עבור לתוכן
4X-GTE

מדריך לחניכי מחזור 18 IFS- נדב"ר אנגלית

Recommended Posts

פורסם

שלום לכולם!

ראיתי שיש אצלנו בקורס צורך בהסבר טיפה יותר מפורט בקשר לנדב"ר אנגלית בבן גוריון.

המדריך הבא נכתב על ידי, והשקעתי בו שלוש שעות של כתיבה, וזה הדבר הראשון שעשיתי אחרי שהשיעור הסתיים- כך שאני באמת רואה בזה סוג של שליחות שמטרתה לעזור לשאר חניכי הקורס ולחברי ואטיל לשפר מעט את האנגלית שלהם במידה וצריך.

אזהרה: יתכנו שגיאות כתיב קלות או שגיאות בניסוח, אבל כל המדריך נכתב מניסיון עבר שלי עם פקחים בחו"ל בעת הקפות/האזנה.

הערה: הפירוט של השלבים שנעשים במדריך הוא בעברית, אך הדיווחים והנדב"ר הוא באנגלית בלבד, מכיוון שהחניכים כבר אמורים לדעת את התבנית של הנדב"ר בעברית ולדעת על מה מדובר בכל שלב.

שלב ראשון- פנייה לקלירנס אם יש.

PPL:Ben Gurion clearens delivery good evening. GTE with you in West parkings, radio check

ATC: GTE, 5 by 5

PPL: clearens, GTE is asking for CVFR clearens to LLHZ as filed

ATC: GTE, cleared as requested. QNH is 1013, Landing and departing rwy 12

PPL: *ReadBack

ATC: GTE, readback is fully correct. contact ground on 118.05 when ready to taxi

PPL: *ReadBack

שלב שני- פנייה לקרקע מערבית/מזרחית לפי מיקום

PPL: Ben Gurion ground hello, GTE is ready to taxi

ATC: GTE, taxi to holding point of rwy 12 via taxiways M and K. contact tower when ready for line up

PPL: *Readback

שלב שלישי- פנייה למגדל

PPL: Ben gurion tower, GTE, at holding point of rwy 12, CVFR to LLHZ

ATC: Sqwack is ????, cleared for line up and departure rwy 12. winds are calm. call airborne

GTE: *Readback

GTE: GTE, airborne

זה היה מדריך נדבר אנגלית בקצרה. משם והלאה הכל תלוי בנתיבים.

מקווה שעזרתי, אתם מוזמנים לתקן אותי אם אתם מוצאים טעות.

אני לא אהיה על המחשב עד יום ראשון כי אני בצימר, אבל כשאחזור אני אשמח לעזור בטימספיק.

צרו איתי קשר במסנג'ר או באימייל: guy.tevet@gmail.com

גיא

פורסם

אני הכנתי לחניכי מחזור IFR2 מדריכים לנדב"ר אנגלית בבן גוריון.

אם חניכי מחזור 18 מעוניינים לקבל את המדריכים לצור איתי קשר במסנג'ר noifarhi@nana.co.il.

מירשה להקפות

-------

נגיד שהמטוס חונה בחנייה המערבית WH2

"ATC: GTE, cleared as requested. QNH is 1013, Landing and departing rwy 12"

לא תקין דוגמא:

4X-GTE cleared to circuts in the airport Landing and departing rwy 12.

**רידבק**PILOT

ATC=

read beck is corect strat up is aproved QNH 29,29 call ready.

**רידבק**PILOT

ATC=

taxi to holding point runway 30 via K4,K5,M,K to holding point rwy 08.

**רידבק**PILOT

מירשה להרצליה:

Ben Gurion ground 4X-GTE radio check P

4X-GTE 5/5 A

4X-GTE requst CVFR clearance to LLHZ P

cleard to LLHZ via magshimim mesila 1200 rwy 30 SQ 5140 A

cleard to LLHZ via magshimim mesila 1200 rwy 30 SQ 5140 4X-GTE P

ReadBack corect start up aproved QNH 29,92 call ready

start up aproved QNH 29,92 i call you ready taxi P

4X-GTE ready to taxi P

taxi to holding point runway 30 via J,K,L to runway 30 A

taxi to holding point runway 30 via J,K,L to runway 30 4X-GTE P

4X-GTE holding point runway 30 p

4X-GTE contact LLBG_TWR 132.100 bye

contact LLBG_TWR 132.100 thank you P

מפה זה ממשיך עד נחיתה..

בהצלחה :bday:

פורסם

חשוב רק להדגיש שזה לא MUST שהתנועה בב"ג תתנהל באנגלית בטח לא כשמדובר בטיסות ראיה.

אפשר לדבר בעברית על הקשר אלא אם יש טייסים זרים

עדיף כמובן לתרגל את הנדב"ר למקרה ותצטרכו אותו אך ברוב המקרים ברשת לא תהיה בעיה עם עברית על הערוץ.

גיא כל הכבוד על ההשקעה.

תמשיך כך.

פורסם

כל הכבוד גיא ונוי.

אני חושב שיותר מהכל, עזרתם לעצמכם עם הנדב"ר. מי שמכיר איך זה להכין פתק שליפים למבחן - בסוף זוכרים את כל מה שכתוב בפתק.

אני מציע לכל החניכים לעבור על כל המדריכים, לתרגל בינהם - בייחוד למי שלא משופשף באנגלית. למעשה הטיסה הבינלאומית מתנהלת באנגלית בלבד, ולכן חשוב מאוד לעשות שיעורי בית ותרגולים עצמאיים בנדב"ר בשפה זו.

פורסם
אני הכנתי לחניכי מחזור IFR2 מדריכים לנדב"ר אנגלית בבן גוריון.

אם חניכי מחזור 18 מעוניינים לקבל את המדריכים לצור איתי קשר במסנג'ר noifarhi@nana.co.il.

מירשה להקפות

-------

נגיד שהמטוס חונה בחנייה המערבית WH2

"ATC: GTE, cleared as requested. QNH is 1013, Landing and departing rwy 12"

לא תקין דוגמא:

4X-GTE cleared to circuts in the airport Landing and departing rwy 12.

**רידבק**PILOT

ATC=

read beck is corect strat up is aproved QNH 29,29 call ready.

**רידבק**PILOT

ATC=

taxi to holding point runway 30 via K4,K5,M,K to holding point rwy 08.

**רידבק**PILOT

מירשה להרצליה:

Ben Gurion ground 4X-GTE radio check P

4X-GTE 5/5 A

4X-GTE requst CVFR clearance to LLHZ P

cleard to LLHZ via magshimim mesila 1200 rwy 30 SQ 5140 A

cleard to LLHZ via magshimim mesila 1200 rwy 30 SQ 5140 4X-GTE P

ReadBack corect start up aproved QNH 29,92 call ready

start up aproved QNH 29,92 i call you ready taxi P

4X-GTE ready to taxi P

taxi to holding point runway 30 via J,K,L to runway 30 A

taxi to holding point runway 30 via J,K,L to runway 30 4X-GTE P

4X-GTE holding point runway 30 p

4X-GTE contact LLBG_TWR 132.100 bye

contact LLBG_TWR 132.100 thank you P

מפה זה ממשיך עד נחיתה..

בהצלחה :bday:

נוי- לגבי "cleared as requested".. מראש אמרתי שהניסוח אולי לא יתאים כאן, אבל אני מדגיש שהניסוח הזה הוא מנסיון שלי בהקפות בחו"ל והאזנה לפיקוח בחו"ל, כך שיכול להיות שאתה טועה. בכל מקרה, תודה שהוספת את המדריך שלך כדי שתהיה נקודה להשוואה.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...