עבור לתוכן
Ilan Jonas

הזמנה לאירוע טיסה בבוליביה!

Recommended Posts

פורסם

ידידנו הטוב רוברטו סטופניצקי הזמין את כולם לבוא ולטוס בארוע יום השנה השלישי לחברת התעופה הוירטואלית של בוליביה, לאב וירטואל.

הארוע יערך במוצאי השבת הקרובה, ומומלץ אך ורק לטייסים מתקדמים, משום שתנאי הטיסה באזור קשים מאד!

ישראלאירליינס הכינו דף לאירוע ואתם מוזמנים לעיין בו ולהרשם לטיסה. הארוע לא שייך לנו, ואני מבקש לא להגיע ולעשות שם בלאגאן שעלול להיות גם בלעדנו. רק טייסים עם ותק ברשת צריכים להצטרף!

הטיסה שהומלצה לנו היא טיסה קצרה בתוך בוליביה (בגלל הפרשי השעות בעיקר...) - מקוצ'הבמבה ללה פאז (SLCB-SLLP).

בכל מקרה, פיקוח יהיה בעוד מקומות בבוליביה וגם בדרך - בארגנטינה, פרו, ונצאולה ואולי קולומביה.

הטיסה באזור יפהפיה ומומלצת, ואני מקווה לראות אתכם בארוע!

דף הארוע ב-IAL:

http://www.israelairlines.org/heb/operations/events/Bolivia.php

דף הארוע בלאב וירטואל למי שרוצה לראות ללחוץ על התמונה לעמוד הארוע):http://www.labvirtual.org/

פורסם

תוכנית הטיסה שלנו תפורסם בקרוב, לאחר בדיקה עם בוליביה.

כמו שאילן אמר, הטיסה באזור לא קלה.

אני ממליץ בחום להשתמש בשדות שפרסמנו להורדה, וכמו כן בקבצי המאש.

דבר חשוב, לא הצלחתי למצוא קובץ AFCAD לנמל SLCB (המראה) לכן מה שעליכם לעשות, להסיע במצב אוףליין לחניה, ומשם להתחבר.

נעדכן בהמשך השבוע.

פורסם

ואי אני חייב לטוס את הטיסה הזאת...

זה איך אומרים לחזור לשורשים.....

דרום אמריקה אחלה מקום לטוס בו ואליו

איך אומרים COUNT ME IN ;-)

אוי רק צריך לעבור שוב פעם על מדריך הR/T שלהם...

תשמעו אותי מדבר בשפה המקומית...

פורסם

שוב שלום חברים.

האירוע בבוליביה ייתקיים מחר (יום שבת) בשעה 2000 , ישראל.

תוכנית הטיסה לאירוע:

SLCB - TANOR W11 PAZ - SLLP

עוד בעיה שצצה, מסתבר שהמסלולים בדפיות, לא מתאימים למה שמצויין בסימולטור.

בדפיות מצויינים מסלולים 32 - 14, בעוד שבסימולטור, אותם מסלולים מצויינים כ 31 - 15.

בהנחה שהסימולטור עדכני יותר, נעבוד לפיו, אבל אם הפקח יגיד 32, חשוב שתבינו שהוא מתכוון ל 31!

בקיצור כמה טוב לטוס בארץ.... :P

אני ממליץ לטוס עם ATR, דאש, דקוטה, KING AIR350 , 7CM.

ולהמנע מסילון.....

שהיה בכיף!

פורסם

קובי, המנועים של C310 ושל DC3 ושל כאלו אחרים,

פשוט יסרבו לפעול בגבהים שצריך לטוס בהם באזור, ובכלל ב-SLLP שבשדה עצמו(על הקרקע) הם לא פועלים...

פורסם

לטוס עם סילון זאת לא בעיה, אין איסור.

אבל האתגר הוא עם פרופ/טורבו פרופ.

אם תכנסו לאתר התמונות אירליינרס, ותריצו חיפוש על מטוסים בבולביה, תגלו ש 90% מהתמונות שם צולמו בדקוטה.

הסילון ברוב המקרים, מהיר מידי לסוגי הגישה שם.

פורסם

חברים, חלה טעות קטנה ומעצבנת.

לא חישבתי נכון את ההפרק של UTC, מסתבר שאנחנו 3 שעות ולא 2 כפי שחשבתי.

מה שזה אומר שהאירוע יתחיל ב 2100 שעון ישראל.

מצטער אם שיבשתי למישהו את סדר היום.

מקווה שזה לא ישפיע על הכמות.

פורסם

חבר'ה היה פשוט נהדר !

הפיקוח היה פנטסתי, ותנאי הטיסה היו נהדרים ומאוד אבל מאוד מאתגרים, ב-FL220 הקרקע נמצאת בערך במרחק של 4000 או 5000 רגל, וגם הרוחות בלה פאז נעו בין 12 ל-36 קשר על כיוון 270, ובכל זה היה גם לא מעט עומס, והפקחים עשו סדר אלגנטי ומקצועי,

אז באמת מגיע כל הכבוד לכל האנשים שאירגנו את זה !!!

אגב, אני חושב שבאירוע טסו יותר ישראלים מאשר המקומיים...

פורסם

חברים,

היה נפלא!

הפיקוח היה פשוט פנטסטי, החבר'ה האלה מקצוענים ורציניים ביוצר, ועד כמה שראיתי גם אנחנו תיפקדנו יפה!

קצת התאכזבתי מבחינת טכנית - אחרי שלושה ריסטרטים, על הקרקע לא ראיתי אף אחד כמעט, וחשבתי שאני בין האחרונים.

כנראה היתה איזו בעיה בשרת שהייתי מחובר אליו, כי המראתי בין הראשונים!!!

רק אחרי ההמראה ראיתי את כולם מאחורה כשיצאתי מתא הטייס לקחת תמונה...

אחרי הנחיתה התכוונתי לחכות לכן ולצלם נחיתות, אבל על הקרקע הסימולטור קרס ויצא!

בכל אופן, מאוחר יותר נכנסתי ממש בשביל לתפוס את הנחיתה של אילן -

iviewcapture_date_26_06_2004_time_22_55_18.jpg

בכל אופן, חברה, עכשיו מתחיל אצלם האירוע האמיתי. כל דרום אמריקה באוויר.

si.jpg

פורסם

היה אירוע ממש נפלא!

הגעתי בסביבות 12 הביתה ופחדתי שהפסדתי את האירוע.

אבל למזלי בשעה הזו הוא רק התחיל, והיה ממש עומס באוויר.

הייתי מצוייד בסינרי ודפיות. והסינרי פשוט מדהים.

התייאשתי מלצלם, ולבסוף לא צילמתי עקב כך שהמחשב שלי עשה ריסט 3 פעמים (אורן, יש איזשהו קשר? :lol: )

מסלול בשימוש 14, פקח הגישה היה STU, ולא ידע מילה באנגלית.

ניסיתי בטקסט וגם בקול, הוא ידע רק ספרדית.

למזלי אני דובר ספרדית, וניסינו לתקשר פחות או יותר.

לאחר המתנה ארוכה על הקרקע הוא החליט להתנתק ועברתי לסנטר.

הסנטר ידע אנגלית מעולה, המראתי מ-14, ביצעתי את הSID כמו שצריך, והפקח הפנה אותי ישירות לVOR PAZ.

הועברתי לפקח הגישה של לפז.

היו רוחות בכיוון 278 בחוזק של 14 קשרים, והפנו את כולם לגישות ראייה למסלול 28.

לאחר כל ההכנות והלמידה המרובה של הדפיות והגישה למסלול 10, זה היה לשווא.

קיבלתי ווקטורים, מכיוון שכבר כאן הדפיות לא היו רלוונטיות, וכך גם כל המטוסים באוויר כוונו ע"י ווקטורים.

פקח הגישה ייצב אותי בפיינל למסלול 28, רוחות מאוד חזקות, הועברנו לפקח המגדל בלפז.

קיבלנו אישור נחיתה על 28, נחתנו, פינינו מסלול, ולקרקע.

הקרקע גם הוא ידע מילה או שניים באנגלית וזהו...

קיבלתי הסעה לחנייה, היה ממש עומס כבד של הרבה מטוסי MD באזור.

אהבתי מאוד את הסינרי ואת כל האוטובוסים והרכבי שירות שמסיירים להם בין המטוסים.

חבל שלא צילמתי.... :roll:

אני רוצה להודות לכל מארגני האירוע... היה פשוט מדהים!

תודה רבה.

פורסם

אכן היה נהדר. כנראה שהייתי בין הראשונים (התייצבתי בשמונה לטיסה). המראתי ללא פיקוח ובאמצע הדרך עלה רוברטו לאוויר. גם אצלי הסימולטור גימגם (נראה לי שמשהו בסינרי הזה בעייתי).

פורסם

אכן היה נהדר והפיקוח פשוט מקצועי, ריאליסטי, נעים ויעיל!

כל הכבוד לרוברטו והצוות!

אני התחברתי בחניה אחרת מכולכם, ולכן גם המראתי על מסלול אחר. הסימולטור קרס לי שניה לפני שקראתי לקלירנס, אבל חזרתי.

רוברטו קיצר לי את הדרך , ואז היה לי קצת בעיות עם שמירת הגובה, ועברתי לטיסה ידנית.

גישה לה פז נתן וקטורים לנחיתה והעביר אותי למגדל. המגדל אמר לי מיד שאני רשאי לנחות 28. אמרתי טוב, אבל איפה המסלול בשם אלוהים?

בפיינל קצר למדי ראיתי את המסלול כנקודה אדומה של הPAPI (הייתי נמוך מאווווד) והלכתי סביב. ההליכה סביב הייתה קשה לATR שהתחיל לטפס רק אחרי סוף המסלול למרות כוח מלא!

שוב וקטורים לנחיתה, קשר עין עם המסלול ואני מוריד TORQUE כדי להאט את האוירון. הATR לא אהב את זה, המנוע נחנק ואני הזדקרתי בגובה אפסי (500-700 רגל!). שנים של אוירובטיקה השתלמו והצלחתי להחלץ בגובה של סנטימטר בערך (בניינים לידי לא מתחתי...).

במצב הזה הATR לא סחב בכלל ונאלצתי להמשיך באנדרשוט הזה עד למסלול . הATR כמעט שבק חיים כ3 מטר לפני המסלול, וכדי לא להתרסק הייתי חייב לתת לו עוד זריקת כוח חזקה. זה פעל ביחס למסלול אבל נתן לי גם מהירות אנכית כואבת ונחיתה לא רכה במיוחד (שהייתה גם ככה עם רגל חצי בפנים בגלל המשבים החזקים).

קנגרו תלול ונגיעה רכה ומפתיעה בסופו. הרברס מפתיע אותי לטובה ביעילות שלו, ואני נעצר מיד (נגיעה ב100 קשר בלבד!).

זו הייתה אחת הנחיתות הקשות שהיו לי, ולראיה - התנתקתי, הלכתי לעשן, פתחתי כדורגל ונרדמתי :D

תודה רבה לכל המשתתפים, ובעיקר לפקחי בוליביה ולרוברטו על ההזמנה הנדירה לטוס באזור!

פורסם

לבקשת אילן אני מפרסם כאן את סיכום הטיסה המצולם שלי - זה האשכול שיישלח לרוברטו וחבריו בבוליביה.

אם יש לכם תמונות מהטיסה אנא פרסמו אותן כאן ולא בסקרינשוטס.

רוברטו - קודם כל תודה רבה לך ולכל צוות הפקחים! עשיתם עבודה נפלאה, והיה פשוט תענוג.

אנא, תרגם וקח את התמונות האלה בפורומים שלכם, נשמח לשמוע תגובות.

פעם הבאה אתם באים אלינו!

ולעניינינו:

אני טסתי כ-IAF 842, בצביעה החדשה שלי לצופית - מדוייקת יותר מהקודמת ותשוחרר בקרוב.

לאחר מספר קריסות מערכת ובעיות טכניות הצלחתי סוף סוף להתחבר.

על הקרקע ראיתי את אילן, ושאדי בדיוק ממריא.

02.jpg

בגלל הבעיות הטכניות והעובדה שלא ראיתי מטוסים על הקרקע חשבתי שאני מתעכב, ולכן יצאתי במהירות, ביקשתי קלירנס, הנעה, הסעה והמראה.

בדיעבד, אם הייתי מסתכל בסרבאינפו הייתי רואה אני בין הראשונים...

03.jpg

בכל אופן, בניצוחו של רוברטו התיישרתי והמראתי.

04.jpg

05.jpg

06.jpg

לאחר הפניה ל-PAROT (בביצוע PAROT4A) אני מסתכל אחורה ורואה שהחמור קופץ בראש...

07.jpg

טיפוס ושיוט בגובה FL220. רוברטו שואל אותי מה דעתי על ארצו - ואני עונה לו שהיא יפהפיה.

אגב, רוברטו, יצא לי לבקר בבוליביה, וגם בקוצ'במבה ופארק טונרי הסמוך, ואין מה לדבר... ארץ מדהימה!

08.jpg

11.jpg

09.jpg

12.jpg

13.jpg

אני מתקרב ללה פאז, ורוברטו מעביר אותי לגישה.

14.jpg

חוויאר מקבל אותי בגישה, אבל עקב בעיות סאונד אנחנו מתקשרים בטקסט. הטייסים המקומיים מתחילים לתת תנועה.

15.jpg

16.jpg

עם ההנמכה חוויאר שולח אותי לגישת ראיה מסלול 28. הוא מעביר אותי לאסטבן במגדל, שמכניס אותי לצלה בסיס.

19.jpg

פיינל. הרוח היא 12 קשרים, אבל עם משבים של עד 36, מה שמביא לגישה די מתנדנדת...

20.jpg

21.jpg

22.jpg

נחיתה.

23.jpg

בחניה.

לצידי נמרוד גרשוני ויונתן פרלמוטר.

25.jpg

אילן מגיע לנחיתה - זו הגישה שהצליחה - לא ההזדקרות :lol:

27.jpg

28.jpg

אנחנו הישראלים פחות או יותר סיימנו את האירוע שלנו, אבל דרום אמריקה רק מתעוררת!

30.jpg

או כמו שזה נראה בתמונה שרוברטו לקח -

untitled.jpg

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...