עבור לתוכן
Tomer Haim

עיבוד המידע המתקבל ממכשירי ההטסה הבסיסיים

Recommended Posts

פורסם

כתבתי מדריך המסביר את החיוניות להצליב מידע בין מכשירי ההטסה השונים במהלך טיסת מכשירים, העקרון הוא להמנע בכל מחיר מטיסה על ידי שימוש במכשיר תקול. המדריך מסביר כיצד לזהות את המכשיר התקול.

http://www.virtual-flight.com/instrumen ... ments.html

תהנו :)

פורסם

בשעה 5 בבוקר אין כל-כך מה לעשות אז ישבתי וקראתי במשך שעה מילה במילה...

מדהים איך טעות אנוש "קטנה" גרמה להתרסקות של מטוס נוסעים.

מדריך מעניין,משאיר טעם לעוד,תודה רבה :P

פורסם

תודה תומר - תענוג.

מתי נפגשים באולפן הקלטות לאיזה סמי אווירונים ב IMC ?

:lol:

"אבל סמי המד מהירות לא מגיב"

"עוד שניה המוח שלך לא יגיב אחרי הסטירה שתקבל"

:drinking:

פורסם

תודה.

ברשותך:

א. מכשירי טיסה, מכשירי מנוע, מחווני מערכות וכו'- לא הטסה.

המונח "הטסה" כפי שאני מכירו, מתייחס ספציפית להפעלת מערכות היגוי ובקרות בכלי טיס. זו תפיסה מאוד מצמצמת, באשר אינה כוללת תמונת אווירית, ופעילויות טייס כרוכות וקריטיות, כגון תכנון, שיקולים והחלטות בטיסה, אלא פעולה מוטורית גרידא.

ב. בכדי לקבל פרופורציה לגבי שכיחות תקלות מכשירי טיסה- במעל 9000 שעות טיסה בכל תנאי אפשרי, בכל מזג אוויר ובתוך כל סוג סופת רעמים, חול ואובך שרק קיימת על כדור הארץ, נתקלתי פעמיים בתקלת מכשיר טיסה:

א. במסוק בל 205 מד שיעור נסיקה הראה מינוס 200 רגל לפני התנעה, עקב גשם בלילה הקודם. ניקזו צנרת ויצאנו.

ב. לקראת התנעה אופק מלאכותי ביסעור לא התיישר כראוי. היה מבצע בזוג מעבר לגבול, לא היה זמן להחליף כלי, הצלבתי הזנת אופקים עם הטייס השני. הכל בסופת רעמים וגשם עז, עד שחצינו חוף בבת ים מתחת ל-8/8 בסיס 200, מוד יישור איטי יישר אותו כראוי, והחזרתי אותו אלי. שוב בגלל מי גשם שחדרו למסוק בסופה הקשה שהתחוללה קודם ליציאה. כלומר שכיחות תקלות לא גבוהה כשרמת התחזוקה ראויה. לא מוריד מחשיבות הנושא.

ג. מכשירים ג'ירוסקופיים מודדים ומציגים:

מצב- אופק מלאכותי, מצפן

שיעור זוויתי- מחט מד פניה ונטיה

תאוצה- כדור מד פניה, מודד תאוצה רוחבית בטיסה קדימה. מתנהג כמשקולת כשאין מהירות, למשל במסוקינו הוא בריחוף מעט שמאלה עקב סחיפת רוטור זנב והטיה שמאלית הדרושה בכדי לשמור מקום קבוע.

ניתן לגזור (מונח מדויק לוגית ומתימטית) מידע נוסף ממכשירים- למשל ממכשירי המצב ניתן בעת שיעור זוויתי לקבל מידע גם על שיעור השינוי בציר נתון, לדוגמא שיעור גלגול, שיעור עלרוד, שיעור סבסוב.

ד. לא תמיד "קורס" מידע עקב תקלת מכשיר. מכשיר יכול להפסיק לפעול לגמרי, אך יכול גם לפעול תוך מתן קריאה שגויה, קטנה או גדולה.

גם במצב של תקלה כללית במכשיר חשוב, התמצאות מרחבית ראויה הבנויה בכללי טיסת ראיה על שילוב מכשירים וחושי אדם, צריכה להימשך ומסוגלת בעבודה נכונה אף להספיק. בתנאי מכשירים יש להיעזר בטכניקה של ניצול מידע חליפי, ויש להפסיק הסתמכות על חושי אדם. במקום בו אני נמצא קיימת תרבות מפותחת של טיסת מכשירים עקב מז"א המחייב זאת. 30 יום לפחות בשנה ובלילות לפחות כפול מכך מתקיימים תנאי ILS CAT III. חניכי תרגלו כ40% ממשך אימוני המכשירים טיסה ללא אופק ראשי ומצפן, כולל תרגילים אווירובטיים חצי אנכיים (חריפים משנדל ושמיניה אופקית). בארץ תרגלנו כחצי מכך, בעיקר מצבי טיסה בסיסיים והיחלצות ממצבים מוזרים.

ה. אחרי כל הדיון בטיסה תוך בשימוש במכשירים, טכניקת טיסה נכונה מתבססת בכל מצב ותנאי- על טיסה לפי מצבי אף. כל היתר נועדו לבסס ולאפשר דיוק בקביעתו.

פורסם

תודה על התוספות.

אכן צריך תמיד לבסס את המידע שמתקבל מהאופק המלאכותי על ידי שאר המכשירים ואין להסתמך על חושי אדם.

יצא לי פעמיים להניע מטוס והאופק המלאכותי לא "התעורר". לא חוויתי תקלה במכשירים פיטו-סטטיים.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...