עבור לתוכן
Amir Paz

שאלה לאלו שטסים במציאות (בישראל)

Recommended Posts

פורסם

שמעתי (וקצת ראיתי) שיש מנהג שמכונה "ניקוי מצתים" (פלגים) בקרב הטייסים הקלים בישראל.

במילים אחרות, טייס מבצע בדיקת מגנטו, מקבל נפילה בסל"ד מתחת להגדרת היצרן, ומחליט להרים סל"ד לכמעט מירבי תוך כדי דילול התערובת.

בתקווה שהדבר יזרים תערובת דלילה יותר לצילינדר , וע"י כך יגרום ל:

טמ"פ עבודה גדולה יותר בצילינדר , מה שינקה את המצת ויגרום לביצועים תקינים.

רציתי לדעת אם מישהו מכיר או יודע איפה בדיוק הנוהל הזה כתוב (הגדרת יצרן)

לא מצאתי כלום בנושא.

תודה

פורסם

גם אני הייתי עושה את זה בארה"ב אמיר אם היה גמגומים במנוע...

אני אף פעם לא ראיתי אזכור כזה או אחר בספר מטוס, המכונאי אמר לי לעשות את זה פשוט ע"מ לשפר ביצועים.

פורסם
סל"ד 1500, 2 דקות בתערובת מדוללת מכסימום. נוהל במנועי בוכנה גדולים, למשל נורד. אמור לשרוף את הפיח שהצטבר, בעיקר בהמתנה ממושכת על הקרקע בסל"ד 1000 או פחות. כך גם ב- S-58/ H-34 עם 1525 כ"ס.

אני אשמח אם תוכל להביא לי ציטוט (לא שאני לא מאמין - פשוט רוצה לשלוח את זה למישהו פה בשדה).

במנועי lycoming של ססנה לא מצאתי התייחסות

פורסם

לפני כן, הערה ישימה לגבי קנדה, בכדי להבדיל בין שתי סיבות לתופעה זהה של נפילת סל"ד בבדיקת מגנטו, ציטוט:

A note on bad mag checks for Cessna

180/182s. In very cold weather the O-470

will show bad mag checks (200-300 rpm

drop). This is because of the poor fuel

atomization in very cold air. Try pulling

the carb heat on, releaning (if altitude

requires) and rechecking. Rough running

of these engines during cruise in cold

weather can sometimes be cured by flying

with carb heat on to bring induction air

temperatures back up to normal. A carb air

temp gauge is perfect for this malady.

,

מתוך:

http://www.kellyaerospace.com/articles/PistonEngine.pdf

פורסם
לפני כן, הערה ישימה לגבי קנדה, בכדי להבדיל בין שתי סיבות לתופעה זהה של נפילת סל"ד בבדיקת מגנטו, ציטוט:

A note on bad mag checks for Cessna

180/182s. In very cold weather the O-470

will show bad mag checks (200-300 rpm

drop). This is because of the poor fuel

atomization in very cold air. Try pulling

the carb heat on, releaning (if altitude

requires) and rechecking. Rough running

of these engines during cruise in cold

weather can sometimes be cured by flying

with carb heat on to bring induction air

temperatures back up to normal. A carb air

temp gauge is perfect for this malady.

,

מתוך:

http://www.kellyaerospace.com/articles/PistonEngine.pdf

תודה עופר.

מכיר את העניין בטמ"פ נמוכות, בנוסף דואגים להשאיר את המטוס בהנגאר קצת לפני הטיסה ולחבר מתח חיצוני לחימום אגן שמן - ובכל תקופת החורף יש כיסוי פלסטיק שמפחית כניסת אוויר למנוע.

העניין הוא אחר,

אני מנסה להבין, אם יש איזשהו מקור (של היצרן) לביצוע ניקוי פיח ע"י דילול תערובת. ברור לי שזה עוזר באותו הרגע, אבל השאלה היא האם יש פה נזק מסויים למנוע בטווח הארוך, כי אם אין - מדוע היצרן לא ממליץ על ביצוע ההליך הזה.

פורסם

זה מופיע בספרי טייס בחלק מהמטוסים לפי המלצת יצרן המנועים. חיפשתי עבורך וטרם מצאתי. ניקוי מצתים טרם המראה היא פעולה התורמת לאורך חיי המנוע שכתוצאה יעבוד בטמפ' יותר נמוכה. אפילו הסעה של 10 דקות מספקת ליצירת רובד פיח על המצתים. דרך לדעת אם אכן היה פיח לאחר טיסה הוא לכבות המפסק הצתה ולצפות האם הכיבוי מיידי או מתמשך ומגמגם (DIESELING). נזק יכול להיווצר כאשר המנוע מתאמץ בתערובת עניה, כי חלק מהדלק משמש לקירורו ולכן שמים תערובת עשירה, כגון בהספקי המראה ונסיקה, באותם מצבים, בעיקר בהמראה אין לו קירור אוויר מספיק בעת פעולה בלחץ סעפת וסל"ד גבוהים.

בקור קיצוני אגב, טייסי מסוקים לוקחים את הסוללה להנגר אם יש או למגורים למשך הלילה.

פורסם
בקור קיצוני אגב, טייסי מסוקים לוקחים את הסוללה להנגר אם יש או למגורים למשך הלילה.

וואו! ואני חשבתי ששמעתי הכל. :D

אני מכיר אנשים שלוקחים את העבודה הביתה ואני מכיר אנשים

שישנים עם העבודה במיטה. אבל לא שמעתי על טייסים שישנים עם מצבר

של מסוק :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

פורסם
בקור קיצוני אגב, טייסי מסוקים לוקחים את הסוללה להנגר אם יש או למגורים למשך הלילה.

וואו! ואני חשבתי ששמעתי הכל. :D

אני מכיר אנשים שלוקחים את העבודה הביתה ואני מכיר אנשים

שישנים עם העבודה במיטה. אבל לא שמעתי על טייסים שישנים עם מצבר

של מסוק :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

שריונרים ממש מורעלים (או כאלה בעלי ראש ממש ממש גדול.. שקשה להתאים עבורם קסדה) לוקחים את הג'אנטקס/בוס (או קסדת השריונאי בעברית...) ונועלים בארון שלהם. שלא יצטרכו לחפש קסדה שמתאימה \ שלא יהרסו להם את הקסדה.

ותאין לי בזמנו אם הייתי יכול להחנות את הטנק מתחת לכרית. הייתי עושה את זה..

אורח Yarden Salvi
פורסם
אם אני זוכר נכון, זה הופיע בבד"ח סנונית של ח"א.

אתה אמור לזכור את זה בע"פ!!! :)

פורסם
מה זה מצתים ? :oops:

מצתים נו... כמו ZIPO מה לא מכיר? בטח יש לך אחד כזה עם תמונה של F15

זיפו זה מצת בנזין. יש לך גם קליפר שהוא גז (ממש HYBRID).

יש גם יותר זולים על גז (לא HYBRID).

זה שמוכרים לך בכל תחנה מרכזית 5 בשקל. זקן כזה שבקושי הולך.

פורסם
מה זה מצתים ? :oops:

במנועי בוכנה כמו ברכבים כך במטוסים קיימות בוכנות ולכל בוכנה יש 4 פעולות.

מבלי להכנס לפעולות, אחת הפעולות היא עבודה, או בשפה יומית שריפה.

כדי שהשריפה בבוכנה תתבצע יש צורך להדליק את האוויר שנדחס יחד עם הדלק, מה שמדליק את התערובת אלו מצתים חשמליים.

אורח Yarden Salvi
פורסם
מה זה מצתים ? :oops:

במנועי בוכנה כמו ברכבים כך במטוסים קיימות בוכנות ולכל בוכנה יש 4 פעולות.

מבלי להכנס לפעולות, אחת הפעולות היא עבודה, או בשפה יומית שריפה.

כדי שהשריפה בבוכנה תתבצע יש צורך להדליק את האוויר שנדחס יחד עם הדלק, מה שמדליק את התערובת אלו מצתים חשמליים.

קצת לא נעים להגיד אבל תהיה בטוח שאת המידע הזה הוא יודע...... :lol::lol:

פורסם

נכון חלקית. במנועי דיזל אין מצתים והתערובת ניצתת מעצמה בסוף פעימת הדחיסה עקב לחץ גבוה יותר מהמקובל במנועי בנזין, למשל 16.5:1 אצלי במנועי הרכבים.

לסיום, מנועי דיזל מותקנים גם במטוסים.

פורסם
נכון חלקית. במנועי דיזל אין מצתים והתערובת ניצתת מעצמה בסוף פעימת הדחיסה עקב לחץ גבוה יותר מהמקובל במנועי בנזין, למשל 16.5:1 אצלי במנועי הרכבים.

לסיום, מנועי דיזל מותקנים גם במטוסים.

ובטנקים. :wink: בנפח מנוע של מעל 20 אלף סמ"ק (לא נכנס למספרים מדוייקים). עם מעל ל1000 כ"ס (שוב לא נכנס למספרים מדוייקים).

אחת הבעיות אגב במנועי דיזל בחורף היא שהאויר שנכנס למנוע הוא קר מדי ולכן לא ניצת בפעולת הדחיסה של המנוע. מה שמתקבל הוא שיעול של המנוע.

כדי להתגבר על כך קיימת מערכת שמחממת את האוויר ליצירת טמפרטורה נכונה להצתה.

ועכשיו חידה, קצת על טנקים ;) מעבר למערכת החימום של האויר כדי שהוא יוצת בהנעה, קיימת בטנק מערכת נוספת , שתפקידה לקרר את האוויר בטרם כניסתו לצילינדרים.

לשם מה? :wink:

פורסם
ועכשיו חידה, קצת על טנקים מעבר למערכת החימום של האויר כדי שהוא יוצת בהנעה, קיימת בטנק מערכת נוספת , שתפקידה לקרר את האוויר בטרם כניסתו לצילינדרים.

לשם מה?

לא יודע ספציפית לגבי טנקים, אבל במנועי דיזל גדולים יש אינטרקולר, שמטרתו להגדיל את צפיפות האוויר, ובכך להגביר את ספיקת החמצן למנוע.

ואם כבר דיזלים גדולים - למה משמש המנוע הבא?

85825-1.jpg

פורסם
ועכשיו חידה, קצת על טנקים מעבר למערכת החימום של האויר כדי שהוא יוצת בהנעה, קיימת בטנק מערכת נוספת , שתפקידה לקרר את האוויר בטרם כניסתו לצילינדרים.

לשם מה?

לא יודע ספציפית לגבי טנקים, אבל במנועי דיזל גדולים יש אינטרקולר, שמטרתו להגדיל את צפיפות האוויר, ובכך להגביר את ספיקת החמצן למנוע.

ואם כבר דיזלים גדולים - למה משמש המנוע הבא?

85825-1.jpg

צודק.

יש גם מערכת מצננים שאחראית על קירור האוויר.

בגלל השצילינדר גדול מאוד נרצה לדחוס כמות ענקית של אוויר לכל צילינדר. בגלל שהאויר הוא גז , כשהוא חם ,המולקולות מתפזרות על שטח גדול יותר ולכן נוכל לדחוס פחות אויר ביחס לאויר קריר יותר (אבל לא קר מדי , ולשם כך יש לנו חימום אויר גם).

והמנוע שצילמת בתמונה, הוא אמור להיות של איזה משהו גדול , כמו טנק , דחפור , משאית כלי שיט קטן (גדול), קטר קטן.

תן עוד תמונות של הבחורצ'יק ואני אדע לזהות יותר. אני לא מזהה עליו ממסרת.. אז זה פוסל טנק ולדעתי גם דחפור ומשאית.

פורסם
נכון חלקית. במנועי דיזל אין מצתים והתערובת ניצתת מעצמה בסוף פעימת הדחיסה עקב לחץ גבוה יותר מהמקובל במנועי בנזין, למשל 16.5:1 אצלי במנועי הרכבים.

לסיום, מנועי דיזל מותקנים גם במטוסים.

ובטנקים. :wink: בנפח מנוע של מעל 20 אלף סמ"ק (לא נכנס למספרים מדוייקים). עם מעל ל1000 כ"ס (שוב לא נכנס למספרים מדוייקים).

אחת הבעיות אגב במנועי דיזל בחורף היא שהאויר שנכנס למנוע הוא קר מדי ולכן לא ניצת בפעולת הדחיסה של המנוע. מה שמתקבל הוא שיעול של המנוע.

כדי להתגבר על כך קיימת מערכת שמחממת את האוויר ליצירת טמפרטורה נכונה להצתה.

ועכשיו חידה, קצת על טנקים ;) מעבר למערכת החימום של האויר כדי שהוא יוצת בהנעה, קיימת בטנק מערכת נוספת , שתפקידה לקרר את האוויר בטרם כניסתו לצילינדרים.

לשם מה? :wink:

אין לי מושג בטנקים חח

(אני לא יודע איך פועל מנוע דיזל, אבל לפי עיקרון מנוע בוכנה)

אנחש שאולי כדי שהאוויר יתקרר בדחיסה? (בגלל כשהוא חם הוא מתפשט ואז נכנס פחות אוויר)

פורסם
והמנוע שצילמת בתמונה, הוא אמור להיות של איזה משהו גדול , כמו טנק , דחפור , משאית כלי שיט קטן (גדול), קטר קטן.

תן עוד תמונות של הבחורצ'יק ואני אדע לזהות יותר. אני לא מזהה עליו ממסרת.. אז זה פוסל טנק ולדעתי גם דחפור ומשאית.

אחת האפשרויות נכונות.

אין כאן ממסרת, יש כאן תשלובת. הילוך קדמי, אחורי וניוטרל בלבד (לא בתמונה).

tinc?key=HtfFU1RR&fileid=121273374328354330&formname=masmotoren

פרטים נוספים: שני דגמים עיקריים, 12 או 16 צילינדרים, נפח כל צילינדר 5.38 ליטר, מקורר מים, 3500~ כ''ס.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר



×
×
  • יצירת חדש...