עבור לתוכן
mickey lip

טיסת משקיף לאילת- סיפור טיסה

Recommended Posts

פורסם

אני אתחיל בתודה גדולה לאלון פרג על היוזמה ועל הביצוע המרשים.

תודה גדולה נוספת לאלעד זיירמן על כל התיאומים בתוך אלעל.

הסיפור הזה מתחיל מזמן, כאשר התחלנו את השת"פ לאחר כמה קורסים אמרתי לאלון שאני טרם טסתי בקוקפיט של 737.

כאשר קיבלנו את הכרטיסים מאלעל, החלטנו , מנהלי הציים,לחלק אותם לחונכים על מנת שיהנו ועל מנת ל"דרבן" דור חדש של חונכים.

כאשר אלון ואייל הבינו את זה, והבינו שאני ורן לא טסים ( לאלעד לא חסר טיסות :wink: ), הם דאגו לסדר לנו עוד זוג כרטיסים כולל התניה שהם עבורנו בלבד.

תיאמנו טיסה עבורי, עם בקשה חריגה שלי , להשלים לי את הפזאל , אני מעביר קורסים על 737 באלעל כפי שחלקכם יודעים , ואחד השיעורים שאני מעביר נקרא" זרימת טיסה".

ביקשתי אישור חריג לטיסת VIP הכוללת הצטרפות לצוות מרגע הירידה מהמונית ועד לנחיתה חזרה בנתב"ג.

המצבע הזה קיבל את שם הקוד באלעל- "מבצע מיקי" , מרגש ומצחיק כאחד, אבל כרוך בתיאומים ואישורים שלא מהעולם הזה עם חצי אלעל......

מהבוקר אני מסתובב עם הראש בעננים וסופר את השעות לטיסה.

הטיסה המתוכננת LY405 המראה 1930 לאילת וחזרה על LY406 ב2130.

הגיע הרגע ואני נכנס בשערי טרמינל 1 ופוגש שם את ענבל מנהלת התחנה, היא מעבירה אותי בידוק , דואגת לי עד הפרט האחרון

האמת , הצליחה להפתיעה אותי מהאיכפתיות שלה , בחן ובדאגה.

מסיימים בידוק ואלעד מגיע ומעביר אותי דרך האוירי לאלעל, תחנה שניה- משגרה.

במשגרה אני פוגש את קברניט אייל , כמה מילים, ויוצאים לפגוש את הקצין הראשון שלנו , ענר, שממתין כבר בדיספץ.

עוברים יחד על תוכנית הטיסה, על מזג האויר, על הנוטאמים ועל כל מה שצריך לשים לב אליו, בעיקר בודקים שאנו חוקיים לטיסה.

התיעצות קלה על דלק כולל בדיקה בספרים ויוצאים למטוס.

מגיעים למטוס ואייל מעביר תדרוך לדיילות, בין היתר מציג להן אותי ....

אייל יהיה הPM ואני וענר יוצאים לבדוק את האוירון, מסיימים ונכנסים לתא.

התא הזה הכל כך מוכר מאינספור שעות בסימולטור מרגיש לי הכי בית בעולם, כאילו כבר הייתי פה כל הזמן.

מארגנים את המטוס ליציאה וממתינים לנוסעים שיגיעו.

קיבלנו את פורלה אחד צרלי, מניעים, מסיעים ל12, התיישרות , עד פה הכל מוכר ורגיל, כמעט כמו לשבת בקוקפיט אצלי בבית,

מקבלים אישור המראה, מנוע, ואז זה מגיע , TOGA- אוי הבעיטה שמקבלים בישבן, EKA רץ כמו סוס פרא על המסלול, ניתוק ובאויר.

הרגשת התאוצה מהתא לא דומה לזו שבקבינה, אתה ממש נדבק לכיסא.

וקטורים מזרחה ומטפסים ל19000רגל, שיוט, הדיילת נכנסת ומביאה לנו פינוקים, השיוט קצר, טיסה מאוד לחוצה, מיד צריך להכין את האוירון להנמכה, 7 לסמר, ומשם בראיה ל 03, מסלול קצר, אייל מקבל החלטה לחוס על הנוסעים ושם את הברקס ל 3, לא על MAX ,אחרת כולם יקיאו עלינו.

הפיינל יפה מאוד בלילה לאילת, נגיעה ובלימה חזקה כולל היפוך, אחרת ממשיכים לשדה ממול....

לג ראשון, עכשיו יש לנו קצת זמן לשחרר את הגוף ויוצאים לכמה דקות לסמול טוק על המדרגות של המטוס.

הדר, מנהלת השירות בטיסה מפנקת אותנו בכוס קפה, אילת.

אין הרבה זמן , וחזרים לתא להכין את האוירון חזרה לנתבג.

תדריך ,הנעה ויוצאים, הפעם אנו קלים יותר, מתיישרים, אני כבר מוכן ואייל הזהיר, קלים, TOGA- והEKA שועט לו קדימה בכוח מלא, המראה כמו F16, המראה קצרה, מטפסים סמר ,וטסים אופסט של 1 מייל על הנתיב בגובה 18000.

טיסה לחוצה, ושוב מתחילים להתארגן להנמכה, 10 SIVAK, משם וקטורים להליך ILS DME12, נחיתה לפי הספר ופינוי.

בחניה עוד שואל אותי אייל , "נו, איך ההבדל?", עניתי לו שחוץ מהבעיטה בתחת, זה אותו דבר, אני הרגשתי כמו בבית ,ממש כמו בסימולטור שלי.

מפחיד כמה שזה בדיוק , אבל בדיוק אותו דבר.

מודה לדיילות וענר ואייל על טיסה מדהימה ואירוח למופת, קברניט אייל שיתף אותי כל הדרך בטיסה,והתייחס אלי ממש כמו לטייס מהשורה באלעל, על כך הודתי לו באופן אישי.

אני עדיין בגובה 40, יקח לי הרבה זמן לנחות.

כל השנים האלה, כל הקורסים בשת"פ, כל השעות טיסה וההתמקצעות על ה737 התנקזו לערב זה,לערב הבילתי נשכח הזה.

מקווה שנהנתם לקרוא למרות האורך,

שוב תודה לאלון פרג ,לאייל רובין,לקברניט אייל ולקצין הראשון ענר,לאלעד ולכל החברים באלעל שדאגו שהערב הזה יצליח, והוא הצליח מעל ומעבר לכל דימיון!

תודה.

פורסם

מיקי אני שמח שנהנית. יש לי מספר שאלות:באיזה גובה הם היו בעם הרוח ל03 ומתי הם פנו לבסיס והאם הם כבר לקחו יידנית בסוף עם הרוח?

לפני חודש בערך טסתי לאילת עם אשתי ועוד חברים בישראיר ב ATR.לפני ההמראה בשדה דוב קראתי לדיילת נתתי לה את תעודת השת"פ של אל על ואמרתי לה שתראה זאת לקברניט ושאני אשמח להיות בקוקפיט.היא מיד חזרה אלי ואמרה לי שהקברניט מזמין אותי לקוקפיט. קמתי מיד והלכתי איתה: נו סוף כל סוף אשתי והחברים ראו שאני עם דיילת אמיתית ולא ווירטואלית... ונכנסתי לקוקפיט.כל הדרך שוחחתי עם הטייסים שהיו מאוד אדיבים וגם הסברתי להם על ה"מלכה" 744 שלי ואיך היא מתנהגת בטיסה ונחיתה וההבדלים בFMC במשקל המטוס הדלק וכ"ו בינה לבין הATR.הטייסים שם הדהימו אותי במקצועיות שלהם לפני הנחיתה. כבר בסוף עם הרוח הם לקחו יידנית ופנו לבסיס בפיינל קצר ביותר שהמטוס נשאר ייציב ללא שום תנודות מיותרות כך ששום כוס קפה אצל הנוסעים לא נשפכה ונחתו במיומנות.

כעת גם אני מחכה בכליון עיניים לטיסה שלי במרץ לאילת עם אל על ואז אולי שאראה לקברניט את התעודה שלי הוא יתן לי להחליף אותו למרות שזה בשבילי ירידה ברמה ל737 מ"המלכה" שלי 744 אבל על כך אני אסלח לו...

בוקי זאב:4X-MJB

פורסם

סוף סוף מנהל הצי טס בקוקפיט של המטוס שלו :D

מאושר בשבילך מיקי :)

מצטרף לתודות לאייל רובין, אלון פרג, אלעד על העבודה הקשה בתאומים

ולכל הגורמים באלעל שמסבים אושר רב לחבורת פסיכים שאין הרבה אנשים

שמצליחים להבין כמה אושר זה גורם לנו.

ותודה ענקית לחונכים שלנו, בלעדיכם לא היה שת"פ אלעל.

אלעד, אין שביתה, תנוח ותתכונן למבצע 756. :D

אה מיקי לגבי בעיטה, שב ב 75 קל בהמראה ואז תבין

מה זה המראה של F15 עצבני.

פורסם

טוב בזמן כתיבת שורות אלה ירדן- המסטול טבעית שלא צריך לעלות לגובה כדי לעופף כבר בסבב באילת

מה שיפה הטיסות האלה לאילת זה מוטציה של רוגטקה ובומרנג: משגרים אותם בלי הפחתת דחף והם חוזרים כמו בומרנג מאוד מהר

אתמול קיחבלתי את הטיסה של מיקי ואומנם הקוקפיט היה חשוך אבל ראיתי את ה"זוהר"

סעממק עכשיו תורי סופ"ש הקרוב 337 LYלכנס עולמי של כל הדפוקים בשכל

פורסם

תחזור מהר מבצע 756 בפתח :)

ד"ש לכל הדפוקים שם, אם אתה רואה את פיל 747 (פנלים של 76) ד"ש חם ממני.

פורסם
מיקי אני שמח שנהנית. יש לי מספר שאלות:באיזה גובה הם היו בעם הרוח ל03 ומתי הם פנו לבסיס והאם הם כבר לקחו יידנית בסוף עם הרוח?

לפני חודש בערך טסתי לאילת עם אשתי ועוד חברים בישראיר ב ATR.לפני ההמראה בשדה דוב קראתי לדיילת נתתי לה את תעודת השת"פ של אל על ואמרתי לה שתראה זאת לקברניט ושאני אשמח להיות בקוקפיט.היא מיד חזרה אלי ואמרה לי שהקברניט מזמין אותי לקוקפיט. קמתי מיד והלכתי איתה: נו סוף כל סוף אשתי והחברים ראו שאני עם דיילת אמיתית ולא ווירטואלית... ונכנסתי לקוקפיט.כל הדרך שוחחתי עם הטייסים שהיו מאוד אדיבים וגם הסברתי להם על ה"מלכה" 744 שלי ואיך היא מתנהגת בטיסה ונחיתה וההבדלים בFMC במשקל המטוס הדלק וכ"ו בינה לבין הATR.הטייסים שם הדהימו אותי במקצועיות שלהם לפני הנחיתה. כבר בסוף עם הרוח הם לקחו יידנית ופנו לבסיס בפיינל קצר ביותר שהמטוס נשאר ייציב ללא שום תנודות מיותרות כך ששום כוס קפה אצל הנוסעים לא נשפכה ונחתו במיומנות.

כעת גם אני מחכה בכליון עיניים לטיסה שלי במרץ לאילת עם אל על ואז אולי שאראה לקברניט את התעודה שלי הוא יתן לי להחליף אותו למרות שזה בשבילי ירידה ברמה ל737 מ"המלכה" שלי 744 אבל על כך אני אסלח לו...

בוקי זאב:4X-MJB

הקפה בדיוק כמו בדפית, גובה 2500 ופניה לבסיס ברדיאל 218 של LOT במרחק של 6.6 DME תוך כדי הנמכה חריפה.

אפשר להשתמש בפונקצית הRWY EXT כדי ליצור נקודת פניה לפיינל במרחק 3 מייל מתחילת המסלול.

מה גורם לך לחשוב שלטוס על 73 זאת ירידה ברמה מול 74..?

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...