Liaz Kamper פורסם דצמבר 7, 2010 דיווח פורסם דצמבר 7, 2010 הארוע בוטל. ארוע חלופי יתפרסם בהמשך. סליחה בכל מקרה הלינקים למטוס הריסוס תוקנו. שלום לכולם, כולנו ישבנו בסופש האחרון מרותקים למסכי הטלויזיה וצפינו במאמצי הכיבוי הקרקעי והאווירי של מוקדי האש בכרמל. לעם ישראל היה ברור עד כמה עילאיים המאמצים שעושים אנשי כוחות הבטחון וההצלה לטפל בשריפה, ורבים שילמו גם בחייהם. אולם לא רבים הבינו עד כמה מסובך מבצע הכיבוי האוירי החל מהשליטה במטוסים, ועד להטסה מדוייקת לחלוטין של מטוסים עמוסים, במבנה ובתנאי ראות ורוח קיצוניים. ב"קלים בלילה" הקרוב ננסה להבין בעצמנו עד כמה העניין מסובך. נמריא ממנחת מגידו ביום שלישי 14/12 בשעה 21:15 . אני מודיע שבוע מראש מאחר ומדובר בסוג שונה לחלוטין של מטוסים: מטוסי ריסוס TAIL DRAGGERS , מטוסים אמפיביים וכו'. אני אשמח מאד אם בשבוע הזה נוכל להתארגן על פיקוח כמו שצריך בחיפה ופלוטו, ואולי אפילו יצירת תא שליטה לאזור - לשיקול אחראי פיקוח בחטיבה. הואיל ולרובנו המוחלט אין מפות טיסה חקלאיות, נטוס עד לאזור וממנו בנתיבי CVFR: עם ההגעה לאזור נתפצל לפי תדרוך, בקרה או UNICOM למטרות הבאות: המטרות מסומנות ב-ALFA, BRAVO וכו' על מנת לאפשר שפה משותפת. באשר למטוסים. ניתן למצוא ברשת את כל המטוסים שהשתתפו במבצע הכיבוי. ראיתי אפילו פוסט יפה עם המטוס היווני. קיים גם ה-BE200 וכו'. אני אשמח לראות גיוון כמובן, כולל מועדון 747 ב-SUPER TANKER. זה בטח יכניס עניין מטורף לנושא השליטה. כמובן גם מסוקי תצפית יתקבלו בברכה. עבורי כל המטוסים האלה כבדים מידי. אז כל מי שמעוניין להשאר בגזרת הקלים ולהתנסות בטיסה ב-TAIL DRAGGERS מצאתי ברשת את ה-THRUSH. תודה רבה לבר רודוי ובן זוובנר על הצביעות של "תלם" ו"כים-ניר". המטוס מתאים ל-FS9 ו-FSX. הוראות התקנה וקרדיטים למפתחים ואתרים בתוך הקבצים. אני נתקלתי בבעיה אחת - לא נשמע רעש מנוע. אולי זה אפילו ייתרון במטוס הספציפי הזה :wink: מטוס: https://docs.google.com/leaf?id=0B0jkUs ... y=CLnWnucI צביעה "תלם": https://docs.google.com/leaf?id=0B0jkUs ... y=CJyuo4wK תיקון צביעה "תלם": https://docs.google.com/leaf?id=0B0jkUs ... y=CO_V28gK צביעה "כים-ניר": https://docs.google.com/leaf?id=0B0jkUs ... y=CKiCp5IH כמיטב המסורת של "קלים בלילה" הנ"ל נתון להערות, הארות ושינויים בהתאם לדרישת הקהל. יש שבוע לנסות להרים מפגש שיהיה כמה שיותר מרתק, ראליסטי ומרתק לכולנו. אני אפרסם בהמשך השבוע את על כל הנקודות בפורמט KMZ למי שרוצה להתעמק יותר. אני אשמח אגב אם מומחי הסינרים יבדקו אם ניתן להתקין PATCH שיוצר עשן או סכימה מסויימת בנקודות השריפה.
Yoav Hahamo פורסם דצמבר 7, 2010 דיווח פורסם דצמבר 7, 2010 אני אגיע! צור קשר במסנג'ר בבקשה. אגב, מה עושה מי שבעל FS9? היום יצא לי להיות בסימ' באיזור וניתן לזהות את דליית אל כרמל, עוספיא ודניה, ניר עציון ועין הוד קשה לזהות/לא מופיע בכלל.
אורח Yarden Salvi פורסם דצמבר 7, 2010 דיווח פורסם דצמבר 7, 2010 ליעז, סחתיין על התדריך המושקע ועל הרעיון בעיקר
Ido Rosenthal פורסם דצמבר 7, 2010 דיווח פורסם דצמבר 7, 2010 לתשומת ליבכם, פעילות של כיבוי שריפות ברשת מוגדרת כ SPECIAL OPS ודורשת כפיפות לארגון עם היתר מVSOA
Liaz Kamper פורסם דצמבר 7, 2010 מחבר דיווח פורסם דצמבר 7, 2010 לתשומת ליבכם, פעילות של כיבוי שריפות ברשת מוגדרת כ SPECIAL OPS ודורשת כפיפות לארגון עם היתר מVSOA צודק. הארוע בוטל ואני אפרסם בקרוב אירוע חלופי. יש ימים שאני שמח ש-VATSIM זה ארגון גדול עם הרבה חוקים, ויש ימים אחרים. עכשיו תסלחו לי, אני צריך להחליף מקלדת. הקודמת נשברה בנסיבות מצערות :x .
Hananv פורסם דצמבר 7, 2010 דיווח פורסם דצמבר 7, 2010 רגע, לפני הביטול, למה לא לנסות להשיג אישור? הרי זה דבר שקרה במציאות אולי הם יסכימו לשחזר את זה. בנוסף זה לא ממש יפריע לתנועה כיוון שאין נתיבי תעופה באשר הם (לא IFR ולא CVFR) מעל הכרמל, לכן התמרונים לא יהוו בעיה. בנוסף לכך, יש ימים (ברוב השבוע) שהתנועה באיזור כמעט אפסית או מעטה, כך ששוב אין סיכון רב לסיכון כלי טיס באיזור.. לדעתי אפשר לנסות לבקש היתר... משהו רע לא יצא מזה.
Izik Bakshi פורסם דצמבר 7, 2010 דיווח פורסם דצמבר 7, 2010 ליעז, לדעתי שווה לשמור את הרעיון במגירה ולהתחיל לגשש מול נציג VSOA מה הפרוצדורה כדי לקבל אישור חד פעמי - אני ישמח לסייע בנושא. במקביל לבדוק אופציה לבצע טיסה כזו תחת כנפי ח"א הוירטואלי, גם פה אשמח לסייע ביחד עם אוהד כדי לראות אם אפשר להגיע לפתרון יצירתי עבור הטיסה הזו, אולי בסוף נקים טייסת כיבוי בכל מקרה אני מציע שלשבוע הזה תבחר יעד אחר. חג שמח ויישר כוח על הפעילות היפה!
Liaz Kamper פורסם דצמבר 7, 2010 מחבר דיווח פורסם דצמבר 7, 2010 רגע, לפני הביטול, למה לא לנסות להשיג אישור?הרי זה דבר שקרה במציאות אולי הם יסכימו לשחזר את זה. בנוסף זה לא ממש יפריע לתנועה כיוון שאין נתיבי תעופה באשר הם (לא IFR ולא CVFR) מעל הכרמל, לכן התמרונים לא יהוו בעיה. בנוסף לכך, יש ימים (ברוב השבוע) שהתנועה באיזור כמעט אפסית או מעטה, כך ששוב אין סיכון רב לסיכון כלי טיס באיזור.. לדעתי אפשר לנסות לבקש היתר... משהו רע לא יצא מזה. חנן, אני שמח שחשוב לך לקיים האירוע, ואני בטוח שטיסה בודדת תורשה לבצע תמרון נמוך באזור, אבל מספר מטוסים, ואני בטוח שהיתה מגיעה כמות היה עלול לסבך את החטיבה ואת הבקר שהיה מאשר את זה. משום מה vatsim מציינים במפורש שכל פעילות הצלה, שיטור או כיבוי חייבות להתבצע במסגרת ארגון מורשה vsoa. כמו viaf. זה מאד מאד מאכזב ועל פניו מאד שרירותי, אבל המסמך שלהם לא משאיר מקום לספק.
Hananv פורסם דצמבר 7, 2010 דיווח פורסם דצמבר 7, 2010 ואם נקים את קלים בלילה בתור "טייסת" או גוף שמבצע תמרוני\טיסות אימון וכו' וכו' שיחשב לרשמי וכך לא יהיו לנו הגבלות גם לדברים אחרים? וזה לא בעיה מבחינת סיבוך מכמה סיבות- הבקר מודע לזה ו"מוזמן" לאירוע מראש. מה שנצטרך לעשות זה סה'כ להודיע מיקום של כל מטוס\מבנה באיזה איזור הוא ובאיזה איזור ימי הוא ימלא מים, למשל חופי חיפה\עתלית וכד'. מטרת הבקר תהיה למנוע הגעה של יותר מידי תנועה לאיזור אחד, ולמנוע בעיות במילוי מים בים. כך שאין פה הרבה עבודה כי תנועה אווירת אין הרבה, בעיקר לא באיזור, אם יהיה תמיד ניתן יהיה להוריד אותו או להעלות את הטייס לגובה אחר.. בקיצור לבקר לא תהיה עבודה רבה כל עוד כל חולייה תהיה באיזור מסויים, ואם היא תעבור שתודיע לאן היא תלך והחוליה האחרת תלך למקום האחר. פשוט חילוק לשטחי עבודה. סה'כ צריך תאום בין החוליות ותאום בין חוליה לפקח. זה דברים שניתן לסדר אח'כ במידה ויאשרו את זה. כי לכל חוליה אפשר למנוע ראש צוות שיהיה אחראי על קשר עם בקר וראש חוליה אחר.
Adam Waiser פורסם דצמבר 8, 2010 דיווח פורסם דצמבר 8, 2010 חנן לצערי נראה שלא הבנת את שורש העניין מבחינה טכנית ותעופתית/פיקוחית ניתן לעשות שם הכל כולל טיסה במהופך כנף אל כנף של 747 ואיליושין 76 שורש העניין הוא שואטסים קבעה שהיא רשת אזרחית וכל טיסה בעלת אופי שאינו טיסה אזרחית חייבת להיות כפופה לחוקים ונהלים שנועדו למנוע בעיות או תקריות שלא תמיד קשורות רק לניהול תעבורה נכון או הפרדה נכונה בין מטוסים בסוגי פעילויות שונים בו זמנית שאת זה אין לי ספק שיודעים לעשות כאן באופן הטוב ביותר. אני בטוח שבסוף תמצא הדרך לבצע את הרעיון היפה הזה מבלי לפגוע בחוקי הרשת זה רק יכול לקחת מעט זמן.
lior oren פורסם דצמבר 8, 2010 דיווח פורסם דצמבר 8, 2010 יש לי שאלה . למה האירוע בוטל זה נשמע ממש כיף ומהנה . ?
Noy Farhi פורסם דצמבר 8, 2010 דיווח פורסם דצמבר 8, 2010 יש לי שאלה .למה האירוע בוטל זה נשמע ממש כיף ומהנה . ? "לתשומת ליבכם, פעילות של כיבוי שריפות ברשת מוגדרת כ SPECIAL OPS ודורשת כפיפות לארגון עם היתר מVSOA"
Ohad Shalev פורסם דצמבר 8, 2010 דיווח פורסם דצמבר 8, 2010 ליעז לא צריך לבטל, אולי רק לדחות בשבוע שבועיים... צור איתי קשר ונראה מה אפשר לעשות בנושא..
Ido Rosenthal פורסם דצמבר 8, 2010 דיווח פורסם דצמבר 8, 2010 אנחנו ניסינו להביא לאישור של VSOA לעיט בזמנו לעשות טיסות כיבוי אש, אפילו עבדתי על משימה לFSX שמדמה את זה אבל הבירוקרטיה התישה אותי. החוקים שם מאוד נוקשים, הם רוצים לראות מערך הדרכה וטייסים "חניכים" מוגבלים לטיסה במרחב האווירי של הHUB. חבל...
Adam Waiser פורסם דצמבר 8, 2010 דיווח פורסם דצמבר 8, 2010 אנחנו ניסינו להביא לאישור של VSOA לעיט בזמנו לעשות טיסות כיבוי אש, אפילו עבדתי על משימה לFSX שמדמה את זה אבל הבירוקרטיה התישה אותי. החוקים שם מאוד נוקשים, הם רוצים לראות מערך הדרכה וטייסים "חניכים" מוגבלים לטיסה במרחב האווירי של הHUB. חבל... כן אבל שרמ"ח עניינים בדרגת אל"מ בחה"א הוירטואלי (רגע הוא בעצם כבר התמנה למח"א לא?) מוכן לקחת את זה תחת חסותו אז אולי יש סיכוי שזה דווקא יצא לפועל, מה גם שמדובר במשהו חד פעמי. בוא נהיה אופטימיים...
Liaz Kamper פורסם דצמבר 8, 2010 מחבר דיווח פורסם דצמבר 8, 2010 אנחנו ניסינו להביא לאישור של VSOA לעיט בזמנו לעשות טיסות כיבוי אש, אפילו עבדתי על משימה לFSX שמדמה את זה אבל הבירוקרטיה התישה אותי. החוקים שם מאוד נוקשים, הם רוצים לראות מערך הדרכה וטייסים "חניכים" מוגבלים לטיסה במרחב האווירי של הHUB. חבל... עידו הבנתי שאתה בקיא בחוקי ה-VSOA מניסיון קודם. ניסיתי לקרוא את החוקים כדי להבין אם ניתן בכל זאת לקיים את האירוע, אבל נראה שיש כמה עורכי דין ששותפים לתחביב שלנו, וכתבו להם מסמך מאד מתיש ומפורט. כל מי שמעוניין לראות איך לוקחים משחק מחשב תמים והופכים אותו לבירוקרטיה מתישה, שינסה לעבור על כל רשימת המסמכים והאישורים שצריך להגיש על מנת להמריא עם מטוס ריסוס למשימת כיבוי. אני מזכיר לכל מי ששכח, מדובר באותות חשמליים הנעים בתוך רכיבי סיליקון וחוטי נחושת, ולא בטיסה אמיתית. בהחלט גורם לי להעריך יותר את VIAF. לא מקנא במי שהגיש את כל הניירת הזאת. אני מבין את הרגישות שבדימוי טיסות צבאיות, שעלולות לשאת אופי פוליטי, בארגון בינלאומי - אבל חיפוש והצלה? כיבוי אש? אני מודה לכל מי שהציעו את עזרתם להרים את האירוע, אבל אני משאיר לאחרים להלחם בטחנות רוח, להגיש אישורים, לכתוב מסמכים ולגייס חתימות על מנת להעביר ערב נחמד מול המחשב. אני אסיים ואומר, שאני בהחלט מבין מדוע מקפידים על הכשרת הפקחים והבקרים ויוצרים עבורם חוקים, מסמכים ואמצעי תחקור. אני מלא הערכה למי שעברו את התהליך הזה. אני לא מבין מדוע ההכשרה הזאת לא מספיקה לאפשר לבקר לאשר לשני מסוקים לדמות משימת חילוץ באזור מסויים, או לארבעה מטוסי ריסוס לדמות כיבוי אש. אני שוקד היום על מפגש בשבוע הבא שיספק לפחות חלק מהחוויה, מקווה לפרסם מחר ועדיין לראות את כולכם.
אורח פורסם דצמבר 8, 2010 דיווח פורסם דצמבר 8, 2010 אמוציות פוליטיות, עם נעות באותם מוליכי סיליקון. מבין את הכאב והתסכול שלך. אבל זה VATSIM לטוב ולרע.
Asaf Brietbard פורסם דצמבר 8, 2010 דיווח פורסם דצמבר 8, 2010 משום מה לפני שנתיים זה היה קצת פחות רע.... לפעמים הקיטבג הוא רק תירוץ
Ohad Shalev פורסם דצמבר 8, 2010 דיווח פורסם דצמבר 8, 2010 אנחנו ניסינו להביא לאישור של VSOA לעיט בזמנו לעשות טיסות כיבוי אש, אפילו עבדתי על משימה לFSX שמדמה את זה אבל הבירוקרטיה התישה אותי. החוקים שם מאוד נוקשים, הם רוצים לראות מערך הדרכה וטייסים "חניכים" מוגבלים לטיסה במרחב האווירי של הHUB. חבל... עידו הבנתי שאתה בקיא בחוקי ה-VSOA מניסיון קודם. ניסיתי לקרוא את החוקים כדי להבין אם ניתן בכל זאת לקיים את האירוע, אבל נראה שיש כמה עורכי דין ששותפים לתחביב שלנו, וכתבו להם מסמך מאד מתיש ומפורט. כל מי שמעוניין לראות איך לוקחים משחק מחשב תמים והופכים אותו לבירוקרטיה מתישה, שינסה לעבור על כל רשימת המסמכים והאישורים שצריך להגיש על מנת להמריא עם מטוס ריסוס למשימת כיבוי. אני מזכיר לכל מי ששכח, מדובר באותות חשמליים הנעים בתוך רכיבי סיליקון וחוטי נחושת, ולא בטיסה אמיתית. בהחלט גורם לי להעריך יותר את VIAF. לא מקנא במי שהגיש את כל הניירת הזאת. אני מבין את הרגישות שבדימוי טיסות צבאיות, שעלולות לשאת אופי פוליטי, בארגון בינלאומי - אבל חיפוש והצלה? כיבוי אש? אני מודה לכל מי שהציעו את עזרתם להרים את האירוע, אבל אני משאיר לאחרים להלחם בטחנות רוח, להגיש אישורים, לכתוב מסמכים ולגייס חתימות על מנת להעביר ערב נחמד מול המחשב. אני אסיים ואומר, שאני בהחלט מבין מדוע מקפידים על הכשרת הפקחים והבקרים ויוצרים עבורם חוקים, מסמכים ואמצעי תחקור. אני מלא הערכה למי שעברו את התהליך הזה. אני לא מבין מדוע ההכשרה הזאת לא מספיקה לאפשר לבקר לאשר לשני מסוקים לדמות משימת חילוץ באזור מסויים, או לארבעה מטוסי ריסוס לדמות כיבוי אש. אני שוקד היום על מפגש בשבוע הבא שיספק לפחות חלק מהחוויה, מקווה לפרסם מחר ועדיין לראות את כולכם. ליעז, חבל לי שאתה מוותר ככה... יש אפשרות שהטיסה שלך כן תצא אל הפועל תחת חסות VIAF, צור עימי קשר ואני אעשה ככל שביכולתי ע"מ לאפשר לכם לבצע את הטיסה הזאת במסגרת נהלי VATSIM.