עבור לתוכן
Amir Paz

חדשות תעופה אמיתית - יולי עד דצמבר 2009 - נעול

Recommended Posts

פורסם

חח זה משהו עם הטורקים האלה, יום אחד הראש ממשלה שלהם נחמד יום אחרי זה שונא אותנו {לא רוצה להשמע פה גזעני או משהו אבל זה המצב חברים}, ולמה אסור לחברות ישראליות לנחות ביום בטורקיה ???? 1

פורסם
חח זה משהו עם הטורקים האלה, יום אחד הראש ממשלה שלהם נחמד יום אחרי זה שונא אותנו {לא רוצה להשמע פה גזעני או משהו אבל זה המצב חברים}, ולמה אסור לחברות ישראליות לנחות ביום בטורקיה ???? 1

תחשוב לבד למה החברות הישראליות לא נוחות בטורקיה...

פורסם

בסדר אבל עדיין האיסור הוא על נחיתה במהלך היום , לא היה כתוב שם בכלל בגלל זה אני מתענין....

פורסם

מה שקרה זה..

מטוס 737 של חברת טרנסיירו מגיע לנחיתת RNAV צפוני למסלול 26 .

הטייס הרוסי הולך בטעות בפניה ימנית מצפון למסלול 30 שסגור היום לנחיתות עקב עבודות.

באותה עת מפנה מטוס תורכי את מסלול 26 ועולה על מסלול 12 בדרכו לחניה ב T3

המטוס הרוסי נשלח סביב ע"י הפקח ומופנה להקפה ימנית למסלול 26

המטוס הרוסי שוב מגיע לנחיתה על 30 ונשלח עוד פעם סביב לנחיתה על 26 ונוחת בשלום.

קרדיט לחן שיזף מפורום חובבי תעופה בתפוז.

פורסם

היי לכולם,

בעקבות תקרית הנחיתה האחרונה רציתי לספר לשאול משהו..

התחילת החודש..ביום חמישי ה3.12 נסעתי לכיוון בית-דגן..מגהה נדמה לי באזור פתח תקווה ( טרמפ מוקדם חזרה מהמילואים + שחרור בוקר מוקדם ) בערך ב 14:00 וראיתי משהו מוזר מאוד..

פעמיים בהפרש של 2-3 דק ראיתי כל פעם זוג מטוסים כאילו חולפים ממש אחד דיי מעל השני בקרבה ממש גדולה ( אני חושב שאליי כן יש גורם של אשלייה אופטית) אך בכל זאת בוודאות אפשר היה לומר שמבחינת סדר גודל לא מדובר על הפרש גובה של מס' אלפי רגל אלא הרבה פחות מזה.

הם גם היו דיי חצו אחד מסלול טיסה של השני ב 90 מעלות..

אני מניח שהמדובר בהמראה מ 26 ונחיתה לכיוון 26 מדרום ( 30 סגור לנחיתות לא ? )

בכל מקרה במקרה הראשון ראיתי בבירור A300 של FEDEX ונדמה לי שהשני היה 757 של ארקיע.

בפעם השניה הזוית לא אפשרה לי כבר לזהות את סמל על הזנב אף אחד מהמטוסים אך הם היו אחרים..

יכול להיות שאחד היה רוילגורדניאן בגלל צבע כהה אבל לא בטוח.

בקיצר האם מישהו שמע על זה? יודע למה וכמה ויכול להסביר?

הרי ברור שעושים המראות ונחיתות ומשחקים אם ההפרדות אבל זה היה נראה לי ממש מוגזם..או שההפרדה היתה 1000 רגל וזה תקני?

פורסם
לא מדויק..

ההתלחה נכונה

מטוס נשלח לנחיתה על 26, מתיישר על 30.. עד כאן נכון.

נשלח ל GO AROUND

המטוס הרוסי מתיישר הפעם על 03!! ופה מתחילה "הדרמה"

03??????

התחרפן השסק? :mrgreen: :?:

קצת הבדל 26 ול 30 שלא לדבר על 03?

איפה הדפיות לעזעל??? איפה הקשר.. RWY two six נשמע כמו RWY three zero ? קצת הבדל לא?

איפה הרדאר של פקחי גישה ומגדל?

משהו פה לא מובן לי..

אני גם מבין שאם יש 4 מסלולים מקבילים אז קל להתבלל בין 26R או נניח 25R וכו..

אבל פה זה משולש..וזה מאוד ברור..

מה הקשר לפקח מתלמד שדברו עליו היום? או שזה סתם ספין לתקשורת של רת"א

מזכיר את הרוסי לפני כמה שנים שרצה לנחות על כביש 1!!!

פורסם
לא מדויק..

ההתלחה נכונה

מטוס נשלח לנחיתה על 26, מתיישר על 30.. עד כאן נכון.

נשלח ל GO AROUND

המטוס הרוסי מתיישר הפעם על 03!! ופה מתחילה "הדרמה"

03??????

התחרפן השסק? :mrgreen: :?:

קצת הבדל 26 ול 30 שלא לדבר על 03?

איפה הדפיות לעזעל??? איפה הקשר.. RWY two six נשמע כמו RWY three zero ? קצת הבדל לא?

איפה הרדאר של פקחי גישה ומגדל?

משהו פה לא מובן לי..

אני גם מבין שאם יש 4 מסלולים מקבילים אז קל להתבלל בין 26R או נניח 25R וכו..

אבל פה זה משולש..וזה מאוד ברור..

מה הקשר לפקח מתלמד שדברו עליו היום? או שזה סתם ספין לתקשורת של רת"א

מזכיר את הרוסי לפני כמה שנים שרצה לנחות על כביש 1!!!

אני לא יודע אם כבר חווית נחיתה בקוקפיט בלילה אבל יש תנאים שאתה רואה רק את כביש 1 ולא רואה את המסלול עדיין וזה מאד מבלבל

פורסם

אורי, לא טסים בכבדים לפי טיסת ראיה ובטח שלא בלילה הכל זה לפי מכשירים (כמובן שצריך גם קשר עין עם מסלול אבל קשה מאוד להתבלבל בין 26 ל 30 וכו')... גם אני לא מבין איך הפקח שם לב לזה רק ברגע האחרון, משהו מאוד מוזר בסיפור הזה

פורסם

עידו ו-אורי

אני לא יודע למה אורי התכוון ולמה עידו התכוון אך,

כן גם בלילה חוץ מ ILS CATIIIC שזה כמעט נחיתה "עיוורת ואוטמטית לחלוטין" ( חפש קטעים ב YOUTUBE ) המינימות כאלה שגם בפיינל בשלב כלשהו הטייס עובר לראייה..מספיק למשל שהוא רואה את ה ALS מס' מועט של רגל מעל TDZ ( כל עוד לא חרג מהמינימה ) כדי לעבור לראייה או אפילו הרבה לפני אפילו 1500 2000 AGL...

אוליי מה שאורי התכוון זה באופן כללי ללא קשר.. ויש בזה משהו מן האמת לכן טסים מכשירים..אך כאמור באופן עקרוני עד לשלב סופי של פיינל טסים מכשירים..

פורסם

כשטייס זר שלא מכיר את האזור וכנראה שהוא גם לא מנוסה במיוחד אם כזה אירוע קרה לו רואה מצד ימין שלו משהו שנראה כמו מסלול ובלילה זה נראה באמת כמו מסלול, לא צריך להיות לו מאד קשה להתבלבל כשהם נמצאים אחד מקביל לשני וגם לא במרחק גדול..

פורסם
בכל מקרה כאן זה לא היה המקרה...

הבלבול לא היה על כביש 1 אלא על איזה מסלול לנחות..

בשביל מה יש AIP???? ( פמ"ת)

הטייס הרוסי וכמעט כל הטייסים הזרים שטסים לארץ לא יפתחו פמ"ת של כל שדה שהם מגיעים אליו לנחיתה .

בשביל זה יש את JEPPSEN שמקבלת המון כסף מהחברות המסחריות על הדפיות שהיא מוציאה והן נחשבות לסטנדרט איכות בתחום .

בהכנת התא להנמכה הטייסים עוברים על הגישה ומוציאים מהתיק את הדפיות הרלוונטיות להמשך הטיסה .

גם אני עדיין לא מבין איך הם הצליחו ליפול לטעות שהתבוננות פשוטה במצפן הייתה מונעת אותה .

כנראה שאם לא נראה סרטון מהקוקפיט בזמן הגישה ועד שלא נגיע לאותו מקום ואותו זמן לא נוכל לדעת ולכן חשוב לא להתחיל למצוא אשמים .

פורסם
בכל מקרה כאן זה לא היה המקרה...

הבלבול לא היה על כביש 1 אלא על איזה מסלול לנחות..

בשביל מה יש AIP???? ( פמ"ת)

הטייס הרוסי וכמעט כל הטייסים הזרים שטסים לארץ לא יפתחו פמ"ת של כל שדה שהם מגיעים אליו לנחיתה .

בשביל זה יש את JEPPSEN שמקבלת המון כסף מהחברות המסחריות על הדפיות שהיא מוציאה והן נחשבות לסטנדרט איכות בתחום .

בהכנת התא להנמכה הטייסים עוברים על הגישה ומוציאים מהתיק את הדפיות הרלוונטיות להמשך הטיסה .

AIP = דפיות JEPSSEN = פמ"ת ( חלק השדה הרלוונתי - AD של נתב"ג )

פורסם
מטוס אל על ממומביי לנתב"ג חזר על עקבותיו בעקבות פגיעה בציפור

http://news.walla.co.il/?w=//1625296&m=1&mid=80623

הקדמת אותי :lol:

זה נכון, EAP יבלה ככל הנראה את שישי הזה במומבאי בגלל פגיעה בציפור במנוע.

תודה לאבא שלי עובד חברה שנתן לי את הפרטים ויצא היום לשם.

פורסם

כנראה שזה לא הסופש הכי טוב של אלעל.

אתמול בלילה טיסהה 443 לקהיר כ20 דקות לאחר המראה חזרה לנתב"ג עקב תקלה בנוריות חיווי , לאחר 3 שעות מטוס סן דור יצא לטיסה במקום. :)

פורסם

המטוס שהמריא אתמול לקהיר חזר לישראל, כי מדפי הכנפיים לא התקפלו. טייס אחר שהמריא ממומבאי חזר לשדה התעופה, לאחר שציפור פגעה במנוע. בחברה מדגישים שלא נשקפה סכנה"[

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3825049,00.html

מה קורה למטוסים של אל על בזמן האחרון?

אורח
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • יצירת חדש...