עבור לתוכן
Tal Malca

גישת LDA

Recommended Posts

פורסם

טוב במילא אני מעדיף RNAV

כי ב RNAV יותר מדויק לפי דעתי מה LDA (לפי מה שאני יודע) אין כמו דיוק של טייס P:(אני לא טייס חח)

בכל מקרה הרגע התקנתי AIRAC 1006 אבל זה ביטל לי את הגישות על 26 וגם SID ן STAR על 26 זה אמור להיות ככה??

פורסם
טוב במילא אני מעדיף RNAV

כי ב RNAV יותר מדויק לפי דעתי מה LDA (לפי מה שאני יודע) אין כמו דיוק של טייס P:(אני לא טייס חח)

בכל מקרה הרגע התקנתי AIRAC 1006 אבל זה ביטל לי את הגישות על 26 וגם SID ן STAR על 26 זה אמור להיות ככה??

כן, מסלול 08-26 נמצא בשיפוצים (שימשכו שנה) ככה שמן הסתם הם הורידו את הגישות שלו

פורסם

מה הקשר בין ה AIRAC למסלול פעיל או לא ?

ה LDA הוכנס רק ב 1007.

פורסם
טוב במילא אני מעדיף RNAV

כי ב RNAV יותר מדויק לפי דעתי מה LDA (לפי מה שאני יודע) אין כמו דיוק של טייס P:(אני לא טייס חח)

א. אין קשר. בב"ג RNAV30 מוגדרת כגישת ראייה (Visual) עם מינימום ראות של 5000 מ'.

ה-LDA היא גישת מכשירים (Instrument), נועדה למצבים עם ראות של עד 2600 מ'.

ב. אין לבלבל בין גישת RNAV מכשירים לראייה.

רוב גישות ה-RNAV מכשירים שאני ראיתי מוגדרות כ-RNAV GNSS עם דרישה ל-RNP 0.3/0.1 לפחות (תלוי איפה).

יש גם כמה סוגים (סתם לידע כללי):

RNAV NPA - דומה לגישת VOR. הנמכה עד ל-LNAV MDA/H.

RNAV APV Baro - גישת RNAV עם ניווט אנכי ברומטרי.

RNAV APV SABS - כמו ILS. גישת RNAV עם ניווט אנכי גאומטרי.

אגב בעשור הקרוב ה-GPS צפוי להיות חלק מרכזי בעולם הניווט האווירי. עם כניסת GNSSים כמו גלילאו (האיחוד האירופי) ו-GLONASS (רוסיה), יהיו למעשה מס' מערכות GPS. הדיוק והאמינות יאפשרו גישות CATIII מבוססות GNSS.

למעשה כל שלב בטיסה יהיה מבוסס GNSS. מעזיבת השרוול, הסעה, יציאה, הנמכה גישה-נחיתה והסעה לטרמינל.

כבר היום יש גישות פי 1000 יותר מסוכנות מגישת ILS30. אני מדבר על גישות בין רכסי הרים והרבה מתחת לסטנדרטים הבטיחותיים הרגילים.

ככל שה-R/ANP במטוסים יהיה יותר קטן זה בעצם יפתח יותר דלתות ואופציות. יותר חיסכון, יותר בטיחות, פחות פגיעה בסביבה וכו'.

טוב דיי שבת בבוקר.. :P

פורסם

הסיבות הן בעיקר עדכון של מערך הדרכת מגדל וגישה בהתאם בנושא, לצערי עקב עומס מבחנים לא התאפשר לי לטפל בנושא ואני מקווה לטפל בנושא עד סוף שבוע הבא.

תקנו אותי אם אני טועה, אבל למיטב הבנתי אפשרי היום לבצע את הגישה רק בסימולטור FS9, זה נכון?

פורסם

אהלן איציק!

אכן ביצעתי זאת בFS9

זה מופיע בFMC של ה744 ב AIRAC 1007 אבל השמות של הנקודות בגישה הם שונות לפי מה שבדפית אז צריך פשוט לשנות וליצור אותם מחדש.

בוקי זאב:4X-MJB

פורסם

אפשר להכניס את הנקודות לסקטור.

יש כבר את הקובץ שמוסיף את הLDA בסימולטור.(כמובן שצריך להוסיף את הקובץ לסינרי)

אם אפשר להכין לFS9 אז אין סיבה שלא לFSX...

פורסם
אפשר להכניס את הנקודות לסקטור.

יש כבר את הקובץ שמוסיף את הLDA בסימולטור.(כמובן שצריך להוסיף את הקובץ לסינרי)

אם אפשר להכין לFS9 אז אין סיבה שלא לFSX...

אני מבין שזה קיים ל FS9, מה בנוגע ל FSX, קיים?

פורסם
אפשר להכניס את הנקודות לסקטור.

יש כבר את הקובץ שמוסיף את הLDA בסימולטור.(כמובן שצריך להוסיף את הקובץ לסינרי)

אם אפשר להכין לFS9 אז אין סיבה שלא לFSX...

אני מבין שזה קיים ל FS9, מה בנוגע ל FSX, קיים?

אני לא יודע לגבי FSX.אבל גם אם לא קיים אז צריך לעשות קובץ לLDA.

פורסם
אפשר להכניס את הנקודות לסקטור.

יש כבר את הקובץ שמוסיף את הLDA בסימולטור.(כמובן שצריך להוסיף את הקובץ לסינרי)

אם אפשר להכין לFS9 אז אין סיבה שלא לFSX...

אני מבין שזה קיים ל FS9, מה בנוגע ל FSX, קיים?

רן יצר קובץ לסינרי של דוד לFS9. מי שמתקין את הסינרי הזה בX יכול גם להפעיל את הAFCAD שרן הכין.

פורסם

חברים, אשמח לקבל תשובה חד משמעית לגבי FSX, עובד או לא?

ואם כן אז האם יש פרסום מסודר לאיך לבצע זאת? אשמח לקבל לינק להורדה כדי להעלות את הקובץ המדובר לאתר החטיבה.

תודה מראש לעוזרים בנושא.

הסיבה שאני שואל היא פשוט כדי להכין את הקרקע, כי חלק מאותם שינויים בעקבות ה LDA הם נחיתות על 30 רק באמצעות LDA בשעות מסויימות.

ואני מעוניין להימנע ממצב שבו נוציא הגבלות למסלולים פעילים שחלק מהן זה שימוש ב LDA בשעות מסויימות אבל כל מי שבעל FSX לא יוכל טכנית לעמוד במגבלה

פורסם
אפשר להכניס את הנקודות לסקטור.

יש כבר את הקובץ שמוסיף את הLDA בסימולטור.(כמובן שצריך להוסיף את הקובץ לסינרי)

אם אפשר להכין לFS9 אז אין סיבה שלא לFSX...

אני מבין שזה קיים ל FS9, מה בנוגע ל FSX, קיים?

רן יצר קובץ לסינרי של דוד לFS9. מי שמתקין את הסינרי הזה בX יכול גם להפעיל את הAFCAD שרן הכין.

האם אפשר לדעת איפוא נמצא הקובץ שהכין רן פינקלס עבור FS9. תודה.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...