עבור לתוכן
Nir Gonen

סיכום ראיון עבודה + סאשן בסימולטור LVL D 738 בראיינאייר

Recommended Posts

פורסם

שלום לכולם!

ברצוני לשתף אותכם בחוויה שעברתי אתמול

הכל התחיל לפני כשבוע כאשר קיבלתי שיחת טלפון מוזרה ממספר כלשהו בסקנדינביה

על הקו הייתה נציגה מחברה שמגייסת טייסים בשביל חברת התעופה ראיינאייר

"קיבלנו את טופס המועמדות שלך ורצינו להזמין אותך לראיון (אישי \ טכני) + בדיקה בסימולטור במשרדים של ראיינאייר בנמה"ת סטנסטד בלונדון בעוד שבוע בדיוק. בהצלחה!"

מכאן מתחיל מירוץ מטורף נגד הזמן, כמו כל דבר בתעופה נדרשת כמות עצומה של ניירת כדי שדברים יעבדו, אני חושב שמעולם לא הוצאתי כל כך הרבה כסף על צילום מסמכים!!!

לאחר כמה ימים קיבלתי קובץ שמתאר את סדר הפעולות בסימולטור (מהירויות לטוס, מצבי אף לשמור, אחוזי

N1

לכוון, והקריאות הספציפיות לחברה)

תיאור של הלו"ז ועוד ועוד ועוד...

וקדימה מתחילים ללמוד! משננים בעל פה את כל החומר לסימולטור ומתחילים לעבור מחדש על כל החומר התיאורטי שלמדנו בלימודי קרקע

ובשביל הקינוח וההרגשה הטובה מתרגלים את הטיסה עם ה

PMDG

וככה העברתי שבוע שלם

קמים בבוקר, לומדים תיאוריה במשך שעתיים ואז הפסקה לארוחת בוקר, שעה וחצי שעתיים על הסימולטור ואז לומדים את פרופיל החברה ואז עוד תיאוריה ועוד סימולטור ועוד בירוקרטיה וכן הלאה והלאה והלאה

אתמול בלילה ירדתי ללונדון וביליתי את הלילה בבית מלון קרוב לשדה, מיותר להגיד שלא ממש ישנתי בלילה

קמתי בשש וחצי בבוקר אחרי לא מעט היתהפכויות במיטה

שתי כוסות תה, מגלחת ומקלחת דאגו להעיר אותי טוב טוב וקדימה למונית שמחכה לקחת אותי להאנגר של ראיינאייר כחמש דקות נסיעה מהמלון

כשכל שאר המועמדים מגיעים אנחנו נכנסים לחדר תדריכים ועוברים תדריך מקיף בקשר ליום שנעבור

חלק מהתדריך מדבר על הסימולטור שנטיס – אחד הסימולטורים הכי יפים שראיתי בחיים שלי! 737-800

LEVEL-D

תנועה מלאה ואם לסכם במילה אחת – חללית!!!! ואם בשתי מילים

STARSHIP ENTERPRISE!!!

זה אותו הסימולטור שעליו עושים את הקורס טייפ רייטינג על המטוס ולכן הוא ברמה הכי מציאותית שיש, כולל דגם מנועים ספציפי. לדוגמא – בריצת ההמראה אם גלגל האף נמצא על אמצע המסלול אתה תרגיש את הרעידות כשהוא עובר על האורות! וכמובן כל הביצועים שלו תואמים בדיוק למטוס האמיתי

לא משנה כמה אני אנסה אני לא אוכל להסביר כמה שהסימולטור הזה מדהים.

אז עברנו על כל המכשירים הרלוונטיים לטיסה שנעשה

לאחר מכן חולקנו לזוגות ושלישייה אחת, אני הייתי בשלישייה

קיבלנו את הדפיות של ה

SID\STAR

ושל הגישות שנעשה

אנחנו ביצענו את הטיסות מנמל התעופה

EAST MIDLANDS

)EGNX(

כל זוג קיבל חדר הכנה ובמשך כשעה תידרכנו את ההליכים ואיך אנחנו רוצים לבצע את הטיסה.

בגדול זה אומר ללטש כל מני דברים קטנים, מי שולט במצערת ומתי? מה אני רוצה שה

PM

יגיד ויעשה ומה אני מעדיף שלא, איזה תדרים יהיו איפה ומתי נחליף אותם וכו וכו

במהלך השעה הזו קראו לנו אחד אחד לראיונות אישיים וטכניים

להלן חלק מהשאלות שנשאלתי במהלך הראיון

-מה עשית בצבא?

-מה הדבר הכי מסוכן שעשית בצבא?

-רצית להמשיך בשירות הצבאי?

-למה רצית להיות טייס

-למה עברת לאנגליה

-עלות הקורסים שעשיתי

-באיזה "מכה" עברת את המבחני תיאוריה \ טיסה שלך

-למה בחרת ללמוד באוקספורד

-איך היה לטוס בארה"ב \ איזה שוני חווית בטיסה שם לעומת אירופה

-האם אתה חושב שההבדלים בין ארה"ב לאירופה טובים לאימון טייסים

-מה הממוצע של בחינות התיאוריה שלך

-מה תרצה לעשות אם לדוגמא תישלל לך התעודה הרפואית ולא תוכל לטוס יותר

-מה היה החלק האהוב עלייך בהכשרה ולמה

וחלק מהשאלות הטכניות היו

-פרט את דרישות הדלק כאשר מתכננים טיסה

-באיזה גובה מתבצע ההולד שעליו מבוסס הפיינל רזרב

-אמצעי בטיחות בפייפר סנקה

-תן דוגמא ממקרה שבו הייתה קריסה של הקשר בין שני אנשי הצוות

-מה קרה שם

-מה אתה הייתה עושה שונה

-איזה חלק של כנף ישרה מזדקר קודם ומה היתרונות בכך

-מה ההשפעה של הנ"ל על יכולות התימרון של המטוס

לאחר הראיון הזה שנמשך כעשרים וחמש דקות הגיע תורם שלי ושל שני החבר'ה שאיתי לגשת לסימולטור

לצערי אין לי תמונות אבל תסמכו עליי כשאני אומר לכם שזה הדבר היפה ביותר שראיתי בחיים שלי!

התיישבנו אני והבחור הראשון שטס

בגיחה הראשונה אני הייתי

PM

תדריך קצר לעבור על מה שכבר תידרכנו וקדימה אנחנו מוכנים להמראה

זה כל כך הרבה יותר כיף מאשר ה

PMDG!

אנחנו מיושרים על המסלול עם ה

SID

WALLASEY 1 N

http://www.ead.eurocontrol.int/eadbasic ... -07-29.pdf

מצערות ל+-40% קוראים יציב, לוחצים על הטוגא, המצערת האוטומטית לוקחת פיקוד,

פאוור סט (והו אלוהים איזה בעיטה מרגישים בתחת כשמנועי ה

CFM56-7B26

האלה מתחילים לעבוד!!!!)

מחוג המהירות (הישתמשנו בתצורה של

EFIS

ולא ב

PFD\ND(

מתחיל לזוז אני קורא איירספיד אלייב, 80 קשר,

V1

ה

PF

שם שתי ידיים על היוק ואני לוקח פיקוד על המצערות

ROTATE

אף ל15 מעלות לתפוס את הפלייט דיירקטורז

אני קורא פוסיטיב קליימב

ומיד ממלא את הפקודה ל-גיר אפ

בינתיים מגיעים ל1 מייל מתדר האיי אל אס ומתחילים בפנייה ימנית כיוון 300 ליירט רדיאל

מגיעים ל1500 רגל

הטייס המטיס קורא

SET CLIMB THRUST

אני מנתק את המצערת האוטומטית בשתי לחיצות בכדי להפסיק את היבהוב האזהרה ומכוון את המצערות ל90%

או

MCT

ממשיכים לטפס ולעקוב אחרי הסיד.

ב3000 רגל ה

PF

קורא

BUG UP

ואני מציב מהירות 220 קשר ב

MCP

הפלייט דיירקטורז מורים על הנמכת האף ואנחנו מתחילים לצבור מהירות

170 קשר, מדפים 1, 190 קשר מדפים למעלה

המטוס נקי, בדיקות אחרי המראה ואני מעביר את המצערות חזרה לשליטה של הטייס המטיס

12 מייל מ

TNT VOR

מיירטים את רדיאל 163 לתחנה ומייד מקבלים את ההודעה הבאה

RYANAIR 737 TURN RIGHT HEADING 030

אני קורא בחזרה את ההנחייה ומכניס כיוון 030 ל

MCP

בינתיים התייצבנו על גובה 6000 הטייס המטיס מוריד את המצערות לבערך 55-56 אחוז

N1

אף לבערך 4 מעלות ואנחנו מיוצבים ב6000 רגל 220 קשר

לאחר שהתייצבנו אנחנו מתחילים סדרה של תימרונים על מנת להראות את השליטה במטוס, בינתיים סגרנו את הפלייט דיירקטורז וכל המשך הטיסה היתבצעה על פי

RAW DATA

(כמובן שגם הסיד היתבצע עם מידע "נא", לא היה בכלל שימוש ב

FMC

והתצוגות היו על מצב

HSI(

חלק מהתימרונים שהיתבקשנו לבצע

פניה של 360 מעלות לימין עם הטייה של 30 מעלות, בזמן שהטייס מטיס אני קורא לו כל סטייה בגובה מהירות הטייה וכמובן קורא לו כמה מעלות נשארו לפנייה

60 מעלות טו גו, 30 מעלות טו גו, 10 מעלות וכו

לאחר מכן היתבקשנו להאיץ את המטוס למהירות 240 קשר

אחר כך פנייה של 360 מעלות לשמאל עם הטייה של 45 מעלות ב240 קשר

עכשיו תנמיך ל2000 רגל תוך שמירת מהירות ב1500 רגל לדקה, וחצי דרך לגובה משנים ל1000 רגל לדקה

אחרי שהגענו לגובה מתבקשים להאט בחזרה ל220 קשר

אחרי סדרת התרגילים הזאת הטייס, מראיין, מדריך שלנו מדגים לנו טיסה על מנוע אחד, אז הוא מכשיל לנו מנוע ומסביר לנו מה אנחנו צריכים לעשות על מנת להמשיך לטוס, טיפלה טיפלה של רגל נגדית כדי להביא את ה

TC

למרכז, עוד טיפה כוח לפצות על הגרר, מצב אף טיפה שונה והנה אנחנו טסים על מנוע אחד, החלק הזה היה יותר חוויה לימודית מאשר הערכה של הביצועים שלנו, ה738 מטוס מ-ד-ה-י-ם להטסה! כל כך נוח וכל כך פשוט עם המון המון כוח פשוט תענוג להטיס, הצגים למרות שהיו בתצוגת אפיס ולא בתצוגה שרובנו משתמשים ב

PMDG

עבדו חלק ונראו פשוט מצויין!

כל הבקרים (מצערות, מדפים,

MCP

מקזז אפילו הכפתורים לשליטה בכיסא) היו ארגונומיים ונוחים לשליטה ולמגע.

החזרנו את המנוע המת לפעולה ובשלב הזה המעריך שלנו הקפיא את הסימולטור וביקש מאיתנו בעזרת דפית ג'פסן (מיותר לציין שכל הדפיות הן ג'פסן) של גישת

NDB\DME\ILS RWY 27

http://www.ead.eurocontrol.int/eadbasic ... -02-14.pdf

למצוא איפה אנחנו נמצאים על הדפית

אז כיוונו את תדר האיי אל אס בשביל למצוא את המרחק ובעזרת מחוג ה-אנ די בי מצאנו את מיקומנו שהראה שאנחנו פחות או יותר בעם הרוח ימנית

ואז קיבלנו דקה או שתיים להכניס את כל התדרים הרלוונטיים לגישה ולתדרך את ההליך ויאללה ממשיכים, בלחיצת כפתור בעמדת המדריך חזרנו לטוס. מתחילים להנמיך מהירות (אנחנו בגובה הפלטפורמה גם ככה) 210 קשר מדפים 1, 190 קשר מדפים 5, בד"ח גישה לנחיתה

מקבלים מה"בקר" כיוון 180 צלע בסיס, מתקנים קצת זווית אף וקיזוז למצב החדש ואז שומעים

RYANIR 737 TURN RIGHT HEADING 240 CLEARED TO INTERCEPT THE LOC REPORT ESTABLISHED

סיבוב מהיר של מחוג הכיוון לכיוון החדש, והנה הלוקולייזר מתחיל לזוז

מיירטים את הלוקלייזר ומודיעים מיוצב על הלוקלייזר

RYANAIR 737 CLEARED FOR THE APPROACH RWY 27 AND CLEARED TO LAND

הגלייד סלופ מתעורר לחיים, "גלגלים למטה מדפים 15 מהירות 150"

מקזזים מחדש, גלייד סלופ בחצי הדרך למרכז, מדפים 30, מהירות ל

VREF5+

בד"ח נחיתה

מיירטים את הגלייד סלופ ומוודאים שאכן הגובה המרחק והאינדיקציה על הגליידסלופ נכונים

יורדים ביחד עם הגישה וב-1000 רגל יוצאים מהעננים, אי אפשר לתאר לכם כמה שהויז'ואלס בסימולטור הזה מדהימים! הכל נראה כל כך כל כך מציאותי!

ממשיכים לרדת אבל הגליידסלופ והלוקולייזר מתחילים לברוח, מכריזים "הולך סביב מדפים 15" מצערות קדימה, אף למעלה, וברגע שיש פוסיטיב קליימב גלגלים למעלה, אני לוקח פיקוד על המצערות ומכניס את הפאוור סטינג הנכון להליכה סביב

בשלב הזה המדריך מקפיא אותנו ושם אותנו חזרה בתחילת הגישה כאשר המטוס במצב מושלם להמשך הגישה, ידעתי זאת עוד קודם אבל אני כל פעם נדהם מחדש כמה יפה המטוס פשוט מטיס את עצמו לנחיתה אם אנחנו שומרים על מצב האף במקום הנכון שומרים את מצב המצערות קבוע ופשוט נותנים לו לטוס לבד

הגישה השנייה כבר נראתה הרבה הרבה יותר טוב, כשאני הטסתי את הגישה השנייה כשהגיע תורי כמעט ולא נגעתי ביוק, שמרתי מצב אף קבוע לאורך כל הדרך עם תיקונים קטנטנים לשמור על הגלייד סלופ, המהירות כמובן הייתה פיקס והפעם היחידה שבאמת הכנסתי איזשהו אינפוט אמיתי להגאים היה ב20 רגל כשהעלתי את האף כמה מעלות לקראת נגיעה, הנגיעה כמובן לא הייתה אחת מה-הכי יפות שאי פעם היו לי, אבל הייתי על ציר מסלול ב

TDZ

עם המהירות האנכית תחת שליטה והמהירות הנכונה, בדיקה של הסימולטור הראתה שאפשר להישתמש בו שוב, ככה שזו הייתה נחיתה טובה, ואני ו3 הנוסעים האחרים הצלחנו לרדת מהסימולטור עומדים על הרגליים מה שהופך את זה לנחיתה מצויינת :- )

כל הסיפור הזה נמשך כ45 דקות, ואז כמובן הגיע תורי לעשות את כל מה שתיארתי לכם אבל הפעם כ

PF

לאחר מכן החלפתי מקומות עם הבחור השלישי (להזכירכם היינו שלישייה) והוא זכה לחוות את כל התענוג הזה גם כן, סה"כ אני מעריך היינו בסימולטור כשעתיים ורבע

ירדנו מהסימולטור ובכך סיימנו את היום, בדרך החוצה עברנו דרך האנגר הטיפולים של ראיינאייר והיה מדהים לראות את ה737-800 מכל כך קרוב, מטוס מרשים ויפה לכל הדעות! כמו שבטח הרבה ממכם יודעים.

החלפת אי מיילים עם החבר'ה שטסו איתי וטרמפ לטרמינל של סטנסטד על מנת לתפוס משם אוטובוס הביתה סגרו את היום.

טוב האמת שלא ממש כי האוטובוס לקח 5 שעות להגיע חזרה לבירמינגהם (מה שלוקח בערך שעתיים ורבע באוטו) ואחרי יום מתיש שכזה, כשכל מה שאכלתי היו שתי כוסות תה וסנדוויץ קטן לא ממש עזר לי להעביר את הנסיעה בכיף

מה שהכה בי הכי חזק על האוטובוס בדרך חזרה הביתה הייתה המחשבה, שיש לי בערך 22 שעות על סימולטורים של בואינג (20 שעות על 734 והשעה וחצי על ה738) ואני מרגיש שסה"כ אני שולט במטוס די טוב לעניות דעתי, אם מחר אני עולה על טיסה ומשהו קורה לטייסים.... האם אני אוכל להנחית את המטוס?!?!? אני רוצה מאוד להאמין שכן, האם זאת תהיה נחיתה יפה? כנראה שלא :- )

אז זהו, עכשיו משחקים את משחק ההמתנה, אני אמור לשמוע מהם תוך 7-10 ימים

לצערי אני לא חושב שאני אוכל להרשות לעצמי את הקורס טייפ רייטינג על ה737-800 אלא אם כן למישהו יש 23,000 פאונד להלוות לי?

ככה שאפילו אם יציעו לי את העבודה כנראה שלא אוכל לקבל אותה, אבל יהיה נחמד לדעת שהצלחתי להיתקבל לאיזשהו איירליין, ולחשוב שתוך חודשיים שלושה אני אוכל להיות במושב הימני בטיסה הבאה שלכם עם ראיינאייר לאנשהו!

ואם לא אז לא נורא, תבוא עוד היזדמנות

מקווה שהסיכום הכללי הזה עזר או האיר את עיניו של מישהו ממכם שמעוניין בקריירה תעופתית.

אני מאוד מאוד נהניתי מהיום והכל היתנהל באווירה נינוחה ורגועה ונחמדה!

מקווה לקבל עוד ראיונות בקרוב ולשתף את החוויות איתכם!

ניר

פורסם

יש לך רשיון ALTP שהם הזמינו אותך? או שגם עם הגדר מכשירים לקחו אותך?

ובאמת מדהים! אני טסתי על 737-800 (במציאות) זה מטוס ממש מעולה.

ומקסימום תחסוך כסף ואז תלמד, יש עוד חברות שאתה יכול ללכת אליהן גם, אם לא אז יש את אל על בארץ =]

פורסם

כל הכבוד אתה גדול תודה על הפירוט המקצועי ביותר של מה שעובר עליך.גם אצלי בסימולטור ולמי שיש AES מרגישים את רעידות הבמפים בריצת ההמראה.

בוקי זאב:4X-MJB

פורסם
כל הכבוד אתה גדול תודה על הפירוט המקצועי ביותר של מה שעובר עליך.גם אצלי בסימולטור ולמי שיש AES מרגישים את רעידות הבמפים בריצת ההמראה.

בוקי זאב:4X-MJB

חחח כך או כך זה לא קרוב להרגשה האמיתית שמרגישים מריצת ההמראה עד שנמצאים באוויר וכך לגבי נחיתה חח

פורסם

בקצב הזה הטייסים ישלמו לחברות על זה שהם עובדים אצלהם.

פורסם

תודה לכולכם על המילים החמות! מרגש אותי לראות כל פעם מחדש כמה תמיכה ועידוד אתם נותנים! בהחלט חבורה מצויינת של אנשים! לצערי נתקלתי בכמה פורומים אחרים באינטרנט בהיתנהגות מזוויעה שלא הייתי מצפה לה אפילו מילדים בגן בטח ובטח שלא מאנשים מבוגרים אבל כאן בואטיל תמיד הגישה היא חמה ותומכת אז אני חושב שזה הזמן להודות לכולכם

יש לך רשיון ALTP שהם הזמינו אותך? או שגם עם הגדר מכשירים לקחו אותך?

ובאמת מדהים! אני טסתי על 737-800 (במציאות) זה מטוס ממש מעולה.

ומקסימום תחסוך כסף ואז תלמד, יש עוד חברות שאתה יכול ללכת אליהן גם, אם לא אז יש את אל על בארץ =]

תלוי מה אתה מגדיר רישיון ATPL? כרגע יש לי מה שנקרא בסלנג האירופאי

Frozen ATPL

כלומר - IR\ME\CPL\MCC

פלוס 14 בחינות התיאוריה

כשאצבור 1500 שעות טיסה (בסדר מסויים, כלומר 500 על מטוס עם שני אנשים צוות, ככה וככה שעות לילה, קרוס קאנטרי וכו) הרישיון "יופשר" ויהפוך לATPL

אני בספק שאני אגיע לאל על, רק המחשבה של להיצטרך להסב את הרישיונות לרישיונות ישראלים מעבירה בי חלחלה

אבל מי יודע, אולי יום אחד

כל הכבוד תותח !!!!

23 אלף זה קצתתתת מוגזם :lol: חשבתי שבאירופה החברות משלמות לך על ה TPYE

תודה רבה אמיר! לצערי אתה צודק זה קצת מוגזם, אבל האפשרות של להיכנס למושב ימני על בואינג ועוד להיתקדם לדרגת קפטן תוך 3-4 שנים לא צצה כל יום

רוב החברות שמכבדות את עצמן מממנות את הטייפ רייטינג. או לפחות "קושרות" את המועמד בחוזה לכמה שנים טובות על מנת שההשקעה תשתלם

לצערנו אנחנו רואים עוד ועוד חברות (רובן לואו קוסט) שחוסכות כסף על חשבון הטייסים הצעירים

אני לא רואה את המגמה משתנה בעתיד הקרוב אבל טוב לדעת שהחברות לגאסי עדיין שומרות על קצת כבוד

פורסם

מדהים מדהים ניר!

אהבתי מאוד. לרגע חשבתי שאפשר לדלג על שלב ההדרכה :)

ידוע לך אולי על מספר השנים שיש לחתום עם ראיין איר?

שמעתי בעבר שההליך שם שונה לגמרי מחברות אחרות.

פורסם

ניר, נפלת שם על פורום צ'אק יגר :D

פה זה פורום היתי רוצה להיות צ'אק יגר,

אבל אסתפק בפרקקטה ססנה :D

מחזיק לך אצבעות ולהזכירך יש לנו פה מספר מומחים

בעלי שם בנושא ה NG, נשמח לסייע :)

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...