עבור לתוכן
4X-STA

שאלה לגבי IFR שמטריפה אותי

Recommended Posts

פורסם

אני כבר כמעט חודש מנסה לענות על השאלה הזו בעצמי.

אז קצת הקדמה, כשטסים במטוסים כגון 747 מישראל ללרנקה לצורך העניין יש FMC ולכן ניתן לראות תוך כדי הטיסה שאנו נמצאים ב DEENA או SOLIN וכ"ו...

מה קורה כשרוצים לטוס את אותה הטיסה במטוס כמו CESSNA ואין לנו FMC? איך אני יכול לדעת כיצד למצוא את DEENA או SOLIN בעזרת עזרי ניווט, מרחק מסויים מרדיאל של VOR מסוים? אם כן, מדוע אני לא מוצא ליד כל נקודה כזו סימן זיהוי?

יש לי מפה מודפסת מהאתר של תומר חיים ולא מופיע בנקודות הללו כיצד למצוא אותן.

לעומת זאת בשיעור IFR בסימולטור (שיעור של הסימולטור הכוונה) יש לי דפית גישה ל SANTA MONICA ושם למשל בנקודות כמו DARTS BEVEY וכדומה מופיע לידם סימן זיהוי כמו למשל ב BEVEY אני אהיה במרחק 6.7 מ VOR SMO ואמשיך לטוס INBOUND על רדיאל 212.

ממש ממש סקרן לדעת את הפתרון :shock:

ועריכה: אני מסתכל עכשיו על מפת ה ATS הגבוהים (משום שהנמוכים הודפס לי קטן מדי וצריך זכוכית מגדלת) ורואה שלמשל בנקודות כמו SIRON ו SUVAS יש סימן זיהוי כזה.

השאלה מדוע למשל ב DEENA ו TIBBI ו SOLIN אין? משום שהם מרוחקים מדי בשביל שיוצג לי DME של ה VOR? ואם כן אז עדין נשארת השאלה איך אני מנווט מעל הים בדרכי ללרנקה עם מטוס קל?

פורסם

אני הייתי מבצע זאת כך:

לדוגמא, טיסה מבן גוריון ללרנקה עם ססנה : (הסבר על קצה הלשון מבלי להסתכל במפה , בכל זאת 7 בבוקר :-) )

הייתי טס עם עזר VOR עד לדינה או ל'קצה היכולת' ומשם מנווט על פי זמנים, דהיינו, טס ברדיאל (כיוון) במשך X דקות ואז אגיע לפורלה לדוגמא.

כמובן שזה לא הניווט המדויק שבעזרת FMC או מחשב טיסה אך זוהי בהחלט דרך לטיסה.

אזכיר כמובן שאמצא את הזמן על פי דרך: מהירות = זמן (בשעות), אם נכפיל ב60 נקבל דקות (שבדרך כלל כל לג הוא דקות לכן נרצה לקבל את הזמן בדקות).

כך נמשיך את הטיסה עד שנגיע לנקודה שבא כבר ניתן להיעזר בעזרים ניווטים שנמצאים בלרנקה ומשם כמובן שהכל ברור.

פורסם

תודה על התגובה המהירה, ונראה לי שאחרי שפרסמתי את השאלה הצלחתי סופסוף לענות על התשובה בעצמי, אשמח לדעת רק אם הבנתי נכון.

אני מסתכל במפת ה ATS הגבוהים. אז נכון שליד נקודת TIBBI אין סימון שעל פיו אוכל לדעת כיצד אני מזהה אותו. מצד שני מסומן גם שאם טסים על כיוון 270 מ BGN VOR אז המרחק ל TIBBI הוא 26 NM. מה שאומר שטיסה על רדיאל OUTBOUND 270 ותצוגה במכשיר הDME של מרחק 26 מייל מ BGN זה בעצם זיהוי שאני בנקודת TIBBI. הבנתי נכון? :roll:

וכיצד אני יכול לדעת מהו קצה הקליטה של VOR כלשהו?

פורסם
תודה על התגובה המהירה, ונראה לי שאחרי שפרסמתי את השאלה הצלחתי סופסוף לענות על התשובה בעצמי, אשמח לדעת רק אם הבנתי נכון.

אני מסתכל במפת ה ATS הגבוהים. אז נכון שליד נקודת TIBBI אין סימון שעל פיו אוכל לדעת כיצד אני מזהה אותו. מצד שני מסומן גם שאם טסים על כיוון 270 מ BGN VOR אז המרחק ל TIBBI הוא 26 NM. מה שאומר שטיסה על רדיאל OUTBOUND 270 ותצוגה במכשיר הDME של מרחק 26 מייל מ BGN זה בעצם זיהוי שאני בנקודת TIBBI. הבנתי נכון? :roll:

וכיצד אני יכול לדעת מהו קצה הקליטה של VOR כלשהו?

אתה יכול לזהות את TIBBI גם ע"י מרחק של 26 DME מBGN על רדיאל 20 , וגם ע"י חיתוך רדיאלים של 270 מBGN ו335 מBSA (באר שבע).

שים לב שיש נתיבים כמו הJ13 שהם נתיבי RNAV וכדי לנווט בהם אתה תצטרך FMC\GPS\INS או מכשיר RNAV שעד כמה שידוע לי , לא קיים בסימולטור.

פורסם
תודה על התגובה המהירה, ונראה לי שאחרי שפרסמתי את השאלה הצלחתי סופסוף לענות על התשובה בעצמי, אשמח לדעת רק אם הבנתי נכון.

אני מסתכל במפת ה ATS הגבוהים. אז נכון שליד נקודת TIBBI אין סימון שעל פיו אוכל לדעת כיצד אני מזהה אותו. מצד שני מסומן גם שאם טסים על כיוון 270 מ BGN VOR אז המרחק ל TIBBI הוא 26 NM. מה שאומר שטיסה על רדיאל OUTBOUND 270 ותצוגה במכשיר הDME של מרחק 26 מייל מ BGN זה בעצם זיהוי שאני בנקודת TIBBI. הבנתי נכון? :roll:

וכיצד אני יכול לדעת מהו קצה הקליטה של VOR כלשהו?

אתה יכול לזהות את TIBBI גם ע"י מרחק של 26 DME מBGN על רדיאל 20 , וגם ע"י חיתוך רדיאלים של 270 מBGN ו335 מBSA (באר שבע).

שים לב שיש נתיבים כמו הJ13 שהם נתיבי RNAV וכדי לנווט בהם אתה תצטרך FMC\GPS\INS או מכשיר RNAV שעד כמה שידוע לי , לא קיים בסימולטור.

קיים לסימ' היום GPS מתקדם של חברת RealityXP..

הוא מתפקד כמו GPS אמיתי, ניתן להוציא רדיאלים מנקודות וכו'..

הוא מבוסס על הTrainerim של גארמין

http://www.reality-xp.com

פורסם
תודה על התגובה המהירה, ונראה לי שאחרי שפרסמתי את השאלה הצלחתי סופסוף לענות על התשובה בעצמי, אשמח לדעת רק אם הבנתי נכון.

אני מסתכל במפת ה ATS הגבוהים. אז נכון שליד נקודת TIBBI אין סימון שעל פיו אוכל לדעת כיצד אני מזהה אותו. מצד שני מסומן גם שאם טסים על כיוון 270 מ BGN VOR אז המרחק ל TIBBI הוא 26 NM. מה שאומר שטיסה על רדיאל OUTBOUND 270 ותצוגה במכשיר הDME של מרחק 26 מייל מ BGN זה בעצם זיהוי שאני בנקודת TIBBI. הבנתי נכון? :roll:

וכיצד אני יכול לדעת מהו קצה הקליטה של VOR כלשהו?

זו בדיוק השיטה. שימוש ב VOR DME וחיתוך בין שני VOR יכול לשמש אותך למציאת מקום תמיד.

לטעמי נוח יותר לעבוד עם DME מרדיאל, אבל יש נקודות בדרך שאינן על קו ישר מרדיאל (ולכן אי אפשר לסכום מרחקים לנקודה), ולכן שם יש לבצע חיתוך לשני רדיאלים.

ומעבר לכך, כמובן, אתה מוזמן לקורס מכשירים :) שם לומדים, בין השאר, גם את התורה הזו וחלופות נוספות.

לגבי טווח קליטה - תלוי בהרבה פרמטרים כמו עוצמת שידור, מצב אטמוספרי ומצבי אנטנה (קיטובים וכו'), אבל מדובר בדר"כ על טווח מקסימלי של 200 מ"י. בפועל הרבה פחות, הבנתי מטייסים שב VELOX קורה הרבה שלא קולטים את BGN VOR.

פורסם
תודה על התגובה המהירה, ונראה לי שאחרי שפרסמתי את השאלה הצלחתי סופסוף לענות על התשובה בעצמי, אשמח לדעת רק אם הבנתי נכון.

אני מסתכל במפת ה ATS הגבוהים. אז נכון שליד נקודת TIBBI אין סימון שעל פיו אוכל לדעת כיצד אני מזהה אותו. מצד שני מסומן גם שאם טסים על כיוון 270 מ BGN VOR אז המרחק ל TIBBI הוא 26 NM. מה שאומר שטיסה על רדיאל OUTBOUND 270 ותצוגה במכשיר הDME של מרחק 26 מייל מ BGN זה בעצם זיהוי שאני בנקודת TIBBI. הבנתי נכון? :roll:

וכיצד אני יכול לדעת מהו קצה הקליטה של VOR כלשהו?

אתה יכול לזהות את TIBBI גם ע"י מרחק של 26 DME מBGN על רדיאל 20 , וגם ע"י חיתוך רדיאלים של 270 מBGN ו335 מBSA (באר שבע).

שים לב שיש נתיבים כמו הJ13 שהם נתיבי RNAV וכדי לנווט בהם אתה תצטרך FMC\GPS\INS או מכשיר RNAV שעד כמה שידוע לי , לא קיים בסימולטור.

נתיב RNAV J13 ?

וואללה לא מכיר, אפה בארץ?

אני מכיר H13 (חלק מSID YOSEF) והוא נתיב מכשירים רגיל ואינו מחייב .RNAV

H13 הוא נתיב שלא מבוסס על רדיאל ובו פשוט שומרים כיוון עם תיקון לרוח ((TRACK

פורסם
תודה על התגובה המהירה, ונראה לי שאחרי שפרסמתי את השאלה הצלחתי סופסוף לענות על התשובה בעצמי, אשמח לדעת רק אם הבנתי נכון.

אני מסתכל במפת ה ATS הגבוהים. אז נכון שליד נקודת TIBBI אין סימון שעל פיו אוכל לדעת כיצד אני מזהה אותו. מצד שני מסומן גם שאם טסים על כיוון 270 מ BGN VOR אז המרחק ל TIBBI הוא 26 NM. מה שאומר שטיסה על רדיאל OUTBOUND 270 ותצוגה במכשיר הDME של מרחק 26 מייל מ BGN זה בעצם זיהוי שאני בנקודת TIBBI. הבנתי נכון? :roll:

וכיצד אני יכול לדעת מהו קצה הקליטה של VOR כלשהו?

אתה יכול לזהות את TIBBI גם ע"י מרחק של 26 DME מBGN על רדיאל 20 , וגם ע"י חיתוך רדיאלים של 270 מBGN ו335 מBSA (באר שבע).

שים לב שיש נתיבים כמו הJ13 שהם נתיבי RNAV וכדי לנווט בהם אתה תצטרך FMC\GPS\INS או מכשיר RNAV שעד כמה שידוע לי , לא קיים בסימולטור.

נתיב RNAV J13 ?

וואללה לא מכיר, אפה בארץ?

אני מכיר H13 (חלק מSID YOSEF) והוא נתיב מכשירים רגיל ואינו מחייב .RNAV

H13 הוא נתיב שלא מבוסס על רדיאל ובו פשוט שומרים כיוון עם תיקון לרוח ((TRACK

אני גם לא ידעתי על קיומו שך הJ13 ולא מצאתי הוכחות לקיומו בשום מקום אבל אמיר פז הכיר לי אותו באירוע האחרון באילת על ידי ווקטורים (נמצא מערבית ובמקביל לJ10 המוכר)

מסתבר שיש כזה נתיב. אני גם אשמח לראות מפות שמציגות אותו

סתם לידע הכללי בהזדמנות החגיגית

פורסם

וואלה מופיע בפרסומים של רת"א כנתיב חג IFR מיוחד מBGN ל NURIT וחוסך 25 מיילים ביחס לנתיב J10

נחמד, ננסה בסימולטור

פורסם

קיים לסימ' היום GPS מתקדם של חברת RealityXP..

הוא מתפקד כמו GPS אמיתי, ניתן להוציא רדיאלים מנקודות וכו'..

הוא מבוסס על הTrainerim של גארמין

http://www.reality-xp.com

אכן קיים GPS כזה, GNS530W של realityXP, מה שנקרא GPS מאושר IFR, אבל בסיס הנתונים שלו מבוסס על ה-Garmin Trainer והגרסה האחרונה הקיימת(3.0) היא עם בסיס נתונים מפברואר 2008, ולא ניתן לעדכן את זה עד ליציאת גרסת Trainer מעודכנת, והעדכון מאד לא תדיר(הגרסה הקודמת מ-2005, משהו כמו כל -3 שנים). אפשר להשלים את החסר ידנית במידה ונדרש. ע"י הכנסת User Waypoints

אפשר לתרגל עם ה-GPS הזה גישות RNAV/GPS

GNS530_Mooney.png

מי שיסתכל הייטב יראה את DEENA,TIBBI, RIMON, SIRON ושאר הנקודות ממערב לתל אביב שנכנסו בטווח 35 מייל שמוגדר לתצוגה. כולל MESIL ו-VOR נתניה, NDBs תל אביב והרצליה.

עובדים ממש כמו עם FMC: מכניסים תוכנית טיסה כולל נהלי יציאה וכניסה לשדות היציאה והנחיתה. וניתן להכפיף את ה-HSI ל-GPS ולנווט עם ה-HSI על פי ה-GPS(במקום VOR). כולל הגדרת טיסה על רדיאל לנקודה(OBS) במקום DRCT.

הוא עומד בפני עצמו עם בסיס הנתונים העצמאי שלו ותוכנית הטיסה שמכניסים אליו ישירות, ולא קשור לחלוטין ל-GPS או לתוכנית הטיסה של ה-FS.

אחלה דבר לטיסת מכשירים במטוסים קלים(תירגול RNAV במטוסים קלים אפשרי רק עם זה!). לא כתחליף לניווט הקלאסי עם VOR/DME/ADF אלא כמשלים בעיקר לטובת RNAV וגישות GPS.

פורסם
תודה על התגובה המהירה, ונראה לי שאחרי שפרסמתי את השאלה הצלחתי סופסוף לענות על התשובה בעצמי, אשמח לדעת רק אם הבנתי נכון.

אני מסתכל במפת ה ATS הגבוהים. אז נכון שליד נקודת TIBBI אין סימון שעל פיו אוכל לדעת כיצד אני מזהה אותו. מצד שני מסומן גם שאם טסים על כיוון 270 מ BGN VOR אז המרחק ל TIBBI הוא 26 NM. מה שאומר שטיסה על רדיאל OUTBOUND 270 ותצוגה במכשיר הDME של מרחק 26 מייל מ BGN זה בעצם זיהוי שאני בנקודת TIBBI. הבנתי נכון? :roll:

וכיצד אני יכול לדעת מהו קצה הקליטה של VOR כלשהו?

זו בדיוק השיטה. שימוש ב VOR DME וחיתוך בין שני VOR יכול לשמש אותך למציאת מקום תמיד.

לטעמי נוח יותר לעבוד עם DME מרדיאל, אבל יש נקודות בדרך שאינן על קו ישר מרדיאל (ולכן אי אפשר לסכום מרחקים לנקודה), ולכן שם יש לבצע חיתוך לשני רדיאלים.

ומעבר לכך, כמובן, אתה מוזמן לקורס מכשירים :) שם לומדים, בין השאר, גם את התורה הזו וחלופות נוספות.

לגבי טווח קליטה - תלוי בהרבה פרמטרים כמו עוצמת שידור, מצב אטמוספרי ומצבי אנטנה (קיטובים וכו'), אבל מדובר בדר"כ על טווח מקסימלי של 200 מ"י. בפועל הרבה פחות, הבנתי מטייסים שב VELOX קורה הרבה שלא קולטים את BGN VOR.

תודה אסף. הייתי מאוד מעוניין להכנס לקורס מכשירים רק שקודם אני צריך לסיים את הקורס טיס פרטי :)

פורסם

קיים לסימ' היום GPS מתקדם של חברת RealityXP..

הוא מתפקד כמו GPS אמיתי, ניתן להוציא רדיאלים מנקודות וכו'..

הוא מבוסס על הTrainerim של גארמין

http://www.reality-xp.com

אכן קיים GPS כזה, GNS530W של realityXP, מה שנקרא GPS מאושר IFR, אבל בסיס הנתונים שלו מבוסס על ה-Garmin Trainer והגרסה האחרונה הקיימת(3.0) היא עם בסיס נתונים מפברואר 2008, ולא ניתן לעדכן את זה עד ליציאת גרסת Trainer מעודכנת, והעדכון מאד לא תדיר(הגרסה הקודמת מ-2005, משהו כמו כל -3 שנים). אפשר להשלים את החסר ידנית במידה ונדרש. ע"י הכנסת User Waypoints

אפשר לתרגל עם ה-GPS הזה גישות RNAV/GPS

GNS530_Mooney.png

מי שיסתכל הייטב יראה את DEENA,TIBBI, RIMON, SIRON ושאר הנקודות ממערב לתל אביב שנכנסו בטווח 35 מייל שמוגדר לתצוגה. כולל MESIL ו-VOR נתניה, NDBs תל אביב והרצליה.

עובדים ממש כמו עם FMC: מכניסים תוכנית טיסה כולל נהלי יציאה וכניסה לשדות היציאה והנחיתה. וניתן להכפיף את ה-HSI ל-GPS ולנווט עם ה-HSI על פי ה-GPS(במקום VOR). כולל הגדרת טיסה על רדיאל לנקודה(OBS) במקום DRCT.

אחלה דבר לטיסת מכשירים במטוסים קלים(תירגול RNAV במטוסים קלים אפשרי רק עם זה!). לא כתחליף לניווט הקלאסי עם VOR/DME/ADF אלא כמשלים בעיקר לטובת RNAV וגישות GPS.

בGPS של RXP , אפשר לעשות Directים בנתיב בלי להרוס את התוכנית , כמו בFMC?

פורסם

קיים לסימ' היום GPS מתקדם של חברת RealityXP..

הוא מתפקד כמו GPS אמיתי, ניתן להוציא רדיאלים מנקודות וכו'..

הוא מבוסס על הTrainerim של גארמין

http://www.reality-xp.com

אכן קיים GPS כזה, GNS530W של realityXP, מה שנקרא GPS מאושר IFR, אבל בסיס הנתונים שלו מבוסס על ה-Garmin Trainer והגרסה האחרונה הקיימת(3.0) היא עם בסיס נתונים מפברואר 2008, ולא ניתן לעדכן את זה עד ליציאת גרסת Trainer מעודכנת, והעדכון מאד לא תדיר(הגרסה הקודמת מ-2005, משהו כמו כל -3 שנים). אפשר להשלים את החסר ידנית במידה ונדרש. ע"י הכנסת User Waypoints

אפשר לתרגל עם ה-GPS הזה גישות RNAV/GPS

GNS530_Mooney.png

מי שיסתכל הייטב יראה את DEENA,TIBBI, RIMON, SIRON ושאר הנקודות ממערב לתל אביב שנכנסו בטווח 35 מייל שמוגדר לתצוגה. כולל MESIL ו-VOR נתניה, NDBs תל אביב והרצליה.

עובדים ממש כמו עם FMC: מכניסים תוכנית טיסה כולל נהלי יציאה וכניסה לשדות היציאה והנחיתה. וניתן להכפיף את ה-HSI ל-GPS ולנווט עם ה-HSI על פי ה-GPS(במקום VOR). כולל הגדרת טיסה על רדיאל לנקודה(OBS) במקום DRCT.

אחלה דבר לטיסת מכשירים במטוסים קלים(תירגול RNAV במטוסים קלים אפשרי רק עם זה!). לא כתחליף לניווט הקלאסי עם VOR/DME/ADF אלא כמשלים בעיקר לטובת RNAV וגישות GPS.

בGPS של RXP , אפשר לעשות Directים בנתיב בלי להרוס את התוכנית , כמו בFMC?[/quote

בהחלט כן! אחלה תוסף שווה כל שקל ומדמה אחד לאחד את ה530

מערכת הGNSWAAS היא FMS לכל דבר היא אפילו כוללת

Terrain Awareness and Warning System

נכון הNAVDATA לא מתעדכן כל יומיים אלא יותר כמו כל שנתיים אבל המערכת כל כך חכמה שאתה

בקלות מכניס נקודות חדשות בזמן אמת תוך שימוש בפורמטים המוכרים של LAT\LONG RADIAL\RADIAL ו DIST\RADIAL

לוותר על אחד ה ADDONS הכי טובים שאי פעם תוכנתו ל GAבFS בגלל AIRAC נשמע לי מגוחך.

אגב השליטה של ה530 באוטו פיילוט של FS כולל ביצוע פרוצדורות מסובכות היא מדויקת ביותר ופחות "באגית" מהרבה תוספים שכולנו מעריצים.

קיצר מומלץ!

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...