עבור לתוכן
alon_a

שאלות לגבי טייסים אמיתים באלעל

Recommended Posts

פורסם

יש לי כמה שאלות אני מקווה שתוכלו לענות לי או להעריך לפחות

1.כמה זמן לפני ההמראה צריך להיות הטייס בשדה?

2.כמה ימי עבודה יש לטייס של 737 בשבוע? וכמה זמן בערך זה יום עבודה רגיל?

3.איך אפשר להכנס לאלעל כטייס אחרי סיום שירות בחיל האויר ומה המגבלות (כמו מגבלות גיל אם יש וכו')?

זהו זה בנתיים כל השאלות שיש לי תודה ושבת שלום :wink:

פורסם

אז ככה...

טייס באלעל או בארקיע צריך להיות בשדה שעתיים לפני הטיסה בערך...

חצי שעה לדיוטי פרי ועוד שעה וחצי בערך לבצע בדח"ים למטוס... אין לו צורך להזין תכנית טיסה ו/או לבצע חישובי דלק / משקל וכד' - אגף מבצעים של החברה מבצע זאת בשבילו וכל התכנית טיסה מוזנת כבר במחשב...

ימי עבודה = 3 - 4 ימי עבודה בקווים קצרים - אירופה המזרחית.

2-3 ימי עבודה בקווים בינוניים - אירופה המערבית.

1-2 ימי עבודה בקווים ארוכים - אמריקה.

כל זה כמובן תלוי בוותק ובהגדרי מטוס שיש לטייס.

יום עבודה זה טיסה הלוך המתנה של כמה שעות וטיסה חזרה. (בטיסות לאמריקה שני צוותי טייסים במטוס).

כעקרון קבלה לאלעל היא לאחר קורס טיס צבאי או אזרחי בעל יותר מ-1000 שעות כטייס מפקד ותואר אקדמי.

מקווה שעניתי לך...

יוני

פורסם

אני אוסיף :

על כך זמן עבודה הטייס מקבל אחר כל חופש כפול.

כלומר אם הוא עשה ביום מסויים ת"א-ציריך-ת"א ונניח שזה יותר 6 שעות טיסה בלי לחכות ולהגיע לפני, אז אחרי זה יש לו חופש של לפחות 12 שעות.

פורסם

המספר הזה נראה לי נמוך.

אני זוכר שביתה של הטייסים בדרגי הביניים ששבתו כי לא השוו להם תנאים של טייסים ותיקים ודובר שם על משכורות של מעל 100,000.

פורסם

בואו לא נגזים...

טייס מתחיל באלעל (737) מקבל כ-15 עד 30 אלף ברוטו בחודש.

קברניט וותיק מאוד באלעל (על סף פרישה) מגיעה ל 60, 70 אלף ברוטו בחודש.

בנוסף יש חישובי פנסיה של 70% מהשכר החודשי הכללי, וכמובן פיצויי פרישה בסכומים נכבדים מאוד.

אפשר לומר שטייס שמופרש מקבל כ 300,000 דולר (!) פיצויים בלבד לפני פנסיה.

בקיצור... שווה להיות טייס

פורסם

עם כל הכבוד לאחריות שיש לאנשים הנכבדים האלה בידים ולמה שרובם אם לא כולם היו בחיים... סכומים כאלה זאת כבר ממש שחיתות!.

אז נכון זאת עבודה קשה עם תנאים וקשיים שאין בשום עבדוה אחרת אבל עדיין....70,000 שקל?

למה מי מת? בוא לא נשכח שעדיין אל על עם כל הרצונות וההחלטות על ההפרטה שלה היא עדיין בחלקה הנכבד מאוד בבעלות ממשלתית!!!!!!

פורסם

נתחיל בזה שאלעל מזה כחודשיים כבר לא בבעלות ממשלתית אלא בבעלות חברת "כנפיים", אותה חברה שמחזיקה גם את ארקיע ויש לה מניות בלופטהאנזה, אייר קנדה ונורט'ווסט.

אמנם עוד לא החלה הפעילות בפועל של "כנפיים" על אלעל אבל הדירקטוריון כבר התחלף.

דבר שני הסכומים הם סכומים מקבילים לעולם התעופה. אפילו פחות מכמה מקומות בעולם, לצורך השוואה טייס בדלתא או בווירג'ין = חברה פרטית בבעלות מליונר, מרוויח כ15 - 25 אלף דולר בחודש= קצת יותר מטייס בישראל. אני לא חושב שיש פה שחיתות, האנשים האלו מקבלים את המגיע להם על שעות העבודה, העומס והאחריות שמוטלת על כתפיהם, כמו כן משולמת גם תמורה על רמת ההשכלה שלהם . טייס זה לא מקצוע נפוץ, ישנה דרישה לטייסים מנוסים, כמות הטייסים בעולם קטנה אפילו ממספר הרופאים בעולם, וגם הכשרת טייס עולה המון כסף ויש צורך (להחזיר השקעה) לטייסים.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...