עבור לתוכן
prince869

כתבה שעשו עלי ועל עידן מחיל האוויר הוירטואלי

Recommended Posts

פורסם
ח"א הוירטואלי אינו שייך לחטיבה ואינו חלק ממנה. הוא הוקם ומופעל על-ידי חברי חטיבה אך אינו מוגבל אליהם, ועושה שימוש במרחב האווירי שהחטיבה מנהלת, ובשירותיה.

היי עופר,

בכניסתי לתפקיד הגדרתי את חה"א הווירטואלי כחלק מחטיבת VATIL.

החייל הוקם ע"י חברי חטיבה ומנוהל ע"י וכי עצם קיומו ברשת הישראלית העניין נובע מכך.

לבוא ולומר שחה"א הווירטואלי הוא לא חלק מ VATIL זה כמו לבוא ולומר חה"א הישראלי אינו חלק מישראל.

חה"א הווירטואלי שונה מכל חברת תעופה וירטואלית מאחר שהוא ארגון אינטגרלי שללא חטיבת VATIL שהינה חלק מ VATSIM אין לא "אב" (מרכאות כפולות)

שוב, לא רשמתי שהכתבה מזיקה או פוגעת בחטיבה. סה"כ ציינתי שהייתי מצפה שהחטיבה תוזכר בכל העניין מאחר שהיא ה HOST.

דרך אגב ולפרוטקול - אני סיפחתי את חה"א הווירטואלי תחת VATIL לטובת החטיבה וחבריה ומבחינתי התהליך הפיך.

שבוע טוב לכולם.

פורסם
ח"א הוירטואלי אינו שייך לחטיבה ואינו חלק ממנה. הוא הוקם ומופעל על-ידי חברי חטיבה אך אינו מוגבל אליהם, ועושה שימוש במרחב האווירי שהחטיבה מנהלת, ובשירותיה.

הלוואי וזה היה נכון, אם זה נכון אז למה מח"א וירטואלי הוא תפקיד של צוות חטיבת VATIL? למה בפרסומי "תקנים" של החטיבה מוגדרים בעלי תפקידים של ח"א וירטואלי?

חיילות אוויר וירטואליים וארגוני VSOA אחרים קיימים בואטסים, ואינם חלק מחטיבות, אלה ארגונים עצמאיים. כך גם לגבי חברות תעופה, למשל אל על שבמציאות שייכת למדינה ולשותפיה, ואחרות. איתי כתב שהחליט אחרת ואין בכך כל רע, כל עוד החטיבה מתמקדת בתפקידה העיקרי לתת שירותי בקרת תעבורה.

ב- 2007 הייתי הראשון שהכניס מנהל ביה"ס לטיסה לצוות (ברוכי), המטרה לנגד עיני היתה קידום בית הספר לטובת חברי החטיבה שנהנים ממנו ותורמים לו ובו, הפעלה חלקה יותר של שני הארגונים וניצול מיטבי של מעט כח האדם הבכיר שמסוגל לנהל בשניהם. שלוש שנים אח"כ חטיבות מפעילות בתי ספר לטיסה, וואטסים מפעילה מערכת הסמכת ודרוג טייסים. יש בכך ברכה באשר הדברים תורמים להעלאת הרמה הכוללת. אני מניח שהמצב דומה בחטיבה ובח"א הוירטואלי, איתי פירט שיקוליו.

הטיעון כי במציאות ח"א שייך למדינה אינו קשור למציאות הקיימת בואטסים, לית הא בהא תליא.

פורסם
ב- 2007 הייתי הראשון שהכניס מנהל ביה"ס לטיסה לצוות (ברוכי), המטרה לנגד עיני היתה קידום בית הספר לטובת חברי החטיבה שנהנים ממנו ותורמים לו ובו, הפעלה חלקה יותר של שני הארגונים וניצול מיטבי של מעט כח האדם הבכיר שמסוגל לנהל בשניהם. שלוש שנים אח"כ חטיבות מפעילות בתי ספר לטיסה, וואטסים מפעילה מערכת הסמכת ודרוג טייסים. יש בכך ברכה באשר הדברים תורמים להעלאת הרמה הכוללת. אני מניח שהמצב דומה בחטיבה ובח"א הוירטואלי, איתי פירט שיקוליו.

לדעתי אין פה מקום להשוואה. אחד הוא חלק ממערך הדרכה והשני הוא VA (תרצו או לא, vIAF הוא עוד VA). רק מה, האינטגרציה בין צוות vIAF לצוות החטיבה באופן א-פורמלי בהתחלה ובאופן פורמלי היום, יוצרת תחושה שvIAF זו הVA הרשמית של VATIL, שלא לדבר על זה שזה מפלה לרעה (או אולי בעצם לטובה) VA אחרות שאין להן קשר פורמלי לחטיבה.

פורסם

הגוף בו ההדרכה הינה ההמרכיב האינטנסיבי וקריטי ביותר הוא ח"א הווירט'. קריטי כי תלונה חוזרת על למשל התקרבות למטוס אזרחי ,הרי מאוד קשה לשמור אזורים קטנים במטוס קרב מהיר, יכולה לא רק להביא להשעיית טייס זה אלא לסגירת ח"א.

פורסם
הגוף בו ההדרכה הינה ההמרכיב האינטנסיבי וקריטי ביותר הוא ח"א הווירט'. קריטי כי תלונה חוזרת על למשל התקרבות למטוס אזרחי ,הרי מאוד קשה לשמור אזורים קטנים במטוס קרב מהיר, יכולה לא רק להביא להשעיית טייס זה אלא לסגירת ח"א.

וזו אחריותו של ח"א וירטואלי לדאוג שדברים כאלה לא יקרו, לא אחריותה של VATIL. אם כי אני מסכים שזה אינטרס של VATIL שזה לא יקרה ולכן צריכה להיות תמיכה מצד החטיבה, אבל מכאן עד ל"להלאים" את vIAF הדרך ארוכה לדעתי...

פורסם

המיזוג עם ואטיל בוצע די מהר לאחר שאני נאלצתי בעל כורחי (צבא אמיתי...) להעביר את הפיקוד על ח"א. מאוד התנגדתי למהלך, אך מלבד דעה והמלצה למקבלי ההחלטות, לא היתה לי השפעה פרקטית. לדעתי המיזוג היה מאז ומעולם טעות גדולה עבור החיל. הוא טוב, אולי ובספק גדול, לואטיל עצמה, גוף שאני מאוד אוהב ומעריך... לח"א הוא נוראי. היה מהלך מאוד חד צדדי שמשמעותו היחידה היתה גריעת "תקנים" של בעלי תפקידים בעלי כישורים, רק משום שהם תופסים עוד תחום אחריות, קטן כגדול, בחטיבה. הצלחנו להתמודד עם כפלי תפקידים ולרוץ קדימה בצורה כזאת או אחרת - הרי העבודה כאן שאדם צריך לבצע היא מאוד רעיונית ומעט יחסית עבודה פיזית משרדית - עד עניין התקנים שקיבע אנשים לאחריות אחת ולמעשה גרע מפקדים מח"א. מה גם שח"א זכה למעט מדי תקנים ביחס לצרכיו (צרכיו - לא בהכרח 'כוח עבודה', אלא מינוי די אנשים ליצירת מבנה ארגוני יעיל המאפיין את ח"א). בסוף כל תפקיד בחיל היה חייב להתבצע, ע"י אדם זה או אחר. מיעוט התקנים לטובת החיל לא גרם לאנשים לבצע תפקיד אחד בלבד, הוא פשוט גרם לאנשי החיל, המועטים מכורח תקן, לבדם לתפוס את מירב התפקידים שהחיל דורש לתפעול ארגוני יעיל. מעט מאוד אנשים נאלצו לסבול מפיצול אישיות ומריבוי תפקידים. פשוט בתוך החיל ולא מחוצה לו.

עד כאן פרקטיקה.

מעכשיו - עניין ארגוני-וירטואלי יותר.

חיל האוויר הוא גוף בפני עצמו, שמוגבל בצורה קשה מאוד בואטסים, ובצדק. למניעת תופעות פוליטיות שיסגרו אותו. ככזה, מופעלים עליו המון מנגנוני ביקורת: DCRM של החטיבה. VSOA העולמי. סופרוויזורים מרחבי העולם שרואים פעולה צבאית ולא משייכים אותה להסכמים שנכתבו עליהם אינם יודעים דבר. חטיבות אחרות. חברי החטיבה הישראלית שפחות מתחברים לפעולה הצבאית. כל אלו בדרכם הם מנגנונים לבלימה ולריסון של ח"א ברשת. הם חשובים, למען הסר ספק, גם לטובת החיל עצמו. אך מה עם הקונטרה? מח"א, או כל ממלא תפקיד אחר, צריך לדחוף את החיל כמה שיותר קדימה. יש לו את המנגנונים הנ"ל שירסנו אותו, אך הוא צריך לשאוף כמה שיותר קדימה. מו"מ, שממנו כל צד מקווה להפיק את המירב. מח"א צריך להיות בעל אינטרס בלעדי לגוף שהוא נמצא בראשו. לא משנה כמה הוא אוהב את ואטיל. נוצרים הסכמים עליהם חתומים בין ואטיל כסמכות הריבונית על האזור הגאוגרפי של ישראל, לבין VSOA העולמית, ולבין מח"א. ח"א משתמש בנהלים אליהם זכה במו"מ מול ראש ואטיל. ראש ואטיל צריך מתפקידו לבלום, לבדוק איך אפשר למנוע קונפליקטים. מח"א, כשלעצמו, אמור להיות משולח רסן, אותו מעניינת רק טובת החיל. בגבול הטעם הטוב, כמובן. בפועל, עם המיזוג, ראש ואטיל הוא גם בפועל סמכות מעל מפקד חיל האוויר, במקום שהם יהוו פרטנרים להסכמים. ההסכמים הפכו להיות משהו פורמלי בלבד, כך שהם אוטומטית הרבה פחות פרודוקטיביים ודוחפים קדימה. מה השלב הבא? ראש VATAME כקודקוד ח"א? הוא רק רוצה שקט בתחומו, עם כל מדינות ערב שתחת סמכותו... למה שישחרר רצועה לחיל מיוזמתו? כך גם ראש ואטיל, רק ברזולוציה אחת למטה.

את כל הנ"ל אמרתי ברמה מקצועית-תפיסתית-אידאלית בלבד. אין כאן שום קשר לאישים קיימים. מה גם שראש ואטיל הנוכחי הוא איש חיל האוויר, יתרון בפני עצמו שקודקודי ח"א הנוכחיים חייבים להשכיל להפיק מכך את המירב. לא יודע מה קורה כרגע מאחורי הקלעים.

פורסם

איתי, במבחן התוצאה זה לא נכון להגיד שהצלחנו לרוץ עם בעלי תפקידים כפולים, ראיתי לא מעט חברים טובים כאן שלקחו על עצמם תפקידים כפולים ובסוף כמעט ולא הצליחו להשפיע כי הסוס נגמר מהר.

בגלל שראיתי מה קורה למי שלוקח תפקיד כפול הוחלט לחתוך את זה.

הדוגמא הכי טובה שלי לאחת התוצאות של תפקידים כפולים היא שפתאום קם לו עוד בית ספר לטיסה בח"א הוירטואלי שלוקח את אותם מדריכים שמדריכים ב IFS, התוצאה לא איחרה להגיע וכל סגל ההדרכה של IFS נשחק וכמעט נעלם כליל (עכשיו מתאוששים).

לצערי, כוח האדם האיכותי בחטיבה שעושה ומשקיע הוא מיעוט ואם אנחנו רוצים שהקהילה והחטיבה תמשיך להתקדם יש לבצע שיקולי כוח אדם שכוללים את כל הגופים, כי לדעתי זה אבסורד שפתחו עוד בית ספר לטיסה כאשר קיים אחד שפועל בצורה משומנת וכל מה שצריך זה פשוט לפתוח תחת כנפיו קורסים של ח"א (מה שעושים כרגע).

פורסם

שני אנשים הקימו את ח"א, והם איתי ואני. נכון היה קודם למעשה לקבל הרשאה מאתנו. לא מצאנו לנכון להקים סוללת עורכי דין שיכתבו מסמכי יסוד ואני שמח על כך, כי רוח הדברים שלנו היתה שונה.

אני בדעתו של איתי. אין זה בסמכותה של החטיבה ואין זה מוסרי להשתלט על גופים אחרים אלא אם שני הצדדים רוצים בכך מתוך עניין פנימי ואמיתי שלהם. כאן נראה שלא היה צד שני שיתנגד אז כבשו אותו. אין ספק שחסר כוח אדם בחטיבה, אז מה? חסרים מים בישראל- אז נכבוש את הליטאני או הפרת?

אולי זה הצליח, ימים יגידו, אז מה? כך לא נוהגים.

פורסם
איתי, במבחן התוצאה זה לא נכון להגיד שהצלחנו לרוץ עם בעלי תפקידים כפולים, ראיתי לא מעט חברים טובים כאן שלקחו על עצמם תפקידים כפולים ובסוף כמעט ולא הצליחו להשפיע כי הסוס נגמר מהר.

בגלל שראיתי מה קורה למי שלוקח תפקיד כפול הוחלט לחתוך את זה.

הדוגמא הכי טובה שלי לאחת התוצאות של תפקידים כפולים היא שפתאום קם לו עוד בית ספר לטיסה בח"א הוירטואלי שלוקח את אותם מדריכים שמדריכים ב IFS, התוצאה לא איחרה להגיע וכל סגל ההדרכה של IFS נשחק וכמעט נעלם כליל (עכשיו מתאוששים).

לצערי, כוח האדם האיכותי בחטיבה שעושה ומשקיע הוא מיעוט ואם אנחנו רוצים שהקהילה והחטיבה תמשיך להתקדם יש לבצע שיקולי כוח אדם שכוללים את כל הגופים, כי לדעתי זה אבסורד שפתחו עוד בית ספר לטיסה כאשר קיים אחד שפועל בצורה משומנת וכל מה שצריך זה פשוט לפתוח תחת כנפיו קורסים של ח"א (מה שעושים כרגע).

איציק אני חייב לא להסכים איתך במה שאתה אומר ולתקן אותך מכיוון שכשביה"ס לטיסה של ח"א הוירטואלי הוקם, המדריכים שנוספו לחייל

באותה תקופה היו אנשים נטרלים לחלוטין ללא קשר ל IFS שהם:

אני (ברק), שובל כהן, רז פרינץ, אדר לוטן, יובל שטארק ואולי עוד אחד או שניים שאני לא ממש זוכר.

בתקופה הזו החברה הנ"ל, לא הדריכו ב IFS ולא היו קשורים לביה"ס הזה בשום צורה.

אז לומר שאנחנו לקחנו חברה מ IFS ו"שחקנו" אותם, זה פשוט לא נכון!

נהפוכו, לאחר תקופה יפה שביה"ס לטיסה של ח"א נחל הצלחה, ביה"ס של IFS הציע מגוון תפקידים לחלק מהמדריכים של החייל וכך החייל נשאר מצומצם לגמרי עם יכולת קשה להמשכיות.

פורסם

תוספת לעניין IFS: הצעתי פעמיים לברוכי דרך להפעיל בי"ס כשלו עם צוות כולל בן 3 שיכשיר אותה כמות טייסים, עם עוד הבדל קטן- זמן המתנת מועמדים השואף לאפס. הפרטים אצלו.

אם זה באמת חשוב לחטיבה, כדאי שתבחן אותם לעומק. בעניין בתי ספר לטיסה יש לי מעט הבנה. הרי באותה שיטה ניתן לחסוך כמעט בכל מקום שבכיר מכשיר או צופה בצעירים- בטיסה, בבקרת תעבורה ובכל מקום.

פורסם

ברק, הנתונים שאתה מציג לא נכונים, לפחות לא מהזוית ראיה שלי שהיתה גם מתוך צוות ניהול IFS וגם מתוך ח"א בתפקיד שמילאתי שם בזמנו.

עופר, אני לא מקבל את הטענה שח"א נכבש, איתי העביר את הפיקוד לאמיר (גם אם זה בעל כורחו) כאשר באותו זמן אתה לקחת הפסקה מהרשת ומהקהילה, באותה נקודת זמן אמיר היה הדמות המתאימה.

יתכן ואם אתה ההית באזור השיקולים של איתי היו אחרים.

אמיר כמנהל ח"א הוירטואלי ראשי להוביל את הארגון כראות עיניו ללא צורך בהרשאות כאלה ואחרות שכן ברגע שהמושכות עברו אליו מאיתי ההחלטה היא שלו, הוא כן יכול ואף רצוי להיוועץ עם מנהלים קודמים.

בימים אלה אגב, ניהול ח"א הוירטואלי עובר מאמיר לאדם אחר, אבל זה כבר נשאיר לאמיר לספר.

פורסם
שני אנשים הקימו את ח"א, והם איתי ואני. נכון היה קודם למעשה לקבל הרשאה מאתנו. לא מצאנו לנכון להקים סוללת עורכי דין שיכתבו מסמכי יסוד ואני שמח על כך, כי רוח הדברים שלנו היתה שונה.

אני בדעתו של איתי. אין זה בסמכותה של החטיבה ואין זה מוסרי להשתלט על גופים אחרים אלא אם שני הצדדים רוצים בכך מתוך עניין פנימי ואמיתי שלהם. כאן נראה שלא היה צד שני שיתנגד אז כבשו אותו. אין ספק שחסר כוח אדם בחטיבה, אז מה? חסרים מים בישראל- אז נכבוש את הליטאני או הפרת?

אולי זה הצליח, ימים יגידו, אז מה? כך לא נוהגים.

ואני חשבתי לתומי בזמנו כשעוד הייתי חלק מהצוות בעת ה"השתלטות" שחיל האוויר הולך רק להרוויח מ"חסותה" של ואטיל אם זה בפורום סגור משלו, שימוש בTS, פרסום אירועים בפורום החטיבה, חשיפה ופרסום (מישהו אמר כח אדם?), פיקוח באירועים ותרגילים ושיתוף פעולה מלא עם ה"אזרחים" ברשת באירועים ובשגרה.

אבל אם הדבר לא לרוחכם אני לא חושב שזה מאוחר מדי להרים את הכפפה ולהפרד לשלום מהחטיבה על כל המשתמע מכך, תקימו אתר ופורום משלכם (או יותר נכון תחיו את הקיים) תקימו רשת טיסה ופיקוח נפרדת כדי שלא תצטרכו להיות מוגבלים במשימות שונות שאינכם יכולים לבצע כיום בואטסים, תקימו מערך הדרכה נפרד שיתחיל מ0 (אני לא בטוח בזה אבל נראה לי שהיום אחד הקריטריונים לקבלה או מיון לחיל הוא מעבר קורס בIFS) וככה אולי נפסיק סופסוף את הקונפליקט הסמוי שקיים כל הזמן מתחת לפני השטח בין ואטיל לחיל האוויר הוירטואלי ש"נכבש על ידיה בין לילה".

אני מאמין שמה שאני אומר כאן לא ממש פופולרי אבל אני באמת חושב שזה עדיף לכולם וימנע חריקות ועזיבות בטריקת דלת שכבר היו כאן על הרקע הזה ובעיני הן בלתי נמנעות גם בעתיד.

פורסם

יפה שלכל אחד עובדות משלו. חבל לריב ולהעלות דעות שאין בהן תכלית מלבד פירוד מוחלט בין הגופים וניתוק ח"א מרשת ואטסים, הרי לשם הרשת הזו הוא קיים. קהילות פאלקון נפרדות כבר קיימות ובצורה טובה, כך הרושם שלי לפחות. חבל לריב על זה, גם משום תכלית קיום ח"א, וגם משום שכאמור, לכל אחד העובדות משלו. הפקת לקחים לעולם לא תהיה יעילה ללא עובדות מדוייקות, שיופקו רק בתחקיר אמת. תחקיר אמת בנושא זה, ינבור עמוק לספרי כח האדם של החטיבה ושל החיל. אפשר לעשות את זה, אני לא רואה סיבה. לפרוטוקול, עופר ואני היינו שניים מארבעה מייסדי החיל. מסמך המייסדים עדיין בתוקף לפי ספרות החיל הרשמית, כנראה שאף אחד לא טרח לקרוא אותו בדור הנוכחי, כולל הוגי הדעות הנחרצות שבדיון הזה. עם הזמן שני המייסדים האחרים הפסיקו פעילות, ונשארנו שנינו: עופר כמח"א, אני כרמ"ט. עם הזמן עופר עזב ונתמניתי למח"א, בהמשך העברתי את הפיקוד לאמיר ועזבתי גם אני.

העברתי את הפיקוד לאמיר משום שבאותה עת ניתחתי שהוא האדם המתאים ביותר. הוא קידם את החיל בדרכו שלו, שהיתה שונה משלי בתחומים אחרים. עשה יפה בעיני בתחומים מסויימים. עשה שלא לרוחי בתחומים אחרים. זכותו, הוא היה המפקד בפועל. כל החלטה שלו היתה מושכלת ונבעה ממכלול שיקולים נכון, ואני מכבד אותה. עם זאת, נתתי דעתי עליה, כאן, וגם בעבר.

לפרוטוקול: בזמני התחלתי פיתוח תכנית הדרכה שמבוססת על שת"פ עם IFS. לא מיזוג, לא העברת סמכות מלאה, אלא שת"פ, קרי: קבלת טייסים לאחר קורס פרטי ב-IFS (או מבחן כניסה המבוסס על אותם יעדים כמו מאלה של סוף קורס פרטי), וקבלתם לכניסה לקורס שינוהל ע"י ח"א עם מדריכים משלו לטובת העברת התכנים הרלוונטיים לטיסה צבאית שאינם רלוונטיים לביה"ס האזרחי. דהיינו, שת"פ ומסלול חניך מעורב. לא ללמד כל דבר פעמיים, לא עבודה כפולה. IFS עושה עבודה על הצד הטוב ביותר האפשרי ואין שום עניין להחליף אותם במה שהם עושים, רק להוסיף על הבסיס היציב הזה את התכנים הצבאיים.

לאחר זמני, כמילואימניק, לא מזמן, הצעתי את עצמי לכתוב תכנית הדרכה לחיל. אוהד שלו קיבל אותה ישירות ממני, תוך שניהלנו כמה שיחות טלפון ארוכות בנושא. כל הפרטים אצלו, אני חושב שזו התכנית המיטבית. כן דרוש כאן כ"א מסויים לטובת ח"א, שגם פרטי הסד"כ הזה נכללים בפרטי הקורס.

הפילוג המדובר - אין זו מטרתי אפילו לאפשר אותו, עוד לפני שהוא על הפרק. אדם, חבל לי שזה מה שאתה חושב, ולא משנה איזו אמירה שמעת וממי. לא כל אי-הסכמה, פוליטית, אידאלית, עובדתית, צריכה להוביל להפרדת כוחות. ככה נולד הכשלון של IVAO שבמשך שנים גרע מטייסי ופקחי חטיבת ואטסים. ככה עלול להוולד פילוג נוסף. אפשר גם אחרת, בדרך התחקיר, המו"מ, ההסכמים, והדעה של מי שבאותו רגע מתפקדים כקברניטי המחנות החלוקים בדעותיהם.

היד פתוח והפנקס רושמת. לשירותכם תמיד. רעיונות ויצירתיות אף פעם לא חסרו. אני רק מבקש, לא להכנס לריבים מיותרים, שלא נדבר על רעיונות לפילוג. זו לא הדרך. לא בשביל זה קם חיל האוויר הווירטואלי. הוא ביודעין הוקם כגוף מוגבל מאוד, ולו רק בשביל הזכות לשלב תעופה אזרחית וצבאית גם יחד, עם פיקוח ובקרה ראליסטיים, ברמה גלובלית. תיקחו את זה מ-vIAF, ואני, עופר, וכן רבים וטובים ששם עד היום, והיום מהווים הגרעין הקשיח של החיל, בזבזנו מאות שעות והרבה עצבים מחיינו, לריק.

פורסם

בעוד כמה ימים אסיים להעביר את הריהוט לדירה החדשה מה שיספק לי זמן חטיבה וחזרה לשגרת VATIL.

אבל בינתיים, בזמן המצומצם שיש לי ,אתייחס למה שבוער ודורש תגובה מיידית.

ראשית חשוב לציין שקראתי במהרה את הדברים ולא נכנסתי לעומק ההודעות של כל אחד מכם.

בעניין הכתבה:

התאכזבתי מאוד לראות שהחטיבה לא הוזכרה. זה לא מקובל בשום מובן. מעבר לאכזבה האישית שלי - יהיה טיפול בנושא.

בעניין חיל האוויר - והחיבור לחטיבה

ראשית אפרט את הסמכויות שיש לחטיבה אל מול חיל האוויר הווירטואלי (ואני מניח רגע בצד את העובדה שאני גם מח"א וגם חבר צוות).

ולאחר מכן אסביר את התפיסה מאחורי השיטה.

1.מנהל החטיבה יאשר את מינוי מח"א.

2.בעלי תפקידי המפתח בחיל האוויר (רלא, רמח מבצעים, מפקדי טייסיות) בשאיפה - לא יבצעו תפקיד כפול בגוף אחר ולכן יהיו תחת בקרת כוח אדם של החטיבה. אין זה אומר שהחטיבה משבצת את אותם אנשים - מח"א מחליט. אבל החטיבה לא תאשר כפל תפקידים (למעט מקרים חריגים). כמו כן - במידה ואדם מסויים מתאים יותר לתפקיד ב IFS לדוגמא וחיל האוויר דורש אותו, אותו אדם ישובץ ל IFS (בהנחה כמובן שהוא רוצה...)

3.אחראי מבצעים בחטיבה/אחראי הדרכה בחטיבה יהיו הגורמים המאשרים להוספת אזורי אימון/עבודה במרחב הישראלי. (חיל האוויר דורש - החטיבה מאשרת, זו התפיסה).

4.אחראי מבצעים בחטיבה יאשר ביצוע אירועים (תרגילים) שחורגים מהנורמות, כלומר: כאלו שמצריכים סגירות שעלולות להפריע לתעבורה האזרחית + סינכרון מול אירועים אחרים.

5.בית הספר לטיסה IFS יהיה הגוף שמכשיר טייסים ולאחר מכן תבוצע השלמה מקצועית בטייסות - זהו פרויקט שכבר יצא לדרך ונכתב ממש עכשיו מאחורי הקלעים.

זה הכל, זה המיזוג הגדול שכולם מדברים עליו.

מדוע השליטה הזו:

כשנכנסתי לתפקיד מח"א, ומעט לפני, המצב היה כזה שחיל האוויר החליט לפתח פרויקטים עצומים בהיקף שלהם. לאף אחד לא הייתה בעיה עם העניין עד שזה הגיע לנקודה שבה כוח האדם החל להיות חופף. חברי חטיבה איכותיים תפקדו במספר ערוצים (IFS, חיל אוויר, הסמכות פיקוח ועוד) וחלקים מסויימים נפגעו.

בשביל להבין את התפיסה, צריך להבין את סדר העדיפויות של החטיבה, של VATSIM.

במקום הראשון - פיקוח טיסה (הסמכה והכשרת פקחים, בשביל זה אנחנו פה - לספק שירותי פיקוח טיסה במרחב הישראלי).

במקום השני - יצירת אירועים (מחלקת אירועים)

במקום השלישי - הדרכת טייסים (נושא שמקבל תאוצה ב VATSIM בשנים האחרונות. בעבר כמעט ולא הייתה התייחסות לעניין).

ולאחר מכן - חברות תעופה ווירטואלית (בינהן אלעל, עיט, חיל האוויר), שת"פים שונים (אלעל, שירגל.. )

מהו סדר העדיפויות המדוייק יקבע מנהל החטיבה - לא אני. אבל 3 המקומות הראשוניים הם הסיבה שאנחנו פה - חד משמעית.

אם חניכים ב IFS לא מקבלים עזרה מחונך X כי הוא סמ"ט ב בטייסת קרב - זה לא תקין.

אם פקח צריך לבצע משמרת על מגדל ב"ג עבור אירוע חטיבה ובאותו הזמן הוא מעדיף שלא להגיע כי הוא צריך להיות נוכח בדיון קפ"ט (קבוצת פיקוד טייסתית), זה לא תקין.

עופר, איתי, עברתי על המסמכים והשיטות שהובלתם בעבר. איתי איתך אף ניהלתי שיחות רבות בנושא החיל בתקופת המעבר. הלוואי והיה ניתן ליישם את התורה שכתבתם אך לצערי היא לא יכולה להתבצע, לא בנקודת הזמן הנוכחית. העדפתי לראות את סמ"ט ב מוותר על התפקיד שלו והולך להדריך חניכים על ססנה ב IFS -כי זה סדר העדיפויות הנכון.

אנחנו לא בחיל האוויר, אנחנו בחיל האוויר הווירטואלי. אנחנו רוצים "לטעום" מהאווירה הצבאית עם גבול של טעם טוב. ואת זה קשה להפנים. אפילו לי לפעמיים. אני לא אוהב לעשות חצי עבודה אבל אני מבין שאם הייתי רוצה לפתח את חיל האוויר כמו שפיתחנו את תחום הפיקוח - הייתי עובר לקבוצה אחרת (כמו אותם טייסות פלקון לדוגמא). כאן ב VATIL מרכז העשייה הוא בפיקוח טיסה ותעבורת מרחב אזרחית.

לא פעם אני שומע את הדעה שכל אדם בחטיבה יכול לפעול כראות עיניו ולעשות מה שהוא אוהב מבלי שיחליטו בשבילו. אני מסכים לחלוטין עם הגישה הזו, אבל לא ייתכן שלא תהיה בקרת כוח אדם. וזו הסיבה שהחטיבה מבצעת בקרה מינימלית על הדברים.

אם למשל אלעל ווירטואל הייתה פותחת קורס משל עצמה ובעקבות זאת מושכת אליה 15 חברי חטיבה למסגרת שבועית של 5 שעות, אני יכול להגיד באחריות שהחטיבה הייתה תוחמת קו ובדיוק כמו שנעשה עם חיל האוויר - תחליט איפה אתה רוצה לתרום, אין כפל תפקידים. (ושוב - למעט חריגים).

באשר לשאר תחומי השליטה של החטיבה (אזורי עבודה, אירועים) - זהו דבר שגם מקובל בחטיבות אחרות. מן הראוי שהחטיבה תאשר הוספת נתיבים למערכת האזרחית -אחרת מי יבקר את זה?

זהו בגדול, יכול להיות שפספסתי נקודות חשובות שהעלתם, לא היה לי את הזמן לקרוא את הכל כפי שציינתי בהתחלה.

בקרוב אתחלף (משהו שמתוכנן כבר הרבה זמן) ונחשוף מספר שינויים מענינים בחיל. נעשתה המון עבודה טכנית מאחורי הקלעים - גם אתר חדש יש 8)

פורסם

המקום שבו מספר חברי צוות טועים מהיסוד הוא זה: החטיבה אינה הדמייה של מדינת ישראל. אפילו מדינת ישראל אינה מחליטה עבור אזרחיה מה יעשו בזמנם, כמה משרות יחזיקו וכו'. היא מעודדת פעילות בתחומים החיוניים לה בדרכי נועם ולא כתכתיב. ועכשיו לעולם הוירטואלי- אלינו: החטיבה הינה גוף של ואטסים שיעודו מתן שירותי פיקוח טיסה במרחב האווירי המדומה של מדינת ישראל. במצב של מיעוט אמצעים ולצורך ניצולם המיטבי ניתן ורצוי לשתף פעולה. שמנהל חטיבה יאשר מינוי פיקוד החיל? זו בדיחה גרועה לדעתי, אין זה כלל מעניינו. לכל היותר זהו ניצול עמדת כוח.

בשדה דאלאס בינלאומי החליט לפני ימים פקח בכיר לא לאשר מירשה הקפות כי במציאות לא מבצעים זאת באותו שדה. במציאות השדה צפוף בפעילות, אך ברשת ובעת האירוע לא היו מטוסים במרחב הגישה וההקפה. הוא ייקרא לסדר כמובן, כי הדבר נוגד את הקוד של ואטסים. כך צריך להיות בכל מקום, לא החטיבה תחליט מה קודם בסדר עדיפויות של טייס, היא אינה רשאית להחליט כי מטוס IFR בעל קדימות למטוס VFR. היא תתן להם שירותי פיקוח וזהו.

הראו לי אתם מקום אחד בואטסים שחטיבה מנהלת, קובעת או מגבילה משהו מקיום, תפקוד או פעילות של חברת תעופה אזרחית, גוף פארא-צבאי או צבאי הפועל משטחה. מסיבות טובות אותן פירטתי, לא קיים כזה. רק בואטיל יושמה אנומליה לא בריאה זו. מוכנים להסיק מסקנות?

אדם- כאשר הוקם ח"א הוא הפעיל את כל האמצעים שלו עצמאית וללא כל תלות בחטיבה, ולא במקרה- לא פורום, לא נפח אכסנה למסמכים, ולא שום מרכיב הפעלה אחר. הכל הוקם ופעל עצמאית, עידו עזר בהקצאת אמצעים של עיט. המשותף היה קודם כל שיתוף פעולה חברי , ושימוש במרחב האווירי ממנו פעל. אכן עם הזמן הצטרפו אליו חברי חטיבה באופן הכי טבעי, אם כי החיל לא התנה חברות בואטיל כתנאי כניסה. שיתוף הפעולה עם צוות החטיבה היה מצוין וקיבלנו כל שצריך בכדי להתחיל בהפעלתו. איציק היה האדם המרכזי שעזר בכך.

המפרש דברי כצורך בפיצול לא מבין עניין. המציע לח"א לשקול לעזוב את ואטסים- שישקול זאת עבור עצמו אם רצונו בכך אך לא יורה לאחרים מה עליהם לעשות בתחביבם ובזמנם החופשי. גם לא יחליט אם יישבו בדיון בטייסת או יעדיפו לטוס עם חניך. ואטסים שהוקמה אכן כרשת במיקוד פעילות אזרחי הקימה פעילות צבאית, לא במקרה אלא מתוך כוונה ברורה, כחלק נוסף לפעילותה, ומעודדת הרחבת תחום פעילות זה.

פורסם

הראו לי אתם מקום אחד בואטסים שחטיבה מנהלת, קובעת או מגבילה משהו מקיום, תפקוד או פעילות של חברת תעופה אזרחית, גוף פארא-צבאי או צבאי הפועל משטחה. מסיבות טובות אותן פירטתי, לא קיים כזה. רק בואטיל יושמה אנומליה לא בריאה זו. מוכנים להסיק מסקנות?

אולי אנחנו באמת הבודדים שמתנהגים כך, זו עובדה שבאמת שווה לבדוק אותה.

ואולי אותו פקח בדאלס הוא קצה הקרחון.

אני תמיד מוכן להסיק מסקנות, וזה מה שעשיתי ביחד עם אמיר שראיתי שעיט נסגרה בגלל שטייסים פשוט עברו לח"א, וב-IFS התחיל מחסור בכוח אדם, ובמערך ההדרכה והפיקוח נעלמו אנשים, לדעתי רצף אירועים שכזה חייב לגרום לעצירה והסקת מסקנות וזה מה שבוצע.

מעולם לא עצרנו מישהו מלטוס טיסה כל שהיא ברשת לפי רצונו ומה שהוא אוהב, כן פעלתי לווסת מינויים ולגרום לחברים להשקיע בדברים נוספים אחרת הארגון הפעיל שהיה נשאר פה זה ח"א.

אולם זו אינה השתלטות או כיבוש, זו הפעלה של סמכויות בצורה חוקית תוך כדי שיתוף פעולה בין ניהול IFS, ח"א ושאר תפקידי כוח אדם בחטיבה, מתוך ראיה שצריך להיות סנכרון בין הגופים, וזה אכן קרה בצורה די מקרית שניהול ח"א היה תחת איש צוות, אף אחד לא כיוון לשם במקור.

אני מוכן להסיק מסקנות, אבל כאשר התהליך שאמיר הוביל יסתיים והניהול יעבור לידיים אחרות.

פורסם

אדם, מילים כדורבנות.

בדיעבד , אחרי קריאת השירשור הזה , אני חושב שהמהלך לשבץ את הגוף הזה תחת כנפי החטיבה היה טעות.

הכוונות שלנו היו טובות, רצינו רק לעזור ולקדם, חיל האויר אושר בואטסים לאחר התערבות של הנהלת החטיבה , את זה לא זוכרים, נוח לזכור רק מה שנוח לזכור , כרגיל פה......

אני מציע שמקימי חיל האויר יקחו את ניהולו על עצמם, יהפכו אותו לבסיס צבאי על כל המשתמע מכך , הרי זה היה החזון לא? יהיה מב"ס לכל בסיס ותפקיד מוגדר לכל אחד עד לרמת הש"ג ...לחטיבה לא יהיה קשר לחיל, אבל DCRM ינהג בהם מבלי להתחשב אפילו פעם אחת בטעויות שלהם, כנ"ל מנהל החטיבה.

נראה כמה זמן הגוף הזה יחזיק מעמד מול ואטסים ..........

VATIL תסיר מעליה כל אחריות , גם יתפנו תפקידים אשר גוזלים כח אדם יקר וגם לא יהיו עוד טענות....ובא לציון גואל, פינוי חד צדדי כמו שאנו אוהבים לעשות בארצנו....

אחרי שנתיים בתפקיד אדם, אני מאמין שכבר הבנת, שלא משנה מה תעשה פה לטובת כולם, תמיד, אבל תמיד בסוף, תהיה לא בסדר ותיקרא להסיק מסקנות אישיות.

תמוה בעיני מדוע אלא שקוראים לכך כל הזמן לא עושים זאת בעצמם, תסיקו מסקנות אישיות ......

אין כמו לשבת על הטריבונה בר"ג ולצעוק על המאמן השכם וערב, זה מקצוע לאומי,ואנו הישראלים אלופי העולם בו ללא עוררין......

פורסם

מיקי ואדם לפני שאתם מסיקים מסקנות ונועלים שערים כדאי שתבדקו מי הגיב כאן בשרשור הזה...

אתם תמצאו כמה אנשי מפתח חסרים שאולי במקרה חושבים אחרת, חיל האויר כמו IFS לא שייך למקימיה - יותר מזה אין לי מה לומר..

פורסם
מיקי ואדם לפני שאתם מסיקים מסקנות ונועלים שערים כדאי שתבדקו מי הגיב כאן בשרשור הזה...

אתם תמצאו כמה אנשי מפתח חסרים שאולי במקרה חושבים אחרת, חיל האויר כמו IFS לא שייך למקימיה - יותר מזה אין לי מה לומר..

לא הסקתי אף מסקנה ולא נעלתי אף שער. אין לי שום בעיה עם חיל האוויר בתוך החטיבה או מחוצה לה ואני מרגיש נהדר עם זה שכל אחד מוצא את מקומו בתחביב וברשת בצורה הטובה ביותר

ואם כי חלקכם מכירים את עמדותי האישיות שלא רלוונטיות כלל לכאן, אני מאד שמח שחיל האוויר קיים ופועל בחטיבה במתכונתו הנוכחית כמענה לאלו שכן רוצים להתנסות בסוג זה של טיסה משותפת. כל מטרת ההודעה שלי הייתה לומר למקימי החיל היקרים שחבל על הרטוריקה שמתייחסת לשילוב החיל בפעילות החטיבה כהשתלטות וככיבוש, ורציתי קצת לשפוך אור על הדברים הטובים שקרו לחיל האוויר בתור עוד גוף חטיבתי (ואגב כמו שנאמר כאן מצד שני הדברים שקרו בחטיבה מבחינת כח אדם ומשאבים לכיוון השני), הכל בסדר בעיני אבל אם ידידי הנכבדים מקימי החיל שאני מאד מעריך אותם ואת פועלם בוחרים להתייחס למה שקרה בחייל רק כהשתלטות של החטיבה על הגוף הזה, אז באמת שאין לי בעיה להציע את מה שהצעתי שיקחו פיקוד ויעשו בחיל כראות עיניהם ויחזירו לו את כבודו האבוד כראות עיניהם ואף המלצתי שיעשו זאת מחוץ לכותלי החטיבה ולחסותה על מנת להגביר את ההנאה והסיפוק מטיסה קרבית אמיתית על כל המשתמע מכך.

פורסם

שלום לכולם,

כמה דברים.

חה"א לא "הולאם" ע"י חטיבת VATIL.

ההגדרה לא נכונה.

החלטתי בכניסתי לתפקיד מתוך כוונה לעזור לחה"א להשתלב בטיסותיו ברשת VATSIM להיות מפוקח ע"י חטיבת VATIL.

זה אינו אומר שחטיבת VATIL אחראית על חה"א - אלא VATIL מרגישה אחריות כלפי חה"א.

לדוגמא אין בסמכותי לסגור את חה"א מכאן איני שולט עליו.

הרצון בא מתוך כוונת שת"פ - שיהיה לנו פיקוח טוב על החייל בגלל הסביבה הפוליטית שבה אנו חיים ובגלל שהרבה אם לא כל מי שטס בחה"א הוא חבר חטיבה הדבר נתבקש שנקח אחריות ואני לוקח עליי את מלוא האחריות.

תראו, אני איש חה"א במציאות, אני מבין בדיוק מה זה אומר חה"א שטס בסביבה אזרחית ועל אחת כמה וכמה באזור רגיש כמו שלנו.

לדעתי, חה"א היה מאוד שמח ל"גב" של החטיבה ומהכתובים שאני קורא זה נראה כמו דבר רע מאוד לחייל והאמינו לי שלא זאת הכוונה.

מח"א - מח"א הקודם היה איש צוות ב VATIL ולעניות דעתי זה הוכיח עצמו כדבר חיובי.

מח"א ממונה ע"י מח"א והגענו למסקנה שכאשר העניין יגיע לדיון הוא יעלה גם לדעתו של מנהל החטיבה בגלל כל עניין השת"פ.

חברים זהו מהלך חיובי - לא נועד לפגוע בחה"א ואיני חושב שהוא פגע ודרך אגב הייחודיות שלנו כ VATIL תהיה כל עניין השת"פ הזה האחריות הזו מה שכל החטיבות האחרות אומרות בעצם שאינן מעוניינות בכל קשר.

תנסו להסתכל על העניין מהצד החיובי - לא השלילי.

וכל החלטה שאני מקבל היא אינה רודנית וכי ניתנת לשינוי ובמידה ובמבחן התוצאה יוכח אחרת מבחינתי vIAF יהיה ארגון עצמאי ללא כל "גב" "תמיכה" "שיתוף פעולה מיוחד" מצד חטיבת VATIL וזה נראה לי חבל...

שבוע טוב חברים, המשיכו להביע דעתכם. :wink:

פורסם
מדוע השליטה הזו:

כשנכנסתי לתפקיד מח"א, ומעט לפני, המצב היה כזה שחיל האוויר החליט לפתח פרויקטים עצומים בהיקף שלהם. לאף אחד לא הייתה בעיה עם העניין עד שזה הגיע לנקודה שבה כוח האדם החל להיות חופף. חברי חטיבה איכותיים תפקדו במספר ערוצים (IFS, חיל אוויר, הסמכות פיקוח ועוד) וחלקים מסויימים נפגעו.

בשביל להבין את התפיסה, צריך להבין את סדר העדיפויות של החטיבה, של VATSIM.

במקום הראשון - פיקוח טיסה (הסמכה והכשרת פקחים, בשביל זה אנחנו פה - לספק שירותי פיקוח טיסה במרחב הישראלי).

במקום השני - יצירת אירועים (מחלקת אירועים)

במקום השלישי - הדרכת טייסים (נושא שמקבל תאוצה ב VATSIM בשנים האחרונות. בעבר כמעט ולא הייתה התייחסות לעניין).

ולאחר מכן - חברות תעופה ווירטואלית (בינהן אלעל, עיט, חיל האוויר), שת"פים שונים (אלעל, שירגל.. )

מהו סדר העדיפויות המדוייק יקבע מנהל החטיבה - לא אני. אבל 3 המקומות הראשוניים הם הסיבה שאנחנו פה - חד משמעית.

אם חניכים ב IFS לא מקבלים עזרה מחונך X כי הוא סמ"ט ב בטייסת קרב - זה לא תקין.

אם פקח צריך לבצע משמרת על מגדל ב"ג עבור אירוע חטיבה ובאותו הזמן הוא מעדיף שלא להגיע כי הוא צריך להיות נוכח בדיון קפ"ט (קבוצת פיקוד טייסתית), זה לא תקין.

עם כמה שאני מבין את החטיבה במקרה הזה, ומעדיף לראות יותר אנשים ב"צד" האזרחי של החטיבה, אני חושב שאין לחטיבה שום זכות לסרס בצורה כזו את ח"א וירטואלי... אם אנשים מעדיפים לחלק לעצמם פלאפלים וירטואלים על הכתפיים על לעלות לפקח אז שיבושם להם, למה להרוס להם את הכיף? ובכלל מאיפה יש לנו (כחטיבה) את הזכות להרוס להם את הכיף? ח"א הוא VA, יש VAים פופולארים יותר ויש כאלה שפופולארים פחות, אם הוא מצליח ופופולארי אין שום סיבה להטיל עליו הגבלים, גם אם זה בא על חשבון דברים אחרים, סה"כ אנחנו פה בשביל הכיף

פורסם

אם סמ"ט ב אין לו זמן להיות מדריך ב IFS, הוא צריך להחליט

במה הוא משקיע זמן. הוא לא יכול לרקוד על שתי החתונות.

מצד שני החטיבה תחליט בשביל עצמה אם היא רוצה להשקיע זמן באותו סמ"ט ב' בתחומים בהם החטיבה כן שולטת.

פורסם
אם סמ"ט ב אין לו זמן להיות מדריך ב IFS, הוא צריך להחליט

במה הוא משקיע זמן. הוא לא יכול לרקוד על שתי החתונות.

מצד שני החטיבה תחליט בשביל עצמה אם היא רוצה להשקיע זמן באותו סמ"ט ב' בתחומים בהם החטיבה כן שולטת.

שוב מתחילים אם מדיניות הכוח?

מה זה האיום הסמוי הזה! פשוט חוצפה

לי אין שום צד בנושא,אבל לבוא בצורה כוחנית כדי להשיג דברים פשוט פסול,צריך להוקיע מהחטיבה!

אני חושב שיש כאן אנשים מצויינים גם בצוות שלא מסכימים אם מה שאתה אומר!

פורסם

דור יעקב,

אם אני צריך להשקיע שעות במשהו שבמקום להחזיר את ההשקעה הולך ועושה דברים אחרים (זכותו), זכותי לא להשקיע בו. נקודה.

אני לא בצוות, ולא שום דבר זו דעתי.

לא מקובל עליך, זכותך.

ד"א זה לא איום ולא סמוי, זו עובדה.

קח את העולם האמיתי, יש לך עובד, אתה משקיע בו בלי סוף

והוא הולך ועושה דברים אחרים שלא קשורים בהשקעה שלך.

אתה תחזיק את אותו עובד ?

אפילו לא שניה אחת מיותרת.

כולנו מתנדבים ונותנים מהזמן הפרטי שלנו. לחלק יש יותר לחלק

יש פחות וצריך לדעת לנצל אותו נכון.

אם אנשים עם זמן מצומצם נותנים את המקסימום בשביל אותו מדריך

שאחרי זה זורק הכל והולך לעשות דברים אחרים, זכותי לא להשקיע בו.

זה הכל.

אורח
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • יצירת חדש...