עבור לתוכן
Doron_Angel

TFC השבועי (8.10.2009): פני ספינקס

Recommended Posts

פורסם

גם הפעם ממשיכים במגמה דרומה, (כאשר חופיה של מדינתנו ממש קרובים אלנו – משמאלינו), אל אחת המדינות אשר סימלה במאה הקודמת את חזית המאבק של העולם הערבי המדינת ישראל – מצרים. http://en.wikipedia.org/wiki/Egypt.

נמריא מהעיר לרנקה http://en.wikipedia.org/wiki/Larnaka השוכנת בחוף הדרומי של האי קפריסין לשדה (LCLK) הבינלאומי http://en.wikipedia.org/wiki/LCLK אל (HECA) - נמל התעופה הבינלאומי בעיר הבירה קהיר http://en.wikipedia.org/wiki/Cairo_Inte ... al_Airport .

אם לא יהיה פיקוח, נמריא מ-LCLK אל מול הרוח ממסלול 04 או 22. ברוח צולבת נמריא מ- 22. ננחת ברוח צולבת ב-HECA על 05L.

מומלץ לטוס עם תוכנת מ"א מקוון (דוגמת ActiveSky).

הנתיב המתוכנן:

LCLK SID EMEDA UB17 VELOX UW11 LAKTO J863 PSD V602 ISMLH DCT HECA

אורך הנתיב המתוכנן: כ-370 מייל ימי.

למצטרפים חדשים:

סינרים ל-LCLK:

FS9:

http://www.flightsim.com/kdl.php?fid=131163 או

http://www.avsim.com/hangar/flight/cvar ... nery_.html

FSX:

http://tomer.ifschool.net/dl/fsx/larnacafsx.zip

סינרים ל-HECA:

אתרים קדמונים: http://fsscenery.free.fr/indexe.htm (לאלו שיטוסו VFR באור יום )

FS9:

http://www.flightsim.com/kdl.php?fid=108154 (למרות ששם ה-AFCAD הוא HEAX, - אלכסנדריה, זה הקובץ של HECA. העדכון מתקן בעיה זו).

עדכון: http://www.flightsim.com/kdl.php?fid=108155

מבנים לאורך מסלול 5R http://www.flightsim.com/kdl.php?fid=112200

דפיות (חובה!):

LCLK:

http://ivaocz.virtualskies.net/download ... l/LCLK.pdf או

http://www.avsim.com/hangar/flight/cvar ... arts_.html

HECA:

http://www.ori.hu/getfile/HECA.pdf או

http://www.nansceg.org/images/AIP_AIRAC.pdf

המראה ראשונה כרגיל: 2130.

להת',

פורסם

דורון, שלומות,

תודה על התדריך.

ברשותך, הערה או שתיים:

1. הנתיב המוצע מבית מטבחו של RF נותן נתיב קצת משונה עם סטיות ימינה ושמאלה ולכן הוא מסתכם ב-370 NM בערך.

2. נתיב חלופי ע"פי העקרון הידוע שהקו הישר הוא הקצר נותן משהו כמו 350 NM. לבחירתכם

LCA UA28 RASDA A16 BLT

3. הרוחות בקהיר משתנות עפ"י שעות היממה:

בבקר - בד"כ מכיוון צפון מזרח ולכן הנחיתות הן על 05 R/L

אחה"צ - ערב בד"כ מדרום-מערב ולכן הנחיתות הן על 23 R/L

כמובן שבמידה ויהיה פיקוח, הכל ייעשה כדברם, ומניסיון - הם עושים את זה טוב ומקצועי מאד.

4. יש לשים לב מאד (!!!) לנתיבי ההסעה בשדה ולהוראות של פקח קרקע או מגדל, ולהצטייד בדפית השדה

מודפסת בצורה ברורה וקריאה.

5. כדאי מאד גם להתקין את הסינרי היפה GO CAIRO 2007 עם העדכונים. זה משנה את התמונה לגמרי מהדיפולטי.

להשמע.

פורסם

אהרון,

תודה על המשוב והעצות.

אמש טסתי את הנתיב, והרוח ב-HECA היתה 330/01 :) כמעט בכיוון צולב לחלוטין, לכן החלטתי לבצע גישת VOR/DME על 05L.

הסינרי אשר ציינתי בתדריך, הינו אומנם Go Cairo 2007 ואין מילים לתאר את יתרונו על הסינרי הדיפולטי (לפחות ב-FS9).

להת', מחר בערב.

בברכה,

פורסם
דורון, תנסו לארגן פיקוח זה יהיה נחמד.

נראה כי יהיה פיקוח ותנועה במצרים מאחר ויש להם אירוע משותף עם הסעודים בזמן אנו מתוכננים לנחות

http://egyptair-va.com/vateg/forums/ind ... topic=63.0

לגבי הקפריסאים, פניתי לג'ייסון, מנהל האירועים שלהם.

פורסם
ערב טוב!

האם הסינרי של קהיר יעבוד גם על FSX?

נתראה מחר!

ארי, בקר טוב,

1. הסינרי הזה הוא בן שנתיים פלוס, צעיר בשנה מ-FSX לכן מאד יתכן שיעבוד.

2. האם עיינת בקובץ - README הכלול בספריית הסינרי עפ"י העקרון הידוע לשימצה בשם הקיצור R.T.F.M.? האם יש שם אזכור ל-FSX ?

3. חוצמזה, מדוע שלא תנסה להתקין ולבחון את האפשרות הזו בעצמך? ספר לנו רשמים. 8)

בהצלחה ולהשמע.

פורסם
למה שלא תכבדו אותנו בנוכחותכם בארוע? פיקוח מלא בארץ ויעד מאתגר שלא כל יום פתוח למטוסים כבדים...

עידו, אם הבנתי נכון:

אחרי ההמראה מלרנקה, אתה מציע שנעשה DIVERSION לנתב"ג ושם כל משתתף יבצע משהו

כמו Touch & Go על 12, 26 או 30 (לפי הפיקוח בזמן אמיתי) או אולי עצירה מלאה, ולאחר מכן

ייצא בחזרה מערבה ודרומה לכיוון קהיר?

מה שאומר שני קטעי טיסה LCA-TLV TLV-CAI ושני F-P, או לחילופין לתכנן מלכתחילה את הטיסה

עם סטייה לנתב"ג .....עם כל מה שמשתמע מזה......

קצת מסובך מורכב ולטעמי - קצת מאוחר. אבל בהחלט מעניין ומאתגר. לא בטוח שאנשים יסכימו.

פורסם

האירוע בקריית שמונה. תעשו DIVERSION לק"ש + נגיעה עם כבדים, ומשם ל OLBA... או דמשק... גם קרוב.

סתם בתור "מפגן", אם כבר חבר'ה פה השקיעו באירוע ואתם באיזור... לא משהו מחייב.

פורסם
האירוע בקריית שמונה. תעשו DIVERSION לק"ש + נגיעה עם כבדים, ומשם ל OLBA... או דמשק... גם קרוב.

סתם בתור "מפגן", אם כבר חבר'ה פה השקיעו באירוע ואתם באיזור... לא משהו מחייב.

כעת אני לא מבין כלום.

1. TFC טסים כל יום חמישי קטע של 300-500 NM כקבוצה, פחות או יותר, מנקודה A לנקודה B.

2. לא מובן לי איך אירוע ק"ש נכנס לתמונה כאן ומתי ואיפוא לבצע סטייה ל-OLBA וכו.

3. לא מובן לי איך אנשים מתוך TFC עם 763 או MD11 יכולים לבצע T&G במסלול של ק"ש. ואולי אני טועה ומטעה.

4. במקרה, אני מתכנן לטוס עם 736 את הקטע השבועי מ-LCA ל-CAI לפי התכנון של דורון.

דורון, יש לך הערות כלשהן לגופו כדי לסכם את הנושא?

פורסם

אהרון,

פעילות TFC מוכרת, אין צורך להסביר. סתם הצעה - יש בחטיבת ואטיל אירוע, שנתי, יפה ומעניין.

אתה יכול לקרוא בהודעות הדביקות בפורום, שהוא נערך בק"ש, והוא כולל גם סינרי שהאריך את המסלול והוסיף עוד "הפתעות".

אין צורך "לסכם" , פשוט הציעו הצעה, תעשו מה שבא לכם. לא תמיד TFC נמצאים במרחק 40 דקות טיסה מהארץ... אני בטוח שעידו לא היה מציע לכם לבקר אם הייתם בקריביים כרגע.

פורסם

חברים,

בואו ננסה לשלב.

אני מציע כי הנתיב שלנו יעבור מעל LLKS (ללא נחיתה) בגובה נמוך (3000 QNH) ולהמשיך הלאה לכיוון HECA בגובה נתיבי ה-IFR הגבוהים. זה אומנם חריג מאוד ובניגוד לכל כלל טיסת IFR, אך כאן אני יכולים "להשתולל".

הבעיה כי אין בידי את הזמן לשנת את הנתיב.

אהרון, או כל מי שיש באשפרותו, אבקש לשנות את הנתיב ולפרסמו כתשובה בשרשור זה.

בברכה,

פורסם

דורון, זרקת לי אתגר כמעט בלתי אפשרי ביום חמישי בשעה 1530, אבל בכל זאת, על בסיס העקרון

הידוע של "Never loose a customer" .......להלן הצעתי למשתתפי TFC היום בערב לכבוד

אירוע פסטיעיט ולתפארת וואטיל:

הטיסה מלרנקה לקהיר תתחלק עם כך לשלושה וחצי חלקים:

1. המראה מלרנקה עפ"י כללי IFR לכיוון חיפה עפ"י תכנית טיסה מאד בסיסית:

BOSIS B17 TIROS DAVAR GALIM

כמובן שלא נוחתים אלא רק מנמיכים בשאיפה עד מעל חיפה ל- 3000 QNH.

2. א. עפ"י הוראות פיקוח צפון ממשיכים לכיוון LLKS בגובה 3000, הקפה מעל השדה בתיאום עם

האירוע ומבקשים לצאת מערבה עד SOLIN עם טיפוס לגובה שיוט IFR ומשם דרומה.

ב. "תכנית ב": בתיאום עם פיקוח צפון לטוס לכיוון נתב"ג CVFR (אולי אפילו לנחות שם) ומשם

לצאת מחדש כ-IFR מערבה ודרומה לכיוון קהיר.

3. בתיאום עם פיקוח נתב"ג (מי שלא יהיה בתורנות) ממשיכים לכיוון HECA עפ"י תוכנית טיסה

כל השאר לשיקולכם עם הרבה הנאה וכייף.

פורסם

דור,

קניתי. =D>

תיקון אחד: יציאה על BOSIS1B מסלול 22 לפי הרוח כעת, ומשם הלאה לפי הנתיב שלך.

גבהים: משהו כמו FL220 או FL240 עד הכניסה לארץ. משם לפי הנחיות הפיקוח.

יציאה לקהיר לפי ה-SID ושיוט לפי בחירה.

תודה.

פורסם

רבותי,

מתנצל, אבל הצלחתם לבלבל אותי לגמרי...

האם הערב זה "טוס כפי יכולתך"?

עלו מספר רעיונות, ראויים ויפים לכשעצמם. בשורה התחתונה - מה הוחלט שעושים?

אמון

פורסם

אמון, ידידי,

למען הסדר:

1. תכנית א: התדריך המקורי של דורון בראש השרשור

2. תכנית ב: השתתפות באירוע פסטיעיט הערב בקריית שמונה בשילוב עם הטיסה המקורית לקהיר,

לפי הנתיב המסודר שבנה דור יובל למעלה (עם שינוי ה-SID שלי)

קצת מורכב אבל מאתגר, כאשר הרעיון הוא לבצע הקפה מעל ק"ש ולפנות דרומה לב"ג

דרך נתניה בנתיב הרגיל ומשם מערבה ודרומה לפי ה-SID וכו.

לבחירתך ושיקולך.

להשמע.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...