עבור לתוכן
Lior Avinoam

טיסת VFR

Recommended Posts

פורסם

ערב טוב,

לגבי חוקי טיסת VFR למדתי כמה ימים והבנתי הכל, מה שחסר לי זה פרט קטן:

בטיסת VFR אני ממלא בFP רק שדה יציאה, שדה יעד, מטוס וגובה מקסימאלי לטיסה לפי כיוון הטיסה והוספת 500 רגל.

בFlight Route אני לא ממלר שום דבר נכון? רק אם יש לי תנאי ראות טובים ואני טס מעל הים אני מתמצא במיקום ע"י הVOR ואני שומר גובה לפי האופק החיצוני.

בבקשה, אם הפרטים שרשמתי בשני השורות האחרונות נכונים אשרו לי זאת כאן כדי שאוכל לטוס VFR בחו"ל ללא דאגות.

ליאור

פורסם

יש לך כאן הנחיות כלליות למילוי תוכנית טיסת ראיה(VFR)-מבוסס על כללי ICAO:

http://www.pilotfriend.com/flightplanni ... tplans.htm

אתה בהחלט אמור למלא נתיב טיסה. אתה הרי טס מנקודה לנקודה(שדה מוצא לשדה יעד) בנתיב מוגדר מתוכנן, אתה לא משוטט באוויר(אם אתה מתכנן לשוטט-תכתוב)

תעיין בלינק שנתתי, הסעיף שדן בכתיבת הנתיב הוא:

FP-Route.png

אם תכננת נתיב לניווט(ואתה אמור), תכניס את הנקודות שמגדירות את המיקטעים, עדיף NAVAIDS, גם ערים, אגמים וכו' נחשב, בארה"ב מצויינים ב sectional charts(מפות VFR) גם checkpoints ל-VFR(דגלון זעיר סגול על הנקודה) שניתן להשתמש בהם כנקודות ציון, אם אתה טס direct תכתוב את זה.

יש גם נתיבי אוויר לטיסות ראיה באירופה וארה"ב שמבוססים על רדיאלים מ-VOR(בארה"ב:מה שנקרא Victor airways, יושבים בתוך תחום אווירי קלאס E שהוא למעשה מפוקח, וכבר בעצם CVFR)אתה יכול להשתמש בהם כשזה מתאים. ואז ברור מאליו מה אתה כותב בנתיב.

רק אם יש לי תנאי ראות טובים ואני טס מעל הים אני מתמצא במיקום ע"י הVOR ואני שומר גובה לפי האופק החיצוני.
לרוב ניווט בטיסות ראיה כל זמן ששומרים על כללי טיסת הראיה, הוא לא חייב להיות אך ורק ניווט מגע, אלא יכול להיות גם תוך היעזרות באמצעי ניווט אלקטרוניים(VOR וכו') הם לא שמורים אך ורק לטיסות מכשירים(והראש נשאר עדיין "בחוץ"), כאמור נתיבים לטיסות ראיה(נמוכים) בחו"ל מבוססים על האמצעים הללו ומשתמשים בהם כשהם רלוונטים. למה רק מעל הים?

לגבי גובה שאתה מכניס, זה גובה שיוט מתוכנן. בהתאם לכללים במדינה, בד"כ מזרח אי-זוגי, מערב זוגי, באלפים "עגולים" פלוס 500(ככה זה בארה"ב לפחות).

אם אתה מתכוון לטוס VFR בארה"ב, אתה יכול להשתמש במפות ה-VFR העדכניות מ:

http://skyvector.com/

ארה"ב זה גן עדן תעופתי. תצטרך להשקיע טיפה בלימוד מע' ה-airspace שלהם ולהכניס את זה בשיקולי תכנון הטיסה. מאד מעניין, מאתגר. מע' שונה במהות מזאת שנהוגה בישראל.

פורסם
יש גם נתיבי אוויר לטיסות ראיה באירופה וארה"ב שמבוססים על רדיאלים מ-VOR(בארה"ב:מה שנקרא Victor airways, יושבים בתוך תחום אווירי קלאס E שהוא למעשה מפוקח, וכבר בעצם CVFR)אתה יכול להשתמש בהם כשזה מתאים. ואז ברור מאליו מה אתה כותב בנתיב.

המידע לעיל לא נכון:

CLASS E עבור טיסות VFR הינו מרחב בלתי מבוקר, אינו דורש קשר עם הבקרה ואינו דורש מירשה.

מאמר בנושא סוגי המרחב האווירי שכתבתי לפני שנים ונמצא בספריית החטיבה:

http://vatil.org.il/vatil/training/docu ... _class.pdf

פורסם

צודק. טעות שלי. לא עשיתי את ההבחנה בין VFR ל-IFR בקלאס E. טעות שלי. המסר העיקרי שלי לליאור היה שיש נתיבים גם בטיסת VFR בחו"ל ואפשר להשתמש בהם, ושמכשירי ניווט אלקטרונים אינם מוקצים בטיסת ראיה(גם מעל יבשה).

תודה על התיקון.

***עריכה***

ועוד בענייני סוגי המרחב האווירי, הגדרות ודוגמאות לשימוש במדינות שונות.

http://en.wikipedia.org/wiki/Airspace_class

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...