עבור לתוכן
Yarden Antebi

טיסת המשקיף מהיום

Recommended Posts

פורסם

במילה אחת, הייתה חוויה מדהימה! עם צוות מאוד אדיב ונחמד.

הגעתי לשדה בשעה עשרה ל 11 בבוקר (סגירת דלתות ב 12:05) מגיע לבטחוןף עובר אותו מהר ועושה צ'ק אין.

בצ'ק אין מקבל שני כרטיסי עליה למטוס, להלוך ולחזור. וממשיך משם לחלק האווירי אחרי עוד בטחון של תיקי יד.

אחרי 20 דקות עולה על האוטובוס לכיוון המטוס, EKD בכוכב 1..עולה על המטוס ומודיע לפרסר שאני אמור לשבת בקוקפיט..בהתחלה הוא נכנס לקוקפיט ואומר להם עלי אבל אז פתאום אומר לי ללכת לשבת במקום..אני לא מבין כל כך מה קורה וזיירמן עולה לבדוק אם נכנסתי..כבר התחלתי להלחץ כי בכמה טיסות האחרונות שלי גם היו לי תקלות עם קוקפיט ויצא שבסופו של דבר הייתי במושב.

אחרי שכל הנוסעים עלו והקפטן הדליק חגורות אמרתי לדיילת שתבדוק לי את הקוקפיט (לא הייתי במושב, עדיין עמדתי)ואז נכנסתי. שלום לקפטן ולקצין ראשון.

הטייסים כבר ביקשו קלירנס והכל, הכל מוכן רק נשאר לדחוף. מקבלים מהדיילים שהקבינה מוכנה מבקשים דחיפה מכוכב אחד בלי לחסום את L3 ובזמן ההנעה ATR של ישראייר נכנס ל L3. מסיימים הנעה ומקבלים מספר אחד למסלול 30 TALMI2F דרך ה L.

עוברים למגדל, מתיישרים וממריאים, אפילו עם REDUCED T\O המטוס הזה יודע להאיץ!

אחרי המראה עושים הליך רגיל, המראה ראשוני 7, מעבר ל TMA שמעלה אותנו ל 9 ומודיע על ביץ' 200 של חיל האוויר לידנו..מחפשים ומחפשים עד שאנחנו מצליחים למצוא אותו (מאוד מאוד קטן).

אחרי חליפה שלו ומעבר TOMAL מטפסים ראשוני 13, ואז 15 ומקבלים הודעה על איליושין שיעבור אלף מעלינו..אחרי 15 מייל רואים אותו מעלינו מעשן (איליושין 76).

ממשיכים טיפוס לגובה 19 אחרי חליפה.מאחרי סה"כ 10 מייל מתחילים הנמכה 7 לסמר...בינתיים מדבר קצת עם הטייסים ושואל לגבי הנדב"R באילת שהוא בעברית וכמה שהם לא רגילים לדבר הזה, תמיד קשר ראשוני זה עם באנגלית אצל אלעל.

אחרי הנמכה בגובה 10 מדברים עם אילת ומקבלים ראיה עם הרוח ל 03. ממשיכים הנמכת VNAV עד כמעט הפיינל.

הקפטן שם AB על MAX ותאמינו לי, מרגישים את זה! אחרי נגיעה של ראשיים האף פשוט נפל והבלימה הייתה כל כך חזקה.

אחרי נחיתה מגיעים חניה 2.

הנוסעים יורדים, ואני נשאר עם הצוות בקוקפיט,מגיע איש מהתחנה שמעביר אותי כאילו צ'ק אין על ידי זה שהוא חותך ליאת הכרטיס עליה למטוס.

אחרי כמה דקותע לע הקרקע אני יורד עם הקפטן ל WALK AROUND והוא מסביר לי מה הם בודקים ולמה על הרבה דברים. היה מעולה!

עולים חזרה למטוס, אחד מהצוות לא רצה לאכול אז אפילו קיבלתי ארוחת צהריים.

הנוסיעם עולים, הנעה הסעה והתיישרות. לאורך כל ההלוך והחזר הקפטן והקצין ראשון מראים לי כל מה שרק אפשר על הארץ מלמעלה! החזור היה מאוד מגניב כי ראיתי הרבה תנועות...HERKY 820 הרקולס אמריקאי בדרך לנבטים, ארקיע AVTא שהמריא 20 דקות לפנינו ועקפנו אותו באיזור ים המלח, ועוד שני מטוסים.

אחרי הנמכה לסיבאק מקבלים ישירות BGN VOR ומצפים לראייה 30. מנמיכים 4 ל BGN ונכנסים לרהקפה 30 אחרי סוויס.

עם הרוח צולבת ויאלל הנוחתים, הפעם עם AB2 :)

פינוי מסלול והסעה לכוכב 1 אחרי ה FOLLOW ME...הצוות היה פשוט ענק ונתן לי צלם כל מה שרציתי כל עוד הפנים שלהם לא יהיו בתמונה, ואפילו לקראת כניסה ל L לופטי היה בפיינל והם האטו קצת כדאי שאני אוכל לצלם אותו כמו שצריך...

זהו, מגיעים לכוכב יורדים מהמטוס ואומרים תודה רבה לכולם על אירוח מדהים ומקווה לראות אותם בטיסה הבאה שלי.

הטיסה הייתה מדהימה!

פורסם

תותח כל הכבוד מחכה לתמונות הייתי בטוח שעם הקליבר מצלמה שנכנסת הצוות יקבל התקף לב אבל מסתבר שטעיתי :-)

סורי שלא באתי להגיד שלום שנחתת הייתי עסוק עם EKE שיצא לווינה .

פורסם

נשמע כיף...

מה שכן...הבלימה של טייסי אל על באילת אכן מסיבית מאוד....

רואים שהם עדיין לא רגילים לתנאים בשדה באילת....

בחודש שעבר אפילו הייתי על ביטול נחיתה שלהם והליכה מסביב (היה בפיינל ל03 גבוה מדי והמדפים עדיין לא היו פתוחים לגמרי...בסוף התברר שהיה לו רק 600 מטר לבלימה אז הוא משך....)

אבל בכל זאת...אל על זה קלאסה....

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...