עבור לתוכן
Amir Paz

אזורי אימון חיל אוויר - דעתכם חשובה!

Recommended Posts

פורסם

חברים יקרים

חיל האוויר הווירטואלי גאה להציג את המסמך הסופי להגדרת אזורי האימון ברשת.

אזורי האימון מיועדים לחברי חטיבה הרשומים תחת חיל האויר הווירטואלי.

טרם ההוצאה לפועל של מסמך זה אנו נשמח לשמוע את דעתכם ונשמח לקבל הערות והצעות לשינוי. שימו לב שהאזורים ברובם נוצרו למנוע מצב שבו יש חפיפה שלילית אל מול תעבורה אזרחית, ולמעשה אותם אזורים יגרמו לכך שיהיה ניתן להפעיל תעופה צבאית ואזרחית באותה פאזה. המגמה היא להגדיל את כמות התנועה וגוון התנועה ברשת ויחד עם זאת לשמור על סדר ולמנוע חוסר נעימות לטייסים ופקחים.

אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולהודות לחברי חיל האוויר הווירטואלי ובראשם - רמ"ח מבצעים, עידן טראוב וראש להק אוויר, אוהד שלו על הביצוע המרשים.

http://www.ifschool.net/vatil/VIAF/DOCS ... g_zone.pdf

פורסם

אמ... מה עם גבולות יותר ברורים?

האזורים הללו מיועדים למטוסי קרב\תובלה\מסוקים כאחד?

כל הכבוד על המאמץ!

פורסם
אמ... מה עם גבולות יותר ברורים?

האזורים הללו מיועדים למטוסי קרב\תובלה\מסוקים כאחד?

כל הכבוד על המאמץ!

גבולות הגזרה יימסרו בדיוק מירבי לפקחים בסקטור שנכין ולחברי חיל האוויר הווירטואלי בקובץ תוסף ל GPS.

בר - האזורים מיועדים לחיל האוויר הווירטואלי. אין סיבה שחבר שלא רשוםבחיל האוויר הווירטואלי יצטרך אזורי עבודה. אתה מוזמן לטוס מ A ל B עם מטוס קרב, אני לא רואה צורך לאותם טייסים שלא חברים.. תקן אותי אם אני מפספס משהו.

פורסם

היי אמיר,

אני מצטרף לשאלתו של בר.

אני לא רשום לחיל עקב מגבלות זמן ומחויבות, אבל נהנה מאד מהטסת קרנף.

יהיה נחמד להתאמן מידי פעם בנחיתה על צירים מדבריים וטיסות ניווט נמוכות.

הייתי שמח אם הכלל לגבי האיזורים היה:

מיועדים לטיסות במטוסים צבאיים בלבד, תוך מתן עדיפות לפעילות של חברי חיל האויר הוירטואלי.

אני לא מעוניין להפריע לפעילות החיל, אבל לא רואה סיבה להגביל אותי בהנאה מפרי העבודה המבורכת

הזאת של הקצאת איזורים.

פורסם

B. The following on-line events and/or activities are deemed to be within the scope

of VATSIM Special Operations (VSO) and therefore under the exclusive

jurisdiction of VP-Special Operations

1. VA registration and VA operations.

2. Simulated online military / Para-military activities such as; Peacetime

military exercises, range practice, military transport operations, aircraft

escort / intercept operations, any other non-hostile event or activity

implied or expressed as military / Para-military in nature.

3. Online aerial refueling.

4. Formation flying expressly for the purpose of simulating any military /

Para-military activity permitted under §1.06 B.

5. Search & rescue, fire-fighting and law enforcement operations.

6. The use or acquisition of airspace for military, or paramilitary, related

events or activities. The term acquisition refers to the research and

development of letters of agreement with local, divisional and regional

ATC administrators for the explicit purpose of establishing SPECIAL

USE AIRSPACE and AIRSPACE DESIGNATED FOR SPECIAL USE to

include supersonic flight operations.

פורסם

ההודעה מעל מציגה את ההגדרה של טיסה צבאית ברשת.

אם אתם (אותם חברים שלא רשומים בחיל האוויר הווירטואלי) מבצעים טיסה שעולה על אחד מהסעיפים הללו - זו תקלה.

ועכשיו אני שוב שואל - למה שיהיה קיים הצורך? רוצים לנחות במסלול קצר - טוסו לפיק.. זה בדיוק הרעיון של אירגון צבאי.

תקנו אותי אם אני טועה או מפספס משהו

פורסם

אמיר העניין הוא שיש אנשים שיש להם מידי פעם זמן להטיס משהו כזה ורוצים לעשות אימון אבל אין מספיק זמן כדי להתחייב לVIAF, יש מספיק אנשים שמכירים איך אני מטיס F-16 לדוגמא ואני באמת חושב שניתן לעשות את זה בעדיפות לחיל לא בלעדי

פורסם
אמיר העניין הוא שיש אנשים שיש להם מידי פעם זמן להטיס משהו כזה ורוצים לעשות אימון אבל אין מספיק זמן כדי להתחייב לVIAF, יש מספיק אנשים שמכירים איך אני מטיס F-16 לדוגמא ואני באמת חושב שניתן לעשות את זה בעדיפות לחיל לא בלעדי

סבבה - אבל איך אני יכול לאשר דבר כזה?

רשמתי למעלה מה VATSIM הגדירה.

אתה רוצה שאני יעקוף את ההגדרה שלהם ?

פורסם

אמיר צודק 100 אחוז. יש חובה לעבור קורס כזה, זה אפילו מופיע במפורש במסמך VATSIM.

אמיר ומנהלים של VIAF, אתם בטח מבינים את תחושת ההחמצה שלנו, כאשר יש

פעילויות ותשתיות מאד ענפות של פעילות שאותנו מאד מעניינת, ובכל זאת אין אנו יכולים

ליטול בה חלק. הצורך לעבור קורס ובו מספר שלבים ומבחנים הוא משהו שאנחנו לא יכולים

להתחייב אליו. בכל זאת האם יש אפשרות ליצור קורס ומבחן מינימום רק לשם שימוש באזורים האלה?

פורסם

ליעז, זה לא עניין של קורס אלא עניין של חברות בגוף שמאושר לטיסה מסוג זה ע"פ חוקי וואטסים - כאשר אתה לא חבר בגוף זה אין באפשרותך לבצע טיסות מסוג זה (רצ"ב)...

Any individual or organization wishing to conduct an event or activity described in §1.06
of this document shall first be members in good standing of VATSIM Special Operations.
Any individual or organization in breach of this requirement shall be subject to
disciplinary procedures in accordance with VATSIM Code of Regulations Article VI.

לי בתור vIAF\לאמיר\לכל אדם שהוא לא מהנהלת VATSIM אין אפשרות לסתור את חוקי היסוד שוואטסים כתבו ולאפשר לך כן לטוס באזורים אלו או בכל סוג טיסה שנקראת "spacial operation" (רצ"ב) כשאתה לא חבר מן מהניין בגוף המוכר ל-VATSIM ושעומד בכל הסטנדרטים שלו (חלק מהסדנטרטים האלו שוואטסים קבעו הם גם מבחנים וקורסים ומינימום שעות טיסה נדרשות לצורך שמירה על מעמד של טייס בגוף המוכר).

סעיף 1.06 (מוזכר בציטוט מעלה), שים לב בייחוד לסעיפים 2 ו-6 שמדברים על נושא אזורי האימון:

The following on-line events and/or activities are deemed to be within the scope
of VATSIM Special Operations (VSO) and therefore under the exclusive
jurisdiction of VP-Special Operations
1. VA registration and VA operations.
2. Simulated online military / Para-military activities such as; Peacetime
military exercises, range practice, military transport operations, aircraft
escort / intercept operations, any other non-hostile event or activity
implied or expressed as military / Para-military in nature.
3. Online aerial refueling.
4. Formation flying expressly for the purpose of simulating any military /
Para-military activity permitted under §1.06 B.
5. Search & rescue, fire-fighting and law enforcement operations.
6. The use or acquisition of airspace for military, or paramilitary, related
events or activities. The term acquisition refers to the research and
development of letters of agreement with local, divisional and regional
ATC administrators for the explicit purpose of establishing SPECIAL
USE AIRSPACE and AIRSPACE DESIGNATED FOR SPECIAL USE to
include supersonic flight operations.

את המסמך כולו ניתן למצוא בכתובת הבאה:

http://www.vatsim.net/library/specialops.pdf

בכל מקרה אני מזמין אותך להצטרף לחיה"א הוירטואלי כדי שתוכל כן להנות באזורים אלו ועוד הרבה מעבר לכך.

הקורס מתחיל בעוד כשבוע אז הזדרז..

בברכה,

פורסם

מה עם הסמכה זריזה (מפגש בודד, נניח) שתאשר את החברות בחיל האוויר ותכשיר רק לגבי הנושאים החשובים?

לא כל אחד רוצה לעבור את כל מסלול ההכשרה, אבל עדיין רוצה לנחות במדבר.

בגדול, אם להיות טיפה פרובוקטיבי, אתם סוגרים מרחבים שלמים לטיסה של "אזרחים".... לא חושב שזה לעניין.

פורסם

אסף, נתחיל מהסוף..

למעשה שום מקום לא נסגר לטיסה של אזרחים, כל אזורי האימון נמצאים מחוץ לנתיבים האזרחיים - במקומות שגם ככה טיסה אזרחית לא טסה ולכן שום אזור לא נסגר.. גם ככה כל מי שמעוניין לטוס מחוץ לניבים עושה את זה במרשה חריג (המרשה החריג בכל מקרה נתון לאישור של פקח והוא גם יכול לבטל זאת) ולכן אין שום הבדל מבחינת טיסה "אזרחית".

כל מי שמעוניין לנחות במדבר שיעשה מה שטוב לו כל עוד הפקח מאשר - ברגע שהאזור סגור הוא סגור (כמו אזור 8 בהרצליה - כשיש מתאמן אחד לא ניתן לאמן עוד אחד\ הקפה בב"ג, כשיש אירוע לא מאפשרים לעלות להקפות בשדה\לא ניתן להעלות יותר משלושה מקיפים בשדה בו"ז - יש המון דוגמאות לדברים שאסור לעשות ברשת) - בעת פתיחת האזורים אני לא רואה שום שינוי לרעה בתנאי הטיסה של ה"אזרחים" שכן שום אזור אימון לא חופף לשום נתיב/אזור שהיה פתוח בעבר לטיסות אזרחיות שהן ללא מרשה חריג.

בקשר להסמכה הזריזה לטיסה באזורים, אנחנו נקיים על זה דיון ונשקול את הנושא, אבל קבל את הצד שלי של המטבע וזה מה שאני גם אעלה בדיון צוות:

אני לא רואה בעין יפה את הרצון להיות "חצי בפנים" ז"א לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה.. זה או שאתה מקבל על עצמך את כל הזכויות וכל החובות שיש ל-VA הזה שנקרא חיה"א להציע או שלא... כמו כל דבר בחיים... לכל החלטה יש היתרונות שלה ואת החסרונות שלה...

אתה לא יכול לדרוש מ-VA שיש עליה את כל החוקים של VSOA שאתה יכול לקרוא במסמך הנ"ל ועוד, שתעקוף את החוקים האלו שהיא מחוייבת אליהם כדי שאנשים יוכלו להנות על חשבונה מפרי עמלה... בוא נקביל את זה שנייה ל-IFS, מה היית אומר לי אילו הייתי אומר לך: "אסף, אני לא מבין כלום בטיסה אני נרשם לקורס אבל רוצה ללמוד רק הקפות בהרצליה- לכל שאר ההרצאות אני לא אגיע" היית מקבל אותו לקורס? או יותר נכון... הוא היה מסיים את הקורס עם 5% נוכחות?

הקבלה נוספת, אני מתקשר לשגרירות של מדינה X ומבקש מהם רק לקבל מהם את שירותי הבריאות שלהם כי הם בחינם לאזרחיה וה גם טובים מאוד, אבל אני לא רוצה להיות אזרח שלהם כדי לא לשם גם מיסים... נראה לך שמדינה הייתה מאפשרת את זה? זה או שאתה אזרח שלה או שלא... אם אתה אזרח אתה מקבל את כל הבונוסים ויחד איתם גם את כל החובות... אותה הנק' בדיוק פה...

בקיצור ולעניין... לחיה"א כמו לכל VA תחת VSOA יש חוקים נוקשים מאוד שאנחנו צריכים לעמוד בהם... להציג שטייס למראית עין טייס בחיה"א זה לא מקובל - או שהוא טייס מלא ומקבל על עצמו את כל החובות יחד עם הזכויות של חיה"א או שלא..

פורסם
מה עם הסמכה זריזה (מפגש בודד, נניח) שתאשר את החברות בחיל האוויר ותכשיר רק לגבי הנושאים החשובים?

לא כל אחד רוצה לעבור את כל מסלול ההכשרה, אבל עדיין רוצה לנחות במדבר.

בגדול, אם להיות טיפה פרובוקטיבי, אתם סוגרים מרחבים שלמים לטיסה של "אזרחים".... לא חושב שזה לעניין.

אני דווקא כן אוהב את זה שכדי להיות חבר בחיל האוויר צריך לעבור הכשרה די ארוכה, זה רק מראה על הרצינות של הגוף ועל כך שלא כל אחד יכול לעלות לאוויר ולהיות חלק מצוות שבנוי מתותחים אחד אחד שמטרתם להגן על הארץ (למרות שבVATSIM זה טיפה פחות תקף).

פורסם

אסף, אני מודה לך על התמיכה אבל לכל הנימוקים שהועלו יש הגיון.

אני לא מתכוון לפתוח כך עוד ויכוח עקר. ברור שההחלטה נתונה בידי מי שהתחייבו

בפני VATSIM להדרכה ובחינה ל-VIAF.

אני מבקש שתשקלו היררכיה של הדרכות וחברות. לטעמי זה רק יכול להוסיף תנועות

ומצטרפים חדשים לפעילויות. אני בטוח לחלוטין שמי שרוצה להצטרף בצורה רצינית יירשם

לקורס המקיף, וייצא "תותח", ואני רק יכול לקנא בו שיש לו זמן ומשאבים. ומי שיכול להתחייב

לפחות, יוכל גם לקחת חלק.

הרי בסופו של דבר, בדיוק כפי שציינתם למעלה, אני עדיין יכול לקחת קרנף, לטוס נמוך ולנחות

נחיתה קצרה בפיק, או לבקש מרשה לנחיתה במדבר. אבל אני מעדיף לטוס בצורה רשמית תחת

VIAF, ול-VIAF יירשמו יותר תנועות.

אני רואה את זה כ-WIN WIN. לשיקולכם.

פורסם

שורה תחתונה

מה זה "מקום שגם ככה תנועה אזרחית לא טסה"? אני משתדל לטוס רק במקומות כאלו אחרי שגיהצתי כבר כל נתיב CVFR אפשרי.

עכשיו נגיד יש לי דודה לטוס מרשה חריג ואני מניע את המטוס ריסוס ורוצה לטייל איתו ועל הדרך להשאיר שובל ארוך של האפקט הזה שדומה לעשן...

מישהו יכול להגיד לי "אין אישור זה של חיל אויר?" זו השורה התחתונה.

אם אתם מתכוונים בדרכים כאלה או אחרות לסגור אזורים לטיסה (נגיד שלהערכתכם הם לא עמוסים בתנועה או אין בהם תנועה כלל) זה מרגיש לי קצת יותר מדי AS REAL AS IT GETS... לא חראם?

כדאי לחשוב על הדבר הזה בכובד ראש.

פורסם

יש לי הרגשה שזה הרבה יותר פשוט ממה שזה נשמע, תגידו לי מה אני מפספס:

- ח"א מגדיר איזורים מסויימים שאינם בשימוש כאיזורי אימון

- איזורים אלה בכל מקרה הם אסורים לטיסה אלא במרשה חריג

- כל טייס, צבאי מורשה או אזרחי, רשאי לבקש מרשה חריג לטוס באיזורים אלה (שעכשיו יש להם שמות ומספרים)

- פקח, בהיעדר סיבה מוצדקת, יאשר את המרשה החריג.

חוץ מזה שעכשיו לאיזורים האלה יש שמות - מה השתנה?

פורסם
שורה תחתונה

מה זה "מקום שגם ככה תנועה אזרחית לא טסה"? אני משתדל לטוס רק במקומות כאלו אחרי שגיהצתי כבר כל נתיב CVFR אפשרי.

עכשיו נגיד יש לי דודה לטוס מרשה חריג ואני מניע את המטוס ריסוס ורוצה לטייל איתו ועל הדרך להשאיר שובל ארוך של האפקט הזה שדומה לעשן...

מישהו יכול להגיד לי "אין אישור זה של חיל אויר?" זו השורה התחתונה.

אם אתם מתכוונים בדרכים כאלה או אחרות לסגור אזורים לטיסה (נגיד שלהערכתכם הם לא עמוסים בתנועה או אין בהם תנועה כלל) זה מרגיש לי קצת יותר מדי AS REAL AS IT GETS... לא חראם?

כדאי לחשוב על הדבר הזה בכובד ראש.

לדעתי אין דבר כזה יותר מדי AS REAL AS IT GETS וכל יוזמה כזו שתבוא בברכה

פורסם
יש לי הרגשה שזה הרבה יותר פשוט ממה שזה נשמע, תגידו לי מה אני מפספס:

- ח"א מגדיר איזורים מסויימים שאינם בשימוש כאיזורי אימון

- איזורים אלה בכל מקרה הם אסורים לטיסה אלא במרשה חריג

- כל טייס, צבאי מורשה או אזרחי, רשאי לבקש מרשה חריג לטוס באיזורים אלה (שעכשיו יש להם שמות ומספרים)

- פקח, בהיעדר סיבה מוצדקת, יאשר את המרשה החריג.

חוץ מזה שעכשיו לאיזורים האלה יש שמות - מה השתנה?

תודה רבה יובל על הבהרת הדברים ועל פגיעה בידיוק בנקודה.

מי שיסתכל על מפת CVFR יראה בה אזורים ענקיים שאינם בשימוש ובמסמך זה מובאים למצב בו יוכלו לתרום לא רק לח"א אלה גם לשאר האנשים שביום בהיר אחד יחליטו לבצע טיסת נוף מעל נגב חורפי.

ח"א על מנת לתפקד במרחב בשלום ועל מנת להתחשב בסובבים אותו ובבטיחותם בראש ובראשונה זקוק למרחב פעולה מאוד מאוד מוגד שבו הוא יכול לפעול בלי חשש שאיזה ססנה יפגע ממטוס שטס פי כמה יותר מהר ממנו. לצורך כך נעשתה עבודה רבה על מציאת המקומות בהם בלי יותר מידי בלאגן אפשר לאפשר טיסה חופשית של מטוסים בעלי צרכים מיוחדים .

מרבית האזורים אינם פוגעים כלל בתנועה האזרחית אלה להפך רק מחדדים את המצאותה במרחב.

אדם כל עוד אתה לא עובר על החוקים של וואטסים ובינהם גם חוקת VSOA מותר לך הכל .

אם אתה רוצה לטוס מA לB וריסוס השדה שלך תפאדל . בכיף. אך אם יש תנועה מסביבך אז מצופה ממך להפעיל שיקול דעת ולא להכנס לאיפה שהיא נמצאת. בראש ובראשונה למען בטיחותך .

לדוגמא אם אתה מרסס את השדה חיטה שבאזור שמונה של הרצליה אז לא תאושר כניסת תנועה נוספת לאזור כי האזור תפוס על ידך . לכולם ידוע מה גבולות האזור. לכולם מובנת זכותך להשתמש בו בבטחה וללא הפרעה . אותו דבר פה.

פורסם

העניינים מתחילים להתבהר. קראתי שוב את חוקת VSOA, כפי שגם צטטת אותה אמיר:

6. The use or acquisition of airspace for military, or paramilitary, related

events or activities. The term acquisition refers to the research and

development of letters of agreement with local, divisional and regional

ATC administrators for the explicit purpose of establishing SPECIAL

USE AIRSPACE and AIRSPACE DESIGNATED FOR SPECIAL USE to

include supersonic flight operations.

מכאן, שכל עוד אני לא עושה שימוש רשמי כחלק מ-VIAF במרחבים שהוגדרו, אלא טס

עם ה-CALLSIGN הפרטי שלי (אין חשיבות לסוג המטוס) אני יכול לבקש מרשה לאזורים האלה

מהפקח.

הבנתי נכון? :)

פורסם

אתה יכול לטוס במיקום שלהם אבל האזורים האלו נחסמים כאזורים ברגע שאתה טס בהם VSOA. זה כמו מגרש חניה שמשתמשים בו ללימודי נהיגה. כל עוד לא מלמדים אתה יכול לנסוע ולחנות חופשי . ברגע שמלמדים אז זה כבר לא מגרש רגיל אלה מקום בעל היתרים מיוחדים בהם מלמדים ולכן הוא חסום .

האזורים לא נבראו סתם. הם באו מתוך צורך למרחב מוגדר בו יוכלו טייסי החיל לבצע את פעילותם בתוך מקום סגור וללא אפשרות של הפרעה ישירה למטוסים אחרים שכן טיסה צבאית היא לא סטרילית כמו האזרחית .

אם אתה לא טס תחת VSOA אין לך צורך בהם. אם אתה רוצה אתה תמיד יכול לעלות ולבקש מרשה חריג לפגן אווירובטי מעל נקודה מסוימת ואז ירחיקו משם תנועה עד כמה שניתן. אך זהו לא המקרה פה.

בנוסף ברגע שאתה מבצע איזו שהיא טיסה שהיא מחוץ לA-B תחת מטוס שיכול להחשב כטיסה כארגון צבאי/פרה צבאי ואפילו משטרה ועוד(הרשימה המלאה במסמך שאמיר ואוהד ציטטו) אתה בעצם עובר על חוקי וואטסים ואין פה בכלל דיון.

זה לא משהו חדש ואין לזה קשר לח"א. עד שח"א הגיע היה פה המערב הפרוע בנוגע לחוקי VSOA והמצב הזה נגמר. זהו עוד שלב בהתקדמות של חטיבת וואטיל בכל האזורים וגם אזור הפעילות המיוחדת מתחיל להדביק את שאר הפלגים של החטיבה בקדמה שלהם.

אין סיבה שמה שהולך יפה בשאר העולם עם חטיבות שאולי אף פחות מתקדמות מוואטיל לא ילך גם פה בצורה יפה.

פורסם

ליעז, קרא את דבריו של עידן, הם די מדויקים.

VATSIM בחרה להגביל את הפעילות הצבאית ברשת תחת נהלים די מקפידים עם כל הצער שבדבר.

אתה יכול לעשות שימוש באזורים, לנחות ולטוס איפה שבא לך, אבל על פי חוקי VATSIM יש הגבלה להרבה מאוד מהפעולות שמותר לך לעשות כל עוד אתה לא חבר בארגון צבאי.

ולכולם, קראו בבקשה שוב את תגובתו של יובל, הוא די מפשט את הדברים.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...