עבור לתוכן
4X-STA

כמה שאלות לגבי לימודי טיס בחו"ל...

Recommended Posts

פורסם

לאחר בדיקה והשוואת מחירים הבנתי שלימודי טיס (בינתיים לרשיון פרטי) הרבה יותר משתלם לעשות בארה"ב. השאלות שלי הם כאלה:

1) האם במהלך השהות בחו"ל מותר גם לעבוד שם (לא בתור טייס כמובן :) )?

2) במידה ואח"כ ארצה להישאר שם מישהו יודע מה התהליך אותו צריך לעבור? (הכוננה היא לקבל אזרחות בארה"ב)

תודה.

פורסם

שלום סתיו

דבר ראשון קח בחשבון שעל מנת ללמוד טיסה בארה"ב צריך לסיים בהצטיינות קורס מקדים בIFS :wink:

דבר שני:

לא יודע איך הגעת בהשוואת המחירים (כולל כרטיס טיסה הלוך ושוב ומחייה) לעובדה שזה יותר משתלם...

דבר שלישי בשביל לעבוד בארה"ב צריך אחד מהשניים - אזרחות אמריקאית או ויזת עבודה

להוציא את שתיהן זה די סיפור, אם אתה לא מעוניין להסתכן אל תבנה על עבודה בתקופה הזו או שתתחיל לברר איך מוציאים ויזת עבודה.

בשביל לקבל אזרחות אמריקאית צריך אם איני טועה או להתחתן עם אמריקאית או לחיות שש שנים רצופות שם וכמובן יכולת מוכחת להתנהל היטב בסבך הבירוקרטיה...

בכל מקרה אם אתה מעוניין להוציא רק רשיון פרטי לא הייתי ממהר לטוס לארה"ב אם התוכניות שלך הן לחזור לישראל לאחר מכן.

לא מזמן היה פה שרשור על המרת הרשיון האמריקאי בישראלי ומסתבר שמדובר בהליך די מייאש ויקר בפני עצמו

כמו ללמוד תיאוריה או חלק ממנה מחדש ועוד להשקיע בכמה שעות טיסה ואגרות נוספות.

מה שכן אם אתה מתכוון ללכת על ההרפתקה של ללמוד בחו"ל אז לדעתי רק באקדמיה לטיסה - שם אתה יודע איפה אתה מתחיל והכי חשוב איפה אתה מסיים (רשיון מסחרי לפחות).

בהצלחה

פורסם

בניו ג'רזי ישנו מקום נחמד בשם Flying W. אחלה מועדון והם מטפלים גם בתלמידים זרים (כולל עזרה בהליכים בירוקרטיים). אנשים אדיבים.

www.flyingwairport.com

דבר איתם והם ישמחו לענות לך על כל השאלות.

פורסם
בניו ג'רזי ישנו מקום נחמד בשם Flying W. אחלה מועדון והם מטפלים גם בתלמידים זרים (כולל עזרה בהליכים בירוקרטיים). אנשים אדיבים.

http://www.flyingwairport.com

דבר איתם והם ישמחו לענות לך על כל השאלות.

מקום מדהים :mrgreen: אחד השדות היותר מגניבים שנחתתי בהם 8)

פורסם

תראה אדם אני כן רואה את עצמי מצליח לחסוך כסף לרשיון פרטי בארץ (אם אני שם כסף בצד במשך 3 שנים), אבל מכיוון שאני רוצה להמשיך הלאה לשאר ההגדרים זה נראה בלתי אפשרי בארץ. (כלכלית). כמו כן גם הזדמנויות העבודה בארץ בתחום לא מזהירות במיוחד.

הדרך הטובה ביותר לדעתי לצבור שעות היא ע"י הוצאת רשיון מסחרי ומדריך טייס (שמקנה לך גם שעות רבות וגם הכנסות כספיות).

קראתי את השרשור על המרת רשיון טיס זר לרישיון ישראלי, ולכן המטרה היא לצאת וללמוד בחו"ל ולהישאר שם, להמשיך שם את שאר ההגדרים ולעבוד שם בתור מדריך.

דרך נוספת שחשבתי עליה פה בארץ היא להשקיע כספים, ז"א במקום שהכסף ישב בבנק סתם, הוא יוכל לטפוח (רק שלא מצאתי את התוכנית האידיאלית שמתאימה לסכומים שאני צריך להשיג, ולסכומים שאני יכול להרשות לעצמי להשקיע).

ואת הקורס ב IFS אני אסיים בהצטיינות אם רק אצליח לפתור סופסוף את הבעיות הטכניות ב FSINN :drinking:

פורסם

בארה"ב אפשר להוציא את הרשיונות בגדול בשני אופנים. האחד הוא בבי"ס שעובד תחת מה שנקרא part 141 (יש המכנים "אקדמיה") שמציע קורסים מובנים הרבה יותר מבחינת סדר השיעורים, הסילבוס, חומרי הלימוד והדרישות והכל בפיקוח צמוד של ה FAA. דרך שניה היא תחת part 61 (המדובר בחלקים שונים בחוק) שבו מתנהל הקורס מול המדריך באופן גמיש ופרטני. הדרישות מבחינת שעות מינימום לרשיונות וההגדרים השונים משתנות בין שתי הדרכים שציינתי (ב part 141 הדרישות נמוכות יותר בדרך כלל מבחינת כמות שעות). יש מספר מצומצם יחסית של בתי ספר שמאושרים לעבוד תחת part 141 (בית הספר שבו אני עשיתי את הטריינינג שלי הוא אחד מהם). בתי ספר אלה לרב גם עובדים עם זרים וחלקם מוציאים ויזות מיוחדות המאפשרות לעבוד בסוף ההכשרה כמדריך בבית הספר. בעבר היתה זו ויזה מסוג J-1 והיום מוצאים ויזת F-1 שמאפשרת לעבוד כמדריך טיסה כשנה ולצבור שעות. מעבר לזה אין אפשרות לעבוד במהלך הלימודים בשום דבר ולפעמים גם אין ממש זמן (הקורסים מתנהלים בצורה אינטנסיבית ויום יומית). בסוף התקופה (של בערך שנתיים) יש שמוציאים ויזה נוספת ע"י רישום לאוניברסיטה (כמו אמברי רידל) ואז אפשר להמשיך לעבוד כמדריך טיסה.

מקווה שזה עזר,

ניב שקולניק

מדריך טיסה, פיניקס איסט, דייטונה ביץ', פלורידה (ובוגר IFS כמובן :) )

פורסם

ניב שקולניק

מדריך טיסה, פיניקס איסט, דייטונה ביץ', פלורידה (ובוגר IFS כמובן :) )

...איש יקר ומצטיין קורס (מחזור 12 כבוד), מוביל מבנה אגדי

ממייסדי ואבני היסוד של TFW (רק על מנת לדייק בעובדות ולתת השראה לכמה מהחניכים שלי)

מה הולך איש?

אני שמח שאתה עדיין קופץ לבקר מדי פעם.

מבנה ססנות מחכה בחניה בהרצליה... קדימה להניע

פורסם

אדם, טוב תמיד לשמוע גם אותך אחי.

מקווה שהכל אחלה שם. אני מקווה שאוכל לחזור לפעילות מצומצמת בצורה כזו או אחרת בקרוב (חשבתי אולי לפקח קצת).

ניב שקולניק

פורסם

לכל אחת מהדרכים יש יתרונות וחסרונות וקשה לעמוד עליהם על רגל אחת.

באופן כללי אישית אני חושב שעבור זרים בארה"ב שמתכוונים ללכת למסלול מקצועי הדרך היחידה היא תחת part 141.

ניב שקולניק

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...