עבור לתוכן
Danm

ELAL 1862 mayday mayday - סיכום העניין

Recommended Posts

פורסם

אני רוצה לסגור את הסיפור הזה, לפחות מבחינתי

כידוע לכולם בשנת 1992 נפל מטוס מסוג Boeing 747-200F הרישום היה 4X-AXG

המטוס נפל עקב נפילתו של מנוע מספר 3 מן הכנף הימינית, כתוצאה מן הנפילה נפל גם מנוע מספר 4 שניהם ביחד גרמו להרס בגוף הכנף שהביא לבעיות שליטה במטוס ובמדפים.

המטוס נפל בבית דירות באמסטרדם ונהרגו בו כ 47 אזרחים על הקרקע ועוד כ על המטוס הקברניט, הטייס משנה המהנדס טיסה ורעייתו של עובד אלעל שתפסה "טרמפ" בחזרה לארץ על המטוס.

כל זה כבר ידוע לרב והיו על הנושא הזה עשרות דיונים אך בחיפוש אחר מידע נוסף ברשת מצאתי משהו ששימח ועיצב אותי בו זמנית. ההקלטה המלאה של הטיסה. אני לא מדבר על ה3 דקות המזעזעות שבהם שומעים דברים הכי מפחידים בחיים אלא על ההקלטה המלאה שמראה את האופי ואת ההתנהגות של הטייס תחת מצב הלחץ האטומי הזה. בקטע הבא אפשר לשמוע כי במצב שבו הטייס איבד 2 מנועים הוא הצליח לחשוב כן לחשוב. זה נראה לכם דבר כל כך קל אבל אני ממש הופתעתי לגלות שהטייס הצליח לחשוב על תכנית חלופית להגיע לשדה בלי להתחשב באופציה הקלה של להתחשב בפקח וחשב על דרך חלופית לנחות. ללא כל קשקושים נוספים אני מפרסם את הקישור

אזהרה: באמת זה לא לבעלי לב חלש ממש לא, מי ששמע את החלק המקוצר יותר, אז אין כאן עוד דברים מפחידים כמו שם.

לינק: http://www.wwp-diemen.nl/ATC.mp3

סקריפט: http://members.chello.nl/j.wiersema2/bi ... script.htm

תודה מיוחדת לחברה מהאתר פראש פורום תעופה על הלינקים

אני בכל אופן סיימתי עם הסיפור בידיעה שהצוות עשה את מיטב יכולתו ובאמת כל הכבוד להם.

פורסם

גם שומעים שהטייס בלחץ אדיר ומתנשף הרבה מאוד בעיקר בקטע שהוא מדבר בעברית

השאלה מה גרם למנועים ליפול?

האם זה העומס במטוס שהיה מלא עד אפס מקום במטען?

כשל בתחזוקת המטוס?

משהו אחר?

בכל מקרה בהחלט הצוות ניסה לעשות כל מה שיכל :cry:

פורסם

זה לא בוכה.. הוא התאמץ.. אתם לא יודעים איזה קשה זה להרים 747 בצלילה לקרקע....

זה לא לבעלי לב חלש... איזה קור רוח הטייס אומר גם GOING DOWN

זכרונם יזכר לעד!

פורסם

שמעתי את ההקלטה הזאת מזמן ואני זוכר אותה טוב

אם תריצו אותה שוב תשמעו את הסטיק רועד ואת הצפצפה של ההתרעת התנגשות בקרקע בשניות האחרונות

אכן מזעזע

פורסם

אתה מאוד התלהבתה שהטייס מצא תוכנית חלופית אבל זה בדיוק מה שטייס צריך לעשות במצבים כאלה לא להיכנס ללחץ אלא לחשוב על פתרון איך לצאת מהמצב...

פורסם
גם שומעים שהטייס בלחץ אדיר ומתנשף הרבה מאוד בעיקר בקטע שהוא מדבר בעברית

השאלה מה גרם למנועים ליפול?

האם זה העומס במטוס שהיה מלא עד אפס מקום במטען?

כשל בתחזוקת המטוס?

משהו אחר?

בכל מקרה בהחלט הצוות ניסה לעשות כל מה שיכל :cry:

אני קראתי לא מזמן באיזשהו מקום שהתקלה קרתה בגלל שכשמסיבים מטוס נוסעים למטוס מטען יש להחליף את מתלי המנוע של כל מנוע במטוס מכיוון שהם אינם יכולים לשאת את המנועים במטוסי מטען משהו כזה, והרי אל על לא עשתה זאת.

פורסם
גם שומעים שהטייס בלחץ אדיר ומתנשף הרבה מאוד בעיקר בקטע שהוא מדבר בעברית

השאלה מה גרם למנועים ליפול?

האם זה העומס במטוס שהיה מלא עד אפס מקום במטען?

כשל בתחזוקת המטוס?

משהו אחר?

בכל מקרה בהחלט הצוות ניסה לעשות כל מה שיכל :cry:

אני קראתי לא מזמן באיזשהו מקום שהתקלה קרתה בגלל שכשמסיבים מטוס נוסעים למטוס מטען יש להחליף את מתלי המנוע של כל מנוע במטוס מכיוון שהם אינם יכולים לשאת את המנועים במטוסי מטען משהו כזה, והרי אל על לא עשתה זאת.

קצת על מה שקרה...קראתי את הדו"ח המלא של וועדת החקירה ואפילו פעם הרצאתי על זה..

בתאונה נפל מנוע מספר 3 וגרר איתו את מספר 4 תוך כדי שהוא דופק את המדפים בכנף מבחינת הטייס שחשב שיש לו אש ולא ידע שאין לו יותר מנועים נוצר מצב של טיסה א-סימטרית גם במצב הזה המשיך הטייס להטיס אותו פחות או יותר כמו שצריך.

הבעיה החלה כאשר הוא שלף את המדפים כמו שצריך לעשות בנחיתה תקנית בצד אחד יש מדפים בצד שני אין - זאת אומרת שנוצר כאן מאין מאזנת והמטוס פשוט החל להתגלגל לעבר הבנינים והתרסק עוד לפני שהטייסים ידעו מה קורה.

היה ארוע קודם בקוריאה שבו התרסק מטוס בגלל נפילת מנועים...אז לא אספו את השברים ולא חקרו...

אחרי שאמסטרדם חקרו מצאו שהפינים בסדרת הייצור של המטוס הזה שתופסים את המנועים בכלל לא מתוכננים לעמוד בעומסים כאלה ישר עם פרסום המסקנות תכננה בואינג את הפינים מחדש ושיחררה קיטים לתיקון המטוסים כאלה תוך כדי שהיא משלמת על העלות של התיקון כולל שעות העבודה...תעשיה אווירית בעצמה עשתה מסםר לא קטן של הסבות כאלה בשנים שאחרי ההתרסקות גם למטוסים של אל על ועוד כמה חברות.

הייתה כאן אשמה על היצרן בנוגע לתכנון לפי דעתי בואינג גם שלמה פיצויים למשפחות גם של קורבנות האסון שהיו על המטוס וגם לאלה שנפגעו בבנינים.

לטייסים לא הייתה אפשרות לדעת שאין להם מנועים מחלון התא טייס לא רואים את הכנף בואינג שחררה נדמה לי המלצה לשים מצלמות וידאו בשטחים המתים אין לי מושג אם יישמו את זה במטוסים מסויימים

פורסם

מצמרר ועוד לשמוע את האישה שמדבר גרמנית ואני יודע גרמנית- לגבי מה שאומרים שהייסים לא ידעו מה קורה בהחלט ניראה מתאים כי בשיחה לא שומעים שמשהו זז למטה אשמה גדולה של היצרן- אבא שלי שנהרג ב-98 בהתרסקות מטוס אייר קנדה בוגאס המטוס התרסק בגלל המייצב שנישבר וגרר את המטוס הפוף עד לים.

פורסם
הייתי רוצה מאוד שיתעדו מה שקרה שם בתכנית " תעופה בחקירה" של נשיונל.

חבל מאוד שנגמרה התוכנית....

ניגמרה לגמרי ??

ואני חשבתי שיצאה לחופשה,בכל מיקרה היום ה-8 לאוגוסט 2004,שודרה

התוכנית "שניה מאסון" שם הראו את הקונקורד שהתרסק ביולי/יוני 2000 בפראיז.

פורסם

באמת מה ששמענו בקשר עם המיגדל היה מאוד עצוב, אבל מה שעוד לא שמענו וזה הרבה יותר קשה,זה את כל השיחות שניהלו הטייסים בניהם עד לרגע האחרון, זה נימצא על הקופסה השחורה שדרך אגב נימצאה ורק חלק מימנה הותר לפירסום לפני שנתיים בתוכנית עובדה.

פורסם

אמרתי את זה ליוסי שאבא שלו מת בתאונת מטוס ב98 תלך לשרשור הקודם ותראה ששם הוא כתב

לא התכוונתי אליך

מתן נוימרק!

IAL 420

VATIL

פורסם
אמרתי את זה ליוסי שאבא שלו מת בתאונת מטוס ב98 תלך לשרשור הקודם ותראה ששם הוא כתב

לא התכוונתי אליך

מתן נוימרק!

IAL 420

VATIL

ברור שלא התכוונת אליי!

אבל חיפשתי וחיפשתי בשירשורים ולא מצאתי שום דבר שקשור לאבא של מישהו שמת!

לא חשבתי בכלל שהתכוונת אליי! מן הסתם! :? :?

פורסם

אוי אפיק תהיה לי בריא!!!!

לך לשרשור בדף הראשון על הההתרסקות של אל על באמסטרדם

למטה יש אחד שכתב שאבא שלו התרסק בקנדה ב98!!

מתן נוימרק

פורסם
אוי אפיק תהיה לי בריא!!!!

לך לשרשור בדף הראשון על הההתרסקות של אל על באמסטרדם

למטה יש אחד שכתב שאבא שלו התרסק בקנדה ב98!!

מתן נוימרק

בשביל זה קיימת אפשרות "ציטוט הודעה"

ואת השם שלך, יותר נוח שתשים בחתימה.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...