Danm פורסם אוגוסט 1, 2004 דיווח פורסם אוגוסט 1, 2004 אני רוצה לסגור את הסיפור הזה, לפחות מבחינתי כידוע לכולם בשנת 1992 נפל מטוס מסוג Boeing 747-200F הרישום היה 4X-AXG המטוס נפל עקב נפילתו של מנוע מספר 3 מן הכנף הימינית, כתוצאה מן הנפילה נפל גם מנוע מספר 4 שניהם ביחד גרמו להרס בגוף הכנף שהביא לבעיות שליטה במטוס ובמדפים. המטוס נפל בבית דירות באמסטרדם ונהרגו בו כ 47 אזרחים על הקרקע ועוד כ על המטוס הקברניט, הטייס משנה המהנדס טיסה ורעייתו של עובד אלעל שתפסה "טרמפ" בחזרה לארץ על המטוס. כל זה כבר ידוע לרב והיו על הנושא הזה עשרות דיונים אך בחיפוש אחר מידע נוסף ברשת מצאתי משהו ששימח ועיצב אותי בו זמנית. ההקלטה המלאה של הטיסה. אני לא מדבר על ה3 דקות המזעזעות שבהם שומעים דברים הכי מפחידים בחיים אלא על ההקלטה המלאה שמראה את האופי ואת ההתנהגות של הטייס תחת מצב הלחץ האטומי הזה. בקטע הבא אפשר לשמוע כי במצב שבו הטייס איבד 2 מנועים הוא הצליח לחשוב כן לחשוב. זה נראה לכם דבר כל כך קל אבל אני ממש הופתעתי לגלות שהטייס הצליח לחשוב על תכנית חלופית להגיע לשדה בלי להתחשב באופציה הקלה של להתחשב בפקח וחשב על דרך חלופית לנחות. ללא כל קשקושים נוספים אני מפרסם את הקישור אזהרה: באמת זה לא לבעלי לב חלש ממש לא, מי ששמע את החלק המקוצר יותר, אז אין כאן עוד דברים מפחידים כמו שם. לינק: http://www.wwp-diemen.nl/ATC.mp3 סקריפט: http://members.chello.nl/j.wiersema2/bi ... script.htm תודה מיוחדת לחברה מהאתר פראש פורום תעופה על הלינקים אני בכל אופן סיימתי עם הסיפור בידיעה שהצוות עשה את מיטב יכולתו ובאמת כל הכבוד להם.
Itay Zecharia פורסם אוגוסט 1, 2004 דיווח פורסם אוגוסט 1, 2004 תודה רבה ששיתפת אותנו. אני גם ראיתי את זה בפרש... וזה מעציב כל פעם מחדש.
OmriSoudry פורסם אוגוסט 1, 2004 דיווח פורסם אוגוסט 1, 2004 נכון, בדקה\שניה 08:13 אפשר לשמוע את אחד הטייסים בוכה או משהו כזה...לפחות ככה זה נשמע לי... :cry:
alon_a פורסם אוגוסט 1, 2004 דיווח פורסם אוגוסט 1, 2004 גם שומעים שהטייס בלחץ אדיר ומתנשף הרבה מאוד בעיקר בקטע שהוא מדבר בעברית השאלה מה גרם למנועים ליפול? האם זה העומס במטוס שהיה מלא עד אפס מקום במטען? כשל בתחזוקת המטוס? משהו אחר? בכל מקרה בהחלט הצוות ניסה לעשות כל מה שיכל :cry:
Or Netzer פורסם אוגוסט 1, 2004 דיווח פורסם אוגוסט 1, 2004 זה לא בוכה.. הוא התאמץ.. אתם לא יודעים איזה קשה זה להרים 747 בצלילה לקרקע.... זה לא לבעלי לב חלש... איזה קור רוח הטייס אומר גם GOING DOWN זכרונם יזכר לעד!
E.Z פורסם אוגוסט 1, 2004 דיווח פורסם אוגוסט 1, 2004 שמעתי את ההקלטה הזאת מזמן ואני זוכר אותה טוב אם תריצו אותה שוב תשמעו את הסטיק רועד ואת הצפצפה של ההתרעת התנגשות בקרקע בשניות האחרונות אכן מזעזע
moti פורסם אוגוסט 1, 2004 דיווח פורסם אוגוסט 1, 2004 ממש קשה...חטפתי צמרמורת בשניות שהם צעקו mayday mayday ואני חושב שעומרי צודק: ב 8:15 שומעים מין קול בכי שמהול בקולות התאמצות...
Almog Atar פורסם אוגוסט 2, 2004 דיווח פורסם אוגוסט 2, 2004 אני שמעתי את זה מזמן באמת עצוב ומצמרר :cry:
gal_r פורסם אוגוסט 2, 2004 דיווח פורסם אוגוסט 2, 2004 אתה מאוד התלהבתה שהטייס מצא תוכנית חלופית אבל זה בדיוק מה שטייס צריך לעשות במצבים כאלה לא להיכנס ללחץ אלא לחשוב על פתרון איך לצאת מהמצב...
oschlick פורסם אוגוסט 2, 2004 דיווח פורסם אוגוסט 2, 2004 גם שומעים שהטייס בלחץ אדיר ומתנשף הרבה מאוד בעיקר בקטע שהוא מדבר בעבריתהשאלה מה גרם למנועים ליפול? האם זה העומס במטוס שהיה מלא עד אפס מקום במטען? כשל בתחזוקת המטוס? משהו אחר? בכל מקרה בהחלט הצוות ניסה לעשות כל מה שיכל :cry: אני קראתי לא מזמן באיזשהו מקום שהתקלה קרתה בגלל שכשמסיבים מטוס נוסעים למטוס מטען יש להחליף את מתלי המנוע של כל מנוע במטוס מכיוון שהם אינם יכולים לשאת את המנועים במטוסי מטען משהו כזה, והרי אל על לא עשתה זאת.
Izik Bakshi פורסם אוגוסט 2, 2004 דיווח פורסם אוגוסט 2, 2004 פעם ראשונה שיוצא לי לשמוע את השיחה הזאת...הסוף ממש מצמרר... :cry:
E.Z פורסם אוגוסט 2, 2004 דיווח פורסם אוגוסט 2, 2004 גם שומעים שהטייס בלחץ אדיר ומתנשף הרבה מאוד בעיקר בקטע שהוא מדבר בעבריתהשאלה מה גרם למנועים ליפול? האם זה העומס במטוס שהיה מלא עד אפס מקום במטען? כשל בתחזוקת המטוס? משהו אחר? בכל מקרה בהחלט הצוות ניסה לעשות כל מה שיכל :cry: אני קראתי לא מזמן באיזשהו מקום שהתקלה קרתה בגלל שכשמסיבים מטוס נוסעים למטוס מטען יש להחליף את מתלי המנוע של כל מנוע במטוס מכיוון שהם אינם יכולים לשאת את המנועים במטוסי מטען משהו כזה, והרי אל על לא עשתה זאת. קצת על מה שקרה...קראתי את הדו"ח המלא של וועדת החקירה ואפילו פעם הרצאתי על זה.. בתאונה נפל מנוע מספר 3 וגרר איתו את מספר 4 תוך כדי שהוא דופק את המדפים בכנף מבחינת הטייס שחשב שיש לו אש ולא ידע שאין לו יותר מנועים נוצר מצב של טיסה א-סימטרית גם במצב הזה המשיך הטייס להטיס אותו פחות או יותר כמו שצריך. הבעיה החלה כאשר הוא שלף את המדפים כמו שצריך לעשות בנחיתה תקנית בצד אחד יש מדפים בצד שני אין - זאת אומרת שנוצר כאן מאין מאזנת והמטוס פשוט החל להתגלגל לעבר הבנינים והתרסק עוד לפני שהטייסים ידעו מה קורה. היה ארוע קודם בקוריאה שבו התרסק מטוס בגלל נפילת מנועים...אז לא אספו את השברים ולא חקרו... אחרי שאמסטרדם חקרו מצאו שהפינים בסדרת הייצור של המטוס הזה שתופסים את המנועים בכלל לא מתוכננים לעמוד בעומסים כאלה ישר עם פרסום המסקנות תכננה בואינג את הפינים מחדש ושיחררה קיטים לתיקון המטוסים כאלה תוך כדי שהיא משלמת על העלות של התיקון כולל שעות העבודה...תעשיה אווירית בעצמה עשתה מסםר לא קטן של הסבות כאלה בשנים שאחרי ההתרסקות גם למטוסים של אל על ועוד כמה חברות. הייתה כאן אשמה על היצרן בנוגע לתכנון לפי דעתי בואינג גם שלמה פיצויים למשפחות גם של קורבנות האסון שהיו על המטוס וגם לאלה שנפגעו בבנינים. לטייסים לא הייתה אפשרות לדעת שאין להם מנועים מחלון התא טייס לא רואים את הכנף בואינג שחררה נדמה לי המלצה לשים מצלמות וידאו בשטחים המתים אין לי מושג אם יישמו את זה במטוסים מסויימים
Itai Ganor פורסם אוגוסט 2, 2004 דיווח פורסם אוגוסט 2, 2004 למשל ברוב מטוסי האיראבס 340-600 יש מצלמה על הזנב שמתעדת את כל מה שהולך בחלק האחורי המדפים המנועים.
~Y*o*S~ פורסם אוגוסט 8, 2004 דיווח פורסם אוגוסט 8, 2004 מצמרר ועוד לשמוע את האישה שמדבר גרמנית ואני יודע גרמנית- לגבי מה שאומרים שהייסים לא ידעו מה קורה בהחלט ניראה מתאים כי בשיחה לא שומעים שמשהו זז למטה אשמה גדולה של היצרן- אבא שלי שנהרג ב-98 בהתרסקות מטוס אייר קנדה בוגאס המטוס התרסק בגלל המייצב שנישבר וגרר את המטוס הפוף עד לים.
David Misha פורסם אוגוסט 8, 2004 דיווח פורסם אוגוסט 8, 2004 הייתי רוצה מאוד שיתעדו מה שקרה שם בתכנית " תעופה בחקירה" של נשיונל.
EvyatarM פורסם אוגוסט 8, 2004 דיווח פורסם אוגוסט 8, 2004 הייתי רוצה מאוד שיתעדו מה שקרה שם בתכנית " תעופה בחקירה" של נשיונל. חבל מאוד שנגמרה התוכנית....
רפאל פורסם אוגוסט 8, 2004 דיווח פורסם אוגוסט 8, 2004 הייתי רוצה מאוד שיתעדו מה שקרה שם בתכנית " תעופה בחקירה" של נשיונל. חבל מאוד שנגמרה התוכנית.... ניגמרה לגמרי ?? ואני חשבתי שיצאה לחופשה,בכל מיקרה היום ה-8 לאוגוסט 2004,שודרה התוכנית "שניה מאסון" שם הראו את הקונקורד שהתרסק ביולי/יוני 2000 בפראיז.
Ilan Cohen פורסם אוגוסט 8, 2004 דיווח פורסם אוגוסט 8, 2004 באמת מה ששמענו בקשר עם המיגדל היה מאוד עצוב, אבל מה שעוד לא שמענו וזה הרבה יותר קשה,זה את כל השיחות שניהלו הטייסים בניהם עד לרגע האחרון, זה נימצא על הקופסה השחורה שדרך אגב נימצאה ורק חלק מימנה הותר לפירסום לפני שנתיים בתוכנית עובדה.
matan פורסם אוגוסט 20, 2004 דיווח פורסם אוגוסט 20, 2004 אני משתתף בצערך על מות אביך שתדע רק שמחה בחיים!
×�פיק פורסם אוגוסט 20, 2004 דיווח פורסם אוגוסט 20, 2004 אני משתתף בצערך על מות אביךשתדע רק שמחה בחיים! לא ממש הצלחתי להבין מה רשמת כאן :? למה התכוונת?
matan פורסם אוגוסט 21, 2004 דיווח פורסם אוגוסט 21, 2004 אמרתי את זה ליוסי שאבא שלו מת בתאונת מטוס ב98 תלך לשרשור הקודם ותראה ששם הוא כתב לא התכוונתי אליך מתן נוימרק! IAL 420 VATIL
×�פיק פורסם אוגוסט 21, 2004 דיווח פורסם אוגוסט 21, 2004 אמרתי את זה ליוסי שאבא שלו מת בתאונת מטוס ב98 תלך לשרשור הקודם ותראה ששם הוא כתב לא התכוונתי אליך מתן נוימרק! IAL 420 VATIL ברור שלא התכוונת אליי! אבל חיפשתי וחיפשתי בשירשורים ולא מצאתי שום דבר שקשור לאבא של מישהו שמת! לא חשבתי בכלל שהתכוונת אליי! מן הסתם! :? :?
matan פורסם אוגוסט 21, 2004 דיווח פורסם אוגוסט 21, 2004 אוי אפיק תהיה לי בריא!!!! לך לשרשור בדף הראשון על הההתרסקות של אל על באמסטרדם למטה יש אחד שכתב שאבא שלו התרסק בקנדה ב98!! מתן נוימרק
EvyatarM פורסם אוגוסט 21, 2004 דיווח פורסם אוגוסט 21, 2004 אוי אפיק תהיה לי בריא!!!!לך לשרשור בדף הראשון על הההתרסקות של אל על באמסטרדם למטה יש אחד שכתב שאבא שלו התרסק בקנדה ב98!! מתן נוימרק בשביל זה קיימת אפשרות "ציטוט הודעה" ואת השם שלך, יותר נוח שתשים בחתימה.