עבור לתוכן
Ben Bezalel

דרוש:מישהו בעל רשיון טיס פרטי

Recommended Posts

פורסם

שלום לכולם,

אני וחברה שלי חוגגים חצי שנה ורציתי לעשות טיסה בת חצי שעה באזור ה-TMA בסופ''ש הקרוב מהרצליה..

אם למישהו יש רשיון והוא פנוי אז אני אשמח שיצור קשר..

תודה :)

פורסם

אתה צריך משיהו עם רשיון מסחרי לא פרטי

פרטי לא יוכל לקחת אותך בחינם, ואם יקח כסף, יעבור על החוק.

אני ממליץ לך להתקשר לאורן גבעוני

יעשה לך אחלה מחיר , רק תגיד שאתה מואטיל זה הסיסמא

054-7747534

טיסה נעימה

פורסם
אתה צריך משיהו עם רשיון מסחרי לא פרטי

פרטי לא יוכל לקחת אותך בחינם, ואם יקח כסף, יעבור על החוק.

אני ממליץ לך להתקשר לאורן גבעוני

יעשה לך אחלה מחיר , רק תגיד שאתה מואטיל זה הסיסמא

054-7747534

טיסה נעימה

להפך, צריך פרטי על מנת להתחלק בהוצאות שווה בשווה.

אני יכול לטוס עם טייס מסחרי במשך שעה ולשלם 700 שקל על כל הטיסה..

או שאני יכול לטוס עם חבר שהוא טייס פרטי במשך שעה ולשלם חצי מחיר (מתחלקים בעליות).

פורסם

ליאור‏ ‏תודה‏ ‏רבה‏ ‏על‏ ‏הסבת‏ ‏תשומת‏ ‏הלב‏ ‏אבל‏ ‏אין‏ ‏צורך‏ ‏‏"‏לעוף‏"‏‏ ‏על‏ ‏בן,‏ ‏תקלות‏ ‏טכניות‏ ‏זה‏ ‏דבר‏ ‏נפוץ‏ ‏ובן‏ ‏לא‏ ‏התכוון‏ ‏לפתוח‏ ‏כל‏ ‏כך‏ ‏הרבה‏ ‏נושאים

פורסם
אתה צריך משיהו עם רשיון מסחרי לא פרטי

פרטי לא יוכל לקחת אותך בחינם, ואם יקח כסף, יעבור על החוק.

אני ממליץ לך להתקשר לאורן גבעוני

יעשה לך אחלה מחיר , רק תגיד שאתה מואטיל זה הסיסמא

054-7747534

טיסה נעימה

להפך, צריך פרטי על מנת להתחלק בהוצאות שווה בשווה.

אני יכול לטוס עם טייס מסחרי במשך שעה ולשלם 700 שקל על כל הטיסה..

או שאני יכול לטוס עם חבר שהוא טייס פרטי במשך שעה ולשלם חצי מחיר (מתחלקים בעליות).

ממש לא !!!

אתה יכול, גם בעל הרשיון הפרטי יכול, אבל הוא עובר על החוק חד משמעית! קרא את חוקת הטיס.

במידה והשתתפת בהוצאות אתה בעצם משלם על הטיסה ובכך הופך אותה לטיסה מסחרית לכל דבר.

אם יקרה משהו חס וחלילה טפו טפו חמסה חמסה , אין ביטוח נקודה. תביעה מחברת הביטוח ואיבוד רישיון זה בטוח .

דרך אגב, הנוהל הזה תופס גם להתחלקות בהוצאות נסיעה ברכב, קיראו בעיון את סעיפי הביטוח שלכם, אחרי תאונה זה כבר מאוחר מידי......

פורסם
אתה צריך משיהו עם רשיון מסחרי לא פרטי

פרטי לא יוכל לקחת אותך בחינם, ואם יקח כסף, יעבור על החוק.

אני ממליץ לך להתקשר לאורן גבעוני

יעשה לך אחלה מחיר , רק תגיד שאתה מואטיל זה הסיסמא

054-7747534

טיסה נעימה

להפך, צריך פרטי על מנת להתחלק בהוצאות שווה בשווה.

אני יכול לטוס עם טייס מסחרי במשך שעה ולשלם 700 שקל על כל הטיסה..

או שאני יכול לטוס עם חבר שהוא טייס פרטי במשך שעה ולשלם חצי מחיר (מתחלקים בעליות).

ממש לא !!!

אתה יכול, גם בעל הרשיון הפרטי יכול, אבל הוא עובר על החוק חד משמעית! קרא את חוקת הטיס.

במידה והשתתפת בהוצאות אתה בעצם משלם על הטיסה ובכך הופך אותה לטיסה מסחרית לכל דבר.

אם יקרה משהו חס וחלילה טפו טפו חמסה חמסה , אין ביטוח נקודה. תביעה מחברת הביטוח ואיבוד רישיון זה בטוח .

דרך אגב, הנוהל הזה תופס גם להתחלקות בהוצאות נסיעה ברכב, קיראו בעיון את סעיפי הביטוח שלכם, אחרי תאונה זה כבר מאוחר מידי......

לא חושב שיש פה עברה על החוק,

בנוסף אין שום קשר לביטוח, אני טס עם חבר שהוא טייס ובסיום הטיסה אנחנו מתחלקים בהוצואות, הוא לא עושה עלי קופה אלא משלם על הטיסה. ביטוח יש לטיסה בכל מקרה בלי קשר מי שילם עליה לאחר הטיסה (שבסופו של דבר זה הטייס), ככה שההטענה של אין ביטוח לא נכונה.

פורסם

שוב פעם....לצערי אין אפשרות לנקד בפורום.....

לא חוקי!!! החבר שלך עובר על החוק , במודע או שלא במודע......

לא אומר שאנשים לא עושים את זה יום יום, ולא טוען שאני לא בעד, נהפוך הוא, לא הצלחתי להבין את ההגיון בחוק הזה, הרי אתה לא משלם על העבודה , רק משתתף בהוצאה שווה בשווה, אבל בסופו של יום, עדיין, הדבר אינו חוקי. נקודה. סימן קריאה.

ראה סעיף 4 -ב מחוקת הטיס:

103. זכויות טייס פרטי וההגבלות החלות עליו (תיקון: תשמ"ג, תשמ"ח, תשמ"ט, תשנ"ב)

(א) טייס פרטי, פרט כאמור בתקנת משנה (ב), זכאי לשמש כטייס מפקד או כטייס משנה בכלי טיס המוליך נוסעים, ובלבד שלא ישמש בתפקיד זה:

(1) אלא אם בתשעים הימים שקדמו לאותה טיסה, ביצע כטייס מפקד, לפחות שלוש המראות ושלוש נחיתות בכלי טיס מאותו טיפוס אם כלי הטיס נמנה על קבוצה שאינה קבוצה א', או בכל כלי טיס שהוא מקבוצה א' - אם אותו כלי טיס נימנה על קבוצה זו;

(2) בלילה, אלא אם כן ביצע, תוך ששת החודשים שקדמו לאותה טיסה לפחות חמש המראות וחמש נחיתות באוירון בלילה.

(ב) טייס פרטי אינו רשאי -

(1) לטוס בתנאי כט"מ, אלא אם ברשיונו הגדר מכשירים;

(2) לשמש כטייס מפקד או כטייס משנה בכלי טיס בטיסה מסחרית;

(3) לשמש בשכר כטייס מפקד או כטייס משנה של כלי טיס;

(4) להוליך נוסעים בדאון אלא אם לזכותו נסיון מיזערי של שלושים שעות דאייה, או של עשר שעות דאייה - אם ברשיונו גם הגדר אוירון.

(5) לטוס בטיסות מרחב בלילה בתנאי כטר"מ, אלא אם כן הוא בעל הגדר לטיסות מרחב בלילה בתנאי כטר"מ;

(ג) (1) בעל רשיון טייס פרטי ובו הגדר אוירון זעיר זכאי לשמש טייס מפקד באוירון זעיר ביום ובתנאי כטר"מ וכט"ר בלבד.

(2) בעל רשיון כאמור בפסקה (1) שצבר נסיון של 200 שעות טיסה כטייס מפקד על אוירונים זעירים רשאי לשמש כטייס מפקד באוירון דו-מושבי המוביל נוסע, ובלבד שלא ישמש בתפקיד זה אלא אם כן נתקיימו בו כל אלה:

(א) צבר לפחות 10 שעות טיסה כטייס מפקד על אותו דגם של אוירון זעיר דו-מושבי;

(ב) ביומנו האישי מצוי אישור בכתב מאת מדריך טייס מוסמך או בוחן, כי הוכיח ידע מקצועי ומיומנות טיסה;

(ג) מילא אחרי האמור בתקנה 105.

(3) על אף האמור בפסקה (2), יהיה הנסיון המזערי כטייס מפקד הדרוש להטסת נוסע באוירון זעיר דו-מושבי -

(א) לבעל רשיון עם הגדר של אוירון או הליקופטר בנוסף להגדר אוירון זעיר - כמפורט בטבלת השעות שבתוספת השמינית;

(ב) לטייס פעיל בחיל האויר הישראלי - 10 שעות טיסה על אותו דגם של כלי הטיס.

(4) טייס בעל רשיון טייס פרטי עם הגדר אוירון זעיר אינו רשאי לשמש -

(א) כטייס מפקד באוירון זעיר בטיסה מסחרית;

(ב) כטייס בשכר או בתמורה של כלי טיס;

(ג) כטייס מפקד של אוירון זעיר בטיסות מרחב, אלא אם כן צבר נסיון נוסף של 10 שעות טיסה כטייס מפקד מאז קיבל את רשיון הטיס שלו, עבר קורס בטיסות ניווט ועמד במבחן בטיסות מרחב.

(ד) בעל רשיון טיס פרטי ובו הגדר בלון מאוייש זכאי לשמש כטייס מפקד בבלון -

(1) ביום ובתנאי כטר"מ וכט"ר בלבד;

(2) בבלון המוליך נוסעים ללא תמורה בתנאי שלזכותו נסיון מזערי של 20 שעות טיסה בבלון.

בכר או בתמורה, השתתפות בהוצאות זו תמורה.....

פורסם

מיקי איפה כתוב שלא ניתן להטיס נוסעים ולקבל תגמול על הוצאות הטיסה?

לא מצאתי את זה בחוקה - אבל אני בטוח שיש התייחסות איפשהו...

פורסם
מיקי איפה כתוב שלא ניתן להטיס נוסעים ולקבל תגמול על הוצאות הטיסה?

לא מצאתי את זה בחוקה - אבל אני בטוח שיש התייחסות איפשהו...

(4) טייס בעל רשיון טייס פרטי עם הגדר אוירון זעיר אינו רשאי לשמש -

(ב) כטייס בשכר או בתמורה של כלי טיס;

פורסם

מיקי, לדעתי יש לך טעות. לא רואה שום מניעה משפטית להשתתפות בהוצאות (להבדיל, למשל, ממימון טיסה במלואה).

קח לצורך הדוגמא בלבד טיסה לקפריסין. הטייס מממן את מלוא הוצאות הטיסה. הנוסעים את מלוא הוצאות השדה והשהות - האם הדבר לא ייחשב לתמורה ואתה יודע מה, אולי אפילו סוג של שכר (מימון השהות)?

ועל אותו משקל - האם השתתפות בהוצאות דלק בנסיעה ברכב פרטי מהווה בעיה? לכאורה - כן. אתה פועל בניגוד להוראות פוליסת הביטוח (השימוש המותר ברכב הוא פרטי, וקבלת כספים כהשתתפות בהוצאות דלק מוסיפה נופך מסחרי לנסיעה).

על מנת לבחון האם טיסה (או נסיעה) תיחשב למסחרית, והשתתפות בהוצאות תיחשב לשכר או תמורה, צריך לבחון את מהות הטיסה (או הנסיעה) ואופיה.

היה בזמנו שרשור שלם על הנושא והגבתי שם, כולל אסמכתאות משפטיות (נכון לעכשיו יש בעיה עם אפשרות החיפוש בפורום).

נ.ב. - בר, לא שכחתי אותך. עוד לא יצא לי לטוס.

פורסם

אני חושב שמיקי צודק.

באופן אישי לא לוקח ולא לקחתי מעולם כסף ממי שטס איתי.

זה חיסכון שיכול לעלות ביוקר רב! לא מזה תתעשר ולא מזה תצליח להגיע ל-2000 שע"ט למסחרי..... אז בשביל מה?

מקסימום הסכמתי שיזמינו אותי לנגב חומוס אחרי הטיסה ( בדגש על אחרי!!! אכילת קטניות לפני טיסה אסורה בתכלית האיסור, אם כי יכולה להוסיף קצת דחף לפחנועי הרצליה :) :) :) )

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...