עבור לתוכן
Tomer Haim

הפיקוח היום

Recommended Posts

פורסם

ברצוני להביע הערכה והבעת תודה על הפיקוח היום שגם היה מלא כמעט וגם נעשו דברים לא רגילים, זה מבורך...

בעקבות הפעילויות הלא שיגרתיות גיליתי מס בעיות שהיו אצל מספר משתמשים...

(זו ביקורת בונה, אני מקווה שאף אחד לא יעלב, אלו היו מס טעויות קטנות ולא משמעותיות, בסך הכל היה 10, ולמי שיש עוד ביקורת בונה לומר.. מוזמן)

- הנחיתות היו VORDME על מסלול 26, והדגש הוא לדבר בקשר בשפה מוסכמת שכולם יבינו... אתן דוגמא:

רדיאל עליו המטוס טס, תמיד יוצא מן התחנה למטוס שזה לא מה שמכוון ב OBS

היציאה לתהליך היא על רדיאל 072 OUTBOUND ובמצב זה על ה OBS יהיה מכוון 072

החזרה ננחיתה היא על רדיאל 072 INBOUND ובמצב זה על ה OBS יהיה 252

היו כאלה שאמרו שהם על רדיאל 252, שזהו רדיאל לכיוון מערב מה VOR...

-- דבר נוסף: הגובה 4 ו 5 מעל ה VOR היתה רוח צפונית, ומי שביצע HOLDING, צריך לתקן לרוח פי 3 בצלע היציאה על מנת להתגבר על הסחיפה בפניות שבהן לי ניתן לתקן...

-- אם מטוס אחד על התדר דובר אנגלית, כולם ידברו אנגלית..

-- במקום רדיאל 072 INBOUND שהוזכר מעל... ניתן להשתמש ב QDM 252 שהו הקוון מהמטוס לתחנה, קוון - זו לא שגיאת כתיב, זהו טיסה על רדיאל של VOR או RADIO BEARING מתחנת NDB

חוץ מזה הכל היה 10 באמת 10, לדעתי החטיבה הישראלית לא מביישת המון חטיבות באירופה

פורסם

בהחלט היה ערב בפיקוח מלא למרות שלא טסתי והרבה לחץ בבן גוריון ובעובדה במיוחד האזנתי והרבה טייסים באו לא מוכנים לשדה :roll: הלוואי יהיה ככה כל שבוע פיקוח כל הכבוד!

פורסם

אני אין לי ממש ביקורת

למרות שרציתי לטוס לבן גוריון IFR ומהעומס לא נתנו לי מרשה נהנתי מאוד לעשות בן גוריון לשדה דוב.ואף עשיתי גם ריתוק כמו שאלעד הבטיח.

היה ממש כייף והרבה תנועה שעשתה הכול יותר אתגרי.

מתי האירוע הבא בסגנון? :lol:

פורסם

אצלי כלום לא הלך, פעמיים נכנסתי ומישום מה אני לא רואה מטוסים,

ובפעם הראשונה הPMDG החליט להפסיק לעבוד, איזה באסה, נראה לי שבוע הבא הולך

להתקין הכל מהתחלה.

פורסם

נהנתי היום בארוע יש כמה דברים שצריכים תיקון מיידי:

1. למרות התידרך המעמיק אנשים לא הגיעו עם דפיות של כל בן גוריון

2. שאני אומר הליך VOR ל -26 אין שום צורך שאני יגיד את כיוון היציאה בדיוק כמו בהליך ל

ILS 12 ולמרות הכל אנשים חשבו שהליך VOR ו ILS הם אותו הדבר והם לא..

3. DEENA 1B כתוב במפורש פנייה אחרי 3NM DME לא לפני

4. לגבי יציאה להליכים מעל ה VOR לפי כל דפית אפשרית - 4000 בלבד

5. שממליצים לכם לקחת את 03 להמראה זה לטובתכם...

6. ריתוקים נושא כאוב- ריתקתי את כל המטוסים שהגיעו אצלי לנחיתה רק 70 אחוז ביצעו אותם לפי הכייוון כניסה הנכון- לא תמיד באים בכיוון הכניסה ובשיעור הריתוקים של FS מסבירים את שלושת הטכניקות לכניסה תעברו על השיעור !!!!

שלא לדבר על זה שניתקלתי בטייסים שלא יודעים את ביצוע הריתוק שזה חמור ואני פונה כאן גם לחדשים וגם לוותיקים זה שווה בערך כמו לא לדעת להניע מטוס.

7. דבקות בתוכנית- אנשים ממשיכים עצמאית לנקודות שהם לא הונחו לכך חמור ביותר.. דיברנו על זה כבר.

פאק שלי בבסיס ל 08 העברתי למגדל מאוחר מידי בגלל זה חלק לא הספיקו לנחות הדבר ייתוקן להבא

מקווה שנהנתם נשקול ארוע נוסף בקרוב

לילה טוב

פורסם

היה פשוט 10

היה לי איזה שעה וחצי של לחץ אטומי.. אלעד הכניס לי מטוסים בקצב (וגם שכח להודיע עליהם מדי פעם)

שחררתי מרוב לחץ מטווסים בהפרשים קטנים נורא... והיו גם כאלה שחיכו מעל לחצי שעה ומצטער על כך

כמות הזרים הייתה יפה ומכובדת אחד מסכן חיכה 30 דקות על הקרקע לצערי בגלל כמות אטומית של נחיתות....

היה סה"כ בסדר.... מדי פעם טעיות מה לעשות אנחנו בני אדם (טעויות שלא גורמות לתאונה הפעם)...

שיהיה לכולם שבוע טוב וטיסות בטוחות היה לי ממש כיף

עכשיו אני הולך לישון 8)

פורסם

היה ערב נהדר....שלא עבדתי קשה בכלל (איזה כיף 8) )

אני חייב לציין שלאחר האירוע פנו אלי לא מעט אנשים ואמרו תודה, אז לכל אלה שפנו אלי כל הקרדיט של הערב הוא לאלעד שיזם, ביצע וניצח על כל הערב ב APP (עשה לי חיים קלים :) )

אז כל הכבוד אלעד על הרעיון והביצוע, עבדכם הנאמן רק פיקח ולשם שינוי סיים את המשמרת בלי כאב ראש.

תודה לאורן שפיקח על פלוטו, רן על אילת, שיר בשדה דוב, אוהד ואור בבן גוריון, שגיא בחיפה, קובי שהצתרף בעובדה, ועוד פקח שפיקח בהרצליה (לצערי לא זוכר את השם), כולכם פיקחתם מצויין ועשיתם לי חיים קלים 8)

סוף שבוע טוב

פורסם

הייתה פשוט הנאה אחת גדולה!!!

אני רוצה להודות באמת לאלעל על כל הסבלנות ובאותו הזמן גם להתנצל על הבלבול שיצרתי... :oops:

שיר היית תותח בשדה דוב...

והגדול מכולם שהיה עסוק בלהעביר מטוסים מערוץ לערוץ כל הזמן :lol: , תודה רבה לך איציק!

הייתי עם דפיות פתוחות של כל הארץ... :lol: וביצעת את התהליך בשדה דוב למרות שלא ראיתי מסלול, ורק לקראת 20 רגל מעל הקרקע הצלחתי לראות את האספלט של המסלול :lol:

רן-תודה גם לך על הדאחקות שהרצנו בערוץ-ואני חושב שאפשר לשיר-"הבאנו שלום" :lol:

וגם לך אורן, דרך אגב-העגלה בסדר? :lol:

ותודה לכולם על הפיקוח והערב המדהים :wink:

לילה טוב!

פורסם

מעבר למה שכתבתי

באמת היה אחלא תודה רבה לכולם עבודה מעולה של אור שהיה מתחתי ואיציק מעלי שהכין את כולם למעגלים וכל השאר.

זה אמון ראשון מסוגו והכנסנו לו כמה שיותר דברים בזמן קצר פעם הבאה פשוט נתרגל אתכם דברים בנפרד לדוגמא יום של ריתוקים יום שבו 26 פעיל להליך VOR וכו'

למרות הכל שימו לב אלה אימונים מיוחדים את כל הדברים הנ"ל אתם יכולים לתרגל ב OFFLINE בהתאם למה שכתבתי למעלה.

אנייכו להגיד לכם שבלילות הקרובים החל משבוע הבא כנראה( לא לתפוס במילה) יעלה פיקוח לשעות נרחבות בלילה מה שייאפשר תרגול ריתוקים שאין לחץ ואלי הכנסת הליכים חריגים בכל מקרה אלה דברים שאתם צריכים לתרגל ב OFFLINE כי ברוב המיקרים שתטוסו ב VATSIM לא תקבלו אותם סתם בשביל הכיף אלא תקבלו אותם שבאמת צריך ואי ידיעה של הדברים תכניס אתכם ואת מי שסביבכם לבאלאגאן והיו עדים לזה הפקחים שהיו איתי היום.

פורסם

אוקיי. מה שהיה היום בשבילי זה היה דבר של פעם בכמה שנים טובות.

היו בשבילי היום דברים רעים, ודברים מעולים. אבל אני יכול לומר שהפיקוח היום, היה פשוט מדהים, עמדתם בלחץ עצום, במיוחד כשעה לאחר פתיחת האירוע, זה פשוט מדהים איך הצלחתם מול זה.

הרעיון של הגישות השונות היה רעיון מעולה, בהחלט היה מוזר לעשות זאת, ביחוד ללכת לאחר נחיתה על 08 את כל הדרך שעושים ל26 רק הפוך...

העירוע שלי התחיל ברגל שמאל.

הכנתי תכנית מבן גוריון לחיפה.

יצאתי בין הראשונים, סידרתי הכל טוב טוב, לאחר ההמראה מ08 התחלתי לבצע את NAT3B.

פתאום המחת של הVOR התחילה לעבור מצד ימין לשמאל בלי להפסיק. באג מעצבן ביותר שגרם לי להתנתק מיד לאחר ההמראה...

לאחר מקלחת קרה כדי להפסיק את העצבים (זה תמיד קורה לי כשמשהו לא הולך).

התחלתי את הטיסה מחדש, ביקשתי מרשה, אותו מרשה. הסעתי לנקודת המתנה 08, ומטוס נכנס בי מאחור... עוד פעם לחניה... כמובן שפקח הקרקע אמר וצדק, אני אבטל את אפשרות ההתנגשות עם מטוסים אחרים.

עוד פעם ביקשתי מרשה, (הפעם לא התעצבנתי האמת...)

קיבלתי, הסעתי שוב לנקודת המתנה 08, אבל השמיים היו פשוט מפוצצים.

פקח הקרקע כבר הודיע לי שאני אעלץ לחכות כמה דקות.

זה לקח יותר, לבסוף המגדל שאל אותי אם אני רוצה לעבור למסלול 03, הסכמתי, והסעתי דרך 12... (אני יודע שהמסלול לא בשימוש כרגע אבל זה עדיין מפחיד להסיע שם לאט...) למסלול 03, המראתי, עשיתי את NAT3A, בלי בעיות VOR, הגעתי לחיפה, נחיתה רכה אחרי מטוס שעשה הקפות. מיד לאחר כיבוי המנועים בקשתי מפלוטו מרשה חזור.

זה כבר היה הרבה יותר חלק, 3 מייל לפני VOR נתניה עברתי לגישה, שנתן לי ריתוק על VOR NAT, ביצאתי ריתוק, אך מה לעשות, בלי לדעת לאיזה כיוון, מכיוון שלא על מפת נתיבי הIFR שלנו לא כתוב לאיזה כיוון צריך לעשות את הריתוק בנתניה, וגם לא בדפיות בן גוריון.

לכן לקחתי הריתוק שמאלי ישיר, ועל פי ההוראות הנמכתי ל4000.

לאחר הריתוק עברתי למגדל, שנתן לי מסלול עם הרוח ימית 08, נחיתה קלה ובטוחה, הסעה לגולף, ונגמר האירוע.

אני שוב רוצה לומחר תודה רבה לכל הפקחים המעולים, האירוע הזה היה מאוד מהנה בסך הכל, ובלתי שגרתי.

פורסם

"אם תרצו אין זו אגדה" והיום רציתי היום טסתי ומאוד נהנתי,תודה רבה לפלוטו (אורן אלקובי)פיקוח מקצועי עם הרבה סבלנות,בשמי ובשם 4X-ZVI אנחנו מודים לך. :angel:

פורסם

קשה , קשה

לדעת שפיספתי כזה יום במרחב VATIL, כנראה שהעבודה נצחה אותי הפעם... השעה 04:40 לפנות בוקר ונכנסתי ממש כרגע לביתי מיום עבודה ארוך מאד, אני קורא את הדברים ומנסה לטעום קצת מו החוויה שהיתה שם היו... זיירמן בפעם הבאה תנסה (ואולי גם תצליח) להראות לי איפה משתין הדג.

נחיתות בטוחות

פורסם

היה אחלה - אבל העגלה לא כל כך בסדר!

החלטתי ברוח האירועים יחד עם רן לנחות על 21 למרות רוחות גם של איזה 20 קשר עם משבים ...

בוא נגיד את זה ככה - היא לא התרסקה, אבל עפה ישר לחניה אחרי הנגיעה...

פורסם

אני ההיתי 4X-CGY היתה טיסה ממש מאתגרת בישביל קיבלתי את הPMDG 737-800 לא מיזמן,החלטתי שאני יוצא היתו לטיסה מאילת לבן גוריון.יציאה על SAMAR1B ואז התחילו לי הבעיות הטיס אוטומטי לא שומר גובה נכון אמרתי לו לישמור 120FL הוא מטפס בלי לעצור ,סידרתי את הבעיה לאחר SIVAK קיבלנו מירשה לALROD ועשיתי HOLD ,

קיבלנו כיוון 256 לאם הרוח של 08 פיקוח APP העביר אותי למיגדל קצט מאוחר וקיבלתי מטוס נוחת מימולי ,המגדל אמר לי להמשיך באם הרוח עד לאישור שלו לכניסה באותו הזמן הטייס מחול אמר שניתקע לו המחשב ואז קיבלתי אישור לינחות.

היה ערב מצוין ומקווה שיהיה עוד הרבה כאלו,היה מעניין ליראות תנועה כולכך צפופה.

פורסם

היה מצויין. תודה לאלעד על היוזמה ולכל הפקחים שהיו מצויינים.

התאכזבתי קצת שאלעד הוציא אותי מהריתוק עוד לפני שנכנסתי...

בכל אופן, בדקתי שוב לגבי DEENA 1B ונראה לי שביצעתי נכון: כתוב בדפית בלשון זו:

At ot above 535' but NOT LATER than BGN 3 DME turn right to 280 to intercept radial 270 to DEENA

שבלשוננו זה אומר לפנות ימינה מעל גובה מינימלי ולכל המאוחר ב-DME 3

ישראל

פורסם
היה מצויין. תודה לאלעד על היוזמה ולכל הפקחים שהיו מצויינים.

התאכזבתי קצת שאלעד הוציא אותי מהריתוק עוד לפני שנכנסתי...

בכל אופן, בדקתי שוב לגבי DEENA 1B ונראה לי שביצעתי נכון: כתוב בדפית בלשון זו:

At ot above 535' but NOT LATER than BGN 3 DME turn right to 280 to intercept radial 270 to DEENA

שבלשוננו זה אומר לפנות ימינה מעל גובה מינימלי ולכל המאוחר ב-DME 3

ישראל

לא אתה היחיד שהסתבכת LOL

פורסם

היה אירוע מדהים ואני יגיד גם כאן -תודה אלעד.

אני מקווה לאירוע נוסף בגלל לוח זמנים צפוץ וכשעה עד המראה... לא הספקתי להנות בבן גוריון ואני בטוח שיש עוד אנשים שרוצים שוב אירוע כזה.

בבקשה תארגנו אירוע מספר 2.

היה כייף תודה על הפיקוח המעולה.

פורסם

בגדול זה היה אימון שדחסתי לו הרבה אולי אפילו מיותר מידי

בכל מקרה אני מתייעץ עם עוד גורמים איך לקיים אימונים מהסוג הזה המטרה שלי במקביל לתרום להתמקצעות הטייסים בין הייתר גם לא להוציא את בן גוריון והמרחב הישראלי "משגרת העבודה" שלו וקשה לאזן בין הדברים ובמקביל לקיים אימונים בתדירות גבוהה.

מעבר לכך הליכים וריתוקים אתם תמיד יכולים לבקש מהפקח במשמרת שגרתית מקסימום יגידו לכם בנימוס- לא.

אבל מעבר לזה עד האימון הבא מתי שהוא לא יהיה תקרו את ההערות שרשמתי בעמודים הקודמים ותסגרו על הדברים שהשארתם פתוחים כל אחד ברמתו האישית כמובן אחרת אין תחכלית לאימון מהסוג הזה אם אתם לא מפיקים לקחים...אני יודע שאני הפקתי כמה כאלה (אור מצטער) ואני אחשוב מה אפשר לשפר אבל בכל מקרה מה שכתבתי בעמודים הקודמים זה לא סתם...

שבת שלום לכולם.

פורסם
בגדול זה היה אימון שדחסתי לו הרבה אולי אפילו מיותר מידי

בכל מקרה אני מתייעץ עם עוד גורמים איך לקיים אימונים מהסוג הזה המטרה שלי במקביל לתרום להתמקצעות הטייסים בין הייתר גם לא להוציא את בן גוריון והמרחב הישראלי "משגרת העבודה" שלו וקשה לאזן בין הדברים ובמקביל לקיים אימונים בתדירות גבוהה.

מעבר לכך הליכים וריתוקים אתם תמיד יכולים לבקש מהפקח במשמרת שגרתית מקסימום יגידו לכם בנימוס- לא.

אבל מעבר לזה עד האימון הבא מתי שהוא לא יהיה תקרו את ההערות שרשמתי בעמודים הקודמים ותסגרו על הדברים שהשארתם פתוחים כל אחד ברמתו האישית כמובן אחרת אין תחכלית לאימון מהסוג הזה אם אתם לא מפיקים לקחים...אני יודע שאני הפקתי כמה כאלה (אור מצטער) ואני אחשוב מה אפשר לשפר אבל בכל מקרה מה שכתבתי בעמודים הקודמים זה לא סתם...

שבת שלום לכולם.

אלעד צודק.... תלמדו ותפיקו לקחים ... כל הקטע פה לא לבלגן הכל וסתם לעשות כיף אלא כיף + ללמוד ... גם אני למדתי דברים .... תאמינו לי שגם לפקחים זה לא היה כל כך קל...

שבוע טוב

פורסם

התנועה על קרקע בן גוריון הייתה ממש נוחה... לא היו יותר מידי מטוסים וגם לא היה פחות מידי... כל הזמן היו אצלי משהו כמו 3-5 מטוסים שהיו בדרך לנחיתה ולהמראה.. ובקטע הזה היה לי ממש קל ונוח... ואני מקווה שבכך לפחות הורדתי מאור את הלחץ מצד הקרקע לפחות :]

בכל מקרה לי היה ממש כיף באירוע הזה... כמובן שיש לכולם עוד מה ללמוד ומדברים כאלו רק לומדים ומשתפרים... ואין עוד הרבה לאן 8)

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...