lanisomer פורסם ספטמבר 9, 2010 דיווח פורסם ספטמבר 9, 2010 אני לא יודע איפה לשאול אז שאלתי כאן: תמיד המגדל אומר תגביה ל- FL240, או FL320. מישהו יכול לומר לי מה זה ה-FL הזה ולמה הכוונה? תודה מראש, עומר לניס
yoni revivo פורסם ספטמבר 9, 2010 דיווח פורסם ספטמבר 9, 2010 א. להבא תשתדל לכתוב כותרת בהתאם ולא "שאלה..". ובפורום המתאים יותר. ב. לעניין: Flight Level או בעברית "רום טיסה" זה מושג המגדיר גובה מטוס בקפיצות של מאה רגל. FL010 זה למעשה 1000 רגל FL240 זה 24,000 רגל חשוב מאוד לזכור: FL מיוחס ללחץ סטנדרטי 2992/1013 (לפי אטמוספירה סטנדרטית 15c וכו'). כלומר אם מציינים "FL240" הכוונה היא להגיע לגובה 24,000 כאשר מכויל במד גובה המטוס לחץ סטנדרטי QNE ולא לחץ מקומי QNH. בישראל לדוגמה, משתמשים ברום טיסה (FL) רק מעל הים מעל גובה 10500 שזה גובה המעבר בין QNH לQNE. מעל היבשה בישראל לא משתמשים בFL אלא בגובה QNH ומבטאים אותו בקשר "עשרת אלפים רגל" ולא "FL010". צריך גם לזכור שגובה FL הוא לא בהכרח הגובה האמיתי של המטוס מעל פני הים/יבשה.
yoni revivo פורסם ספטמבר 10, 2010 דיווח פורסם ספטמבר 10, 2010 אגב אם כבר פתחת את הנושא, שאלה לחברי הפורום: מתי משתמשים במונח "FL" מתי ב"ALTITUDE" ומתי ב"HEIGHT"? זה דווקא די קל :mrgreen:
yoni revivo פורסם ספטמבר 10, 2010 דיווח פורסם ספטמבר 10, 2010 חוכמה גדולה רציתי שאחד הצעירים ינסה בכל מקרה מן הסתם נכון...ותוספת קטנה: FL אף פעם לא יבוטא מתחת ל3000 או באזור שדה עקב הפרש אפשרי עם הלחץ המקומי.
Or Netzer פורסם ספטמבר 10, 2010 דיווח פורסם ספטמבר 10, 2010 חוכמה גדולה רציתי שאחד הצעירים ינסה בכל מקרה מן הסתם נכון...ותוספת קטנה: FL אף פעם לא יבוטא מתחת ל3000 או באזור שדה עקב הפרש אפשרי עם הלחץ המקומי. תשאלו את אחד הטייסים היום שטס אצלי בגישה ולא כייל QNH במד גובה מה קרה לו ..
lanisomer פורסם ספטמבר 10, 2010 מחבר דיווח פורסם ספטמבר 10, 2010 רגע אז איפה לשאול שאלות כאלו בפעם הבאה??
Nir Gonen פורסם ספטמבר 10, 2010 דיווח פורסם ספטמבר 10, 2010 סתם אנקדוטה כשהיינו טסים מאוקספורד אחרי ההמראה והפנייה הראשונה של הSID היינו עוברים לרדאר ברייז נורטון ב2500 רגל ובדרך כלל ההוראה הראשונה שלנו הייתה לטפס לFL כלשהו כבר ב2500 רגל לצערנו לפני כניסה למרחב אווירי מפוקח (כלומר נתיבי אוויר) לפעמים פיקוח לונדון היה מעביר אותנו חזרה לALT ואז אחרי הכניסה לנתיב היה מעביר אותנו חזרה לFL, המעברים האלה מצריכים הרבה משמעת מצד הטייס וזה הפיל הרבה אנשים טובים בדרך