עבור לתוכן
Asaf Brietbard

עצירת פעילות של בית הספר IFS - חזל"ש ראו עמוד 5

Recommended Posts

פורסם

Just couldn't resist it.. :)

Asaf, I do believe you guys have a problem but I think your approach is futile in that it doesn't adress the reasons behind it.

You may ban an individual X or Y but they will quickly be replaced by similar Xs and Ys...

Pointing the finer at them might be an easy solution, alas it's the wrong one.

Quantity isn't everything. Perhaps it's worth thinking what it would take to replace some of those Xs with As and Bs, even if there's less of the latter.

Good luck, and all the best

//Michael

פורסם

חברים יקרים.

יש לי בקשה: להוציא מאוצר המילים של הדיון החשוב הזה את המילה עונש קולקטיבי ו\או עונש בכלל.

המטרה של הצעד שעשינו היא כדי שכול מי שמעורב בפעילות בבית ספר כחניך, כמדריך כמתרגל, כמנהל יעצור לרגע ויחשוב מה הוא עושה כדי שנוכל להמשיך בפעילות. כדי שנרגיש שאכן הפעילות ההתנדבותית שלנו עושה משהו משמעותי לחברים ולחטיבה. ללא המשוב החוזר הזה המוטיבציה להמשיך לתרום ולהתנדב יורדת. אני שמח שהדיון הזה מתקיים לא יודע מה תהייה המסקנה. אולי נגיע למסקנה שכל הפעילות שלנו מיותרת ובמקום להאכיל בכפית נציע לחברים להתחיל לאכול עם הידיים... או אולי לעבור למסגרת אחרת שהיא כמובן הרבה יותר מוצלחת מקצועית וידידותית למשתמשים בה.

עושה רושם שהצלחנו לעורר דיון ותגובות בנושא גם מכאלה שלא משתתפים בפעילות אבל הנושא כן חשוב להם ואיכפת להם מ IFS.

ואם אפילו מיכאל הגיב כאן... אז כנראה שהצעד משיג את מטרתו.

פורסם
Just couldn't resist it.. :)

Asaf, I do believe you guys have a problem but I think your approach is futile in that it doesn't adress the reasons behind it.

You may ban an individual X or Y but they will quickly be replaced by similar Xs and Ys...

Pointing the finer at them might be an easy solution, alas it's the wrong one.

Quantity isn't everything. Perhaps it's worth thinking what it would take to replace some of those Xs with As and Bs, even if there's less of the latter.

Good luck, and all the best

//Michael

היי מיכאל,

שמח שכתבת (ואולי זה הזמן להפסיק את ה"עונש" שלך כלפינו - ולחזור לכתוב בפורום :) ).

יכול להיות שלא הייתי ברור ולכן אסביר שוב את הסיבה למהלך הזה.

במשך תקופה ארוכה, אנחנו עומדים מצד אחד בלחץ של חניכים המעוניינים להתחיל בקורס ונמצאים משך חודשים ברשימת המתנה. מצד שני- כאלו שהתחילו את הקורס ואישרו הגעה ונוכחות ויודעים מה מצופה מהם - מתחילים להבריז מהשיעורים כבר אחר שלושה-ארבעה שבועות. בסופו של דבר, כמנהל מערכת, אני לא יכול להחזיק צוות מחזור של 3 אנשים אל מול 4 חניכים פעילים! (יחסי ההתחלה הם מול 25-30 חניכים!), אשר צורכים בדיוק את אותה כמות משאבים.

תקופה ארוכה אנחנו מטפלים נקודתית בתפוחים הרקובים, מנסים לנהל שיחות כדי להבין אם אנחנו לא בסדר (האם גרמנו בלי משים להתרחקותם) אך הרושם הכללי הוא של חוסר אכפתיות של החניכים, חוסר רצון להשקיע את המינימום ובמקרים רבים פשוט התעלמות כללית.

לאחר שסיימנו את השתתפותם של עשרות חניכים מקורס 16, החלטנו פשוט לסגור אותו (נשארנו עם 3 חניכים) והעברנו אותם למחזור 17 תוך בקשה מפורשת ממי שרוצה להמשיך בקורס לשלוח מייל ולהגיע לשיעור של מחזור 17. ושוב - 6 שלחו מיילים, 3 הגיעו!! זה נראה לך הגיוני?

באותו שיעור בדיוק, מתוך מחזור 17 שהתחיל לפני סה"כ חודש וחצי - 14 רשומים , 7 השתתפו (והשאר נעדרו ללא הודעה כלשהי או התנצלות שלאחר מעשה).

צוות ניהול בית הספר ניהל על הנושא כמה וכמה דיונים במייל ובטלפון, והצעד שנעשה, הוא בעיקר לזעזעז את המערכת ולהזכיר לכולם שמאחורי הפעילות הזו יש אנשים שמשקיעים המון זמן (אני חושב שכמות ההשקעה והמחויבות שונה מכל תפקיד אחר בחטיבה) וגם כסף כדי שאנשים יוכלו לבוא וללמוד טיסה בצורה מסודרת ומוכוונת. התודה היחידה שאנחנו מבקשים, היא הסיפוק לראות את הרצינות של החניכים מקצועית ואישית אל מול הרצינות שלנו כבית ספר.

זה לא קורה, וההרגשה היא של יריקה בפנים.

עכשיו, ספר לי מה היית עושה בתור מנהל מערכת שכזו.

פורסם

זה נכון אתה צודק מאוד אבל לדעתי זה לא רק אתם משפיעים זה אלא גם החברים שבTS

שגם כן יורדים על אחרים וגורמים להם להרגיש אפסים וחסרי ידע וכל מיני דברים שכאלה שפוגעים בעצמך

אני אולי ביישן בלשאול שאלות באמצע השיעור אבל אני בסוף כן מסתדר ומבין מבקש עזרה מחברים לפעמיים ולפעמיים מהמדריך

אבל לדעתי זה גם החומר שאולי כנראה קשה לאחרים ופשוט מתביישים לבקש עזרה ומפחדים מהכישלון

ולדעתי זה לא תמיד נכון מה שאתה אומר

לדוגמא היה בשבת תרגול בלמחזור IFR2 וזה לא היה משהוא במתוכנן

לדוגמא אני לא יכלתי לבוא (כי נתקעתי ביפו אם פנ'צר ברכב של ההורים >< )

אז זה לא תמיד נכון מה שאתם אומרים אבל כן מכבדים ומודים לכם על המאמץ הגדול =]

אבל אולי צריך לפעמיים משהוא כמו לגבש את הקבוצה שירגישו בנוח

ולא שכל אחד יתפרץ בטים ספיק ויתחיל להגיד דברים (בעיקר המבוגרים לדעתי הפעם)

מקווה שהוספתי עוד משהוא לנושא כאן

פורסם

שלום לכולם,

קראתי בעיון את כל מה שכתבו החבר'ה לפניי והאמת שלא כלכך רציתי להגיב מכל מיני סיבות. ואז, בטיימינג מושלם, הגיע המייל מברוכי שמבקש התייחסות....

אז ככה, הנה התגובה שלי, אולי חלקכם לא יאהב אותה, אבל בכל זאת...

קודם כל ומעל הכל - רמת ההשקעה.

אני נמצא ומנהל מערכות וארגונים העוסקים במתן שירות לא מעט זמן. ב-5.5 שנים האחרונות, רוב עבודתי עוסקת בעולם התעופה, סימולטרים, הדרכת צ"א וכיו"ב.

מניסיוני הצנוע, אני חייב לומר שרמת ההשקעה של צוות הניהול וההדרכה היא פשוא פ-נ-ט-ס-ט-ית. החומר הכתוב, החומר בע"פ, רמת הנכונות והרצון ללמד ולעזור ובעצם מה לא? פשוט תענוג. ולהבין שאת כל העבודה המבורכת הזאת עושים מספר אנשים, שחלקם עדיין צעירים מאוד, וללא תמורה או שכר, רק מעצימה את העניין. בלי קשר לשאר הדברים, אני חייב לומר קודם כל תודה. גם לפני ההרשמה לקורס, הייתי, מה שנקרא "מבקר פאסיבי". הייתי קורא להנאתי את רוב השרשורים שנפתחו בפורום ופשוט נהנתי לקרוא ולראות את רמת הרצינות. אז חברים, שוב, כל הכבוד !

ענישה/המצב הקיים והמצב בעתיד

כאן אולי כמה אנשים קצת לא יקבלו את הדברים שלי, אבל נראה לי שאם תחשבו על הדברים שאומר שוב, בשקט ובבגרות, תצליחו לראות את כוונתי. (התנצלות מראש)

רק כדי להבהיר - נקודת פתיחה: כל מי שלא מעריך את העבודה שלכם, מזלזל, מפריע, לא מופיע, לא טורח להודיע ומתייחס אל הקורסים בבית הספר כמובנים מאליהם - פשוט מאוד לא ראוי להיות חלק מהעניין. הוא פוגע בכם, אבל יחד עם זאת פוגע גם בנו. (אלא שאינם חברי הדרכה/ניהול)

ולעצם העניין -

כל אחד שנרשם לקורס ידע מה נדרש ממנו. אני באופן אישי, בדקתי מספר פעמים את השעות, אורכי המפגשים, סוגם (האם עבודה מהבית או מצריך נסיעה..) ל-פ-נ-י שנרשמתי לקורס. מעבר לכך, ברגע שקיבלתי את ההודעה של תחילת הקורס, זמן השיעורים פשוט נרשם ביומן. נרשם=קורה ! וזה מחייב ! לשיעור האחרון הגעתי כשאני מתחבר דרך רשת VPN מארה"ב למחשב בבית..... אז נכון שיש בלת"מ-ים, קורה לכולם, אבל המינימום זה להודיע !

כל אחד שנרשם לקורס, ולא משנה אם הוא בחור בן 14 או "קשיש" כמוני, ידע מהן החובות שלו כחניך בקורס. אני לא חושב שתפקיד אנשי IFS הוא להיות גננות בטרום-חובה.

לא מילאתי את חובותיך, ולא משנה האם מדובר בכללי נימוס, נוכחות וכיו"ב - לך הביתה.... משוואה מאוד פשוטה: לא עומד בתנאים - תודה רבה ושלום !

באם מספר החניכים שנשארו בקורס הופך להיות קטן מדי (גם את זה ניתן לקבוע מראש), צריך לשקול כל מקרה לגופו. יכול להיות שהפתרון לאותו מצב יהיה צירוף של חניכים שנמצאים ברשימת המתנה במידה והקורס לא בשלבים מתקדמים. יכול להיות שהקורס כן ימשיך גם אם חניך בודד אם הוא לקראת סיום (ואז ניתן לעשות 4 שיעורים בזמן שיעור אחד לדוגמא)... בקיצור, קיימים פיתרונות.

אבל...

פתרון של "ענישה קולקטיבית" לא משיגה שום דבר. אני מבין מאוד את התסכול וכועס בעצמי על הזלזול, אבל זאת תגובה שלדעתי לא פותרת את הבעייה ולא מקדמת אף אחד. זה אולי עוזר להוציא קיטור ותסכול, לגיטימי לכשעצמו אבל לא תורם...

מי שלא טרח להגיע ו/או להודיע, גם לא טורח להתעדכן יותר מידי בכל מה שקורה פה. אני לא מאמין שהקפאת בית הספר "עושה עליו רושם" בכלל. הוא לא מצליח להבין מהן הסיבות לכך ומה בעצם מנסים להשיג או לומר לו והאמת שלא מספיק אכפת לו מכדי לחשוב על זה אפילו...

טיפוסים כאלו היו, ישנם ותמיד יהיו. לא ניתן לחנך אנשים שלא מפסידים שום דבר מקבלת עונש. as simple as that.

אם הלימוד היה נעשה בדומה לקורס צבאי או אחר, שבו גם החלק החברתי, או הלחץ החברתי משחק תפקיד משמעותי, אז הסיפור היה שונה. כל מי שחווה טרטורים (מכל סוג שהוא) בצבא, בגלל חבר אחר למסלול שהוא "עושה פאקים סידרתי" וכל הקבוצה משלמת את המחיר כעונש קולקטיבי - מבין למה אני מתכוון.

איך לדעתם ייפתח השיעור הבא? מה יקרה אם לשיעור הזה יגיעו כולם? מה יקרה אם לא? מה יקרה בשיעור הבא אחריו? שוב אותה תופעה? שוב ביה"ס יוקפא?

התוצאה תהיה שכל המוניטין והדבר הנפלא שנבנה פה לאורך זמן רב, ושוב, עם השקעות מטורפות - פשוט יירד לטימיון. מי יירצה להתחיל משהו שנעצר שלא באשמתו פעם אחר פעם? לא נרוויח שום דבר...

לדעתי צריכה להתבצע חשיבה ממוקדת בנושא. החל בתנאי קבלה לקורס וכלה בסיום מוצלח או מוקדם שלו. אם יחל דיון בנושא, אשמח לתרום לנושא

תוכן הקורס

היו כאלה שהתלוננו (אופליין) שתוכן הקורס משעמם, מיותר וכיו"ב.

יכול להיות שלחלק מהאנשים החומר לא מתאים. או שהוא משעמם מידי או קל ומוכר מידי. so what??? לא רלוונטי ! אני באופן אישי צברתי למעלה מ-7500 שעות טיסה בסימולטורים שונים ומשונים (כנף קבועה, מסוקים, ומה לא) בסימולוטרים שהם הרבה הרבה יותר מורכבים (Full Flight Level D Sims למי שמכיר). אז? אני מתלונן על הסברים של 4 הכוחות שפועלים בזמן טיסה?? בחייכם... אני בקורס מבחירה, אף אחד לא הכריח אותי. אני שם כי אני אוהב את זה וכי אני רוצה להבין יותר את הטיסה ברשת הווירטואלית. אז מה אם זה מגיע בשלב מאוחר יותר של הקורס...

יחד עם זאת, אולי שווה לעשות חושבים ולראות האם אפשר לבנות קורס "מזורז" או ממוקד בנושאים ספציפים. אבל מצד שני, אם כאלה יריקות בפרצוף, למה שמישהו מהחבר'ה האלה שמשקיעים כל כך הרבה ירצה לעשות עוד? איזו מוטיבציה תהיה להם???

לכן, כל אלו שמתלוננים, לא מתאים להם התוכן, משעמם להם, כואב להם ומה לא... תודה רבה ושלום !

תשלום - בשום אופן לא

אמרו את זה לפניי ולא נותר לי אלא להסכים. חלק גדול מהיופי בעניין הוא שזה לא בתשלום. לא עולה בקנה אחד עם כל מטרות/יעדי הארגון בעולם

חברים, לא התכוונתי (כמו שהבן שלי אומר) "לחפור" יותר מידי... אני מקווה שהשיעורים/קורסים הבאים יהיו הרבה יותר טובים

נתראה,

ושוב - כל הכבוד !

פורסם
תוכן הקורס

היו כאלה שהתלוננו (אופליין) שתוכן הקורס משעמם, מיותר וכיו"ב.

יכול להיות שלחלק מהאנשים החומר לא מתאים. או שהוא משעמם מידי או קל ומוכר מידי. so what??? לא רלוונטי ! אני באופן אישי צברתי למעלה מ-7500 שעות טיסה בסימולטורים שונים ומשונים (כנף קבועה, מסוקים, ומה לא) בסימולוטרים שהם הרבה הרבה יותר מורכבים (Full Flight Level D Sims למי שמכיר). אז? אני מתלונן על הסברים של 4 הכוחות שפועלים בזמן טיסה?? בחייכם... אני בקורס מבחירה, אף אחד לא הכריח אותי. אני שם כי אני אוהב את זה וכי אני רוצה להבין יותר את הטיסה ברשת הווירטואלית. אז מה אם זה מגיע בשלב מאוחר יותר של הקורס...

יחד עם זאת, אולי שווה לעשות חושבים ולראות האם אפשר לבנות קורס "מזורז" או ממוקד בנושאים ספציפים. אבל מצד שני, אם כאלה יריקות בפרצוף, למה שמישהו מהחבר'ה האלה שמשקיעים כל כך הרבה ירצה לעשות עוד? איזו מוטיבציה תהיה להם?

משהו שכבר אמרתי ממזמן אבל יש אנשים בחטיבה שמפחדים מהרג פרות קדושות, אנשים באים לכאן כי הם רוצים לטוס ברשת השאיפה לפרפקציוניזם היא דבר טוב, למי שמעוניין בזה הטפת מוסר בכוח ודחיפת "הבאר באינפוזיה" במקרה שלנו כדי לטוס ברשת (כן, כמו שצריך) הפכה בעצם לסוג של צוואר בקבוק שהוא מאין ירייה ברגל להזנה הטבעית של החטיבה באנשים חדשים.

הרעיון הבסיסי של פיצול העסק לקורס בסיסי להתחברות לווטסים והמשך לקורס מקצועי מעמיק לפי בחירה הוא רעיון נכון יש כאלה שיש להם את הייכולת ללמוד לבד את חלק או רוב החומר ואם הבסיס (בעיקר הטכני של הרשת) חוסם אותם צריך לתת להם אותו ואחר כך לשחרר אותם יותר מאוחר הקורס המתקדם מה שנקרא : "יירצו יאוכלו לא יירצו לא יאוכלו" כל אחד כאן קובע עד כמה עמוק הוא רוצה להיכנס לעסק ואסור שגוף רשמי של החטיבה ייצור את הצוואר בקבוק הזה של: רוצה לטוס ברשת בוא תעשה דוקטורט קודם.

אני האמת חלוק בדעתי אם העונש הקולקטיבי הזה טוב או לא טוב אבל הנסיון הנואש של ברוכי להציג את זה כפעולת "העלבות" של סגל בית הספר ופנייה לחשבון נפש לא רלוונטית כי אם אני בתור סטודנט\קליינט של הבית ספר "נדפקתי" בשבוע הקרוב כי אכן אני צמא לשיעורים האלה זה באמת מעניין לי את העכוז מה הסיבה או המטרה של זה.

פורסם

ואוו רמי!! ( 4X-FOX )

אני חשבתי שאני נוטה לחפור.. :mrgreen:

אתה יודע מה בהרבה דברים מסכים אתך לפני גם שאני הגבתי..ובעקבות התגובה שלך וגם של אחרים מוכרח לציין שאני מסכים עם כל מילה שלך..

קורס מזורז: אף פעם לא דברתי על זה אבל כן גם אני אומנם פחות מנסיון כמוך אך טס ב FS OFFLINE הרבה שנים והסיבה הראשונה שלמדתי בקורס פרטי היא שלמרות הנסיון הרב ואפילו ידע טוב ב IFR נדב"ר עד לדברים הדיי בסיסיים היה לי "שוק" בחיובר הראשון לרשת ( שגם את זה כמו הרבה דברים למדתי לבד איך עושים ממדריכים מהפורום וכו' ).

ותכלס כמה שזה חשוב - הבסיס לטיסה כל מה שלמדתי בקורס היה רק להתרגל ל"ראש בחוץ"

אך לדעתי קורס מקוצר זה מתחייב!! - אבל רק לכאלו עם רקע מסויים שיעברו מבחן בשלב ההרשמה לשם סינון!!

אפשר להתחיל במבחן תאוריה מסכם של CVFR כדי לעמוד על רמת האדם.

אוליי אף ( למרות שזה קשה כבר בגלל כוח אדם ) לעשות איזה מבחן מעשי מימאלי נגיד רק של הקפות..

לגביי השאר כמו שאמרת דווקא הייתרון ברשת זה מגוון האנשים והגילים ועל כן יש יתרונות וחסרונות שצריך לדעת להתמודד גם אני כתבתי שעונש קולקטיבי איני בטוח שישנה משהו לפחות 100% של השינוי הרצוי..בטוח יהיו כאלה שיפול להם אסימון אבל דעתי שרוב ה"תפוחים רקובים" ישארו כאלו.

הצעה ל IFS

אוליי כן למצוא דרך כלשהי לסנן יותר אנשים ולתהות על קנקנם לפני הקורס..

למשל אני זוכר שברישום היה מקום לספר על עצמך..זה המקום לחייב לרשום - "לא רשמת לא נרשמת" לחייב לרשום גיל ומה הרקע בטיסה

וב FS אפשר גם לחשוב על עוד דברים נוספים שיהיו מחויביי רישום

פורסם

ברוכי, רב דבריך בתגובה אלי, אתה צודק.

אבל תזכיר לי בבקשה, כשישבת ועשית את מבחני התאוריה לרשיון הטיס, כמה מהלימודים

היו פרונטלים ? כמה היו לימוד עצמי ?

הכוונה שלי בהאכלה היא לא ישירה אל IFS, נהופוכו, הצורה שאתם מעבירים את החומר היא הנכונה.

הבעיה לרוב היא בקליינטים שלכם שחושבים שצריך הכל להסביר להם וללעוס להם והינה ראה את הדוגמא

של רמי של תגובות של חניכים שחושבים שהחומר משעמם.

למה הם בדיוק מצפים ? הרי זה קורס דומה לאמיתי.

הם חושבים שטיסה זה כמו שעור ראשון ברכב. זה מוט ההילוכים פה הסטרטר, תניעה איתות יאללה תן בגז ?

מה שאני אומר, זה שהם צריכים להתאמץ קצת, לא רק לקרא את המדריכים, אלה גם לחפש מידע.

הכל מוכן הכל מוגש אין מאמץ ורואים את זה לא רק בתחום הזה, בהכל.

שאלות טריויאלות שחוזרות מיליון פעם, אין מאמץ ולו הקטן בלחפש בפורום ולא רק בשלנו.

אין הפעלה של הראש במינימה, ישר לכתוב הודעה מי יתן לי לינק להורדה של ב"ג 2017 ?

אפילו גוגלה קטן הם לא מנסים.

עם כמות המידע הקיימת ברשת היום, כל שצריך זה סבלנות ומעט ראש כדי לבצע חיפוש ואז לשבת

ולקרא ולבצע, אממה גם פה יש עצלנות ומצפים גם שנספק מידע עם תמונות, ממש איקה.

תאחלס ליבי איתכם, אני יודע מה זה לקרוע את התחת למען משהו ובסוף משתינים עליך בקשת.

פה אני רוצה לחזק את דברי רמי ואני לא אקרא לזה עונש כי זה לא עונש אבל אפשר לעשות משהו אחר.

אתם רוצים להיות חניכים ב IFS ? אין בעיה יש דרישות ואתם חייבים לעמוד בדרישות.

לא תעמדו, לא תקבלו מאוד פשוט.

כל המידע באתר IFS להפוך למידע שפתוח רק לחניכים ולובגרי IFS ומוגן כמובן בסיסמה.

ככה שיהיה זמין רק למי שמגיע לו.

ואם משהו יפיץ את החומר ברבים, איך אומרים אצלכם ? דמו בראשו ? הוא כניראה יפגוש את הצד האפל של שמוליק.

עד כאן ?

פורסם
ואוו רמי!! ( 4X-FOX )

אני חשבתי שאני נוטה לחפור.. :mrgreen:

אתה יודע מה בהרבה דברים מסכים אתך לפני גם שאני הגבתי..ובעקבות התגובה שלך וגם של אחרים מוכרח לציין שאני מסכים עם כל מילה שלך..

קורס מזורז: אף פעם לא דברתי על זה אבל כן גם אני אומנם פחות מנסיון כמוך אך טס ב FS OFFLINE הרבה שנים והסיבה הראשונה שלמדתי בקורס פרטי היא שלמרות הנסיון הרב ואפילו ידע טוב ב IFR נדב"ר עד לדברים הדיי בסיסיים היה לי "שוק" בחיובר הראשון לרשת ( שגם את זה כמו הרבה דברים למדתי לבד איך עושים ממדריכים מהפורום וכו' ).

ותכלס כמה שזה חשוב - הבסיס לטיסה כל מה שלמדתי בקורס היה רק להתרגל ל"ראש בחוץ"

אך לדעתי קורס מקוצר זה מתחייב!! - אבל רק לכאלו עם רקע מסויים שיעברו מבחן בשלב ההרשמה לשם סינון!!

אפשר להתחיל במבחן תאוריה מסכם של CVFR כדי לעמוד על רמת האדם.

אוליי אף ( למרות שזה קשה כבר בגלל כוח אדם ) לעשות איזה מבחן מעשי מימאלי נגיד רק של הקפות..

לגביי השאר כמו שאמרת דווקא הייתרון ברשת זה מגוון האנשים והגילים ועל כן יש יתרונות וחסרונות שצריך לדעת להתמודד גם אני כתבתי שעונש קולקטיבי איני בטוח שישנה משהו לפחות 100% של השינוי הרצוי..בטוח יהיו כאלה שיפול להם אסימון אבל דעתי שרוב ה"תפוחים רקובים" ישארו כאלו.

הצעה ל IFS

אוליי כן למצוא דרך כלשהי לסנן יותר אנשים ולתהות על קנקנם לפני הקורס..

למשל אני זוכר שברישום היה מקום לספר על עצמך..זה המקום לחייב לרשום - "לא רשמת לא נרשמת" לחייב לרשום גיל ומה הרקע בטיסה

וב FS אפשר גם לחשוב על עוד דברים נוספים שיהיו מחויביי רישום

קודם כל, מניסיון בטיסות באזור טקסס, איפה שאחד מתחיל לחפור, השני בא וחופר גם. (אם הוא חופר אז גם אני רוצה למצוא משהו).. :mrgreen:

אבל לעצם העניין, כמה חבר'ה שלחו לי מיילים אחרי ההודעה שכתבתי, אז כאן המקום להגיד לכולם שאני לא מתיימר בשום אופן להחשיב את עצמי כמומחה-על לנושאי תעופה או סימולטורים. יש כאן חבר'ה צעירים ממני בהרבה (לאלה שכתבו שילדים לא מבינים הרבה), שיודעים פי כמה וכמה ממני על נושאים שונים בעולם התעופה. זה היופי שבעניין. הידע של כל אחד ואחד כאן נותן שלם גדול יותר. זאת סינרגיה..

לגבי הקורס המזורז, אני שמח שחלק מכם מסכימים איתי בעניין. אני באופן אישי טס המון באופליין או ברשת פנימית עם כמה חברים ומתמצא לא רע..אבל למרות זאת נרשמתי לקורס כי לדעתי החלק הכפי ביותר הואטסים זה עניין הפיקוח. לטוס ולקבל פיקוח מאנשים ולא ממחשב, כל האינטרקציה נותנת, לי בכל אופן, קיק לא נורמאלי. מדגדג לי מאוד באצבעות להתחבר לרשת אבל העדפתי שלא לעשות את זה עד שאחרי הקורס אלמד לעומק את הנהלים ורק אז אתחבר. לא הייתי רוצה להרוס לאחרים בהתנהגות לא נכונה ולכן גם הכעס שלי על היחס של האנשים בקורס... הם פשוט הורסים לאחרים...

אם היה קורס מזורז לגבי חוקי ההתחברות, הכללים באזור שלנו, כללי נדב"ר בינ"ל, נהלים לטיסות ארוכות (טרנס-אטלנטי לדוגמא), והתמקדות בעיקר בחוקי התעבורה - אז הייתי כבר שם... מה שחסר לי מאוד זה ההמרה מתעופה צבאית לאזרחית שזה אמנם עולם ומלואו אבל כל מה שצריך זה את הכניסה והצעדים הראשונים. אני יודע מתגובות של כמה חבר'ה שגם הם בעניין.

נתראה "באוויר" מתישהוא... 8)

פורסם
ברוכי, רב דבריך בתגובה אלי, אתה צודק.

אבל תזכיר לי בבקשה, כשישבת ועשית את מבחני התאוריה לרשיון הטיס, כמה מהלימודים

היו פרונטלים ? כמה היו לימוד עצמי ?

הכוונה שלי בהאכלה היא לא ישירה אל IFS, נהופוכו, הצורה שאתם מעבירים את החומר היא הנכונה.

הבעיה לרוב היא בקליינטים שלכם שחושבים שצריך הכל להסביר להם וללעוס להם והינה ראה את הדוגמא

של רמי של תגובות של חניכים שחושבים שהחומר משעמם.

למה הם בדיוק מצפים ? הרי זה קורס דומה לאמיתי.

הם חושבים שטיסה זה כמו שעור ראשון ברכב. זה מוט ההילוכים פה הסטרטר, תניעה איתות יאללה תן בגז ?

מה שאני אומר, זה שהם צריכים להתאמץ קצת, לא רק לקרא את המדריכים, אלה גם לחפש מידע.

הכל מוכן הכל מוגש אין מאמץ ורואים את זה לא רק בתחום הזה, בהכל.

שאלות טריויאלות שחוזרות מיליון פעם, אין מאמץ ולו הקטן בלחפש בפורום ולא רק בשלנו.

אין הפעלה של הראש במינימה, ישר לכתוב הודעה מי יתן לי לינק להורדה של ב"ג 2017 ?

אפילו גוגלה קטן הם לא מנסים.

עם כמות המידע הקיימת ברשת היום, כל שצריך זה סבלנות ומעט ראש כדי לבצע חיפוש ואז לשבת

ולקרא ולבצע, אממה גם פה יש עצלנות ומצפים גם שנספק מידע עם תמונות, ממש איקה.

תאחלס ליבי איתכם, אני יודע מה זה לקרוע את התחת למען משהו ובסוף משתינים עליך בקשת.

פה אני רוצה לחזק את דברי רמי ואני לא אקרא לזה עונש כי זה לא עונש אבל אפשר לעשות משהו אחר.

אתם רוצים להיות חניכים ב IFS ? אין בעיה יש דרישות ואתם חייבים לעמוד בדרישות.

לא תעמדו, לא תקבלו מאוד פשוט.

כל המידע באתר IFS להפוך למידע שפתוח רק לחניכים ולובגרי IFS ומוגן כמובן בסיסמה.

ככה שיהיה זמין רק למי שמגיע לו.

ואם משהו יפיץ את החומר ברבים, איך אומרים אצלכם ? דמו בראשו ? הוא כניראה יפגוש את הצד האפל של שמוליק.

עד כאן ?

מסכים אתך..

אך תרשה לי להפנות אצבע למשהו אחר..האם אין פה קשר לתרבות בכלל שלנו בשנים האחרונות?

אני מסתכל על התקופה שאני הייתי ילד והיום - בקיצר חבל על הזמן, היום הילדים / תלמידי בית הספר, "מקולקלים"

משהו שכבר אמרתי ממזמן אבל יש אנשים בחטיבה שמפחדים מהרג פרות קדושות, אנשים באים לכאן כי הם רוצים לטוס ברשת השאיפה לפרפקציוניזם היא דבר טוב, למי שמעוניין בזה הטפת מוסר בכוח ודחיפת "הבאר באינפוזיה" במקרה שלנו כדי לטוס ברשת (כן, כמו שצריך) הפכה בעצם לסוג של צוואר בקבוק שהוא מאין ירייה ברגל להזנה הטבעית של החטיבה באנשים חדשים.

מסכים גם אתך ארז..

הרצון למקצועיות מובן אבל צריך להבין שמגוון האנשים הוא בעייתי - מה לעשות רוב החברה הם צעירים ( מתחת לגיל 18 ) ולא קשישים 30+ וזה משפיע גם על הגישה שלהם והרמון שלהם להשקיע - גישה לחיים חוככמת חיים וגם נסיון מצטבר ב FS!!

שוב אני יכול להעיד על עצמי שהכל למדתי לבד במשך השנים..ולכן בהצטרפותי לרשת VATSIM VATIL וגם IFS היה לי הרבה פחות פער/חורים להשלים מה שלצעירים ביננו זה לא קיים.

לדעתי שוב הכל נובע מגישה וראייה לחיים שהיום היא מקולקלת מי "האשמים"? לדעתי מערכת החינוך וההורים שלאו דווקא בגלל עצמם אלא בגלל העבודה אין להם זמן לילדים..

טוב קצת גלשנו מהעיקר אבל זאת דעתי..

פורסם
סוגיה שצריכה להבדק מול הבכירים מעבר לים היא האפשרות לעמוד תרומה רשמי לכל חטיבה ואו לארגון העולמי ישירות דרכו תתאפשר תרומה אנונימית בסך כל סכום שהוא לחשבון בנק מסוים הרשום בבעלות של הארגון

זה בדיוק מה שאמרתי, לא התכוונתי לחייב ,אני מאד מעריך את ההשקעה של כל המנהלים גם מבחינה כספית ואין לי שום בעיה לתרום לקופה של החטיבה או של VATSIM...

פורסם

@ Asaf,

Hey, no "punishment" what-so-ever, just "technical reasons" , you know.. :)

I don't disagree with a single statement in your post and for sure I can share and understand your feelings of frustration.

Furthermore, I don't think you can do much more than you are already doing as IFS because the heart of the problem as I implied is not withein IFS.

You guys only handle the "material" you are getting from vatil.

For your type of activities you need people with an adult approach.

Is Vatil providing you with that? The answer from what I gather is probably - "no"

The way I see it, it is up to Vatil to examin how to retain its "adult" (again, in mind, not neccesarily in age) population or indeed make itself more attractive in that manner.

IFS can only call on Vatil for help, at the end of the day you can't ask your public to be "serious" if it is not such to begin with

//Michael

פורסם

מה הקשר לכסף ? כסף לא קונה ישבן לצורך לימודים ולא גורם לאף אחד להשקיע.

המדריכים מתנדבים מרצונם.

הדבר היחידי שצריך זה שהחניכים יתנדבו לשם את התחת שלהם להשקיע וללמוד ובכך להחזיר

למדריכים שלהם את ההשקעה הרבה.

זהו לא יותר מזה.

פורסם

חברים,

כל עניין עצירת הפעילות היא בדיוק לשם העלאת תגובות החברים, וחשיבה משותפת של כולנו איך לעשות את הדברים יותר טוב.

צוות IFS עושה מה שעושה מבחירה אישית, ולא כי מכריחים אותו.

לכן, יש לנו את הזכות גם לומר את דברינו, בצורה שגם אם חלקכם לא אוהב, היא הדרך להסב את תשומת לב החברים וה"קליינטים" שלנו לעתיד.

לא חושב שהודעה בודדת בפורום היתה משיגה משהו, ורק כדי לוודא עשינו את זה בדיוק שבוע לפני ה"שביתה" - לגבי סגירת מחזור 16. תגידו לי כמה תגובות היו שם?

אני מקבל את כל התגובות של חניכי בית הספר, המשקיעים, שהתאכזבו מכך שהם "נענשים". לפעמים צוות ניהול צריך לחשוב מעבר לחניך הבודד ולעשות מעשים לא פופולריים למען העתיד, ולמיטב הבנתנו זה היה המעשה הנכון.

נושא הקורס המזורז עלה לאחרונה בדעתנו, והוא נוגד חלק מהעקרונות שעליהם מושתת בית הספר. אבל, בתור אנשים שחיים את המערכת, אנו רוצים לעשות את ההתאמות הנדרשות כדי להמשיך ולספק שירות לכל מגוון הצרכים של החניכים.

אלעד - חבל שהויכוח הבלתי נגמר שלך עם ברוכי גולש גם לכאן. התגובה שלך לא לעניין, ומאחר ואנחנו חברים אני אתעלם ממנה ובעיקר מבחירת המילים שלך. תעשה טובה ואם יש לך משהו לתרום (לדיון או ל IFS, מקום שהיה נהנה מאוד אם היית חבר בצוות בו) תתרום, ואם לא - תעזוב אותנו בשקט.

פורסם

רמי כתב:

אבל לעצם העניין, כמה חבר'ה שלחו לי מיילים אחרי ההודעה שכתבתי, אז כאן המקום להגיד לכולם שאני לא מתיימר בשום אופן להחשיב את עצמי כמומחה-על לנושאי תעופה או סימולטורים. יש כאן חבר'ה צעירים ממני בהרבה (לאלה שכתבו שילדים לא מבינים הרבה), שיודעים פי כמה וכמה ממני על נושאים שונים בעולם התעופה. זה היופי שבעניין. הידע של כל אחד ואחד כאן נותן שלם גדול יותר. זאת סינרגיה..

קודם כל כל מה שאגיד הוא לא בהיותי מומחה אלא דעתי בלבד!

בהחלט יש יוצא מהכלל:

מסכים אתך שיש הרבה גם מהחברה הצעירים שיודעים להטיס למשל 747 על כל חלקיו בד"ח וכו..וזה אני עדיין לא למרות נסיוני ב FS.

ואפשר למצוא עוד דברים שהם יודעים ואני לא כמו חברה של VIAF וכו'..

כמה חברה כאלו אף הדריכו אותי ב IFS בקורס CVFR ועדיין מדריכים אותי ב IFR2.

אך תרשה לי לומר שלפי מה שאני ראיתי שחברה כמו יוני בירון, אביב קרבל, מתן סלומון, שלומי ניצחון, חן כהן ותסלחו לי כל אלו ה"צעירים" ששכחתי..הם לדעתי ולצערי עדיין מיעוט מיוחד במינו :) אכן עושה המון למעןIFS כחלק מ VATIL ול VATIL כחלק מ VATSIM.

אין מה לעשות דובר על זה בעבר..

רוב הצעירים שמצטרפים לעולם FS ברשת רואים זאת כמשחק בלבד ופחות בצד המקצועי שלו ולכן יש גם התופעה שהוזכרה שהקורס משעמם.

לחלקם, הם לא מבינים / יודעים / או רוצים לדעת/להבין שזה המשמעות של הרשת..שזה בא לדמות את המציאות ולכן חשוב לנהוג על פי הכללים. מצד שני קורס מזורז לחברה כאלה "עלול לפגוע" בשאר פעילות ברשת לחברה "מקצועיים יותר".

מבחינת זאת שישר לאחר הקורס המזורז הם ירוצוצ להתחבר ללא ידע מוקדם לכן קורס זה יכול להתאים לקשישים בעלי נסיון רב אך חוסר ידע נניח רק בהתחברות לרשת.

אני לא אומר שצריך לאסור על "הצעירים" לטוס ברשת חס וחלילה אבל לנסות למצוא את האיזון - למרות שזה בעייתי מאוד.

פה הגענו לעניין של "צוואר הבקבוק" - האם לאפשר רק למקצועיים להתחבר לרשת - על שאלות השונות והאתיות שמתלוות לכך..? דילמה מעניינת אך גם לא פשוטה להנהלת VATSIM ו VATIL כחלק ממנה כמובן גם ל IFS.

פורסם
@ Asaf,

Hey, no "punishment" what-so-ever, just "technical reasons" , you know.. :)

I don't disagree with a single statement in your post and for sure I can share and understand your feelings of frustration.

Furthermore, I don't think you can do much more than you are already doing as IFS because the heart of the problem as I implied is not withein IFS.

You guys only handle the "material" you are getting from vatil.

For your type of activities you need people with an adult approach.

Is Vatil providing you with that? The answer from what I gather is probably - "no"

The way I see it, it is up to Vatil to examin how to retain its "adult" (again, in mind, not neccesarily in age) population or indeed make itself more attractive in that manner.

IFS can only call on Vatil for help, at the end of the day you can't ask your public to be "serious" if it is not such to begin with

//Michael

Cant say more then this...

פורסם

רון,

VATSIM בחוקי הייסוד שלה לא סגרה את עצמה מעולם למקצוענים אבל היא הכתיבה תנאי אחד שקשור לנושא המקצועיות והוא הייכולת לקבל וליישם הוראות פקח בסיסיות וזאת על מנת לא לפגוע בחוויה של הסובבים אותך ברשת ומכאן זה מתחיל: את קודקודי ווטסים פקחיה לא מעניין אם עשית בדיקות מנוע , המראת במגבלות המשקל או הורדת גלגלים מעל מגבלת המהירות ולא דחפת רגל שביצעת פנייה.

וזאת נקודת המוצא והיעד הראשוני שצריך לשאוף אליו המקצועיות באה אחר כך למי שיירצה להתפתח עם זה ויש כאלה שרוצים וכאלה שלא רוצים.

פורסם
רון,

VATSIM בחוקי הייסוד שלה לא סגרה את עצמה מעולם למקצוענים אבל היא הכתיבה תנאי אחד שקשור לנושא המקצועיות והוא הייכולת לקבל וליישם הוראות פקח בסיסיות וזאת על מנת לא לפגוע בחוויה של הסובבים אותך ברשת ומכאן זה מתחיל: את קודקודי ווטסים פקחיה לא מעניין אם עשית בדיקות מנוע , המראת במגבלות המשקל או הורדת גלגלים מעל מגבלת המהירות ולא דחפת רגל שביצעת פנייה.

וזאת נקודת המוצא והיעד הראשוני שצריך לשאוף אליו המקצועיות באה אחר כך למי שיירצה להתפתח עם זה ויש כאלה שרוצים וכאלה שלא רוצים.

הממ..קיבלתי את הערתך, למרות שמעולם לא טענתי שהיא סגרה למקצוענים - להפך זה מה שמקדם אותנו :wink: וכמובן גם לא לפחות מקצוענים.

אבל יש קשר ככל שאני לפחות רואה בין נדב"ר, שליטה על מטוס ( אויראות ) - לקבל ולבצע הוראות פקח, זה הכל משתלב יחד..

הרי יכול להיות מישהו שידע נדב"ר מושלם אבל השליטה במטוס תהיה כזו שהוא יפריע לכולם - למשל חריגה מגבההים טיסה לא מדוייקת מעל נתיבים וכו' ( אוליי בצוע בד"ח זה לא דוגמא טובה כי גם באמת אי אפשר לפקח על כך מי עשה ומי לא.).

אך בכל זאת זה הכל מתקשר..לשם זה בא קורס ב IFS ללמד גם את חלק האיראות הבסיסית כדי שגם אם תבין תוכל לבצע כמו שצריך..

העניין שצריך להעלות פה הוא בצוע קורס יותר תכלסי!! שיהיה יותר אטקרקטיבי האם אפשר בלי לפגוע באלו שכן באים למקצועיות זה דבר אחר שצריך לחשוב עליו.

מה שרציתי להוסיף שעלה כאן בשרשור גם על ידי אסף וגם עוד מישהו הוא שבשורה התחתונה הוא שאלו שלא משקיעים "תפוחים רקובים" הם גם אלו שלא לומדים לא מתכוננים לשיעורים לא קוראים לבד ומחפשים חומר לבד והם גם אלו שלא יגיבו כאן ואתם צריך להתמודד

צריך לחשוב האם מעבר לשליחת מייל כללי לחתלמידי ומנהלי IFS ופרסום השרשור הפורום כאן אפשר לעשות עוד משהו לעורר את עניין המפריעים לקרוא שרשור זה ולהבין למה הם גורמים :-k

פורסם

נושא הקורס המזורז עלה לאחרונה בדעתנו, והוא נוגד חלק מהעקרונות שעליהם מושתת בית הספר. אבל, בתור אנשים שחיים את המערכת, אנו רוצים לעשות את ההתאמות הנדרשות כדי להמשיך ולספק שירות לכל מגוון הצרכים של החניכים.

אלעד - חבל שהויכוח הבלתי נגמר שלך עם ברוכי גולש גם לכאן. התגובה שלך לא לעניין, ומאחר ואנחנו חברים אני אתעלם ממנה ובעיקר מבחירת המילים שלך. תעשה טובה ואם יש לך משהו לתרום (לדיון או ל IFS, מקום שהיה נהנה מאוד אם היית חבר בצוות בו) תתרום, ואם לא - תעזוב אותנו בשקט.

אסף מה שכתבתי קשור מאוד בעקיפין לשרשיר שאתה בעצמך פתחת וה לא בא ממני אלא מחניך שלכם שכתב את זה

ואין כאן קשר לוויכוח העקר עם ברוכי זה כבר מזמן לא מעניין אותי שמנהל החטיבה יישבור את הראש.

מה שכן- ההשתקה בסגנון "תעזוב אותנו בשקט" תמוהה , למה פתחתם את הנושא אם ככה לדיון ציבורי בפורום הראשי של החטיבה? כדי לקבל צ'פחה על הכתף בסגנון "צודקים" או "יהיה בסדר"? ושוב זה חוזר לעניין שהנה מישהו הנחית על איזה פרה קדושה ומשהו התהפך.

בקשר לתרומה IFS - כבר בכנס פנית אלי בנושא לסיוע בכל מיני פרוייקטים בנושא ונענתי בחיוב + הבטחה לשריין למדריכי הבית ספר מקום בקורס שנפתח באלעל ביום ראשון ולא קיבלתי שום פנייה\בקשה שהייתי נענה אליה בחיוב צר לי אבל עברתי את את שלב המרדפים יש לי 767 שחונה בקנזס סיטי במינוס 12 מעלות ואני מעדיף לחמם אותו :mrgreen:

סופ"ש נעים

פורסם

אתם צודקים ב100% במה שאתה עושים אתם לא מקבלים שום תמורה על זה שבית הספר נותן את שירותיו וצריכים לקבל מעט כבוד והערכה. :?

פורסם
אתם צודקים ב100% במה שאתה עושים אתם לא מקבלים שום תמורה על זה שבית הספר נותן את שירותיו וצריכים לקבל מעט כבוד והערכה. :?

OK אבל צריך לחשוב מעבר לזה מה הלאה..

פורסם

שלום,

אני הייתי תלמיד בבית הספר לטיסה וירטואלית.

בית הספר עושה מעל ומעבר כדי שאצליח ואהנה ואלמד.

אני חושב שחשוב וצריך להעריך את מאמצי סגל בית הספר והמדריכים - כי בסך הכל זה תחביב פופלארי וכיף שכדאי לעשות וללמוד אותו. בעיקר אם שואפים גם לדבר האמיתי (שגם כאן מקבלים טיפים ועצות ודרכי לימוד).

לכן מי שמזלזל או לא מעריך פשוט שלא ימשיך - מי שלא חושב שזה בשבילו גם כן לא בושה להגיד לא מתאים.

רק חשוב לעדכן ולהודיע.

בית הספר לטיסה וירטואלית עושה למעני המון ואני תומך במאבקם.

אני מקווה שצעד זה שנוקט בו בית הספר, יגרום לאנשים להבין כי הוא לא "משחק"... אבל לומדים כאן כדי להנות ולכייף.

בהצלחה במאבקכם,

אוהב אתכם,

פורסם

חברים שלום.

ראשית-דיון מרתק! התגובות ענייניות וחשובות!

תוך כדי קריאת העמודים של הדיון הזה, עלה לי רעיון שבו אני רוצה לשתף אתכם.

IFS מעוניין לשמור על התכנים שלו, על רמת הלימודים ולא לוותר על שום חלק בהם כדי

"לקצר" את הדרך, לא משנה כמה ייבכו שזה משעמם (למרות שאני לא מצליח להבין מה יכול להיות משעמם

בכל מה שקשור לתעופה).

הפתרון שהעלו פה הוא קורס מזורז לחיבור ראשוני לרשת ואחריו קורס יותר מקיף.

כעת בואו נחשוב על בעיה אחרת, חשובה לא פחות ואולי קצת לא רלוונטית לדיון שלנו (אבל תיכף

תראו לאן אני הולך עם זה):

לא פעם ולא פעמיים אנחנו שומעים טייסים חדשים שעושים טעויות ברשת וחוטפים בראש מפקחים.

עכשיו, זה בסדר לקבל על הראש מהפקח (חס וחלילה אני לא בא בטענות לאף אחד על הצורה שבה התייחס X או Y לטייס זה או אחר...), סך הכל כולם כאן כדי ללמוד.

בהקשר זה, רובכם (פקחים וטייסים) וודאי נתקלו במצב שטייס חדש עשה טעויות שהעלו לכם את העצבים

כי זה תופס את הקשר, כי אתם בדיוק רוצים מרשה, כי אתם מתחילים הסעה, כי אתם בפיינל קצר וכו' וכו'.

אז אני מציע משהו כזה:

נגיד שהיינו יוצרים סוג של "אירוע שבועי" שמטרתו היא מתן שרותי פיקוח לטייסים חדשים.

סוג של ONLINE DAY שבו כולם יודעים ש"מותר" לעשות טעויות.

זה לא מחייב אף אחד. זה לא אומר שצריך לשריין 20 עמדות בישראל, מדליברי ועד סנטרים למיניהם.

זה רק אומר שאם קרקע ב"ג עולה לפקח באות פרק זמן מוגדר, אז טייסים חדשים יודעים שהם יכולים להתחבר וחס וחלילה גם לטעות קצת...

כשאני אומר -אירוע שבועי, זה לא חייב להיות משהו עם באנר ועמוד בית משלו. רק שעה-שעתיים ביום

ספציפי שבו מי שמתחבר כטייס, לוקח בחשבון שעלולים להיות קצת עיכובים.

ככה, לפי דעתי, תופסים שתי ציפורים במכה אחת- גם IFS לא צריכים ליצור קורס מזורז שמערבב להם

את התכנים וגם יוצרים "מיני אירוע" שבו יש פיקוח מהנה לכל חברי החטיבה.

סתם משהו "קטן" שחשבתי עליו :D

פורסם
חברים שלום.

ראשית-דיון מרתק! התגובות ענייניות וחשובות!

תוך כדי קריאת העמודים של הדיון הזה, עלה לי רעיון שבו אני רוצה לשתף אתכם.

IFS מעוניין לשמור על התכנים שלו, על רמת הלימודים ולא לוותר על שום חלק בהם כדי

"לקצר" את הדרך, לא משנה כמה ייבכו שזה משעמם (למרות שאני לא מצליח להבין מה יכול להיות משעמם

בכל מה שקשור לתעופה).

הפתרון שהעלו פה הוא קורס מזורז לחיבור ראשוני לרשת ואחריו קורס יותר מקיף.

כעת בואו נחשוב על בעיה אחרת, חשובה לא פחות ואולי קצת לא רלוונטית לדיון שלנו (אבל תיכף

תראו לאן אני הולך עם זה):

לא פעם ולא פעמיים אנחנו שומעים טייסים חדשים שעושים טעויות ברשת וחוטפים בראש מפקחים.

עכשיו, זה בסדר לקבל על הראש מהפקח (חס וחלילה אני לא בא בטענות לאף אחד על הצורה שבה התייחס X או Y לטייס זה או אחר...), סך הכל כולם כאן כדי ללמוד.

בהקשר זה, רובכם (פקחים וטייסים) וודאי נתקלו במצב שטייס חדש עשה טעויות שהעלו לכם את העצבים

כי זה תופס את הקשר, כי אתם בדיוק רוצים מרשה, כי אתם מתחילים הסעה, כי אתם בפיינל קצר וכו' וכו'.

אז אני מציע משהו כזה:

נגיד שהיינו יוצרים סוג של "אירוע שבועי" שמטרתו היא מתן שרותי פיקוח לטייסים חדשים.

סוג של ONLINE DAY שבו כולם יודעים ש"מותר" לעשות טעויות.

זה לא מחייב אף אחד. זה לא אומר שצריך לשריין 20 עמדות בישראל, מדליברי ועד סנטרים למיניהם.

זה רק אומר שאם קרקע ב"ג עולה לפקח באות פרק זמן מוגדר, אז טייסים חדשים יודעים שהם יכולים להתחבר וחס וחלילה גם לטעות קצת...

כשאני אומר -אירוע שבועי, זה לא חייב להיות משהו עם באנר ועמוד בית משלו. רק שעה-שעתיים ביום

ספציפי שבו מי שמתחבר כטייס, לוקח בחשבון שעלולים להיות קצת עיכובים.

ככה, לפי דעתי, תופסים שתי ציפורים במכה אחת- גם IFS לא צריכים ליצור קורס מזורז שמערבב להם

את התכנים וגם יוצרים "מיני אירוע" שבו יש פיקוח מהנה לכל חברי החטיבה.

סתם משהו "קטן" שחשבתי עליו :D

לצערי לדעתי לא יצא לפעול..

הרי גם ככה יום ONLINE DAY המקורי כבר לא פועל במתכונת המקורית שלו ..

ומשום מה בחטיבה לא מתכוונים להפעיל אותו מחדש וחבל..

פורסם

אני מצר על סגירת ifs לשבוע.אני מבין היטב את תחושת הצוות המוביל והמדריכים .

אישית אני כואב את כאבכם ומבין את תסכולכם .אתם העושים ימים ולילות (על אמת ) כדי לקדם אותנו ןלהשריש בנו את אהבת הטיס בצורה מקצועית ביותר -ראויים למלא ההערכה מצידנו החניכים.

הדבר האחד והיחיד שחניכים אמורים לעשות בתמורה הוא להשקיע מאמצים ורצינות ולהוכיח שמאמצי המדריכים

אינם לשוא.

אישית אני רואה ב-ifs בית חם ותומך,פתחתם לי צוהר "לאוויר-העולם " נטעתם בי את אהבת הטיס, ולמרות פער הגיל -גיליתי בכם צוות הדרכה נפלא, מקצועי ,קשוב ,המוכן להקדיש זמן כמעט איןסופי כדי לקדם אותנו החניכים . הדבר בא לידי ביטוי בין היתר בהכנת מערכי שעור מקצועיים ומאירי עינים .

חבל שהגענו למצב של סגירה. עלינו החניכים ליטול אחריות ולהוכיח לצוות ifs שאפשר גם אחרת ,לגלות אחריות רצינות ןעקביות ולעמוד בהתחיבות שנטלנו על עצמנו בהצטרפותנו לקורסים השונים !!

ברצוני לצרף מספר הצעות למחשבה:

א. איני ממליץ לגבות דמי השתתפות . רוב החניכים צעירים מאוד ואל לנו להקשות עליהם ! המבוגרים שבינינו יכולים לתרום כספים איש איש כנדבת ליבו !!

ב. רצוי לשקול ועדת קבלה וכן ראיון קבלה בעקר ל cvfr.

ג. לצמצם את מספר החניכים לקורס .

ד. תלמידים שנרשמו ולא הופיעו לקורס - להכניסם לרשימה "שחורה" ולא לאפשר להם להרשם בעתיד אלא אם כן יש להם סיבה מוצדקת.

ה. חניך שאינו רציני מספיק ואינו מתפקד כראוי, יש להשעותו מייד מהקורס ללא כל איומים מיותרים.

ו. על המדריכים להיות עקביים בכל נושא המשמעת ולא לוותר .

אני מאמין ומקווה שIFS מספיק חזק ויצא מהמשבר הזה מחוזק יותר, אנו החניכים נעשה כמיטב יכולתנו כדי להצדיק את השקעתכם בנו.

עלינו החניכים לדעת ולהבין שככל שנהיה טובים יותר ומקצועיים יותר, נהיה ראויים להיות השגרירים הטובים ביותר, ונייצג את IFS על מוביליו ומדריכיו בכבוד רב!!!

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר



×
×
  • יצירת חדש...