עבור לתוכן
Eldar Sella

חמש חגורות ב EKT כל הדרך לאילת ובחזרה - סיפור טיסה

Recommended Posts

פורסם

שלום חברים,

רציתי לשתף אתכם בחווית טיסה אדירה אתמול על ה EKT לאילת ובחזרה.

ראשית תודה מיוחדת לזיירמן שתיאם את הכל ודאג לפרוצדורות - הכל עבר חלק. תותח :!: לא סתם שידרתי לך סטילס ב LIVE מהתא :mrgreen:

השעה 18:00, הגעתי לטרמינל 1, בידוק בטחוני מהיר וצ'ק אין, ממתינים לבורדינג. יש לציין שכל הצוות בטרמינל כבר הכירו אותי וידעו עליי מראש, לא הייתה שום תחושת אי וודאות...הקוקפיט ממשמש ובא.

על הכרטיס כבר נכתב מושב JS1. נוסעים לכוכב 1, חונה לו שם EKT. עולים במדרגות, שניות ספורות ואני כבר על הכיסא. ברקע מתנגן לו האטיס, החבר'ה בפנים מניעים APU.

יש לציין שזו לא טיסה ראשונה וגם לא שנייה בקוקפיט - אבל ההרגשה פשוט לא ניתנת לתיאור בכל פעם מחדש. חטפתי בלאק אאוט כל כך חזק שכבר כמעט שכחתי איפה נמצא ה FMC.

בינתיים פותחים את הלפטופ של הק.ר ובודקים ביצועים, צ'קליסט ודוחפים.

הסעה על הקילו כל הדרך ל 12, ממתינים ל 767 אוזבקי שינחת על 12, מייד כשהוא נחת התיישר ארקיע על 30, ומיד אחרי ההמראה של הארקיע התיישרנו על 12, אני כבר לא יודע על מה להסתכל מרוב שהכל כ"כ יפה.

TOGA והופה אנחנו באויר על צ'ארלי, ישירות ל TOMAL שומרים 250 כל הדרך ל 10,000.

מיילים ספורים מאיתנו תנועות רבות ב TCAS, מעל ים המלח אנחנו כבר בדרך דרומה. מעבר זריז על דפיות אילת ותדרוך קצר. רגעים ספורים וכבר מנמיכים בדרך ל LOT, הנוף לא ניתן לתיאור, פשוט מדהים.

אילת IN SIGHT - מבטלים IFR בניצוחו של קברניט מנחם, PF בטיסה הלוך. נכנסים ב LNAV VNAV עד הפיינל, קצת תיקונים, ו STABLIZIED לצלילו של ה R/A, קורא One Thousand, רוח צד משמאל של 10 קשרים, מדפים 40. הקברניט נאבק ברוח, נוגעים על 03 ובולמים, כמעט ועפה לי המצלמה ל cut off מרוב שהבלימה הייתה חזקה, המסלול הזה קצר בטירוף :mrgreen:

180 וישר לחניה, הכל בזמנים.

מכבים מנועים ויוצאים קצת לחלץ עצמות, הצוות מאוד אדיב ותמיד מציעים לשתות או לאכול, העדפתי לצלם קצת את התא וגם מחוץ למטוס. אוכל יש בבית :)

אחרי שהדיילות צילמו אותי בפוזה עם היד על המצערת ועל ה MCP, נותנים לטייסים האמיתיים בינתיים לשבת, ומתחילים בריפינג לטיסה חזרה.

אני תופס את מקומי ביניהם ומקשיב לכל מילה בריכוז..הנוסעים בינתיים עולים. מבקשים קלירנס, מניעים בעמדה, עולים על 21, מבצעים 180 ומיושרים על 03.

האצה מטורפת ואנחנו באויר. מטפסים כמו סופה ביום טוב.

מתחילים להצפין, שיוט קצר. מעבר על הליכים, הק.ר לוקח MASTER.

מקבלים מ TOMAL ישירות ל BGN, קצת לפני BGN הפתיעו אותנו בפנייה צפונה, לקחו אותנו לרמת השרון - איזה נוף מדהים. עוברים קצת צפונית לש"ד בהקפה שמאלית ל 12, חוצים קו חוף ומקבלים וקטור 210 לצלע בסיס, מנמיכים 2.5 ו FLAPS 1.

מיירטים ILS, גיר DOWN ומדפים ל 25. לצלילי הרדיו אלטימטר אנו גולשים על ה ILS, מנתקים ב 500 - נחיתה אדירה ופינוי ב Y, בעקבותיו של רכב ה F\M חזרה לכוכב 1.

הכל עבר כ"כ מהר. קשה לעכל את מה שהיה שם.

תודה גדולה נוספת לכל הגורמים באל על שדואגים לנו לטיסות האדירות האלה.

כמובן לכל צוות המטוס בניצוחם של קב' מנחם וק.ר יוסי, שאירחו אותי באופן יוצא מן הכלל. דבר שמאוד תרם לחווית הטיסה, וזה לא מובן מאליו בכלל.

כן ירבו כאלה חוויות.

מקווה שנהנתם. אני מאוד נהניתי :arrow:

פורסם

שמח שנהנת.

צופר קטן על כל התמיכה שלך בשת"פ אלעל במהלך השנים.

ושוב תודה ממני לזיירמן על שלקח על עצמו את כל התאומים והוריד ממני את התיק הזה.

נ.ב

גלגלים מטה - מדפים 25? לא 15 ? .....לא מסתדר לי.....

פורסם

אחלה סיפור!

בתור נוסע קבוע איתם על הקו הזה מרגיש ממש הזדהות....

מהבלימה המטורפת שלהם בנחיתה באילת ועד ההקפה השמאלית ל12 שניראת כל פעם כמהלך מוזר ביותר....

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...