוויר (לא פונקציונאלי לחלוטין עדיין):

http://www.ait-aviation.org/vIAF/index.php

פורום חיל האוויר הוירטואלי (עוד קיים משנה שעברה, פעיל כעת):

http://viaf.forumj.net/forum.htm

ולסיום, תודות ביניים. אציין שזה באמת מצומצם, יחסית, משום שבפועל לקחו חלק בעשייה המון אנשים.

לצוות עיט תעופה על ארוח האתר.

לעידו רוזנטל שבנוסף לעזרה כחבר צוות בעיט, גם פועל רבות בתחום פיתוח הסינריים והוציא את סינרי חצרים המדהים (איך זה שאני לא רואה אותו עמוס לפחות כמו בן גוריון?!).

איציק בקשי - שעוזר ועוזר ומדבר ומתווך ומה לא.

אילן יונש - קידום עניינים מול ואטסים.

החבר'ה של חיל האוויר:

מפקדי הטייסות והסמ"טים שעובדים בלי הפסקה (תמצאו אותם ברוסטר שבאתר, למה שאפרט... :mrgreen: )

שובל כהן שעומל על סינריים גם כן,

דוד בן דוד שבנה מאפס את האתר שלנו ובהתראה מאוד מאוד קצרה.

ועוד רבים אחרים. תודה! תרומה אדירה לקהילת ואטיל.

זו רק ההתחלה, חלון ראשון לטיסות צבאיות של חיל האוויר הישראלי, רגע לפני שמגדילים את החלון ושוברים את הקיר לגמרי.

זהו, מספיק עם הריגשי, זה הזמן לכולם להוריד את הכיסויים ממטוסי חיל האוויר, לקראת בחינות הכניסה לטייסות שיפתחו בקרוב!

בהצלחה לכולנו בהמשך.

פורסם

כל הכבוד חברים תמשיכו ככה ואני מאמין שבקרוב נראה שילוב צבאי ברשת שיהפוך את הרשת לראליסטית יותר ויותר ביחוד

במדינה כמו שלנו...

ושוב בהצלחה וכל הכבוד לכל העוסקים במלאכה

פורסם

למה אני בטייסת תובלה?!! אני מבקש להעביר אותי לגף טכני בהקדם :)

תודה רבה לכל מי שלוקח חלק בנושא.

אני מצפה מכל חברי החטיבה שטסים במטוסים צבאים להקפיד על הנושא ולהיצמד לנהלי החטיבה, כי כל עבירת משמעת יכולה לפגוע בהתפתחות ובאישור הסופי של ח"א הוירטואלי.

ברגע שאני מסיים את התקופת בחינות אני ניגש לחתום על הסמכות ולהתקבל לטייסת! :)

פורסם
אחרי שאני (בעזרת השם) יסיים קורס ב-IFS (בקרוב מאוד,אני מאמין בחודש הקרוב..)

יש אפשרות עדיין להרשם לטייסת קלים?

הטייס ת עוד לא נפתחה. כשהיא תפתח אתה תדע.

פורסם

הערה חשובה שציינתי אך לא הדגשתי מספיק: אזור רצועת עזה הוא אזור אסור לטיסה לחיל האוויר הישראלי הוירטואלי ברשת ואטסים. זה לא בא בעקבות מקרה מסויים, רק להסר ספק אם היה קיים.

פורסם

שלום חברים,

אתמול היה נסיון להוצאת טיסת מבנה של מספר מטוסים מרמת דוד. אומנם בפועל לא כל המטוסים הצליחו לצאת אבל היה מתוכנן 4 מטוסים כאשר מוביל המבנה הינו ברק.

כמה דגשים מהנסיון הקצר להוציא טיסה שלדעתי יהפכו את הטיסות מסוג זה למציאותיות יותר ויעילות יותר.

1. בטיסת מבנה כל מטוסי המבנה קוראים להנעה והסעה ומקבלים פרטים ראשוניים.

2. רק מוביל המבנה מקבל סקווק ויטוס במוד C היתר בSB.

3. מרגע קבלת הפרטים הקשר מול המגדל מבוצע רק מול המוביל בלבד (אלא במקרים חריגים- לכן יתר המטוסים נשארים בהאזנה מלאה). מבחינת המגדל ההתנהלות הינה מול מטוס בודד מלווה ביתר המבנה.

4. בקשת התיישרות, המראה, מעבר ערוץ מבוצעת על ידי המוביל עבור כל יתר המבנה. (לגבי המראה במידה וכל המבנה מתיישר יחד - למשל מבנה מטוסי קרב הממריא אחד אחרי השני הבקשה משותפת. במידה ועבר זמן בין המראת מטוס אחד לשני יש לבקש אישור המראה בנפרד שיבוצע על ידי אותו מטוס שממתין להמראה ולא על ידי מוביל המבנה שלרוב כבר באויר.)

5. המבנה יטוס כיחידה אחת באותו גובה אותו קיבל מוביל המבנה. יש להקפיד על נושא זה כי בטיסת מבנה יש נטיה להתרכז ביתר המטוסים ולזנוח את הגובה דבר העלול להביא לחליפות.

6. בהצטרפות לנחיתה כל המבנה נכנס יחד ואילו בהקפה לנחיתה כל מטוס מתנהל בפני עצמו בתוך המבנה.

המלצות:

1. לדעתי יהיה נכון לצאת עם אות קריאה אחיד כגון GARZEN1 , GARZEN2 וכו ולא IAF-104 וכו. הסיבה הינה שכך גם לפקח קל לזהות את הקשר המבני של המטוסים ואיזה מבנה משוייך לאיזה מוביל. המוביל הינו המטוס הראשון במבנה. (במקרים בהם יש 4 מטוסים במבנה קיים גם מוביל זוג שהוא מספר 3 במבנה.)

2. זהות המטוסים. נכון שיש כוונה לצאת מספר מטוסים במספר סוגים אך אין הדבר מאפשר התייחסות מבנה במציאות. לא יוכל להמריא קרנף או צופית עם F16 לא משנה כמה נרצה בשל הפרשי מהירויות. אז מה כן אפשר לעשות? האפשרות היא ציוות מבנים. כלומר הקרנפים יצאו כמבנה ואילו הקרב יצאו כמבנה כפי שציינתי ובאויר יבקשו לחבור אחד לשני. הציוות בגובה לאחר השלמת הטיפוס והגעה למהירות השיוט קל יותר בכלי טייס שונים מאשר בשלב ריצת ההמראה.

שיהיה לכולם בהצלחה

פורסם

קודם כל ברכות ומזל טוב.

לגבי כינויים הארה:

אאל"ט בFSINN כאשר יש 2 טייסים בעלי כינוי GARZEN1 וGARZEN2 התוכנה מייחסת לזה טיסה בSHARED COCKPIT ומעלימה את המטוס השני, יתכן שזה משהו שקורה רק אם מסמנים פונקציה מסויימת בתוכנה ויתכן שזה משהו מובנה, בכל מקרה שווה שתבדקו את זה.

פורסם

כנראה הגדרה כלשהי בתוכנה כי יצא לי לעשות טיסות עם אותות קריאה בדומה למוצג ולא הייתה בעיה.

בכל אופן אני לא מגאוני הFSINN ככה שאולי שווה בדיקה של התותחים הגדולים

פורסם
ירושליים והגדה המערבית?

במסמך כתוב:

Palestinian Government Areas – With some areas being a part of the

Israeli FIR, and yet politically sensitive areas, no vIAF formation shall fly

inside the Palestinian Government areas under 8000ft (also specified in the

civilian area restrictions, see also Israel AIP). Gaza FIR, of VATME

division, is out of bounds fo all vIAF operations.

בפעם האחרונה שבדקתי ירושלים ואינה נכלתת תחת ההגדרה של "Palestinian Government areas" כפי שתל אביב אינה נכללת.

בכלליות, נציג ח"א הוירטואלי חתם במסמך שהארגון הוירטואלי ימנע מכל פעולה שעלולה גם להתפרש כפגיעה בחברים אחרים.

פורסם

כפי שנכתב, וכפי שגם ציינתי בשרשור זה בנסיון לפישוט המסמך לטובת חברי הפורום, המגבלות מתייחסות לקו הירוק. ירושליים פתוחה לטיסה בכל גובה. ברגע שחוצים את הקו הירוק, וכפי שאמרתי - שכל אחד יפתח ויסתכל בדיוק איפה זה לפני כל טיסה מגבלתית, מותר לטוס שם רק מעל גובה 8, בדיוק כמו כל טיסה אזרחית (גם בפמ"ת האזרחי זה אזור סגור לטיסה מגובה הקרקע עד 8000 רגל).

לסיכום, אזורים אסורים לטיסת מבנה של חיל האוויר:

1. כל מקום שמחוץ ל-FIR הישראלי.

2. באופן ספציפי - כל רצועת עזה בכל גובה.

3. שטחי יו"ש שמעבר לקו הירוק - סגור מתחת גובה 8.

דגש נוסף שאולי לא הודגש מספיק בצורה ברורה:

מותר ליירט וללוות מטוס אזרחי, כל עוד יש אישור מפורש באופן אישי של הטייס האזרחי. מספיק בהודעה פרטית לצורך העניין.

אם זה מתבצע במבנה - חשוב שכל שאר כללי המבנה יתקיימו- מוביל מוסמך, לא לצאת מהמים הטריטוריאליים הישראליים וכד'. מצידי - שמס' 1 יירט את האזרחי כבר מול קפריסין, אבל רק בחציית הגבול בין המים הקפריסאים לישראליים, רק אז שיצטרף מס' 2 אליהם.

פורסם

שלום לכולם,

עדכון חשוב נוסף מהשטח, יותר מנהלתי מאשר מעשי.

החל מהיום, חיל האוויר הוירטואלי נרשם כחברת תעופה צבאית רשמית של ואטסים.

ניתן מהיום לראות כי הארגון פורסם באופן רשמי תחת אתר ואטסים:

COMMUNITY > VIRTUAL AIRLINES > MILITARY SPECIAL OPERATIONS ORGANIZATION > VIAF

רק אציין כי זהו עדכון רשמי בלבד. מעשית, השכר עוד טרם נפרץ. אין ספק שזהו צעד חשוב, משום שכגוף רשמי, הרבה הסכמים נוספים ומתירנים הרבה יותר מזה שפתח את שרשור זה, יהיו טריביאליים לאישור.

לכשיגיע עדכון מעשי יותר, ייפתח שרשור חדש בכדי שלא ניתן יהיה לפספס.

בנוסף, עדכונים מיחידות השדה שלנו: להערכתי תוך עניין של כמה ימים עד שבועיים נוכל לראות טייסת ראשונה נפתחת. נכון להיום רוב הטייסות במצב מצויין וסה"כ כולן מיושרות קו, מה שייאפשר פתיחת רוב הטייסות בסמיכות מירבית.

בהצלחה לנו בהמשך!

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...