עבור לתוכן
Lior Avinoam

טיסת VFR בינלאומית

Recommended Posts

פורסם

בוקר טוב!

אני מעוניין לצאת עם מטוס קטן לחו"ל, בטיסת VFR.

יש לי כמה שאלות:

יש דבר כזה?

אם כן, איך אני עובד נגיד מישראל למצרים בטיסת VFR?

איך מוצאים שם נקודות?, כמו בארץ?

נהלי VFR במצרים, מה הם?

איפה אפשר למצוא מפות VFR של מצרים?

במקרה הזה, אני מדבר על מצרים כי זו מדינה קרובה לארץ שממנה אני יכול לצאת למערב.

תודה מראש

פורסם

בגדול, בגדרת טיסה כ VFR או IFR לא קשורה כלל לנתיבים. אצלנו בארץ זה יצא ככה כי יש את נושא ה CVFR. בפועל, טיסה כ VFR או IFR זאת הגדרה של תנאי ראות ומזג אוויר. הנתיבים הם בדרך כלל נתיבי ה ATS הנמוכים. עליהם ניתן לטוס או בראייה או במכשירים.

במקרה שלך, אתה יכול לטוס על נתיבי ה ATS, בתנאי ראייה ואז הטיסזה שלך תחשב לטיסת VFR לכל דבר... זה גם מה שעושים בטיסות אמיתיות לקפריסין או לאיי יוון

במדינות "רגילות" שבהן אין נתיבי CVFR כמו אצלנו, מקובל לטוס VFR אמיתי - כלומר חופשי ללא נתיבים. מה שיש בדרך כלל זה נקודות VFR בתוך CTRים של שדות גדולים כדי שיהיה נוח יותר לנהל את התעבורה...

פורסם

יש להבדיל בין כללי טיסה ותנאי מז"א.

מספר מדינות באיזור מגבילות טיסה רק לכללי IFR באזורים מסוימים. פעם שלטתי בע"פ בנהלי מצרים אך כעת המסמכים לא נגישים בחטיבה. אז מקו א-טור מזרחה הטיסה היתה לפי IFR בלבד. בסעודיה הטיסה רק IFR מעל 12,500 רגל, VFR אפשרי רק בשעות זריחה וכו'.

לאמיתו של דבר העניין מורכב קמעה, במדינות שכנות המרחב האווירי מוגדר CLASS A GND-UNL שפירושו רק IFR. גם ישראל מוגדרת כך, עם חריגת CVFR שהינם תערובת כללי IFR ו-VFR.

פורסם

זאת אומרת שאני צריך לטוס IFR, ובגבהים מסויימים אני יכול לטוס VFR?

או , שבארה"ב כמו שבר אמר אני יכול לטוס חופשי, ולייד שדות בינלאומיים יש נקודות מסוימות כמו שאמר שגיא, בשביל להקל על הפקחים בכניסה ויציאה של תנועה מהשדה?

שמעתי לא מזמן שיש כמה "Class"ים במדינות שונות, ראיתי גם טבלה של קנדה אם אני לא טועה, אבל לא הבנתי מה אני אמור לעשות עם הטבלה.

מה שאני חושב זה שיש לי כמה איזורים עם כללים מסויימים:

נגיד קלאס A - (מפה לשם, גובה מינימלי וגובה מקסימלי), זה נכון?

אם לא, איפה אני יכול לקבל טבלאות ומפות ברחבי העולם?, לטיסה כמו שאני צריך.

תודה לכולם על המידע!

ודבר אחרון :) - מישהו יכול לעזור לי בTS או בפרטי אחרי שאני יבין את כל העניין הזה של טיסות בעולם, איך הכל הולך שם?

פורסם

על כל הנתיבים הביינלאומיים שמופיעים במפות ה JEPPESEN עד גובה 18000 רגל, קרי הנתיבים הנמוכים, ניתן לטוס VFR.

טיסת ה VFR מתאפשרת רק בזמנים בהם יש תנאי מזג אויר לראייה (תנאי VMC) הטיסה מתבצעת על רדיאל של VOR והטייס עצמו מטיס את המטוס בעזרת האופק החיצוני שהוא רואה מחוץ לחלון.

בארץ ניצר מצב קלוקל בו הרבה טייסים קושרים קשר בין ניווט באמצעות VOR לבין טיסת IFR.

מה שלא עושים בטיסת VFR:

- לא מסתמכים באופן ראשי על מד אופק מלאכותי

- לא טסים על גבי SID או STAR אלה טסים ישר לתוך הנתיב אחרי ההמראה ובנחיתה מצטרפים מהנתיב להקפת ראייה.

- לא מהצעים הנמכות מכשירים

- בדרך כלל בטיסות IFR משתמשים בגבהים 6000, 7000, 8000 וכו ובטיסות VFR בגבהים 6000, 7000, 8000

פורסם

תומר, תודה רבה!

עזרת לי מאוד תומר, עכשיו אני בדיוק לומד VOR, נשאר לי ללמוד איך מבצעים את זה בסימ' ועוד כמה דברים ממש קטנים, עכשיו שאלה קטנה - יש חוקי טיסה מכיוון מערב למזרח וההפך או מדרום לצפון וההפך?הכוונה בגובה זוגי או אי זוגי?, אם אני טס בואטסים, את הגובה אני מקבל מהפקח נכון?לפי הFP שהגדרתי הוא נותן לי גובה נכון?

תודה רבה!!

פורסם

בטיסה ממזרח למערב כלומר בין כיוונים 180 ל 359 הגבהים הם זוגיים 6000 8000 10000

בטיסה ממזרח למערב כלומר בין כיוונים 000 ל 179 הגבהים הם אי זוגיים 5000 7000 9000

לטיסת VFR תמיד תוסיף 500 רגל

למשל טיסה מת"א ללרנקה ב VFR תטוס בגבהים זוגיים +500 כלומר 6500 8500 10500

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...