Liaz Kamper פורסם מאי 6, 2010 דיווח פורסם מאי 6, 2010 שוב אירוע בטיחותי ליד נמל התעופה בן-גוריון: טייס מטוס ריסוס, שלא שעה לאזהרות מגדל הפיקוח, חצה הערב (יום ד') מסלול נחיתה, שבו היה אמור לנחות זמן קצר לאחר מכן מטוס עמוס בנוסעים של חברת אלאיטליה. סמוך לשעה 18:00 טס טייס מטוס הריסוס באזור נתב"ג. הוא לא נשמע להוראות מגדל הפיקוח, וחצה את אחד ממסלולי הנחיתה. קודם לכן הובהר לו שלא לטוס מעל המסלולים, בשל תנועת מטוסי הנוסעים. בשלב מסוים פנה טייס מטוס הריסוס מזרחה, לאזור שבו היה אמור לנחות המטוס האיטלקי. פקחית טיסה הבחינה במטוס הקל וביקשה מטייס המטוס האיטלקי, שהיה אז באזור קו החוף, להאט את מהירות הטיסה. מטוס הנוסעים נחת בשלום כמה דקות לאחר שמטוס הריסוס עזב את האזור. אני חייב לציין שבשטות כזאת אני אצלנו עוד לא נתקלתי
DeepSpace פורסם מאי 6, 2010 דיווח פורסם מאי 6, 2010 פקחית טיסה הבחינה במטוס הקל וביקשה מטייס המטוס האיטלקי, שהיה אז באזור קו החוף, להאט את מהירות הטיסה. מטוס הנוסעים נחת בשלום כמה דקות לאחר שמטוס הריסוס עזב את האזור. כרגיל בכתבות כאלה, דרמטיות שלא תבייש שום סרט הוליודי. יש למצות את הדין עם טייס מטוס הריסוס, אבל לא להיסחף עם הדרמטיות שמתארת פעולה בסיסית בפיקוח ושמתרחשת מאות פעמים ביום בעולם כמו פקח שמבקש מטייס להאט.
אלעד ברנע פורסם מאי 7, 2010 דיווח פורסם מאי 7, 2010 תמונות מהתא טייס של האיירבס A350 http://www.flightglobal.com/articles/20 ... k-ups.html
DeepSpace פורסם מאי 7, 2010 דיווח פורסם מאי 7, 2010 תמונות מהתא טייס של האיירבס A350http://www.flightglobal.com/articles/20 ... k-ups.html חשוב מאוד לציין שזה רק מוק-אפ.
Ofir Lavi פורסם מאי 7, 2010 דיווח פורסם מאי 7, 2010 איכס!!! אחד המכוערים הרסו את כל הייחודיות של האירבס.. זה ניראה כמו חדר מחשב יותר מאשר קוקפיט
prince869 פורסם מאי 7, 2010 דיווח פורסם מאי 7, 2010 זה היה צפוי כל כך...הם ראו את הצלחת הקוקפיט של ה787 והם גם רצו, פשוט מאוד.
Idan Traub פורסם מאי 8, 2010 דיווח פורסם מאי 8, 2010 זה היה צפוי כל כך...הם ראו את הצלחת הקוקפיט של ה787 והם גם רצו, פשוט מאוד. אותו דבר ראפר להגיד על ה787 שבואינג ראו את ההצלחה של הקוקפיט של האירבס 380 ...
prince869 פורסם מאי 8, 2010 דיווח פורסם מאי 8, 2010 יאללה אז נזרום איתך, כנראה הכול התחיל מאיירבאס, מה שאומר שהם פשוט עשו שינוי תדמית של הקוקפיטים שלהם. שינוי טכנולוגי שתורם רבות למראה החברה.
4X-OYK פורסם מאי 8, 2010 דיווח פורסם מאי 8, 2010 שדות נסגרו בספרד בגלל האפר: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3886484,00.html
Idan Traub פורסם מאי 8, 2010 דיווח פורסם מאי 8, 2010 יאללה אז נזרום איתך, כנראה הכול התחיל מאיירבאס, מה שאומר שהם פשוט עשו שינוי תדמית של הקוקפיטים שלהם. שינוי טכנולוגי שתורם רבות למראה החברה. כעקרון סגנון התא הממוחשב בכבדות במסכים שטוחים בכל מקום ולפטופים שצצים עם TOPCAT התחיל באירבס וניתן לראות אותו בהרבה דגמי אירבס ממשפחת 320.
moshe elbaz פורסם מאי 10, 2010 דיווח פורסם מאי 10, 2010 הערב סיכוי לסגירה של נתב"ג http://news.walla.co.il/?w=/1/1673087&m=1&mid=90812
Noy Farhi פורסם מאי 12, 2010 דיווח פורסם מאי 12, 2010 דיווח: סוכל ניסיון חטיפת מטוס בברלין "עיתון גרמני מדווח כי שני חשודים ממוצא רוסי נעצרו זמן קצר לפני שטיסת חברת "אייר ברלין" המריאה מנמל התעופה בעיר. השניים, בעלי רישיון טייס, חשודים שניסו לחטוף את המטוס." http://news.walla.co.il/?w=/2/1674330&m=1&mid=90557
dash-7 פורסם מאי 13, 2010 דיווח פורסם מאי 13, 2010 הנוסעים לא כל כך אהבו את סירטון הבטיחות של ישראייר...האמת,סרטון לא סימפטי דרך אגב,ניתן לראות שהדמיית המטוס היא לA330 מטוס שלא רלוונטי לחברה כבר זמן רב (מה שכן,כאשר דובר על יציאות החירום,התכוונו לA320) הנה הקישור http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3889037,00.html
dash-7 פורסם מאי 16, 2010 דיווח פורסם מאי 16, 2010 טיסת הבכורה של ארקיע לעקבה (שאמורה להתבצע מחר) מוטלת בספק http://www.themarker.com/tmc/article.jh ... 516_021212
dima_ga פורסם מאי 19, 2010 דיווח פורסם מאי 19, 2010 http://www.themarker.com/tmc/article.jh ... 0512_87732 מלפני שבוע אבל בכל זאת. משרד התחבורה לחברות התעופה הזרות: "אם לא תתקינו מערכת נגד חטיפת מטוסים לא תוכלו לטוס ארצה"
4X-OYK פורסם מאי 19, 2010 דיווח פורסם מאי 19, 2010 טיסת הבכורה של ארקיע לעקבה (שאמורה להתבצע מחר) מוטלת בספקhttp://www.themarker.com/tmc/article.jh ... 516_021212 ''בארקיע אמרו היום, כי החברה תפתח את הדלפקים, תקלוט את הנוסעים ואף תעמיד מטוס לביצוע הטיסה.'' אני לא מאמין ארקיע אפילו תביא לנוסעים מטוס לטיסה איזה שירות מעולה :drinking:
4x-dor פורסם מאי 20, 2010 דיווח פורסם מאי 20, 2010 לפי מה שקראתי הטיסה יצאה לאילת והנוסעים הועברו באוטובוס לירדן
barak_199 פורסם מאי 20, 2010 דיווח פורסם מאי 20, 2010 מטוס הקרב החמקן אף-35, בדרכו לחיל האוויר של ישראל חיה"א הכריע בעד הרכישה, אף שארה"ב עשויה למנוע מישראל הכנסת מערכות ישראליות למטוס. בתעשייה הביטחונית מרוצים פחות מהעסקה תגיות: חיל האוויר, אף-35 המטוס העתידי של ישראל: האף-35 עסקת הרכש הביטחוני הגדולה בתולדות המדינה נעה קדימה, באטיות אך בעקביות. סבבי השיחות האחרונים בין מערכת הביטחון הישראלית לפנטגון וליצרנית המטוסים "לוקהיד מרטין" הביאו לצמצום משמעותי בפערים בין הצדדים באשר לעסקת המיליארדים לרכישת מטוס הקרב העתידי של חיל האוויר, האף-35. בשבוע שעבר ביקרה בישראל משלחת של בכירי לוקהיד. בתוך כשבוע צפוי השלב הבא במו"מ: מכתב תשובה אמריקאי לפנייה קודמת של ישראל בעניין. בתחילת 2010 תתקבל בצמרת הישראלית ההכרעה על העסקה. כפי שהדברים נראים כעת, טובים הסיכויים שהסכם סופי בין הצדדים ייחתם באמצע השנה הבאה. את המטוסים הראשונים תקבל ישראל, אם תעמוד היצרנית בתכנון המקורי שלה, ב-2014. שנתיים מאוחר יותר תהיה בידי חיל האוויר טייסת מבצעית ראשונה: 25 מטוסים, חוד החנית של הטכנולוגיה האמריקאית (ובתקווה, גם הישראלית), כשירים לכל משימה. גם לאיראן? בוודאי, בתנאי שאתרי הגרעין של האיראנים עוד ימתינו שם, כשישראל תהיה מוכנה עם המטוסים המתאימים. וזו, כמובן, אחת השאלות המלוות את ההכרעה על העסקה. כשהחלו הדיונים על רכש האף-35, היה ברור שהמטוס הוא חלק הכרחי בתשובה הישראלית לאיום האיראני. זה הטיעון המרכזי שהוצג בזכות רכישת האף-35, במיוחד לנוכח החשד הסביר שאיראן תצליח להצטייד בסופו של דבר במערכות הנ"מ המתקדמות מתוצרת רוסית, אס-300. האף-35, בעל יכולת ה"חמקנות" עוקפת המכ"מים, יסייע בפריצת מערך ההגנה האיראני, למרות שיכולת נשיאת הפצצות שלו נמוכה משל מטוסי הקרב הנוכחיים שבידי החיל. אלא שבינתיים, התפצלו להם לוחות הזמנים. תוכנית הגרעין האיראנית - אם לא תיבלם בפשרה עם המערב או בסנקציות - עלולה להבשיל כבר בשנתיים הקרובות ואילו מועד אספקת האף-35 לישראל עודנו רחוק. ההבנה שהמטוסים לא יהיו בידי חיל האוויר במועד שעוד יהיה רלוונטי לתקיפה, אם זו תידרש, דרבנה את קולות המסתייגים במטכ"ל. בחודשים האחרונים העלו כמה אלופים, בהם מפקד זרוע היבשה אז אבי מזרחי וראש אגף הטכנולוגיה דני ביטון, הצעה לדחות את רכש האף-35 בשנתיים. עסקת המטוסים, טענו האלופים, תשעבד את הסיוע הביטחוני האמריקאי לישראל לשנים הקרובות. מוטב למהר ולהשקיע בינתיים בקידום פרויקטים דחופים לכוחות היבשה, הנמצאים בפיגור טכנולוגי גדול. את יתרת הסכום ניתן יהיה לנצל לטובת חיל הים ולצורך השבחת מטוסים ישנים שברשות חיל האוויר. ההצעה החליפית זכתה לאוזן קשבת במערכת הביטחון והועלתה בשיחות עם האמריקאים. אלו העלו שתי בעיות הכרוכות בדחייה. האחת: כך יימנע מהתעשיות הביטחוניות הישראליות להצטרף בשלב מוקדם יחסית לפרויקט ולזכות בהמשך בהכנסות נוספות עקב הכנסת מערכות שלהן למטוסים שיימכרו למדינות אחרות. השנייה: אם ישראל מתעכבת, יעקפו אותה בדרך מדינות אחרות ואז לא ניתן להבטיח בהכרח אספקה ראשונית במועד שתרצה, גם אם מדובר ב-2016. ברקע, במרומז, מקנן חשש ישראלי חריף יותר, שלמועדון הרוכשות יצטרפו בינתיים מדינות אחרות במזרח התיכון, כמו מצרים וסעודיה, שלראשונה יחזיקו בידיהן מטוסים מתקדמים יותר מאלה שברשות חיל האוויר. בינתיים, ריככו האמריקאים את עמדתם באשר לבקשת ישראל לשלב במטוס מערכות לוחמה אלקטרונית מתוצרתה. חלק עיקרי בדיון נסב כעת, לפיכך, על השורה התחתונה: כמה כסף ייגבה מישראל תמורת התקנת כמה מערכות ייחודיות, "חליפה" שיש לתפור לצורכי חיל האוויר שלה. זה מייקר את המטוס, אבל נותר כאן מרחב תמרון מסוים. אם, למשל, יעמוד מחיר מטוס בודד בעסקה בת 25 מטוסים (הכוללת גם עלויות עקיפות רבות) על 130 מיליון דולר, הסכם על רכש 75 מטוסים (כפי שתיכננה ישראל תחילה), יוריד את המחיר הממוצע לכיוון ה-100 מיליון. ראש אגף התכנון, האלוף אמיר אשל, אמר בספטמבר ל"הארץ" שבכל מקרה, מחיר מטוס בודד יהיה נמוך בהרבה מ-130 מיליון. "זה מספר מופרך", טען. ההכרעה שתתקבל באשר לעסקה היא אחת המשמעותיות ביותר לתקציב הביטחון ולתקציב המדינה כולו, כמו לדמותו העתידית של הצבא. כמו בעבר, היא תתגבש בקרב קבוצה מצומצמת של מעורבים, תוך שקיפות מועטה, פיקוח מוגבל של המערכת האזרחית ובלא שמץ דיון ציבורי. הממשלה עדיין לא עסקה בכך ברצינות וספק רב אם תעשה זאת בעתיד. עניינים כאלה סוגרים בין הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר, שר הביטחון ומנכ"ל משרדו. אולי גם ראש הממשלה ושר האוצר יתפנו לעיון קצר בכך, בין שפע עיסוקיהם. בתוך התהליך הזה, יש לחיל האוויר יתרון מובנה: הוא מוכוון מטרה, מתוחכם ואפקטיבי. יהיה זה לא הוגן לטעון שהטייסים פשוט מחפשים להם עוד צעצוע יקר. כל מי שמדבר עם בכירי החיל מתרשם שהם משוכנעים שישראל זקוקה למטוס להגנתה, באמת ובתמים. אבל מרגע שחיל האוויר סימן את היעד, ספק אם יהיה מישהו שיצליח להתייצב בדרכו. "בואו נודה באמת", אומר מפקד בסיס בחיל, "עוד לא קרה אי-פעם שביקשנו מטוס ולא קיבלנו אותו בסוף". קרדיט לוואלה. לפי דעתי מטוס מדהים, היכולות שלו מעבר לכל דמיון.... הלוואי ויגיע לארץ!!!
Noy Farhi פורסם מאי 21, 2010 דיווח פורסם מאי 21, 2010 השבוע לפני: מטוס הבואינג 707 מגיע לישראל http://news.walla.co.il/?w=/550/1676720
Idan Traub פורסם מאי 22, 2010 דיווח פורסם מאי 22, 2010 לפחות מאה ושישים הרוגים בהתרסקות מטוס בהוהדו : http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3892436,00.html :candle:
uvdude פורסם מאי 22, 2010 דיווח פורסם מאי 22, 2010 טכנאי מטוסים הטיס 737 במשך 13 שנה מבלי שבכלל למד לטוס! http://gizmodo.com/5540789/the-guy-who- ... fake-pilot
אורח פורסם מאי 23, 2010 דיווח פורסם מאי 23, 2010 טכנאי מטוסים הטיס 737 במשך 13 שנה מבלי שבכלל למד לטוס!http://gizmodo.com/5540789/the-guy-who- ... fake-pilot מעורר השראה!
Ido Wachtel פורסם מאי 25, 2010 דיווח פורסם מאי 25, 2010 15 שעות בלי מערכת שמע. ועל זה נאמר- באסה. http://www.themarker.com/tmc/article.jh ... 4032629856
prince869 פורסם מאי 25, 2010 דיווח פורסם מאי 25, 2010 חחחח אני לא מאמין שלא סידרו את המערכת הזאת, שלשום חזרתי עם 777 מניו יורק, והיה בדיוק אותו הסיפור..חחח רק אני עברתי הלאה, וכל הזמן עשו לי ריסט למערכת. התאכזבתי קשות ממערכת הבידור.