עבור לתוכן
Amir Paz

שאלה לאלו שטסים במציאות (בישראל)

Recommended Posts

פורסם
ועכשיו חידה, קצת על טנקים מעבר למערכת החימום של האויר כדי שהוא יוצת בהנעה, קיימת בטנק מערכת נוספת , שתפקידה לקרר את האוויר בטרם כניסתו לצילינדרים.

לשם מה?

לא יודע ספציפית לגבי טנקים, אבל במנועי דיזל גדולים יש אינטרקולר, שמטרתו להגדיל את צפיפות האוויר, ובכך להגביר את ספיקת החמצן למנוע.

ואם כבר דיזלים גדולים - למה משמש המנוע הבא?

85825-1.jpg

MTU 12V. כנראה ה396.

מניע את רוב ספינות הבט"ש של חיל הים הישראלי.

פורסם
ועכשיו חידה, קצת על טנקים מעבר למערכת החימום של האויר כדי שהוא יוצת בהנעה, קיימת בטנק מערכת נוספת , שתפקידה לקרר את האוויר בטרם כניסתו לצילינדרים.

לשם מה?

לא יודע ספציפית לגבי טנקים, אבל במנועי דיזל גדולים יש אינטרקולר, שמטרתו להגדיל את צפיפות האוויר, ובכך להגביר את ספיקת החמצן למנוע.

ואם כבר דיזלים גדולים - למה משמש המנוע הבא?

85825-1.jpg

MTU 12V. כנראה ה396.

מניע את רוב ספינות הבט"ש של חיל הים הישראלי.

קרוב מאוד, תסתכל ברמזים הודעה אחת למעלה........

פורסם

אני מניח שזה צוללת אני לא בטוח שספינה צריכה כ"כ הרבה כוח סוס.

המנוע גם ככה במים. לא צריך ממסרת , פשוט מתחברים לגל ארכובה או משהו בסגנון. לא בקיא בספינות ובצוללות.

פורסם

אמיר יש לי ציטוט בשבילך אבל זה לא בחינם.

תקבל הפנייה למקור + תמונה בעד התחייבות להשלמת קורס דו מנועי לIFS בתוך חצי שנה מיום קבלת הקישור. יותר נכון התחייבות לקיום הבטחה קודמת שעוד מעט חל עליה חוק ההתיישנות...

פורסם
אמיר יש לי ציטוט בשבילך אבל זה לא בחינם.

תקבל הפנייה למקור + תמונה בעד התחייבות להשלמת קורס דו מנועי לIFS בתוך חצי שנה מיום קבלת הקישור. יותר נכון התחייבות לקיום הבטחה קודמת שעוד מעט חל עליה חוק ההתיישנות...

חח

אם אתה מביא לי ציטוט כתוב מספר מטוס - אני עושה קורס רב מנועי 8)

פורסם

בבקשה:

ספר מטוס של ססנה 152, פרק EMERGENCY PROCEDURES3 3 בחלק AMPLIFIED PROCEDURES בפסקה העוסקת בROUGH ENGINE OPERATION OR LOSS OF POWER.

כתוב בפירוש שחור על גבי לבן מצהיב של MANUAL משנת 1981:

A slight engine roughness in flight may be caused by one or more spark plugs becoming fouled by carbon or lead deposit... lean Mixture to the recommended lean setting for cruising flight.. If the problem does not clear up in several minutes determine if a richer mixture setting will produce smoother operation
001vtu.jpg

עכשיו את מערכי השיעור בבקשה.

על כמה מנועים סגרנו? :-"

פורסם

ברוך.. לא באוויר... על האדמה אני מדבר.

פרק 3 זה חירומים .... - והציטוט שאתה מביא מדבר על מצב טיסה.

אני מדבר איתך על טייסים שבנקודת ההמתנה לא מתאים להם הנתונים שהם מקבלים והם מחליטים להרים סל"ד ל 23 ולדלל תערובת על הקרקע.

לזה לא מצאתי התייחסות

הרי אם היה נכון לבצע את דילול התערובת על הקרקע, אני לא רואה סיבה שחברת ססנה לא תוסיף את זה ל NORMAL PREC (פרק 4). כנראה שיש סיבה שזה לא שם - או שאני פשוט מפספס את זה.

פורסם

אם באוויר בחירום זה הפתרון, גם על הקרקע, בבדיקת מנוע תשתמש באותו הפתרון כאמצעי מניעה לפני שאתה עולה לאוויר. אתה רוצה להיות יותר צדיק מהבבא סאלי ולחזור עם המטוס להאנגר? בבקשה. היצרן הגדיר מה התקלה, איך מאבחנים אותה חד משמעית (זה בדיוק בדיקת מצתים) וגם מציע שיטה שבמקרים מסויימים מאפשרת להתגבר עליה. ניתן ורצוי לנסות שיטה זו. ("באוויר בים וביבשה") לא עוזר? כמובן שלא תמריא. אבל אם לאחר דילול תערובת - כפי שהגדיר היצרן - המנוע עובד עגול ויפה - סע לשלום המפתחות בבורר הצתה.

המצתים לא יודעים להגיד אם הם באוויר או בנקודת המתנה. או שהם עושים את העבודה שלהם או שלא.

בקיצור, אתה מחפש פוילישטיקים כדי להתחמק מההתחייבות. מה נהיית לי עורך דין?

פורסם
אם באוויר בחירום זה הפתרון, גם על הקרקע, בבדיקת מנוע תשתמש באותו הפתרון כאמצעי מניעה לפני שאתה עולה לאוויר. אתה רוצה להיות יותר צדיק מהבבא סאלי ולחזור עם המטוס להאנגר? בבקשה. היצרן הגדיר שיטה שבמקרים מסויימים מאפשרת להתגבר על מצב של מנוע מגמגם בבדיקת מצתים. ניתן ורצוי לנסות אותה. לא עוזר? כמובן שלא תמריא. אבל אם לאחר דילול תערובת - כפי שהגדיר היצרן - המנוע עובד עגול ויפה - סע לשלום המפתחות בבורר הצתה.

המצתים לא יודעים להגיד אם הם באוויר או בנקודת המתנה. או שהם עושים את העבודה שלהם או שלא.

בקיצור, אתה מחפש פוילישטיקים כדי להתחמק מההתחייבות. מה נהיית לי עורך דין?

בחיאת ברוכי - זו בדיוק תחילתה של חאפריות - זה מתחיל בזה, ומסתיים בטייס שעולה לאוויר במועדון טיס מוכר בהרצליה והטייס הראשי אומר לו "אל תדאג אם C.B מדפים קופץ לך.. זה מוכר".

אני לא רוצה להיות OVER צדיק, או מחמיר - ממש לא.

אני מכיר את המשמעויות ויודע שזה עוזר, יודע שזה מונע ביטולים. אבל, איפה כתוב? - או יותר נכון- למה לא כתוב?? (אולי יש סיבה?)

אם היצרן בחר לתת התייחסות תחת פרק חירום, אני רק משער שיש סיבה מספיק טובה למה לא לשים את זה בפרק נהלים רגילים (4).

קיצר, עוד נוהל פנימי מבית הנהלים הפנימיים של הפרגולה (Cׂ)

:lol:

פורסם

אמיר,

אתה טועה!

לא למדתי לטוס בהרצליה אצל חאפרים. הנוהל היה מבוצע במקום בו התחלתי לטוס וטסתי שנים ארוכות. בכל טייסות הבוכנה היה נוהל כזה. רמת המקצועיות במקום היתה מאוד גבוהה.

כתיבת ספר טייס בה עסקתי עבור מינהל התעופה לדוגמא, כרוכה בהרבה שיקולים מעבר למה נכון וטוב לטייס, שהרי מסתתרים מאחוריה שיקולי חבות בתביעות ודומיהם כנימוק מדוע לכתוב משהו או לא לכתוב אותו. העובדה שלא הוחלט לצרף נוהל כזה, או שיצרן מסוים מתעלם מקיומו, לא מוכיחה דבר, מעבר לכך שהנוהל לא מופיע בספר. בכל מנוע בנזין קיים זיהום מצתים, ובכל מנוע בו הוא קיים, תערובת עניה אמורה לנקות הצטברות כזו. גם אם אצלך שם הוא לא מוכר או מקובל.

מעבר לתהליכי התפעול המופיעים בספר הטייס, קיימים נוהלי הפעלה של מפעילי תעופה. ספר זה עובר תהליך רישוי בעת מתן רישיון מפעיל ומחייב את המפעיל לעבוד כמוגדר בו. עדכוניו חייבים באישור. מינהל תעופה תקין עורך ביקורות איכות תקופתיות על החומר והתהליך. חובת בדיקת דם כל שבועיים בעת עבודה בריסוס חקלאי מופיעה כאן ולא בספר הטייס.

פורסם

האמת אתה צודק.

אני מכיר בארץ גם חאפרים שכשיש להם פנצ'ר ברכב הם מחליפים גלגל במקום וממשיכים לנסוע במקום להזמין גרר. אפילו שזה כתוב בנהלי חירום בספר רכב.

פורסם

סתם הערת אגב:

מישהו מכיר קיט להרכבת ידית תערובת ומחוון EGT למיצובישי ספייסווגן?

אחרי שחרשתי ספר מטוס של 152 ולמדתי את ההמלצות לטיסה חסכונית אני חושב לעצמי כמה דלק הייתי חוסך אם הייתה לי אפשרות לכוון תערובת תוך כדי נסיעה ברכב...

פורסם
האמת אתה צודק.

אני מכיר בארץ גם חאפרים שכשיש להם פנצ'ר ברכב הם מחליפים גלגל במקום וממשיכים לנסוע במקום להזמין גרר. אפילו שזה כתוב בנהלי חירום בספר רכב.

:shock:

אני מכיר מנהלי החירום שעם גלגל רזרבי אסור לעבור 80 קמ"ש ומומלץ לסוע איתו ישר לתקן את הפנצ'ר.

אגב מערכת EGT לרכב- היה לי בפיאט שסבלה מהתחממות יתר של המנוע שעון חיצוני שמודד טמפרטורה שנתן מידע מדוייק יותר מאשר המנורה המסכנה שבד"ש בורד.

ואם מדברים על חיסכון בדלק אם אני לא טועה ברכב זה נקרא חיישן חמצן.

פורסם

עוד מילה על נהלי חירום בספר הטייס למטוס:

אלה תהליכים מומלצים ואינם חובה. הם אינם מביאים בחשבון את כלל התמונה האווירית. בעת חירום על הטייס לשקול ולהחליט אילו פעולות יבצע, כאשר נהלי החירום מהווים עזר אחד לכך. כך משום שאי אפשר לחזות שילוב תקלות, ואפילו גורם לתקלה פשוטה, יכולים להיות כמה. מכיוון שכך, זו משימת טייס אנושי, לא רובוטי. טייס צבאי ידבר עם המוביל/ מנהל לחימה בטייסת / מגדל, טייס בחברת תעופה ידבר ב-SSB או ACARS עם המשגרה, מאלה יוכל לקבל תוספת סיוע בקבלת ההחלטות.

בכדי להקל על הטייס מה בכל זאת כדאי לבצע בעת חירום ללא שהייה מיותרת, תהליכי חירום כתובים היטב כאשר הם מכילים את השלבים הבאים:

א. פעולות מיידיות

ב. איתור תקלה

ג. פעולות נוספות.

את א' מבצעים בעדיפות ללא שהיות, למשל בעת כביית מנוע במטוס דו-מנועי, השלב יכלול פתיחת כל בקרות הדחף/ הספק למכסימום, תוך שמירת תיאום בערוץ הכיוון אם קיים מומנט סבסוב נובע, קביעת מהירות בטוחה וגובה טיסה בטוח וניקוי תצורה.

את ב' מבצעים לאחר איסוף נתונים וניתוחם. אתן דוגמא מדוע לכל מי שטס במנוע טורבינה חופשית במסוק או מטוס טורבו-פרופ. בעת אובדן נתוני סל"ד טורבינת הספק בווסת הדלק, המנוע עם התקלה יעלה נתוניו למכסימום. הטייס מאבחן תקלת מנוע ורואה מנוע אחד עם נתונים גבוהים ושני עם פחותים, (במסוק המנוע התקין עלול לרדת לסרק עקב פעולת מע' שמירת סל"ד רוטור). לתקלה כזו יש דרך לאבחן ולטפל, אך הפעולה הפוכה מזו שדרושה בעת נפילת הספק או כביית מנוע, ובכך הטייס עלול לכבות את המנוע הטוב היחיד שנשאר לו.

פורסם

עקבתי אחרי השרשור המעניין.

ברוכי, המצתים אכן לא יודעים להגיד אם הם באוויר או לא, אבל ממתי מבצעים נוהל שנמצא תחת נהלי חירום כאשר אתה על הקרקע? ניתן פה פתרון למצב חירום באוויר ולא משהו כדרך קבע, הרצון לחיסכון בכסף הוא זה שכנראה נתן פרשנות נוספת.

לקחת נוהל חירום ולהפוך אותו למשהו שבשגרה זה לא עניין של מה בכך, יש צורך לבצע ניסויים ולבדוק את המשמעויות ההנדסיות של זה, שזה מתורגם לכסף, היום זה יעבוד ומחר באמצע טיסה יכבה לטייס המנוע, ואז ישאלו מי אישר.

יתכן באמת יש סימוכין בספרות לנוהל כזה, אבל טרם ראיתי פרסום של זה כאן בשרשור.

גם בח"א כל נהלי גף טכני בכל הקשור למנוע צריכים להיות מגובים בחתימה של קצין טכני מגף מנועים שאישר את העניין לאחר שבדק את כל המשמעויות.

אין צורך להיות צדיק יותר מהבבא סאלי מספיק לעיין בפרקי אבות פרק ה משנה ז' - וְעַל מַה שֶּׁלֹּא שָׁמַע, אוֹמֵר לֹא שָׁמַעְתִּי

פורסם

איציק כותב דברים נכונים, אך אם קראתי נכון, מדובר ברעידות במנוע בטיסה או אי פעולה סדירה שלו. פעולת ה"חירום" הנדונה, הינה בסה"כ טיסה בנתונים רגילים לחלוטין כשהתערובת נמצאת כדרוש, מדוללת, אם התנקה מה טוב, ואם לא יש לשקול המשך טיסה. במקרה תקלה מתמשכת, זו אינה עקב לכלוך מקובל במצתים אלא יציאת מנוע/ מדחף מאיזון/ תחום פעולה נכון. אני כאמור מסכים עם איציק כי פעולת חירום באוויר זו, אינה נוהל ניקוי מצתים על הקרקע.

פורסם

אני לא מתייחס לכותרת או לפרק שבו נכתב הנוהל.

בנוהל כתוב בפירוש לנסות לנקות את המצתים ע"י תערובת ענייה ואם לא מצליח ע"י תערובת עשירה.

לא כתוב לבצע נחיתת אונס, לא כתוב להכריז מצב חירום. ניתן להמשיך כרגיל בטיסה אם הבעייה נעלמה לחלוטין. רק אם הנסיונות הנ"ל לא עזרו הנוהל ממליץ לנחות בהקדם בשדה הקרוב ולטפל בבעיה על הקרקע.

פעם נסעתי מאחורי אוטו זבל וכל המיץ של הזבל ניתז על החלון הקדמי. לשנייה לא ראיתי כלום. מצב חירום? בהחלט.

ניתן לטיפול על ידי הנהג? בהחלט. השפרצתי סבון והפעלתי מגבים.

מחייב עצירה במקום וגרירה למוסך?בהחלט לא. לאחר הטיפול בבעיה ניתן להמשיך בנסיעה בלי בעיה.

אם טיפול בבעיה כתוב בפרק על חירומים אז חייבים להכריז על חירום? שוב ממציאים חוקים חדשים? אופייני מאוד לואטיל. מזל שזה רק וירטואלי.

באידיש יש שם גם לתופעה הזו.

לא חאפריות, פוציות.

פורסם

עופר זו בדיוק הבעיה בהרצליה!

אני מבטיח לך שאתה ביצעת את הנהלים כי מישהו מחיל האוויר התייעץ עם הייצרן בחו"ל. אתה היית אחד כזה, אתה מכיר איך עבודה מול הייצרן מתבצעת.

איפה הבעיה שלי:

כשאותו מדריך מהרצליה מאמץ את הגישה לססנה 172 כי הוא שמע שבביס"ט מבצעים את זה על חופית. ושוב - אנחנו מדברים פה על "כסף קטן". סה"כ ניקוי מצתים לפני המראה.

ברוכי אני לא קטנוני, אני יודע שזה עוזר - זה כבר אני משוכנע מלפני שפתחתי את השירשור.

אבל העיקרון לא מסתדר לי. למה זה לא מופיע בספר מטוס? וזה לא קשור למגבים או למשהו "תפעולי זניח" שאין צורך לכתוב עליו.

אגב, ברוכי

במבחן מעשי מול בוחן - האם תבצע זאת ?

פורסם
איפה הבעיה שלי:

כשאותו מדריך מהרצליה מאמץ את הגישה לססנה 172 כי הוא שמע שבביס"ט מבצעים את זה על חופית. ושוב - אנחנו מדברים פה על "כסף קטן". סה"כ ניקוי מצתים לפני המראה.

איפה הבעיה שלי?

הבעיה היא כזאת: אני טורח ומחפש ומנסה להיזכר איפה ראיתי את זה כתוב ואחרי זה סורק, מעלה לאתר, מסביר מדגים.

ואז, למרות שהכל כתוב ברור כשמש שחור על גבי מדריך רשמי של יצרנית המטוס בא איזה קודקוד מואטיל ומחליט שהחאפרים מהרצליה המציאו את הנוהל הזה.

שאף אחד בואטיל לא יעיז ללמוד מהחאפרים האלה שם. שלא יתרסק לכם הסימולטור.

פורסם

ברוך, זה לא רציני להגיד "אני לא מתייחס לכותרת" יש סיבה שזה מופיע רק בנהלי חירום ועדיין לא סיפקת תשובה.

יצרן המטוסים הקדיש מחשבה רבה לבניית הספרות של המטוס ובסדר שבו מופיעים הדברים, זה לא נכון לקחת משהו מנהלי חירום ולפרש אותו כנוהל בשגרה.

כולנו מעריכים ומודים על המאמצים שלך בסריקת החומר לפורום, אך עוד לא השתכנעתי שזה מותר ע"פ נהלי יצרן כמשהו בשגרה.

פורסם

כמו שיח חרשים: היצרן בעצמו כתב בפירוש שמצתים מלוכלכים היא בעיה הניתנת לפיתרון בקלות ע"י הטייס והיא אינה מהווה בעיה המחייבת הפסקת הטיסה. איפה פה מקרה החירום?

אני מסכים שכל מילה בספר מטוס היא מחושבת ולא כתובה סתם. דווקא בגלל העובדה הזו ברור שאם הפתרון הזה לא היה קביל הוא לא היה מופיע בכלל בספר מטוס לא בEMERGENCY ולא ב NORMAL. אם הפתרון לא היה קביל ההוראה היחידה היתה לנחות בהקדם האפשרי ולפנות למוסך לטפל בבעיה.

היחלצות מהזדקרות ומסחרור מופיעה בפרק חירומים.

היחלצות מצלילה ספיראלית מופיעה בפרק חירומים.

טיפול בטעינת יתר של האלטרנטור (תיקון ע"י הטייס עלי ידי ביצוע RESET) מופיע בפרק חירומים.

אפילו מנוע שכבה במהלך טיסה יש הוראות מה הפעולות המיידיות שיש לבצע שאחת מהן אולי תחזיר את המנוע למצב פעולה רגיל (בהנחה שהמנוע כבה בגלל טעות תפעול של הטייס כמו למשל משאבת תיחול לא נעולה).

כל אלה הם הוראות פעולה "למצבי חירום" שמתייחסות למצב חירום זמני שניתן לפתור אותו ולצאת ממנו ולאחר מכן להמשיך בטיסה כרגיל.

אף אחד מהם לא דורש או מחייב הפסקה או ביטול טיסה אם הבעייה נעלמה.

לתוך הקטגוריה הזו נכנסת גם בעיית מצתים מלוכלכים באוויר או על הקרקע.

זה ברור למי שעדיין לא הבין שלאחר ניקוי מצתים חוזרים על בדיקת מצתים שוב ומוודאים פעולה חלקה של המנוע. בין אם זה באוויר או על הקרקע. אם הבעייה לא חוזרת על עצמה - המשמעות היא אחת: המנוע עובד במצב תקין. אתה רוצה ללכת לטכנאי שיגיד לך את זה? תלך. בספר מטוס כתוב בפירוש שזו הדרך לטיפול בבעיה ואם הבעיה נעלמה לאחר הטיפול המטוס תקין ושמיש. אם לאחר מכן המנוע ממשיך לגמגם - אז ורק אז יש להפסיק טיסה או לבטל אותה.

פורסם
שאף אחד בואטיל לא יעיז ללמוד מהחאפרים האלה שם. שלא יתרסק לכם הסימולטור.

בורכי

חבל לי שאתה רושם שטויות והתנצחויות מיותרות. אף אחד לא בא להשמיץ אותך או את הרצון שלך לסרוק את הדף מה POH. אתה סתם נסחף בלי טעם וריח.

חפאריות כשמה. לא תשכנע אותי. טסתי בארץ להזכירך.

- מטוס שעולה לאוויר עם אלטרנטור תקול "אל תדאג" אומרים לטייס - רק תעביר אותו משדה דב לחיפה, הסוללה אמורה לעבוד יופי.

- מטוס שעולה לאוויר עם רצפת קבינה פתוחה

- טייסים שחושבים שבדיקת מים בדלק זה "בקטנה".

- טייסים שמשקרים ליחידות הבקרה בנוגע למיקום המדויק שלהם על מנת לצאת צודקים באירועים מסויימים

- טייסים שהבד"ח בכלל נמצא בתיק, והתיק נמצא בתא המטען

- מדריכי טיסה שכותבים מערכי שיעור על סמך הנסיון האישי שלהם וכוללים בתוכם המלצות מחוץ למעטפת היצרן (פרק 2 ב POH ססנה נחשב לחובה, כל השאר - המלצה).

- טיסות עם מכשירים תקולים שחייבים ע"פ חוק להיות שמישים בטיסת מכשירים

- נחיתות חזקות מאוד (מאוד מאוד מאוד) מבלי לדווח לגורם טכני מתאים לביצוע בדיקת נזק לאחר נחיתה.

- המראה מעל המשקל המותר

- אין ספור מצבים שטיסה יוצאת לפועל במז"א לא נוח - מילא אם זו הייתה טיסה מבצעית צבאית, אבל העברה של ססנה לחיפה עם צולבת 28 - מדוע ?

להגיד שבקנדה כולם צדיקים? - ממש לא. גם פה אני רואה קיצורי דרך פה ושם, אבל בעשירית האחוז ממה שקיים בארץ.

ראשית בוא לא נחיה בסרט שטייס השבת האזרחי פועל ע"פ הכתוב בהוראות היצרן כי אתה יודע טוב מאוד שהוא לא. (יש אחלה טייסים אזרחיים שאני מכיר שעם כל 2000 שעות הטיסה שיש להם, שעדיין עושים בד"ח כמו חניך בסולו - תענוג)

דרך אגב, חייב לציין שבזמן האחרון יוצא לי לשמוע על גישת אכיפה יותר הדוקה מצד המנהל. רק לפני יומיים חבר חטיבה (ישן) קיבל נזיפה ממפקח מהמנהל שחיכה לו מחוץ למטוס ב 7 בבוקר על ספר מטוס שנחתם DI ע"י טייס ולא ע"י מכונאי מוסמך.

מספיק עם הפרשנויות.

לקחת נוהל מפרק חירום של ספר מטוס וליישם אותו בנהלים רגלים לא מתחבר לי.

פתחתי את השירשור כי שבוע שעבר ראיתי טייס קנדי שחוזר עם ססנה 172 לחניה אחרי שהייתה לו נפילה לא תקינה של סל"ד. זכרתי שבארץ עושים את הניקוי על הקרקע - ולא מצאתי כלום בספרות. אני אשמח לקבל התייחסות ישירה לנושא ולא עקיפה.

היצרן הגדיר את הנושא בפרק חירומים - כי אין ברירה, כלומר: אתה באוויר, המנוע מגמגם , ואתה צריך לנקוט בפעולה מסויימת.

לסיכום

אני לא בא להראות כמה הטייסים בארץ לא בסדר (בחרתי שכן לתת דוגמאות לא טובות כי חלק מהתגובות פה פשוט רחוקות שנות אור מהמצב הקיים בשטח כיום). המטרה שלי בשירשור הזה היא לדעת אם מישהו מכיר התייחסות רישמית של היצרן לביצוע התהליך - משהו שגם אני בעצמי אשמח לעשות בעתיד כחלק מהבדיקות ולמנוע דחיות טיסה.

פורסם

אני לא אתייחס לשום דבר שכתבת. האשמות בעלמא ללא שום בסיס.

אני לא אתווכח יותר על הנושא בגלל שיטת הסקת המסקנות של חלק מהאנשים כאן. הוויכוח הזה הוא עקר. חבל על הזמן והאנרגיה.

בכל זאת כדי שאולי תחשוב שוב על דרך הסקת המסקנות שלך וכדי שאולי יתעורר אצלך ספק קל שבקלים שאולי אתה טועה הנה משימה בשבילך, נסיך ההתנהלות התקנית הקנדי:

במהלך הסעה נדלקה נורית טעינה.

מה עושים?

באיזה פרק בPOH זה כתוב?

לשיטתך הייתי צריך להכריז על TOTAL LOSS.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר



×
×
  • יצירת חדש...