עבור לתוכן
yahavl

שאלת PNR (נקודת אל חזור) בסגנון ישראלי (לא לבעלי לב חלש)

בחר את התמונה הזוכה לדעתך בתחרות:  

52 הצבעות

  1. 1. בחר את התמונה הזוכה לדעתך בתחרות:

    • תמונה מס'1: מתן שמוניס
      2
    • תמונה מס'2: ירדן שליו
      3
    • תמונה מס'3:אמיר גלוזמן
      14
    • תמונה מס'4: נוי פרחי
      4
    • תמונה מס'5: נדב אשל
      5
    • תמונה מס'6: בר רודוי
      12
    • תמונה מס'7: זיו בוק
      12


Recommended Posts

פורסם

שאלת PNR (נקודת אל חזור) בסגנון ישראלי (לא לבעלי לב חלש)

מחשבון ניווט מכאני או דיגיטאלי דרוש לפתירת השאלה!

השאלה מתבססת על מפת נתיבים – LOWER ATS ROUTES

של ישראל

למי שאין מחשבון ניתן להוריד Virtual E6-B Flight Computer

ב http://www.navfltsm.addr.com/nav-downloads.htm

או לחשב באתר http://www.csgnetwork.com/e6bcalc.html

תיהנו!

שאלה:

טייס טס מבן גוריון לאילת בטיסת IFR

שדות המשנה בתוכנית הטיסה הם שדה משני ראשון LLOV ושדה משני שני LLBG

בנקודת ZFR-VOR כאשר במטוס 330 ליברות של דלק נודע לטייס שתנאי מזג האוויר בשדה התעופה באילת התדרדרו מתחת למינימת הנחיתה,

הבקר גם מתריע על התדרדרות הדרגתית במזג באוויר בעובדה LLOV

כמה זמן יכול הטייס להמשיך לטוס לכיוון השדה המשני הראשון (עובדה (LLOV מבלי לפגוע בכמות

הדלק הנדרשת לחזרה לבן-גוריון LLBG תוך שמירה על הרזרבות (RESERVE and HOLDING)?

אין להתייחס להנמכה וטיפוס בחישובים!

נתונים:

רזרבות

HOLDING FUEL 80lbs ליברות

RESERVE FUEL 150lbs ליברות

נתיבי הטיסה

מ ZFR לעובדה – ZFR-J10-NURIT בגובה FL130 ב200 CAS

מZFR לבן-גוריון – ZFR-J10D-MZD-J10F-LORIM-BGN בגובה FL160 ב180 CAS

צריכת דלק

בנתיב לעובדה (לכיוון דרום בגובה 13) - 200 ליברות בשעה

בנתיב לבן-גוריון (לכיוון צפון בגובה 16) -190 ליברות בשעה

מטאורולוגיה

FL130 -15C W\V=180\50

FL160 -22C W\V=230\65

תשובות

1. 02:50 דקות

2. 04:40 דקות

3. 03:48 דקות

4. 12:09 דקות

ifr.jpg

אורח Yarden Salvi
פורסם

למרות שיש לי מחשבון טיסה דיגיטלי, והחישובים השונים לנסות להגיע, יצא לי 11:20. :)

ברור לי שיש עוד פונקציות כנראה שלא השתמשתי בהן..

פורסם

לא הצלחתי להיזכר אם מחשבים GS\FF או FF\GS אבל מהחישובים שעשיתי יצא לי 0:12:26

לא בטוח אם זה נכון או לא

אם זאת אכן התשובה אשמח להעלות פיתרון בתמונות לאיך פתרתי את השאלה

אם זאת לא התשובה אשמח לפיתרון!

תודה על האתגר :) !

נהניתי לשבור את הראש :)

פורסם

אוקי... מעניין.... נראה לי שאני יודע מה עשיתם.

אני לא מגלה עדיין את התשובה כי נראה לי שבעזרת ההסבר הבא תפתרו אותה. :-#

בפתירת בעיה מהסוג הזה צריכים לשים לב לנתונים הרבים. :microwave:

אופן הפתירה של שאלה מהסוג הזה הוא שלבי

קודם כל יש למצוא את מהירות האוויר האמיתית בשני הגבהים של שני הנתיבים בשאלה בעזרת הנתונים המטאורולוגיים המופיעים בגוף השאלה.

לאחר מכן יש לחשב את המהירות הקרקעית בכל "הלגים" השונים כדי שנוכל לחשב את זמני "הלגים"

ברגע שיש לנו את מהירויות הלגים אנחנו יכולים לחשב את צריכת הדלק בעזרת נתוני צריכת הדלק שמופיעים בגוף השאלה.

בשלב הבא אנחנו מחשבים את צריכת הדלק שאנחנו מיעדים לטיסה לשדה המשני השני LLBG ומוסיפים את כמות הדלק הזאת לכמות הרזרבות.

לאחר מכן מחסירים את סך הדלק המיועד לשדה המשני השני והרזרבות מכמות הדלק הקיימת בפועל במטוס ומקבלים את כמות הדלת שיכולה לשרת אותנו לשדה המשני הראשון.

בשלב האחרון אנחנו מוצאים את המהירות הקרקעית אל השדה המשני הראשון וממנו אל המיקום הנוכחי כדי לחשב את נקודת הPNR או "point of no return"

את הנקודה הזאת אפשר למצוא בעזרת הנוסחה הבאה:

Distance /speed *fuel flow + Distance/speed*fuel flow = usable fuel

התוצאה שמספקת הנוסחה מאפשרת את חישוב הזמן והמרחק מנקודת המוצא שהטייס יכול לטוס ועדיין להגיע לשדה המשני השני בלי לגעת ברזרבות או במילים אחרות נקודת ה

POINT OF NO RETURN

פורסם

יופי יהב, תציק לכולם.

רבותי, לפי סוג השאלות שנשאלות פה , וכמות המגיבים / פותרים,

אני ממליץ בחום להירשם לקורס הקרוב שיפתח בSWV ( ואטיל -שירגל כנפיים).

לעניות דעתי תוכלו להחכים ולהפסיק לגרד בראש למראה שאלות מסוג זה .

פורסם
יופי יהב, תציק לכולם.

רבותי, לפי סוג השאלות שנשאלות פה , וכמות המגיבים / פותרים,

אני ממליץ בחום להירשם לקורס הקרוב שיפתח בSWV ( ואטיל -שירגל כנפיים).

לעניות דעתי תוכלו להחכים ולהפסיק לגרד בראש למראה שאלות מסוג זה .

אנשים פה מתווכחים על "קוסט אינדקס" של 747 ואתה קורא לי מציק :lol:

פורסם

אוקי

התשובה:

לאחר שחישבנו את זמני הלגים לשדה המשני השני (בן-גוריון) לפי גובה FL160 ומהירות אמיתית 226.8 (לא לשכוח לחשב מהירות קרקעית)

נחשב את צריכת הדלק ZFR לBGN

ZFR-MZD=33.2lbs

MZD-LORIM=30.3lbs

LORIM-BGN=15.5lbs

----------------------------

TOTAL=79lbs

נוסיף את הטוטאל לרזרבות ונקבל

79+80+150=309lbs

עכשיו נחסיר את סכום זה מהדלק במטוס ונקבל את קמות הדלק שבא ניתן להשתמש

330lbs-309lbs=21 lbs

עכשיו אנחנו נבדוק כמה אנחנו יכולים להתקדם דרומה מבלי לפגוע ברזרבות ובדלק לשדה המשני השני (בן-גוריון)

על מנת לעשות זאת אנחנו צריכים למצוא את המהירות הקרקעית מZFR דרומה בגובה FL130 ואת המהירות הקרקעית צפונה אל ZFR בגובה 160FL

המהירויות הם:

דרומה-190.9

צפונה-276.3

עכשיו אפשר לחשב את נקודת הPNR בעזרת הנוסחה

X/190.9*200lbs+X/276.3*190lbs=21 lbs

X=12.09 NM

התשובה היא 03:48 דקות

פורסם

מכיר חישוב אחר, של מרחק עד לנקודת PNR ולא של זמן.

(למרות שאם יש מרחק ו-GS קל למצוא זמן).

כדברי ניר מבוסס על חישוב מושג שנקרא "טווח ספציפי" שזה אומר: כמה גלון של דלק נדרש כדי לטוס מייל ימי אחד.

החישוב הוא FF/GS היחידות הם גלון ל NM

אם תבדקו את היחידות תראו שזה מסתדר:

FF = GALON/HOUR

GS = NM/HOUR

כשעושים FF/GS ה- HOUR מצטמטם ונשאר - NM/GALON. (גאלון למייל ימי).

בכל מקרה הערה,

יהב, ניר מה קפץ עליכם? מה החלטתם להפחיד ת'ילדים דווקא עם החישובים המסובכים שלומדים רק בסוף לימודי קרקע של FLIGHT PLAN?

תתחילו בחישוב TAS למשל...

פורסם
בכל מקרה הערה,

יהב, ניר מה קפץ עליכם? מה החלטתם להפחיד ת'ילדים דווקא עם החישובים המסובכים שלומדים רק בסוף לימודי קרקע של FLIGHT PLAN?

תתחילו בחישוב TAS למשל...

זה ניר התחיל :lol:

אין בעיה ברוכי חידה הבאה על TAS עליי 8)

מכיר חישוב אחר, של מרחק עד לנקודת PNR ולא של זמן

זאת בדיוק הנוסחה פה :-s

D to PNR\speed*FF+D from PNR\speed*FF=distance toPNR

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...